Makuja näkyy olevan laidasta laitaan, mutta löytyyköhän kynsiasioissa jotakin kaikkien yksimielisesti inhoamaa? Likaiset kynnet tietysti, mutta onko muuta, joka saisi selkäpiinne karmimaan?
Minun pikkuinhokkini on yksi lyhyt kynsi pitkien joukossa. Noinkin pieni asia tärvelee siistin kokonaisuuden! Toinen juttu on sitten laidoilta nyrhitty punainen lakka, josta on jäänyt joka kynnen keskelle repaleinen laikku. Somaa...
Nyt ei muuten olla kuolemanvakavien ongelmien äärellä, joten ei kannata tulla arvojärjestyksistä nälvimään! ;)
Suosikki-inhokki?
22
1968
Vastaukset
- Kauneuden Paratiisi
1) likaiset kynnenaluset
2) Suhteellisen näyttävä kynsilakka väri joka on kulunut osittain pois.
3)liian pitkät luonnonkynnet jotka on jossain vaiheessa viilattu väärin ja ne on alkaneet kasvaa sen johdosta kieroon.
4) rakennekynnet jotka on tehty siten että tippi sojottaa "taivasta kohden" kuin kynsi olisi irti.
5) rakennekynnet joista huolto on jäänyt pahasti tekemättä
6) lakatut kynnet joissa ei ole käytetty alus ja pintalakkaa.
En nyt sano että nämä kovin inhottaisi, mutta tällaisiin seikkoihin tulee kiinnitettyä huomiota vaistomaisesti.- kysymys:
Mistä voi nähdä, että alus- ja pintalakka puuttuu? Arvelen tietäväni, mutta kysynpä nyt kumminkin.
- inhottaa
kysymys: kirjoitti:
Mistä voi nähdä, että alus- ja pintalakka puuttuu? Arvelen tietäväni, mutta kysynpä nyt kumminkin.
jos huomaan pitsani tehneen naisen kynsilakan
hävinneen osittain johonkin...
Kynsilakka joka on kynsinauhojen päällä.
Muutenkin hoitamattomat kynsinauhat.
Geelatut varpaat, joissa ranskalainen alkaa
jo varpaan puolivälistä.
Ihanaa taas on nähdä koristeltuja kynsiä ja
naisia jotka eivät häpeile käsiään. - Kauneuden Paratiisi
kysymys: kirjoitti:
Aluslakan puuttuessa kynnen värjäytymän voi havaita kynnen alta. Väri levittyy epätasaisesti ja jää paikoittain läpikuultavaksi.
Pintalakan puuttuessa väristä puuttuu eloisuus ja pinnasta erottuu kulumat.
Jos molemmat puuttuu, edellä mainittujen lisäksi kynsi ei kaarru sormelle kauniisti, lakka on hailakka ja näyttää ohuelta ja lakkaus epätasaiselta.
Mieluimmin laittaa vaikka pintalakan ilman värilakkaa, kuin jättää pintalakan pois värilakan päältä. Pintalakka kuivuu kaikista nopeiten ja tekee värilakan pinnalle suojaavan kovan kalvon.
Jos kynnelle haluaa pulleutta, voi laittaa parikin kerrosta pintalakkaa. Värilakka heijastuu siten pintalakkaan että kynsi näyttää pulleammalta ja väri sekä kynnen muoto eloisammalta. - juttu...
Kauneuden Paratiisi kirjoitti:
Aluslakan puuttuessa kynnen värjäytymän voi havaita kynnen alta. Väri levittyy epätasaisesti ja jää paikoittain läpikuultavaksi.
Pintalakan puuttuessa väristä puuttuu eloisuus ja pinnasta erottuu kulumat.
Jos molemmat puuttuu, edellä mainittujen lisäksi kynsi ei kaarru sormelle kauniisti, lakka on hailakka ja näyttää ohuelta ja lakkaus epätasaiselta.
Mieluimmin laittaa vaikka pintalakan ilman värilakkaa, kuin jättää pintalakan pois värilakan päältä. Pintalakka kuivuu kaikista nopeiten ja tekee värilakan pinnalle suojaavan kovan kalvon.
Jos kynnelle haluaa pulleutta, voi laittaa parikin kerrosta pintalakkaa. Värilakka heijastuu siten pintalakkaan että kynsi näyttää pulleammalta ja väri sekä kynnen muoto eloisammalta.Tuossa kysyessäni ranskalaisesta manikyyristäni puuttui vielä se päällyslakka (aluslakka kyllä oli). Laitoin toisen käden kynsiin päällyslakan, kuivattelin ja - ihan oikein - kyllä näytti erilaiselta! En ole osannut ennen katsoakaan asiaa tällä silmällä. :)
- Kauneuden Paratiisi
juttu... kirjoitti:
Tuossa kysyessäni ranskalaisesta manikyyristäni puuttui vielä se päällyslakka (aluslakka kyllä oli). Laitoin toisen käden kynsiin päällyslakan, kuivattelin ja - ihan oikein - kyllä näytti erilaiselta! En ole osannut ennen katsoakaan asiaa tällä silmällä. :)
Menee ohi alkuperäisen aiheen..
Ihmettelen miksi yleensä pintalakkaa aliarvioidaan ja se jätetään helposti pois, vaikka se on kynsien kruunu.
Pintalakka kuivuukin todella nopeasti ja esimerkiksi Kauneuden Paratiisin wet-lakka toimii samalla myös pikakuivattajana, eli kovettaa kaikki alemmatkin kerrokset samalla alleen, eikä siten jää "finlayssonin" kuvia kynsiin vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa lakkaisi kynnet. Äsken torppasin pikkurillin vahingossa lujaa oven karmiin, onneksi oli huolella lakatut kynnet, nimittäin muuten olisi sanonut vain *naps* ja kynsi olisi nyt poikki kynsilihaa myöden. - friikki
Menee ohi alkuperäisen aiheen..
Ihmettelen miksi yleensä pintalakkaa aliarvioidaan ja se jätetään helposti pois, vaikka se on kynsien kruunu.
Pintalakka kuivuukin todella nopeasti ja esimerkiksi Kauneuden Paratiisin wet-lakka toimii samalla myös pikakuivattajana, eli kovettaa kaikki alemmatkin kerrokset samalla alleen, eikä siten jää "finlayssonin" kuvia kynsiin vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa lakkaisi kynnet. Äsken torppasin pikkurillin vahingossa lujaa oven karmiin, onneksi oli huolella lakatut kynnet, nimittäin muuten olisi sanonut vain *naps* ja kynsi olisi nyt poikki kynsilihaa myöden.hyvin tuotteita ja tietoa saatavilla, että
ihmettelen seuraavia
Ilmakuplat kynsilakassa, käsiä on tullut
heiluteltua vaikka olisi voinut käyttää
pikakuivattajaa..
Ranskalaisessa manikyyrissa beige aluslakka
vedetty viimeisenä valkoisen päälle,
tiedon puute?...
Kynsilakka pitkin kynsivalleja...
Kynsilakan poistokynällä saa ohimenneet
lakat helposti pois.
Ei vakavaa, mutta tulipahan sanottua! - beigestä
friikki kirjoitti:
hyvin tuotteita ja tietoa saatavilla, että
ihmettelen seuraavia
Ilmakuplat kynsilakassa, käsiä on tullut
heiluteltua vaikka olisi voinut käyttää
pikakuivattajaa..
Ranskalaisessa manikyyrissa beige aluslakka
vedetty viimeisenä valkoisen päälle,
tiedon puute?...
Kynsilakka pitkin kynsivalleja...
Kynsilakan poistokynällä saa ohimenneet
lakat helposti pois.
Ei vakavaa, mutta tulipahan sanottua!Yhdessä rakennekynsisetissä neuvotaan vetämään viimeiseksi kerros sitä beigeä väriä. Luulin lukeneeni väärin, mutta niin se näkyi olevan.
- kohta 3
Miten viilaaminen voi vaikuttaa kynnen kasvamiseen?!
Eihän kynsi koskaan sivuilta kasva, siis ei voi lähteä kaartumaan?? Eikähän kynnen kaartumissuuntaa (sisäänpäin) voi pysäyttää/oikaista jos on luonnostaan pyöreästi kasvava kynsi kynsipedissä??! Vai onko mulla mennyt jotain pahasti ohi.... - Kauneuden Paratiisi
kohta 3 kirjoitti:
Miten viilaaminen voi vaikuttaa kynnen kasvamiseen?!
Eihän kynsi koskaan sivuilta kasva, siis ei voi lähteä kaartumaan?? Eikähän kynnen kaartumissuuntaa (sisäänpäin) voi pysäyttää/oikaista jos on luonnostaan pyöreästi kasvava kynsi kynsipedissä??! Vai onko mulla mennyt jotain pahasti ohi....En tiedä ymmärsinkö kirjoitustasi tai kysymystäsi, mutta yritän vastata sen perusteella mitä ymmärsin ja oletin sinun tarkoittavan.
Viilaaminen ei vaikuta kynnen *kasvamiseen*, se ei nopeuta eikä hidasta sitä, mutta viilaaminen vaikuttaa siihen *missä muodossa* kynsi kasvaa.
Jos kynsi on viilattu epäsymmetrisesti, se lähtee pikkuhiljaa kiertymään akselinsa ympäri kasvaessaan, koska silloin toisella puolen kynnen kärkeä on enemmän tukea kuin toisella ja näin toinen reuna alkaa herkästi painua alaspäin. Kun kynsi on riittävän pitkä, se kaartuu oikealle tai vasemmalle ja kynnen saa kasvamaan jälleen suoraan parhaiten, lyhentämällä kynsi siihen kohtaan mistä kynsi on alkanut kasvaa kieroon.
Ja tarkoitan nyt siis pitkiä luonnonkynsiä jotka ovat sormen päästä mitattuna vähintään 1-2cm pitkät, jossa tämä kiertyminen erityisesti jo näkyy. - pyöreäkyntinen
En tiedä ymmärsinkö kirjoitustasi tai kysymystäsi, mutta yritän vastata sen perusteella mitä ymmärsin ja oletin sinun tarkoittavan.
Viilaaminen ei vaikuta kynnen *kasvamiseen*, se ei nopeuta eikä hidasta sitä, mutta viilaaminen vaikuttaa siihen *missä muodossa* kynsi kasvaa.
Jos kynsi on viilattu epäsymmetrisesti, se lähtee pikkuhiljaa kiertymään akselinsa ympäri kasvaessaan, koska silloin toisella puolen kynnen kärkeä on enemmän tukea kuin toisella ja näin toinen reuna alkaa herkästi painua alaspäin. Kun kynsi on riittävän pitkä, se kaartuu oikealle tai vasemmalle ja kynnen saa kasvamaan jälleen suoraan parhaiten, lyhentämällä kynsi siihen kohtaan mistä kynsi on alkanut kasvaa kieroon.
Ja tarkoitan nyt siis pitkiä luonnonkynsiä jotka ovat sormen päästä mitattuna vähintään 1-2cm pitkät, jossa tämä kiertyminen erityisesti jo näkyy.Sitä, että kynsi kasvaa kuin putki ja kun toinen puoli on viilattu viistommin niin se putkilomaisuus näyttää epätasapainoiselta? Vai voiko kynsi lähteä ottamaan sivusuuntaakin?
Vaikea asia selvittää XD
Mulla itselläni on reilut 2 cm pitkät kynnet ja tuo putkilomaisuus aina alkaa pari milliä sormenpäästä - ja näyttää kyllä törkeältä jos toinen kynnen sivu on lohjennut ja pitänyt viilata viistommin. Vaikka toisaalta siis tuo viistoon viilattu näyttää paremmalta mutta pidemmän päälle ei tue kynttä joten en tarkoituksella sitä muotoa viilaa.
Tarkoittaako mun kynsien putkilomaisuus ja molemmin puolinen sisäänpäin kääntyminen että olen viilannut väärin? Voisiko sen kynnen käpertymisen estää kokonaan? Olen aina ajatellut että se johtuu siitä kun kynsi jo alusta asti kasvaa kuperasti. - Kauenuden Paratiisi
pyöreäkyntinen kirjoitti:
Sitä, että kynsi kasvaa kuin putki ja kun toinen puoli on viilattu viistommin niin se putkilomaisuus näyttää epätasapainoiselta? Vai voiko kynsi lähteä ottamaan sivusuuntaakin?
Vaikea asia selvittää XD
Mulla itselläni on reilut 2 cm pitkät kynnet ja tuo putkilomaisuus aina alkaa pari milliä sormenpäästä - ja näyttää kyllä törkeältä jos toinen kynnen sivu on lohjennut ja pitänyt viilata viistommin. Vaikka toisaalta siis tuo viistoon viilattu näyttää paremmalta mutta pidemmän päälle ei tue kynttä joten en tarkoituksella sitä muotoa viilaa.
Tarkoittaako mun kynsien putkilomaisuus ja molemmin puolinen sisäänpäin kääntyminen että olen viilannut väärin? Voisiko sen kynnen käpertymisen estää kokonaan? Olen aina ajatellut että se johtuu siitä kun kynsi jo alusta asti kasvaa kuperasti.Kynnen reunat kääntyy sivuilta alaspäin ja kynsilakka korostaa tätä, koska kuivuessaan napakoittaa kynnen, se on aivan normaalia. Mutta jos kynsi viilataan epäsymmetrisesti ja lakataan, se lähtee kiertymään, mikä on eri asia kuin kynnen kaartuminen kauniisti sormelle. Kynsi kasvaa koko ajan ja jos toinen reuna kynnen kärjestä on viilattu esim liian aikaisin ovaaliin se kaartuu liian aikaisin, mistä tämä kiertyminen yleensä saa alkunsa. reunat eivät siis kaarru symmetrisesti, vaan toinen puoli kynnestä lähtee ikäänkuin painumaan alaspäin voimakkaammin kuin toinen mikä painaa kynnen kärkeä "kieroon".
- pyöreäkyntinen
Kauenuden Paratiisi kirjoitti:
Kynnen reunat kääntyy sivuilta alaspäin ja kynsilakka korostaa tätä, koska kuivuessaan napakoittaa kynnen, se on aivan normaalia. Mutta jos kynsi viilataan epäsymmetrisesti ja lakataan, se lähtee kiertymään, mikä on eri asia kuin kynnen kaartuminen kauniisti sormelle. Kynsi kasvaa koko ajan ja jos toinen reuna kynnen kärjestä on viilattu esim liian aikaisin ovaaliin se kaartuu liian aikaisin, mistä tämä kiertyminen yleensä saa alkunsa. reunat eivät siis kaarru symmetrisesti, vaan toinen puoli kynnestä lähtee ikäänkuin painumaan alaspäin voimakkaammin kuin toinen mikä painaa kynnen kärkeä "kieroon".
Kiitos paljon, en ollut tullut ajatelleeksikaan tuota! Omat kynteni eivät tästä juurikaan kasva pidemmäksi eli tuota kieroutumista en ole ehtinyt näkemään. Aina kun tuon ovaalin joutuu olosuhteiden pakosta viilaamaan, niin se on aika pian menoa koko kynnelle kun se on sitten kovin herkkä lohkeamille. Sitten alkaa kasvatus alusta koko kynsistölle...
- Kauneuden Paratiisi
pyöreäkyntinen kirjoitti:
Kiitos paljon, en ollut tullut ajatelleeksikaan tuota! Omat kynteni eivät tästä juurikaan kasva pidemmäksi eli tuota kieroutumista en ole ehtinyt näkemään. Aina kun tuon ovaalin joutuu olosuhteiden pakosta viilaamaan, niin se on aika pian menoa koko kynnelle kun se on sitten kovin herkkä lohkeamille. Sitten alkaa kasvatus alusta koko kynsistölle...
Totta, ovaalin huono puoli on juuri se että siinä on enemmän lohkeamispinta-alaa.
Minulla on yleensä aina aluslakka, kaksi värilakkaa ja wet-lakka. Viikolla torppasin pikkurillin vahingossa kovaa ovenkarmiin ja vieläkin on kynsipeti kipeänä, teki tosi kipeää. Jos ei olisi ollut lakkaa, olisi mennyt poikki varmaankin kynsilihaa myöden. Tosin ei minulla kynnet kasva edes sormenpään yli, jos olisin ilman lakkaa, on niin ohuet ja haperot kynnet ollut aina.
Edellisen kerran kun poistin lakkoja kiireellä, napsautin toisen käden nimettömän kynsilihaan. Korjasin sen hätäensiapuna pikaliimalla ja viilasin tasaiseksi ja uusi lakka päälle, hyvin on kestänyt:) Nyt odottelen että kasvaa sen verran että pääsen lyhentämään kynnen. - ja...
beigestä kirjoitti:
Yhdessä rakennekynsisetissä neuvotaan vetämään viimeiseksi kerros sitä beigeä väriä. Luulin lukeneeni väärin, mutta niin se näkyi olevan.
varmaan lukeekin, mutta en voi sille mitään
että se on minun inhokki jos se
beige tai lähinnä ruskea tekee
valkoisen likaisen väriseksi.
Beigejä on niin monen sävyisiä!
- luonnollinen saa olla
Ylipitkät rakennekynnet, joissa on vieläpä jotain täydellisen mautonta lakkausta tai jopa kuvaa.
Ruuanlaiton parissa työskentelevät ihmiset, joilla on ylipäätään mitään kynsivirityksiä. Oksettavinta on leipuri, jolla on punaiset kynnet, olen jossain nähnyt.
suosikkini on sopivan pituiset, jopa lyhyetkin mutta siistit kynnet joissa on hyvin tehty manikyyri.
Yksinkertainen on minusta tyylikästä.- jjjjjjee§
inhokki: vaaleanpunaiset "huomaamattomat ja varovaiset värit= anteeksi kun olen olemassa.
Korpinkippurat kynnet.
Pidän värikkäistä kynsistä ja vaihdan väriä aika usein.
Mieheni jo nykyään huomauttaa jos en ajoissa uudista jostain syystä lyhentynyttä kynttä.
Eniten noista värikkäistä kynsistä tuntuu pitävän vähän iäkkäämmät naiset..yllättäen. Missä iässä se pipo mahtaakaan kiristää? - mä.
jjjjjjee§ kirjoitti:
inhokki: vaaleanpunaiset "huomaamattomat ja varovaiset värit= anteeksi kun olen olemassa.
Korpinkippurat kynnet.
Pidän värikkäistä kynsistä ja vaihdan väriä aika usein.
Mieheni jo nykyään huomauttaa jos en ajoissa uudista jostain syystä lyhentynyttä kynttä.
Eniten noista värikkäistä kynsistä tuntuu pitävän vähän iäkkäämmät naiset..yllättäen. Missä iässä se pipo mahtaakaan kiristää?"Eniten noista värikkäistä kynsistä tuntuu pitävän vähän iäkkäämmät naiset..yllättäen"
Tää on ihan totta. Itse olen töissä yksityisessä vanhusten ryhmäkodissa ja mulla on rakennekynnet, siistit, kohtalaisen pitkät. Tykkään aika monenlaisista lakoista enkä arastele mitään erikoisempaakaan lakkaa/koristelua. Aina mummut töissä ihastelevat kynsiäni ja lakkauksia. Toki aina ei voi kaikkia miellyttää... - Kauneuden Paratiisi
mä. kirjoitti:
"Eniten noista värikkäistä kynsistä tuntuu pitävän vähän iäkkäämmät naiset..yllättäen"
Tää on ihan totta. Itse olen töissä yksityisessä vanhusten ryhmäkodissa ja mulla on rakennekynnet, siistit, kohtalaisen pitkät. Tykkään aika monenlaisista lakoista enkä arastele mitään erikoisempaakaan lakkaa/koristelua. Aina mummut töissä ihastelevat kynsiäni ja lakkauksia. Toki aina ei voi kaikkia miellyttää..."Eniten noista värikkäistä kynsistä tuntuu pitävän vähän iäkkäämmät naiset..yllättäen"
Minä olin noin 17 vuotias kun ensimmäisen kerran koristelin kynsiäni. Sain silloin 12 kynsilakan setin ja eri värisiä kristalleja, jotka oli olleet mainoskuvattavana. Siinä oli aivan mielettömän upeita värejä. Tuolloin niitä yritettiin ilmeisesti Suomessa markkinoille, mutta mitään buumia siitä ei tainnut tulla muille kuin minulle. 20 vuotta olen siis enemmän tai vähemmän laittanut kynsiäni ja aika huomiota herättävin värein, mitä markkinoilla vain on milloinkin ollut saataavilla. Nyt olen löytänyt lakan johon olen tyytyväinen, mutta sen saamisen edellytys oli ryhtyä tuomaan sitä itse Suomeen, tehtaalta kun ei voi ostaa yksittäisiä lakkapulloja.
- inhokeista
Inhokit:
- Kulunut kynsilakka. (uomaamattomassa värissä ei haittaa)
- Kipeän lyhyet kynnet!
- Repeytyneet kynsinauhat.
- Kynsilakka lapsella!!! (varpaissa ei haittaa)- .,.,,.,.,.
-Aivan liian pitkät rakennekynnet, ja kuten tuli esillekin, ne eivät todellakaan sovi ruoanlaittoon.
-Sellainen ihme viritelmä, jossa pitkissä kynsissä kynsien kärjet ovat punaisella mutta muu osa kynnestä aivan väritön. Miksikä sitä sitten kutsutaankaan, kuitenkin todella karmiva ilmestys!
-Myöskään aivan liian lyhyet ja verille nyhrityt kynnet eivät todellakaan ole kauniit, varsinkaan lyhyissä ja paksuissa sormissa.
-Itseäni ei myöskään jostain syystä innosta punainen kynsilakka, ja kamalaa on jos sitä on laittanut vielä selvästi monta kerrosta. Melkeenpä voisi sanoa että tulee oksennusreaktio.
Tulipas nyt taas kriittistä tekstiä. :D - taas....
.,.,,.,.,. kirjoitti:
-Aivan liian pitkät rakennekynnet, ja kuten tuli esillekin, ne eivät todellakaan sovi ruoanlaittoon.
-Sellainen ihme viritelmä, jossa pitkissä kynsissä kynsien kärjet ovat punaisella mutta muu osa kynnestä aivan väritön. Miksikä sitä sitten kutsutaankaan, kuitenkin todella karmiva ilmestys!
-Myöskään aivan liian lyhyet ja verille nyhrityt kynnet eivät todellakaan ole kauniit, varsinkaan lyhyissä ja paksuissa sormissa.
-Itseäni ei myöskään jostain syystä innosta punainen kynsilakka, ja kamalaa on jos sitä on laittanut vielä selvästi monta kerrosta. Melkeenpä voisi sanoa että tulee oksennusreaktio.
Tulipas nyt taas kriittistä tekstiä. :Dinhottaa suipot(stiletto) varpaankynnet.
Ja jollain sivulla oli varpaat, joissa
on ihan sairaan pitkät tipit...
Ne oli monta senttiä yli varpaista ja
neliön malliset.
Voi olla vähän epäkäytännölliset : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809