Eri muotoinen

sulkapallomaila

Itselläni on vanha tecno pro booster 90 -merkkinen maila. Se on eri muotoinen kuin mailat yleensä, kehikko on semmoinen pisaran mallinen. Onko tämmöisiä mailoja vielä nykyäänkin myynnissä ja saako sellaisilla mailoilla kilpailla?

5

3171

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelimies10

      saa kilpailla mutta muuten erikoisenmuotoiset mailat ovat aikojen saatossa poistuneet kuviosta.

      • vanha maila

        Minullakin on sellainen kai 7-8 vuotta vanha Wilsonin maila. Hyvästä tarjouksesta ostin. Kyllä sillä pelaa. Ehkä se on normaalia jäykempi maila.

        Miksi niitä ei enää ole myynnissä? Millaiselle pelaajalle ne aikoinaan oli tarkoitettu?


      • siantuntija
        vanha maila kirjoitti:

        Minullakin on sellainen kai 7-8 vuotta vanha Wilsonin maila. Hyvästä tarjouksesta ostin. Kyllä sillä pelaa. Ehkä se on normaalia jäykempi maila.

        Miksi niitä ei enää ole myynnissä? Millaiselle pelaajalle ne aikoinaan oli tarkoitettu?

        Wilson markkinoi kärpäslätkämailojaan normaalia suuremmalla 'sweep spotilla' eli alueella, johon osuttaessa pallo lähtee optimaalisesti.

        Käytännössä tällä ei ollut mitään havaittavaa merkitystä, ja mailan poikeuksellinen muoto aiheutti enemmän perinteiseen muotoon tottuneille sopeutumisongelmia. Lisäksi yksinään erikoista ulkonäköä karsastettiin.

        Minulle on jäänyt sellainen mielikuva (en itse koskaan sellaisella pelannut), ettei kärpäslätkissä sinänsä mitään vikaa ollut. Mutta vastaavasti ei mitään varsinaista etuakaan. Siksi pelaajat eivät halunneet alkaa totuttelemaan uuteen muotoon. Ja kun kauppa ei käynyt, Wilson joutui hautaamaan mallin. Tämä tapahtui suunnilleen vuosituhannen vaihteessa, ehkä kuitenkin reilusti 90-luvun puolella. Mailasi on siis ihan viimeisiä kärpäslätkämalleja.

        Kuriositeettina mainittakoon, että nykymailat ovat lähes poikkeuksetta isometric-malleja, joissa perinteinen soikea muoto on litistetty ylhäältä keskeltä. Tässä esimerkiksi Yonexin uusimmat mallit: http://www.yonexfinland.fi/sulkapallo_nano.htm

        Tällä tavoitellaan samaa asiaa eli suurempaa sweep spottia. Ja kun muoto ei ole dramaattisesti erilainen kuin edeltävissä malleissa, ei totuttelu ole ollut kynnyskysymys, ja niinpä nämä mallit ovat vallanneet markkinat.


      • vanha maila
        siantuntija kirjoitti:

        Wilson markkinoi kärpäslätkämailojaan normaalia suuremmalla 'sweep spotilla' eli alueella, johon osuttaessa pallo lähtee optimaalisesti.

        Käytännössä tällä ei ollut mitään havaittavaa merkitystä, ja mailan poikeuksellinen muoto aiheutti enemmän perinteiseen muotoon tottuneille sopeutumisongelmia. Lisäksi yksinään erikoista ulkonäköä karsastettiin.

        Minulle on jäänyt sellainen mielikuva (en itse koskaan sellaisella pelannut), ettei kärpäslätkissä sinänsä mitään vikaa ollut. Mutta vastaavasti ei mitään varsinaista etuakaan. Siksi pelaajat eivät halunneet alkaa totuttelemaan uuteen muotoon. Ja kun kauppa ei käynyt, Wilson joutui hautaamaan mallin. Tämä tapahtui suunnilleen vuosituhannen vaihteessa, ehkä kuitenkin reilusti 90-luvun puolella. Mailasi on siis ihan viimeisiä kärpäslätkämalleja.

        Kuriositeettina mainittakoon, että nykymailat ovat lähes poikkeuksetta isometric-malleja, joissa perinteinen soikea muoto on litistetty ylhäältä keskeltä. Tässä esimerkiksi Yonexin uusimmat mallit: http://www.yonexfinland.fi/sulkapallo_nano.htm

        Tällä tavoitellaan samaa asiaa eli suurempaa sweep spottia. Ja kun muoto ei ole dramaattisesti erilainen kuin edeltävissä malleissa, ei totuttelu ole ollut kynnyskysymys, ja niinpä nämä mallit ovat vallanneet markkinat.

        Kiitokset tiedoista! Tuollainen linkin mukainen maila sitä tullee sitten hankittua, kun aika joskus jättää tästä nykyisestä. Laitatin uudet jänteet (kun vanhat katkesi) ja nyt taas kelpaa pelata.
        Muistelen, että aikanaan kun mailaa katselin, Pontus Jäntti oli tullut tunnetuksi juuri tuon mallisesta mailasta.


      • oldjamaica
        siantuntija kirjoitti:

        Wilson markkinoi kärpäslätkämailojaan normaalia suuremmalla 'sweep spotilla' eli alueella, johon osuttaessa pallo lähtee optimaalisesti.

        Käytännössä tällä ei ollut mitään havaittavaa merkitystä, ja mailan poikeuksellinen muoto aiheutti enemmän perinteiseen muotoon tottuneille sopeutumisongelmia. Lisäksi yksinään erikoista ulkonäköä karsastettiin.

        Minulle on jäänyt sellainen mielikuva (en itse koskaan sellaisella pelannut), ettei kärpäslätkissä sinänsä mitään vikaa ollut. Mutta vastaavasti ei mitään varsinaista etuakaan. Siksi pelaajat eivät halunneet alkaa totuttelemaan uuteen muotoon. Ja kun kauppa ei käynyt, Wilson joutui hautaamaan mallin. Tämä tapahtui suunnilleen vuosituhannen vaihteessa, ehkä kuitenkin reilusti 90-luvun puolella. Mailasi on siis ihan viimeisiä kärpäslätkämalleja.

        Kuriositeettina mainittakoon, että nykymailat ovat lähes poikkeuksetta isometric-malleja, joissa perinteinen soikea muoto on litistetty ylhäältä keskeltä. Tässä esimerkiksi Yonexin uusimmat mallit: http://www.yonexfinland.fi/sulkapallo_nano.htm

        Tällä tavoitellaan samaa asiaa eli suurempaa sweep spottia. Ja kun muoto ei ole dramaattisesti erilainen kuin edeltävissä malleissa, ei totuttelu ole ollut kynnyskysymys, ja niinpä nämä mallit ovat vallanneet markkinat.

        Se on 'SWEET spot', ei 'SWEEP spot'


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe