Hei uskovat äidit

Ruusunnuppuinen

Hei, uskovat äidit, voisitteko todistaa miten vauvanne elämä muuttui kasteen jälkeen.

Millä tavalla kasteessa tullut usko ja uudestisyntyminen muutti vauvanne elämää ?

Miten teidän perheenne kastettujen lapsien kohdalla usko on näkynyt ?

37

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiin en pysty vasta...

... mutta tiedän myös monia nuoria joita ei ole vauvana kastettu, eivätkä ole käyneet rippikoulua ja joiden elämä on silti huomattavasti tasapainoisempaa, kun esim. sellaisten nuorten ,jotka on vauvana kastettu ja ovat käyneet rippikoulun= ovat ns. uskovaisia.
      Ei se tietenkään aina näin välttämättä mene, mutta näinkin. Siksi sitä miettiikin tätä traditiota, lapsikaste ja rippikoulu /ehtoollinen , että miten merkityksellinen se on ??

• vedestä ja Hengestä

hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti, kaste on hengellinen asia, lapsen nimi elämänkirjassa on tärkeä asia

• kovin hengelliseltä

vaikuta, kun näkee nuoria, 10-12 vuotiaita tyttöjä
        ja poikia humalassa tuolla kadulla ja useimmilla
        on sätkä suussa.
        Kirosanat lentää ja keskiolutpullo kiertää ringissä
        Missä se kasteen vaikutus näkyy??????

• opetuslapsia
        kovin hengelliseltä kirjoitti:

on sätkä suussa.

Ensin kaste, sitten opetus ja kasvatus. Onko opetus, kasvatus ja kuri laiminlyöty noissa mainitsemissasi tapauksissa.

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Alvora
        kovin hengelliseltä kirjoitti:

on sätkä suussa.

Älä nyt noin tuomitse, katekismuksen mukaan he ovat kastettuina uudestisyntyneitä uskovia, jotka ovat saaneet kaikki syntinsä anteeksi, ja ovat kristillisen seurakunnan jäseniä.

• MARKUS 16:15-16
        opetuslapsia kirjoitti:

Ensin kaste, sitten opetus ja kasvatus. Onko opetus, kasvatus ja kuri laiminlyöty noissa mainitsemissasi tapauksissa.

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka uskoo se pelastuu, joka ei usko se on jo tuomittu kadotukseen.

• saa sanoa
        Alvora kirjoitti:

Älä nyt noin tuomitse, katekismuksen mukaan he ovat kastettuina uudestisyntyneitä uskovia, jotka ovat saaneet kaikki syntinsä anteeksi, ja ovat kristillisen seurakunnan jäseniä.

mitä haluaa.Me uskomme Raamattuun, Jumalan sanaan.

• terence.hill

tule kasteestaan YLPEÄKSI ja OMAHYVÄISEKSI, kuten eräät aikuiset omasta kasteestaan.

Vauva ei ala kasteensa jälkeen halveksimaan muita uskovia, joilla on erilainen kastekäytäntö.

Vauva ei ala TYRKYTTÄÄ MUILLE omaa kastenäkemystään "ainoana oikeana raamatullisena" tapana.

• voit sen

tietää?????
        Osaatko vauvojen kieltä?

• Dellamakoinen

Eikö vauva sitten oikein ymmärrä vastuutaan niistä muista pienistä, joita ei ole vielä kastettu, onhan evankeliumin julistaminen tarkoitettu kaikille uudestisyntyneille uskoville. Siihen velvoittaa jo rakkaus Jeesukseen Kristukseen ja lähimmäisiin.

• SIITÄ ETTÄ

vauva ei ymmärrä koko toimen piteestä mitään.Siksi.

• Dellamakoinen
        SIITÄ ETTÄ kirjoitti:

vauva ei ymmärrä koko toimen piteestä mitään.Siksi.

Voisiko todella olla niin, sittenhän kaikki tuhannet kirjoitetut sivut ja lukuisat kirjat, jotka koittavat osoittaa vauvan voivan uskoa evankeliumin sanan ja opetuksen, ovat turhaan kirjoitetut ?

• terence.hill
        Dellamakoinen kirjoitti:

Voisiko todella olla niin, sittenhän kaikki tuhannet kirjoitetut sivut ja lukuisat kirjat, jotka koittavat osoittaa vauvan voivan uskoa evankeliumin sanan ja opetuksen, ovat turhaan kirjoitetut ?

että pienet lapset USKOVAT, OTTAVAT VASTAAN Jumalan Valtakunnan, ja tulevat Vapahtajan luo.

Lapsi on Hänen mielestään ESIMERKKI AIKUISELLE vastaanottamisesta.

MUTTA NYTKIN niinkuin Hänen aikalaisissaan oli paljon niitä, joiden mielestä lapsen ymmärryksen puute on este. Ja he estävät lasten pääsemistä Jeesuksen luo. LUULEVAT OLEVANSA ITSE PAREMPIA.

• Dellamakoinen kirjoitti:

Kirjoitin tämän viestin toiseen ketjuun tänään, mutta sopinee tähänkin aloitukseen.

Oppiiko sikiö? Tätä pohdittiin tänään aamutelevisiossa (TV 1).
        Haastateltava totesi, että oppii!

Sikiön muisti tallentaa ääniä aktiivisesti.
        Sikiö myös osoittaa selvästi muistavansa.

Tämä kävi myös ilmi, kun Helsingin yliopiston aivotutkimuksen osasto tutki kolmisen vuotta sitten (v. 2003) sikiön äänien havaitsemista ja oppimista viimeisillä raskausviikoilla
        Tulokset hämmästyttivät tutkijatkin.

Tutkimus osoitti, että kuulon erottelukyky kehittyy puheen osalta huomattavasti aikaisemmin kuin tähän asti on luultu.
        Raamatun Sanaa tuntevalle tämä ei tietenkään ole mikään uusi asia.
        Järkeisoppineiden on vaikea myöntää näitä todeksi.

Tutkimuksen mukaan 32-38-viikkoisen sikiön aivot ja muisti ovat tutkimusta tehneen MINNA HUOTILAISEN mukaan hämmästyttävän kehittyneitä.
        Vastasyntynyt vauva tunnistaa äitinsä äänen ja äidinkielen.
        Vauvalla on myös tarve tuottaa itse ääntä ja kiinnittää huomionsa puheeseen.
        Sikiö kuulee erityisesti äidin äänen kohtuun.
        ---
        'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen` (Matt. 21:16).

• Sittenhän
        Tapio522 kirjoitti:

Kirjoitin tämän viestin toiseen ketjuun tänään, mutta sopinee tähänkin aloitukseen.

Tämä kävi myös ilmi, kun Helsingin yliopiston aivotutkimuksen osasto tutki kolmisen vuotta sitten (v. 2003) sikiön äänien havaitsemista ja oppimista viimeisillä raskausviikoilla

Tutkimus osoitti, että kuulon erottelukyky kehittyy puheen osalta huomattavasti aikaisemmin kuin tähän asti on luultu.

Tutkimuksen mukaan 32-38-viikkoisen sikiön aivot ja muisti ovat tutkimusta tehneen MINNA HUOTILAISEN mukaan hämmästyttävän kehittyneitä.
        ---
        'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen` (Matt. 21:16).

ne voivat itse ilmaista, haluavatko kasteen vai ei.
        Pois kaikki pakko!!!!!!

• Sittenhän kirjoitti:

ne voivat itse ilmaista, haluavatko kasteen vai ei.
        Pois kaikki pakko!!!!!!

Hienoa Sittenhän ne voivat itse ilmaista, haluavatko kasteen vai ei.
        Pois kaikki pakko!!!!!!
        ----
        Ajatteletko samoin johdonmukaisesti lasten siunaamisen suhteen?
        Jospa lapsi ei haluakkaan, että häntä siunataan.

• turhia on
        Dellamakoinen kirjoitti:

pitäydytään vain terveessä ja puhtaassa Jumalan sanassa, Raamatussa.
        Markus 16: 15-16
        Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, se joka USKOO ja kastetaan se PELASTUU, mutta joka ei USKO, se on jo tuomittu kadotukseen.

• tehnyt
        Tapio522 kirjoitti:

Hienoa Sittenhän ne voivat itse ilmaista, haluavatko kasteen vai ei.
        Pois kaikki pakko!!!!!!
        ----
        Ajatteletko samoin johdonmukaisesti lasten siunaamisen suhteen?
        Jospa lapsi ei haluakkaan, että häntä siunataan.

siunaamisesta mitään sakramenttia. Se on täysin
        vanhempien vapaaehtoinen toimnpide.
        Mutta Jeesus sanoi, ETTÄ EI SAA ESTÄÄ HEITÄ TUO-
        MASTA LAPSIA SIUNATTAVAKSI.

Menikö perille: EI SAA ESTÄÄ VANHEMPIA TUOMASTA
        LAPSIA SIUNATTAVAKSI!!!!!!!!!!!!!

• Tapio522 kirjoitti:

---

täytyykin kysyä seuraavan kerran vauvalta kun sellaista sylissä pidän että jos ymmärrät täysin mitä muut ihmiset tässä ympärillä puhuvat niin heiluta oikeaa kättä ilmassa. Saa nähdä heiluttaako... Jos heiluttaa kättä ilmassa sitten uskon että vauvat ymmärtävät täysin kaiken tästä maailman menosta.

• mathetes
        BelieveItOrNot kirjoitti:

täytyykin kysyä seuraavan kerran vauvalta kun sellaista sylissä pidän että jos ymmärrät täysin mitä muut ihmiset tässä ympärillä puhuvat niin heiluta oikeaa kättä ilmassa. Saa nähdä heiluttaako... Jos heiluttaa kättä ilmassa sitten uskon että vauvat ymmärtävät täysin kaiken tästä maailman menosta.

Siinä taitaa kaydä niin kun menet vauvalle rupattelemaan, että siinä alkaa pian heilumaan kaikki, sekä kädet että jalat yhtäaikaa ja ottaa vielä äkkiä nenästä kiinni jos oikein lähelle itsensä tunkee! ~

• Anna Sanna Rt.
        Tapio522 kirjoitti:

---

Pelkään että vauvalle käy aivan samoin kuin tätini vauvalle, hän kun ei näytä tuntevan kirjoituksia ja eikä mikään osoita hänessä olevan murustakaan Jumalan voimaa, siksi hän kai on jo nyt eksynyt.

Tuosta tätini vauvasta tuli Jehovantodistaja..

Pelkään, että vauva on turhaan uskonut, ei hän tunnu pitävän kiinni evankeliumin opista vaan on kovin piittaamaton ja väliinpitämätön, suorastaan turhamainen, leikkii mieluummin ruuallansa ja kiskoo lehtiä viherkasveista. Sana ei kiinnosta häntä.

1.Korinttolaiskirje 15:1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Matteuksen evankeliumi 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Noinko nopeasti kasteessa saatu usko raukeni tyhjiin, vai oliko sitä ollenkaan, jos se olikin vain papin puheita..

• voiettäsentään
        terence.hill kirjoitti:

että pienet lapset USKOVAT, OTTAVAT VASTAAN Jumalan Valtakunnan, ja tulevat Vapahtajan luo.

Lapsi on Hänen mielestään ESIMERKKI AIKUISELLE vastaanottamisesta.

MUTTA NYTKIN niinkuin Hänen aikalaisissaan oli paljon niitä, joiden mielestä lapsen ymmärryksen puute on este. Ja he estävät lasten pääsemistä Jeesuksen luo. LUULEVAT OLEVANSA ITSE PAREMPIA.

Anteeksi, mutta tällainen maailmankuva on sairas. Mitä ihmettä viaton lapsi voi uskoa tai olla uskomatta. Miksi ihmeessä tuollainen "uskominen" on edellytyksenä jonkin valtakunnan vastaanottamisen kannalta. Hyvin julma ajatus.

• Onnneton

Rakas pieni vauva ei tunnusta uskoaan, eikä hän edes tunnusta Jeesusta vapahtajaksensa.

Aivan pelottaa, kun lukee raamattua.

Luukkaan evankeliumi 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

1.Johanneksen kirje 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

1.Johanneksen kirje 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Vaikka pappi sanoo, että vauva on uskossa, en mä sitä voi uskoa, koska puuttuu suun tunnustus, eihän kukaan voi pelastua toisten uskolla, eivät kummitkaan olleet mitään uskovia.

Onko kaikki vain pelkkää petosta ja valhetta, ovatko vapaakirkolliset sittenkin oikeassa ?

• tuo ei ollut

provo, niin sanon sinulle:
        Luota vaan Jeesuksen sanoihin :"Lapsenkaltaisten
        on taivasten valtatkunta".

• tuo ei ollut kirjoitti:

provo, niin sanon sinulle:
        Luota vaan Jeesuksen sanoihin :"Lapsenkaltaisten
        on taivasten valtatkunta".

eli uskoo ns. sinimilmäisesti kaiken kyseenalaistamatta.

• Minninen

Miksi ihmeessä otitte vauvallenne uskomattomat kummit ? Itkettää, milläs uskolla nyt vauva pelastuu :(

Jotkut ovat sitten ajattelemattomia, oman vauvansa suhteen niin väliinpitämättömiä kerrassaan. Ei tietysti noin pieni mitään pysty uskomaan, kun ei mitään ymmärräkkään, sanoohan sen jo järkikin, siksi on kummit.

Mutta teidän olisi pitänyt ymmärtää, ettii sellaiset kummit jotka on uskossa, jotka on varmasti uskovia, mutta te möhlitte ja turhensitte koko sakramentin.

Olen vihanen, niin vihanen, kun tuolla tavalla jotkut toimii, ajatelkaa nyt pientä vauvaa, pientä ressukkaa, joka on aivan viaton, puolustuskyvytön, joka ei mitään ymmärrä, eikä mistään tiedä, ja kaikki on vanhempien varassa,
        jotka möhlii noin pahasti, pitäisi teidänki tajuta, ettei vauva voi mitään uskoa tunnustaa, kun ei mitään ymmärrä ja kun ei kerta ollut ketään uskovaa kummia uskomassa hänen puolestaan.

• kummien uskolla
        Minninen kirjoitti:

Miksi ihmeessä otitte vauvallenne uskomattomat kummit ? Itkettää, milläs uskolla nyt vauva pelastuu :(

Jotkut ovat sitten ajattelemattomia, oman vauvansa suhteen niin väliinpitämättömiä kerrassaan. Ei tietysti noin pieni mitään pysty uskomaan, kun ei mitään ymmärräkkään, sanoohan sen jo järkikin, siksi on kummit.

Mutta teidän olisi pitänyt ymmärtää, ettii sellaiset kummit jotka on uskossa, jotka on varmasti uskovia, mutta te möhlitte ja turhensitte koko sakramentin.

Olen vihanen, niin vihanen, kun tuolla tavalla jotkut toimii, ajatelkaa nyt pientä vauvaa, pientä ressukkaa, joka on aivan viaton, puolustuskyvytön, joka ei mitään ymmärrä, eikä mistään tiedä, ja kaikki on vanhempien varassa,
        jotka möhlii noin pahasti, pitäisi teidänki tajuta, ettei vauva voi mitään uskoa tunnustaa, kun ei mitään ymmärrä ja kun ei kerta ollut ketään uskovaa kummia uskomassa hänen puolestaan.

taivaaseen, missä Raamatussa sellasuista opetetaan , kysyn vaan ??
        Ei taivaaseen mennä kummien, eikä mummien uskolla... Raamattu sanoo, "Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen ".

• moponen_

"Rakas pieni vauva ei tunnusta uskoaan, eikä hän edes tunnusta Jeesusta vapahtajaksensa. "

Eli uskot että lapsi on matkalla kadotukseen, koska Raamattu edellyttää uskoa pelastuakseen.
        Mistä nimimerkki onneton on päätellyt että Jumala haluaa lapset helvettiin?

• Ymmärsinkö oikein?
        moponen_ kirjoitti:

"Rakas pieni vauva ei tunnusta uskoaan, eikä hän edes tunnusta Jeesusta vapahtajaksensa. "

Eli uskot että lapsi on matkalla kadotukseen, koska Raamattu edellyttää uskoa pelastuakseen.
        Mistä nimimerkki onneton on päätellyt että Jumala haluaa lapset helvettiin?

"Eli uskot että lapsi on matkalla kadotukseen, koska Raamattu edellyttää uskoa pelastuakseen.
        Mistä nimimerkki onneton on päätellyt että Jumala haluaa lapset helvettiin? "

- Eli sinä taas; jos vauvelia ei epäraamatullisella valelulla valella hän joutuu kadotukseen?

Ymmärsinkö oikein?   

• mopo.nen
        Ymmärsinkö oikein? kirjoitti:

"Eli uskot että lapsi on matkalla kadotukseen, koska Raamattu edellyttää uskoa pelastuakseen.

- Eli sinä taas; jos vauvelia ei epäraamatullisella valelulla valella hän joutuu kadotukseen?

Ymmärsinkö oikein?   

• eepu*
        mopo.nen kirjoitti:

Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!

Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000019582444#22000000019582444
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021175897

*
        Niinpä; Pietari julisti: "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Ystäväiseni sinun tulee nyt käydä Vapahtajan esimerkin mukaisesti; kasteenhautaan, uskonmukaiseen upotuskasteeseen, sillä Lainmukainen Vanhurskaus Oikeamielisyys syntyy Kristuksen kautta;
        .. ja te saatte Pyhän Hengen Voiman syntyä uudeksi, Katso:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000019263137

…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen/pyhityksen menettämiseen!!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        RAAMATTU KERTOO; mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
        "Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        [..sillä tapaus oli uusi ja outo]
        Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).

Vapahtaja ei siis vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät USKONMUKAISESTA KASTEESTAAN! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
        Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja SIUNASI heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Matt. 21: 15-16

15. Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin poika", niin he närkästyivät
      16. ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

Lapset huusivat; Herra oi auta, pelasta. Lapsilla oli usko ja he tunnustivat Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi, toisin kuin kirjanoppineet ja ylipapit.

• bmvnmnvkd

"Lapsilla oli usko"

Aamen!

• bmvnmnvkd

Imeväiset kiittää Herraa!

• hlumpsista

Sen olen huomannut että UUDESTIKASTEEN JÄLKEEN monien uskovien elämä muuttuu niin, että ne alkavat TEHDÄ TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ.

Lisäksi heistä tulee ylpeitä itseään ja omaa uskonnollisuuttaan täynnä olevia typeryksiä! Kyllähän siinä on suuri aihe ylpistyä ja itseään korottaa, kun on osannut totella niin mahdottoman vaikeaa käskyä, että on antanut plumpsauttaa itsensä veteen jossain altaassa....

• raamatullinen!

Tuo saattaa pitää paikkansa. Mutta pahasti sekoitat nyt "uudestikastajat" ja
        uskovien kasteella käyneet!
        Eikös uudestikastaminen ole sitä, kun rippikoulussa uudistetaan ja vahvistetaan
        "kasteen armo"? Ihmistekojahan pitää aina uudiistaa. Sinut on varmaan uudestikastettu, kun
        kirjoituksistasi kuultaa se ylpeä ja tuomitseva ja rienaava henki . Mutta sellainen, joka on oikeasti tullut uskoon ja haluaa seurata Jeesuksen antamaa esimerkkiä
        myös kaste-asiassa, kiittää Jeesusta siitä, että on saanut armon totella
        Jumalan sanaa.

• perämela

Onko mitään muuta tässä mailmassa joka olisi tarttunut samalla voimalla ihmisiin kuin tuo lutterin kastesekoilu.

lukekaa nyt edes niitä rakkaan oppi-isänne vaiheita ja puheita että edes jotain tietäisitte ajasta ja paikasta missä tää herra eli, ja mitä teki pysyttääksensä kaulansa ehyenä siinä katollisuuden puristuksessa.

kun raamattu ei ilmaise sanallakaan pienten vauvojen hengellistä asemaa muuten kuin että sellaisten on taivasten valtakunta, ja Jeesuskin tyytyi siunaamaan heitä ilman muita rituaaleja ja uskomisen kyeselemisiä. ja kyseessä oli jo omin jaloin kävelevät ihmistaimet.

sitten kun alkaa oma vastuullienen elämä, on omakohtaisesti ratkaistava seuraako Jeesusta joka tarkoittaa pilkan kantamista, vai meneekö kaljarinkiin jossa vallitsee suuri kjkonsensus pikkuvauvan kasteen kaikenvoipaisuudesta.

mikä on kun ei silmät avaudu jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3774
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3169
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2375
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2149
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      22
      1990
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1642
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1621
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1424
    Aihe