koordinaatiokyky!

pessu

hei!

Tietääkö joku hyviä koordinaatiokyvyn parantamis -harjoituksia?! Minkälaisilla liikkeillä/liikesarjoilla tms. harjoituksilla lähtisitte harjoittamaan?

Olisin kiitollinen vastauksista :)

6

2205

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teen

      paljon erilaisia, esim kuopaisu-, polvennosto- ja pakarajuoksua sekä erilaisia hyppyjä. Muista että näitäkin liikkeitä voi tehdä monella eri tavalla. Itse teen yleensä n. 20-30 metrin pätkiä muutamaan kertaan/liike. Liikkeitä on lukuisia erilaisia mutta niitä on tässä vaikea ruveta selittämään. netistä löydät varmasti lisää ihan vaikka googlettamalla.

      • edelliseen

        jos teet pitkiä pätkiä niin liikkeen tempo on hitaampi, lyhyemmillä voi tehdä kovempaa. ja tärkeintähän ei ole nopeus vaa oikeat suoritustekniikat.


      • PAg1sta
        edelliseen kirjoitti:

        jos teet pitkiä pätkiä niin liikkeen tempo on hitaampi, lyhyemmillä voi tehdä kovempaa. ja tärkeintähän ei ole nopeus vaa oikeat suoritustekniikat.

        jeps eli juuri näin. ite teen paljon juuri noita pakarajuoksua,kuopasuhyppelyitä, polvennostojuoksuja ja sitte lisäksi paljon aitadrillejä. tärkeintä on että oppii tekemään liikkeet oikein. eli alussa joku katsomaan vierestä ;)


    • erittäin tärkeää

      että justiinsa pakarajuoksua ja polvennostojuoksuja tehtäisiin useasti viikossa. Semmoinen sopiva määrä olis noin 3-5, ja joskus voi tehdä yhdellä kertaakin vähä enemmän.

    • T.Alent

      Koordinaatiot on aivan turhia. Niistä ei ole tieteellisesti mitään hyötyä. Jos sinulla on esim.tietyn tyyppinen käsiala, niin ei se muutu paremmaksi vaikka kirjoittelisit käsin kuinka tarkasti tahansa. Heti kun kirjoitat itsellesi luonnollisella rytmillä jälki on entisen laista. Itse osaan kirjoittaa molemmilla käsillä mutta vasemman käden käsiala on jostain syystä selvempää! Vuosien aikana ei ole muutosta tapahtunut vaikka kirjoittelen kauppalaput yms. vasemmalla. Tikanheitossa vas.enn. 47 ja oikean 49. Neurologit ovat tutkimuksissaan huomanneet, että jokaisella on luonnollinen rytmi eri asioiden tekemiselle. Jos rytmiä muutetaan keinotekoisesti niin se heikentää harjoitettavan motoriikkaa normaalisuorituksissa, negatiivinen transferaatio.

    • PenaTwin

      Mitähän tässä jutussa haetaan?
      Mikä oli alkuperäinen otsikko?
      Tavasinko väärin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe