Usko on oleellinen asia ihmisen pelastumisessa, minkä Jumala lahjoittaa, mutta ihmisen pitää ottaa vastaan se.
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut."
Room. 10 : 9-13, 1 Joh.1: 9, Apost. 2: 21, Gal. 2: 16 , Joh. ev. 3 : 16-18 Apost. 10 : 43 JNE.
KASTE seuraa uskoontulemista...
" jotka nyt ottivat Hänen sanansa vastaan NE KASTETTIIN, ja niin heitä... " Apost. 2 :41,
Matt.3: 6, Mark. 1: 5, Apost.18: 8, Apost.19:4-5
Jos vois verrata näin, USKO on kuin "vihkiytyminen" Jeesuksen kanssa, sillä USKON kautta olemme jo Hänen omat. Vihkiytymistä seuraa hääjuhla, joka on oleellinen osa naimisiin menoa, silloin muutkin saavat nähdä ,että tämä pari sitoutuu toisiinsa. Kastetta voisi tavallaan verrata "hääjulaan", sillä se seuraa uskoontulemista, kasteelle mennessä olemme jo Jeesuksen omat, mutta kasteelle mennessämme myös
"virallistamme" sen ,että sitoudumme Jeesuksen seuraajiksi.
Usko ja kaste
9
239
Vastaukset
- hartonen
Kaste on sitä varten että siinä vasta saadaan rauha ja lepo synneistä ja pelastetun usko joka on iloa ja rauhaa pyhässä hegessä! Itse kun kastetta olen raamatusta tutkinut jo jonkin aikaa olen todella huomannut että KASTE EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN RITUAALI JA VIHKIYTYMINEN!!! SE ON TÄYSIN KASTETTA ALIARVIOIVAA JA VÄÄRÄÄ OPETUSTA! Ihmiset menivät syntien ja ahdistuksien tosin jotkut levollisellakin mielellä kasteelle ja KASTEESSA HE VASTA SAIVAT LEVON JA USKON JA PYHÄN HENGEN TUOMAN VARMUUDEN SYDÄMMEENSÄ. SE ON KASTEEN PERIMMÄINEN TARKOITUS MIKÄ TOSIN SITTEN TOTEUTUU JA TUNTUU ERI IHMISISTÄ ERILAILLA!
- syvällä
rintaäänellä voin omalta puoleltani sanoa, että
minä sain rauhan sydämeeni silloin, kun tulin uskoon. Silloin sain uskoa syntini anteeksi ja va-
pauduin syntitaakastani.
Kasteelle menin vasta vuosia sen jälkeen kun sanasta
selvisi se, että vanha ihminen pitää haudata, ettei se rupea haisemaan.
Kaste on Hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa.
Ellei joku uskova mene kasteelle, niin hän elää
avoliitossa!!!!!! - todella että
nuo lapskastetut baareissa kaljatuopin äärellä notkuvat ja nortti suun pielessä roikkuen olevat ihmiset ovat saaneet rauhan?
Älä nyt isomies höpötä!
Rauha tulee kun kohtaa Rauhanruhtinaan henkilökohtaisella tasolla, eli Jeesuksen Kristuksen.
Katso, josset USKO?
www.netmission.fi/streaming/index.php?p=6 - hartonen
syvällä kirjoitti:
rintaäänellä voin omalta puoleltani sanoa, että
minä sain rauhan sydämeeni silloin, kun tulin uskoon. Silloin sain uskoa syntini anteeksi ja va-
pauduin syntitaakastani.
Kasteelle menin vasta vuosia sen jälkeen kun sanasta
selvisi se, että vanha ihminen pitää haudata, ettei se rupea haisemaan.
Kaste on Hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa.
Ellei joku uskova mene kasteelle, niin hän elää
avoliitossa!!!!!!Ymmärrän tilanteesi ja mainitsinkin että eivät suinkaan kaikki ihmiset menneet kasteelle raamatunaikanakaan syvässä katumuksessa ja synnintaakoittamina vaan osa oli varmasti suht levollisiakin. Raamatussa kuitenkin KASTE OLI TODELLA LÄHELLÄ PARANNUKSEN TEKO PÄÄTÖSTÄ ELI USKOA ENNEN KASTETTA!! Se kuva mikä minulle on raamatusta tullut on se että ALKUKÄÄNTYMYS NIIN ETTÄ PARANNUKSEN TEON JÄLKEEN OLISI VIIVYTELTY KASTETTA USEITA VIIKKOJAKIN OLISI OLLUT TÄYSIN VIERAS AJATUS! Kasteelle ei siis Raamatussa ollut sellaista roolia että SEN OLISIVAT OTTANEET JO PITKÄÄN USKOSSA OLLEET JNE.. KASTE OTETTIIN SAMAN TIEN. Tämä kertoo kasteen roolista jotain! En siis kyseenalaista kenenkään omia kokemuksia vaan olen katsonut miten raamatun aikana toimittiin.
- hartonen
todella että kirjoitti:
nuo lapskastetut baareissa kaljatuopin äärellä notkuvat ja nortti suun pielessä roikkuen olevat ihmiset ovat saaneet rauhan?
Älä nyt isomies höpötä!
Rauha tulee kun kohtaa Rauhanruhtinaan henkilökohtaisella tasolla, eli Jeesuksen Kristuksen.
Katso, josset USKO?
www.netmission.fi/streaming/index.php?p=6Niin miten tuo liittyy minun teksteihini? Olen kirjoittanut muitakin tekstejä kasteesta tällä palstalla kuin tämän ja niistä kyllä ilmenee etten sitä ole tarkoittanut että pelkkä kaste olisi jokin taikatemppu ja sinänsä ilman uskossa pysymistä pelastaisi!
todella että kirjoitti:
Älä nyt isomies höpötä!
Katso, josset USKO?
www.netmission.fi/streaming/index.php?p=6ISOKATEKISMUS:
”Meille ei ole ensisijaisen tärkeää, uskooko kastettava vai eikö usko ,-kaste ei silti muutu vääräksi.
Kaikki riippuu Jumalan sanasta ja käskystä …Minun uskoni ei näet perusta kastetta, vaan se vastaanottaa kasteen. Kaste siis ei muutu vääräksi, vaikka sitä ei oikealla tavalla omisteta ja käytetä.
Samoinhan ne, jotka kelvottomina menevät ehtoolliselle, saavat, vakkeivat uskokaan, oikean sakramentin.
Huomaat siis kiihkohenkien vastaväitteet turhiksi. Sillä vaikka lapset , niin kuin sanottu, eivät uskoisikaan, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa (Mark. 9:42), olisi kaste sittenkin oikea, eikä heitä kukaan saa mennä toistamiseen kastamaan” (LUTHER).- eepu*
Tapio522 kirjoitti:
ISOKATEKISMUS:
”Meille ei ole ensisijaisen tärkeää, uskooko kastettava vai eikö usko ,-kaste ei silti muutu vääräksi.
Kaikki riippuu Jumalan sanasta ja käskystä …Minun uskoni ei näet perusta kastetta, vaan se vastaanottaa kasteen. Kaste siis ei muutu vääräksi, vaikka sitä ei oikealla tavalla omisteta ja käytetä.
Samoinhan ne, jotka kelvottomina menevät ehtoolliselle, saavat, vakkeivat uskokaan, oikean sakramentin.
Huomaat siis kiihkohenkien vastaväitteet turhiksi. Sillä vaikka lapset , niin kuin sanottu, eivät uskoisikaan, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa (Mark. 9:42), olisi kaste sittenkin oikea, eikä heitä kukaan saa mennä toistamiseen kastamaan” (LUTHER).Sillä Paavali VAROITTAA tulemasta Herran aterialle "kelvottomasti":
"Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen ja vereen." (1.Kor.15.Luku) … siis ruumiin ja veren häpäisijä ja siten rangaistuksen alainen ei sovitettu!
Samoin on jos aletaan pitämään epäraamatullista vauva-valelua ja vieläpä ehdottomana kasteena, on se pilkkaa Jumalan Evankeliuminsanaa vastaan, joka KUTSUU ihmistä, se ei pakota ketään, ... vaan joka lempeästi kutsuu Jumalan yhteyteen ja parannukseen – Pyhän Hengen osallisuuteen!
*
.. sillä ei Vapahtajakaan kastattanut vauvoja/lapsia!!! .. ei myöskään kukaan apostoleistakaan vauvoja/lapsia kastanut:
.. .. sillä vauva-valelu ei ole kaste, se on valheenlapsentuote, se on roomalaiskatolisen kirkon HARHAOPPI!!!
Sinä olet kysynyt milloin lapsia olisi siunattu, ja vastaan sinulle, että pienet vauva/lapset tuodaan/tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
..niinpä ei Vapahtajakaan heitä kastanut/kastattanut, vaan SIUNASI!
Mutta sinulle/sinua Tapio (Apt.2:38) kasteveden KUTSU etsii/kuuluu!
..siis ymmärtäville Jumala sanoo: ”KÄÄNTYKÄÄ minun tyköni ja ANTAKAA pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen JUMALA, eikä toista ole.” ( Jes.45:22)
Niin Pietari sanoi heille: "”Tehkää parannus (KÄÄNTYKÄÄ) ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.” (Apt.2:38)
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen/pyhityksen menettämiseen!!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). -- Joko sinä haluat/omistat ”uudenluomuksen”?
Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!
Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita UUSI ja VOIMALLINEN Elämä yhdessä VAPAHTAJAMME kanssa! :)
Anokaa siis Viisautta (Apt.2:38; 8:37, 38 jälkeen) niin sitä annetaan ...
Ylhäältä JUMALALTA! - mitä Luther on
Tapio522 kirjoitti:
ISOKATEKISMUS:
Huomaat siis kiihkohenkien vastaväitteet turhiksi. Sillä vaikka lapset , niin kuin sanottu, eivät uskoisikaan, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa (Mark. 9:42), olisi kaste sittenkin oikea, eikä heitä kukaan saa mennä toistamiseen kastamaan” (LUTHER).myös sanonut ?
Luther sanoi, että kasteoppi ei ole Jumalalta, vaan Paavilta... siis eikö tässä tapauksessa kannattaisi perustelunsa perustaa Jumalan Sanaan, joka on luvannut huolehtia itse Sanastaan . - ovat tärkeimpiä
Tapio522 kirjoitti:
ISOKATEKISMUS:
Huomaat siis kiihkohenkien vastaväitteet turhiksi. Sillä vaikka lapset , niin kuin sanottu, eivät uskoisikaan, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa (Mark. 9:42), olisi kaste sittenkin oikea, eikä heitä kukaan saa mennä toistamiseen kastamaan” (LUTHER).ei siitä USKOSTA niin väliä.
Jo on oppi.
No onneksi tuo esittämäsi ei ole RAAMATUN OPPI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684