Miksi suku on

pahin?

Sukulaiset kuvittelevat, että heillä on oikeus mennä henkilökohtaisuuksiin noin vain.
Jopa arvostella ulkonäköä ihan päin naamaa.
Itse olenkin jo katkaissut välini sukulaisiin koska en enää aio kuunnella sitä kauhistelua lihoamisestani.
Itse kannan omat läskini eikä ne minua haittaa ollenkaan niin paljon kuin sukulaisiani.
He jopa sanovat suoraan että olen pilannut itseni!
Mielestäni ei kenelläkään ole oikeutta sanoa tuolla tavalla toiselle, vaikka kuinka oltaisi sukua. Kai minulta peili löytyy itseltänikin ja tajuan kyllä minkälaiseksi olen itseni päästänyt lösähtämään ihan vaan peiliin katsomalla.

19

2570

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellu26

Meidän suvussa olen huomannut ihan saman ilmiön. Äidilläni on kaksi siskoa ja kumpikin heistä arvostelevat aina minua ja siskojani. Onko meillä töitä, kuka meidät elättää, pitäiskö meidän opiskella paremmin ym. Heillä on omia lapsia, mutta ne ovat tietysti fiksuja ja kaikinpuolin mallikelpoisia. Kaikista pahin oli kun nuorempi siskoni oli meikannut, ehkä hieman räikeästi, mutta ei mitenkään pahasti, niin tätini sanoi siskolleni päin naamaa hänen näyttävän ihan venäläiseltä huoralta. Ja mikä pahinta;meidän äiti ei KOSKAAN ole puolustanut meitä mitenkään. Aina vaan sanonut että antaa niiden puhua. ÄRSYTTÄÄ...

• aivan kaikkeen

ne koittaa tunkea neuvojaan ja ohjeitaan. Ihmettelen myöskin että millä oikeudella? En minä aikaihminen tarvitse mitään paapojaa, tähän astikin pärjännyt ilman heitä. Heittäisivät ennemin vaikka satasen silloin tällöin siitä olisi paljon enemmän hyötyä kuin heidän tautisista neuvoistaan joita kukaan ei jaksa kuunnella, saati että noudattaisi niitä;)

Omien siskojeni kanssa en viitsi olla missään tekemisissä kun puututaan sillä omalla oikeudella kaikkeen mistä vaan jutun juurta syntyy. Tympii tollaset kun tietää aina ja joka asiasssa kaiken paremmin kuin itse. Minä ainakin elän omaa elämääni, eläkööt he jonkun muun kuin minun.

• DarthVenom

Oma sukunikin on "vähän" samantyyppinen:utelevat asioita,jotka eivät heille kuulu ja puivat joukolla tekemiäni elämänvalintoja. Nuorena sitä sieti aika hyvin mutta nyt alkaa keittämään mokoma käytös.
      Nykyään en liiemmin pidä heihin yhteyttä. Minulla on tarpeeksi sarkaa elämäni hoidossa ilman siihen puuttuvia sukulaisiakin. Ja olet oikeassa tuossa ulkonäön arvostelussa. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisen pukeutumista tai henkilökohtaisia asioita. Itse olen huomannut,että suku usein silkkaa tietämättömyyttään luulee tietävänsä,mikä on parasta sinulle.
      Välien katkaiseminen on parempi vaihtoehto kuin paskan jauhamisen kuunteleminen,sanon minä.
      On suvusta joskus hyötyäkin(kai)mutta en itse muista milloin on viimeksi ollut niin.

• _Sandy_

Meillä päin ihan sama juttu. Minä olen 22 vuotias nainen, asunut omillani viimeiset neljä vuotta. Syömisiäni kysellään puhelimessa tyyliin "oletkos ollut syömättä karkkia, laitatko itse ruokaa?".
      Minulla on ongelmia painoni kanssa, johtuen syömishäiriöistä. Nyt olen lihonut n. 10kg (laihdutin pari vuotta sitten 25kg) ja siitä kyllä jaksetaan muistuttaa; "oletkos lihonnut, kylläpäs sun housut puristaa, naamas on 'pullahtanut', tarkkailetko syömisiäsi, ootkos koittanut olla syömättä karkkia, käytkö lenkillä" jne. Ei tod. kivaa, kun on muutekin ongelmia syömisen ja itseni kanssa. Olen sanonut asiasta älyttömän monta kertaa, mutta äiti ja äidin äiti sanovat, että heidän kuuluu huolehtia painostani, koska he kuitenkin joutuvat sitten kuuntelemaan valitustani. Btw, en valita painostani heille KOSKAAN, ymmärtänette varmaan miksi...
      En voi kulkea hihattomissa kesäisin, koska olen perinyt vahvat käsivarteni äidiltäni. Yhdessä äitini ja mummoni sitten puristelevat käsivarsiani ja kauhistelevat ääneen kuinka vahvat ne ovat ja että minun pitäisi nostella painoja, jotta käteni ohenisivat. Sisareni rippijuhlissa, jossa olin kokoa 38, minua kauhisteltiin, kun otin kakkua, koska sehän lihottaa! Niin ja mitä tulee tuohon 25kg laihduttamiseen, niin äitini otti siitä kaiken kunnian sanomalla, että hän kannusti jne.
      Paskan vitut! Hän vain nimitteli lihavaksi lehmäksi ja eiköhän se kohta taas ala...

Voitte vain kuvitella millaista stressiä saan, kun joudun sukujuhliin. :(

• tuommoisiin!

Miten voi olla noin ilkeitä sukulaisia?

Pane välit reippaasti poikki ja elä omaa elämääsi. Kyllä sinä pärjäät erossa heistä vähintään yhtä hyvin ellet paremmin, kuin kuuntelemalla moista pilkkaa. Ettäs kehtaavat.

• joku sanoo

Minä en ystävänä uskaltanut sanoa 165/90 naiselle, joka haukkui lääkärin pystyyn, että se kehtas sanoa painosta, kun molemmat polvet on rikki ja selkävaivojakin.
      Te olette kuin alkoholistit. Jos sellaiselle uskaltaa sanoa, että oletko miettinyt tuota juomistasi, niin vihamiehen saat.
      Ehkä nämä sukulaiset ovat todella huolissaan lihavuudesta, kyllä useimmille se on henkinen ja fyysinenkin ongelma, ainakin tulevaisuudessa.

• parane!

Tukea voi positiivisilla tavoilla mutta ei ilkeämielisin nalkutuksin ja toista julkisesti nöyryyttämällä.

Itse en ole liikalihava mutta minua on aina suvun piirissä mollattu jostain syystä. Ehkä olen ollut liian kiltti ja antanut astua varpaille. Mutta olen pannut sille stopin ja voin sen vuoksi paljon paremmin. Osaan elää ihan itsekseni ilman ilkeilyjä ja julkisia piikittelyjä.

• nocool

suku vaa on joskus niin. sukulaiset varmaa luuulee et ku niis kulkee sama veri ku meis et ne voi arvostella meitä niinku arvostelis itelle itteensä. sellanen rupee pitemmän päälle vituttamaa://

• ripakinttu

Kulkaahan hyvät immeiseth.
        Monissa tapaukissa sukulaisten suorasukainen huomauttelu saattaa olla piirre huolestumisesta.
        Meidänkin suvussa eräälle sukulaistytölle huomautellaan ylipainosta,mielestäni ehkä liiankin loukkaavaan sävyyn.
        Mutta taustalta seuranneena voin sanoa että huomautteliat ovat ihan aidosti huolissaan ja kärkkäällä huomautksella yritetään saada lihonut tekemään asialle jotain,pohjalla on siis pelko rakkaan ihmisen menettämisestä.

On sitten olemassa ihan selviä loukkauksiakin joiden tarkoitus on vaan saada loukattua toista ja tuoda itseään esiin.

Olen itse sitä mieltä että kaikella on rajansa,oli sitten kyseessä sukulainen tai vaikkapa omat vanhemmat.
        Kenenkään ei ole pakko kestää sellaista,ja silloin onkin hyvä ottaa etäisyyttä ja tehdä selväksi mistä on loukkaantunut.

Tunsin veljekset joista toinen jostain kumman syystä haukkui veljeään arpinaamaksi hänen huonon ihonsa takia,ja yleensä tilanteessa jossa oli riidan alkua.
        Lopulta kävi niin ettei veljekset viihtyneet toistensa seurassa ,tuskin viihtyvät vieläkään.
        Ja kyse oli vain sanoista,sanoista joilla parempana itseään pitävä loukkasi veljeänsä sillä pahimmalla tavalla jonka tiesi olevan akilleen kantapää.

Että rajansa kaikella,tärkeintä on muistaa hyvän käytöksen opit,oli sitten kyseessä sukulainen tai vieras.
        Miksi aiheuttaa pahaa toiselle,kun asiat voi ilmaista hienotunteisemminkin.
        Valitettavasti on vaan ihmisiä jotka nauttivat saadessaan loukata,mutta sellaisia ei ole pakko sietää.

• Ihmeellistä
        ripakinttu kirjoitti:

Kulkaahan hyvät immeiseth.
        Monissa tapaukissa sukulaisten suorasukainen huomauttelu saattaa olla piirre huolestumisesta.
        Meidänkin suvussa eräälle sukulaistytölle huomautellaan ylipainosta,mielestäni ehkä liiankin loukkaavaan sävyyn.
        Mutta taustalta seuranneena voin sanoa että huomautteliat ovat ihan aidosti huolissaan ja kärkkäällä huomautksella yritetään saada lihonut tekemään asialle jotain,pohjalla on siis pelko rakkaan ihmisen menettämisestä.

On sitten olemassa ihan selviä loukkauksiakin joiden tarkoitus on vaan saada loukattua toista ja tuoda itseään esiin.

Olen itse sitä mieltä että kaikella on rajansa,oli sitten kyseessä sukulainen tai vaikkapa omat vanhemmat.
        Kenenkään ei ole pakko kestää sellaista,ja silloin onkin hyvä ottaa etäisyyttä ja tehdä selväksi mistä on loukkaantunut.

Tunsin veljekset joista toinen jostain kumman syystä haukkui veljeään arpinaamaksi hänen huonon ihonsa takia,ja yleensä tilanteessa jossa oli riidan alkua.
        Lopulta kävi niin ettei veljekset viihtyneet toistensa seurassa ,tuskin viihtyvät vieläkään.
        Ja kyse oli vain sanoista,sanoista joilla parempana itseään pitävä loukkasi veljeänsä sillä pahimmalla tavalla jonka tiesi olevan akilleen kantapää.

Että rajansa kaikella,tärkeintä on muistaa hyvän käytöksen opit,oli sitten kyseessä sukulainen tai vieras.
        Miksi aiheuttaa pahaa toiselle,kun asiat voi ilmaista hienotunteisemminkin.
        Valitettavasti on vaan ihmisiä jotka nauttivat saadessaan loukata,mutta sellaisia ei ole pakko sietää.

Pari lainausta:

"Meidänkin suvussa eräälle sukulaistytölle huomautellaan ylipainosta,mielestäni ehkä liiankin loukkaavaan sävyyn."

"Miksi aiheuttaa pahaa toiselle,kun asiat voi ilmaista hienotunteisemminkin."

Käsittämätöntä vaatia, että toinen muuttaisi elämäntapansa toiseksi, lihoisi tai laihtuisi suvun tahdon mukaan.
        Onko teillä ulkonäkösäännöt?

Jos jollakin on ruskeat silmät, ja muilla harmaat, mitä teette?
        Jos joku on bodannut itselleen lihakset, joista ette pidä, mitä teette?
        Jos jollakin on keliakia, eikä voi syödä tarjoamaanne ruokaa, vaan on liian laiha ja aneeminen, syyllistättekö hänet siitäkin?

Joku nyt vaan on eri mallinen kuin te itse olette. Mikä oikeus teillä on siitä huomautella? Perustelkaa oikeutenne asianomaiselle, ystävällisesti ja hienotunteisesti.

• pahin

Olenpa minäkin tällainen pullukka nainen ja suku piikitteli aina mua mun painosta siihen asti kun lakkasin heitä tapaamasta. Ja olo parani heti! Mitä siitä että nyt minua pidetään helposti nokkiinsa ottavana ja muka ollakseen olevana, kunhan ei tarvitse itkeä mielipahaansa joka kerta sukua tavattuaan.

Kerrankin täti soitti ja sanoi tulevansa perheineen (miehensä ja kaksi -& 20v lasta) käymään kahvilla jos vain multa löytyy kahvileipää. Siispä leivoin ihan vartavasten pullaa ja kahvikakun. Sitten he tulivat ja kahvipöydässä täti katseli halveksien tarjontaa ja sanoi ettei ole mikään ihme että olen tuollainen ihrakasa kun tuollaista ahdan sisääni kaiket päivät. Kukaan ei koskenutkaan leivonnaisiin, kun kuulemma koko perhe pitää huolta linjoistaan. Ja täti vielä lisäsi että ei tässä maistuisikaan kun tuollaisen ihramäärän näkeminen vie keneltä vaan ruokahalut, ja että kuinka sinä kehtaat edes näyttäytyä julkisesti noin vastenmielisen näköisenä.

Onnistuin pitämään naaman peruslukemillaja silmät kuivina ja sanoin jotain vitsikästä, että sitävartenhan on silmäluomet keksitty että voi valita näkemänsä jos ei miellytä. Kahvit juotua he lähtivät. Minä puolestaan lähdin itkemään omaan sänkyyni.

Edes tämä ei saanut minua katkaisemaan välejäni sukuuni, mutta kun loukkaamiset ja piikittelyt vain toistuivat ja suvun naiset liittoutuivat kaikki yhteen, iskulauseenaan läskit on kuvottavia, minä lopulta päätin ainaiseen itkeskelyyn väsyneenä että nyt riitti. Vähän epäilytti katkaista välejään, mutta nyt tiedän tehneeni oikein. Toivottavasti joku joka on samassa tilanteessa lukee näitä ja tajuaa että ainut keino on laittaa välit poikki.

• Etäisyytä ottanut

"Turhat tuttavat mennä saa"......
        Tuttava sanan paikalle voisi laittaa "sukulsiset."
        En pidä yhteyttä kuin muutamaan sukulaiseeni, sillä eihän se pakko ole kuunnella ilkeilyjä.
        Kieroilu ja ilkeily on minun sukulaisteni tavaramerkki. Niin kieroja, valheellisia ja kaikessa epäluotettavia ihmisiä en ole tavannutkaan missään, kuin vähät(onneksi)sukulaiseni.
        Mieheni puoleinen suku on taas aivan erilaista.
        Heistä ei hakemallakaan löydy pahantahtoisuutta, kieroutta ja kateutta. Kälyni, eli miehen veljen vaimot, sekä mieheni sisko ovat upeita ihmisiä, joita kunnioitan ja arvostan. Arvonanto on molemmin puolista ja aina kun tapamme meillä on hyvä olla yhdessä. Sanoinkin aviosiipalleni, että hänen puoleisensa suku korvaa moninkertaisesti omien sukulaisteni aiheuttaman
        pahan mielen ja turhautuneisuuden.
        On tultu siihen, että tavatessamme esm siskoni ja hänen tyttärensä kanssa, yritän järjestää, että puolueeton todistaja olisi paikalla kuulemassa mitä sanotaan puolin ja toisin, etten saisi aiheettomia syytöskiä sanomisistani, jotka käännetään valheellisesti aina minua vastaan.

• ei ole todellista!

Olisi kyllä saanut meikäläiseltä melko lentävän lähdön moiset vieraat, ja kakulla päähän ovensuusta vielä katoamisen vauhdittamiseksi. Kyllä nyt joku roti pitää olla.

• saatana

annaalista nuo sukullaisett

• 15 v.

:( Omat serkut, jotka ovat parhaat kaverini koko suvussa, ovat kyllä mukavia aina kahdenkesken. Mutta mistä johtuu että se helvetinmoinen syrjintä ja vittuilu alkaa aina kun heitä on vähän useampi koolla. Muka "vitsillä" aina puhutaan paskaa ja joka asia mitä sanon käännetään minua vastaan. Esim jos katsotaan leffaaa minut häädetään huonoimmalle paikalle.

• tosiaan!

Suku on sekä paras että pahin!!!!
      Lähimmät sukulaiset tosiaan arvostelevat toistensa ulkonäköä monesti rumallakin tavalla. Koskaan en ole itse tähän syyllistnyt, sen verran hienotunteinen olen jopa heitä kohtaan ollut! Olen myös saanut ikävää kritiikkiä painostani, milloin äidiltä, siskolta, isältä tai mummulta. No, olen nykyään sinut itseni kanssa vaan auta armmias toiset ei koskaan ole!!!! Monesti sukulaiset on toistensa pahimpia kilpailijoita.

En välittäisi enää olla juuri tekemisissä niiden kanssa jotka ei ole minusta välittäneet tuon taivaallista silloin kun minulla meni oikeasti huonosti. Nyt kun en enää piittaa, jo satelee yhteydenottoja, myös näiltä "kavereilta ja koulukavereilta" joita ei aikaisemmin kiinnostanut seura.
      Tulee osittain syyllisyydentuntoja kun mm. isä ja mummu ovat niin vanhoja ja huonokuntoisia, vaan minkäs minä sille voin kun ei ole isää kiinnostanut missään yhteyksissä olla silloin kun sen aika oli. Lisäksi etäisyys on pitkä eikä rahaa ole.
      Käsittelen itsekin vielä tärkeimmän henkilön kuolemaa... voin silti ihan ok. Ärsyttää kun kaikki on hössöttäneet jaksamisesta. Kyllä menee päivät kerrallaan. Elän oman näköistä elämää enkä kaipaa ketään holhoamaan tekemisiäni.

Toivon suvulle kaikkea hyvää. Niin vain kävi, että orvoksi jäin nuorella iällä ja välit ei ole erityisen hyvät keneenkään. Ehkei minulla ole helpoin luonne, ei ole monilla muillakaan. Ainakaan en häiriköi muiden elämää!!!!

• grannen

tuttua on kyll se johtuu siitä että ei ole tapoja. ei oteta huomioon toista ihmistä ja sitä että ihan kaikkea ei voi sanoa suoraan.
      ei vain lihavuus ole ihmisen henkilökohtainen asia voi sitä olla rumakin ja ei semmoista sanota. sen verran pitää kunnioittaa toista ihmistä että henkilökohtaisuuksiin ei mennä.
      kysy seuraavan kerran että minkalaiset numerot oli todistuksessa kun on kyseessä käytöstavat.

• flipswitch

Meidän suvussakin on ollut kyseisenlaisia arvostelijoita, joille ei mikään kelpaa, ei ylipaino, alipaino, lihakset, niiden puute, minkäänlainen vaatetus, toisten kodit, ammatit, harrastukset jne. Se nyt vaan on niin, että ulkopuolisille ei toisten asiat kuulu vaikka kuinka oltaisiin sukua, ja koska sellaista ei olekaan kuin "täydellinen" tai "normaali" ihminen, ei ole kellään mitään oikeutta arvostella muita.
      Hirveän usein vaan tuota sukulaisuussuhdetta käytetään jonkinlaisena oikeutuksena kaikenmaailman möläyttelyille. Tai sitten yritetään kääntää asia niin päin että henkilö X on nirppanokka kun LÄPÄSTÄ suuttuu. No anteeksi nyt vain, mutta toisen tahallinen loukkaaminen ei ole huumoria. Se on kusipäisyyttä. Esim. nyt vaikka tämä painoasia. Jos menet sanomaan jollekulle että hän on vastenmielinen ihrakasa jonka pitäisi pukeutua säkkiin ja pysyä kotona, niin onko se nyt sitten olevinaan fiksua saati hauskaa? Minun silmissäni nuo kaksi asiaa menevät käsi kädessä. Jos ei tiedä, mitä mieltä toinen on jostain asiasta, tai missä tilanteessa toinen sillä hetkellä on elämässään, niin ei pidä mennä laukomaan mitään mukahauskaa "läppää" koska se voi oikeasti olla sille toiselle kova paikka. Silloin pidetään suu kiinni. Kyllä varmasti löytyy muitakin puheenaiheita.

• Oma elämä

Ettehän te hyvät ihmiset elä sukuanne varten, ettehän?

Jokaisen oma elämä on ainutkertainen, tehkää siitä oman näköisenne - viis siitä mitä suku ajattelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe