Miehet ja naiset, vastatkaapa nyt omalta kannaltanne.
Mies huomaa ystävystyneensä kunnolla hieman itseään nuoremman, kauniin naisen kanssa, esim. harrastuksen tai työn parissa. Nainen on sinkku ja mies onnellisesti naimisissa. Heillä synkkaa tosissaan, mutta vain ystävinä ja molemmat ovat asiasta samaa mieltä. Suhde muistuttaa ehkä jonkin verran isoveli-pikkusisko -suhdetta.
Voitko mies kertoa kotona tällaisesta ystävyydestä kotonasi?
Voitko nainen hyväksyä miehellesi tällaisen ystävyyden?
Ystävänä nainen
25
3042
Vastaukset
- mäkin uskon joulupukkiin
Ihan varmasti oot vaan "ystävystynyt".
- kysyvä ei tieltä eksy
Mistähän repäisit ajatuksen, että olisi kyse minusta?
Tulkitsenko oikein, että vastauksesi on ei, molempiin vaihtoehtoihin? - ...
kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:
Mistähän repäisit ajatuksen, että olisi kyse minusta?
Tulkitsenko oikein, että vastauksesi on ei, molempiin vaihtoehtoihin?Eikö sulla sit oo jo ystäviä?
- kysyvä ei tieltä eksy
... kirjoitti:
Eikö sulla sit oo jo ystäviä?
Olisi varmaan pitänyt kirjautua sisään ja kysäistä omalla nimimerkillä kun tämä tuntuu niin... no, jääköön sanomatta.
Kiitti vaan tosi valaisevista vastauksista. - Puskasta
kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:
Olisi varmaan pitänyt kirjautua sisään ja kysäistä omalla nimimerkillä kun tämä tuntuu niin... no, jääköön sanomatta.
Kiitti vaan tosi valaisevista vastauksista.Ole hyvä vaan!
- elänyt
Vain tynnyrissä kasvanut voi luulla, että kysymys on vain "ystävyydestä".
- IngallsinLaura
Vitsit, mä olen tästä asiasta paasannut ennenkin, mutta on taas pakko.
Oletko tosiaan noin tyhmä? Luuletko sinä myös, että jos sinä et puhu espanjaa niin että koko kieltä ei ole olemassa? Puhu siis vain omasta puolestasi, mutta älä yritä kieltää asioita, jotka ovat kiistatta olemassa ja mahdollisia. Vaikket sinä pystyisi olemaan ystävä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, ei se silti tarkoita, että muut ihmiset eivät siihen kykenisi.
- ero tuli
Ollaan liki samanikäisiä naisystäväni kanssa. Tutustuttiin töissä ja huomattiin kohta juttelevamme kaikenmaailman asioista. Kateellinen työpaikan mies (akka), alkoi levittää juoruja. Vaimo sai tietää, että "petän" häntä. Yritin kyllä selittää "ystävää töissä". Ei oltu silloin edes tavattu työpaikkaa lukuunottamatta. Ei ollu tapana edes soitella, työtauoilla juteltiin kun
juteltiin.
Vaimo sitten soitti ja sopi tapaamisen ystäväni kanssa. Vaati ystävyyden lopettamista heti. Minulle valehteli naisen tunnustaneen suhteen! Jouduin helvetinmoiseen piinaan kun en myöntänyt "asiaa" hänen todisteiden alla.
Minun avioliitto ei kestänyt ystävää. Ystävä ei luimistele pakoon kun on vaikea paikka. Eipähän tuokaan nainen ystävänä ole mihinkään kadonnut vaikka on kait saanut minulta kuulla kaikkea paskaa. - anonym
Minä olen tuollaisessa tilanteessa eli siis sinkkunaisena. On pari miespuolista ystävää joiden vaimot eivät tiedä, kuulemma siksi että suuttuisivat varmasti ja kieltäisivät.
Minusta se on väärin koska eihän näille naisille ole edes annettu mahdollisuutta reagoida. En kuitenkaan jaksa enää välittää koska kaippa ne miehet paremmin omat vaimonsa tuntevat. Mietin vaan että mitenkähän sit jos tulee asia ilmi, tuskin silloin enää uskovat että kyse on ystävyydestä kun on salailtu jo näin kauan.
Toinen näistä miehistä on pettänyt vaimoaan ja minä ystävänä tiedän sen vaikken kyllä hyväksy. Pettäminen ei kuitenkaan tapahtunut minun kanssani sillä emme tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa toisiimme.
Olen kyllä nätti nainen ja minulla riittää vientiä, mutta joidenkin miesten kanssa asiat vain menevät ystävyyden suuntaan enemmän. Olen kasvanut miesten maailmassa ja ehkä siksi omaan hieman miehisen ajatusmaailman eli jotenkin miesten on helpompi avautua mulle kuin kuin mitä toisille naisille, tai siis ainakin töissä on niin.
Sääli, että tilanne on tällainen. Kun ollaan hyviä ystäviä, niin tuntuu kurjalta salailla kun se ei muutenkaan ole mun moraalini mukaista. Olen minä antanut parille poikakaverillekin kenkää koska eivät ole miespuolisia ystäviäni hyväksyneet. Mustasukkaisuus on ookoo, mutta luottamuksen puute ei. - IngallsinLaura
ja hyväksynkin.
Itsellänikin on miespuolisia ystäviä, joista en aio luopua, joten sallisin ne sille toisellekin.
Salailua ja valehtelua en kuitenkaan siedä, eli en voisi olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei uskalla minulle tuollaista asiaa kertoa. Salailusta tulee muutenkin sellainen fiilis, että tosiaan on jotain, joka ei kestä päivänvaloa.
Suurin osa miespuolisista ystävistäni on onneksi sinkkuja, mutta mukaan mahtuu pari ukkomiestäkin. Yhden vaimon tunnen ja tulen kanssaan hyvin toimeen, vaikka tämä ei aina kaikkea sulatakaan. Luultavasti kyse on kuitenkin sellaisesta mustasukkasuudesta, jota koetaan myös puolison miespuolisia kavereita kohtaan. Naisen ollessa kyseessä asia toki korostuu.
Vapauden antaminen on kostautunut. Tai siltä näyttäisi. Olen siltikin sitä mieltä, että se, joka haluaa pettää, tekee sen joka tapauksessa eikä siinä auta kiellot eikä rajoitukset, todellakaan. Pikemminkin päinvastoin. - mutkaista.
Olen nainen, minulle ei kannataisi kertoa, ihmettelen mihin mies tarvitsee naisystävää. En hyväksy ehkä sellaista ystävyyttä jos se on kovin tiivistä ja salaisuuksia. Jos se on oikeasti kaverityyppistä ilman mitään tunteita niin ehkä ok... Jos minulla ei voi olla miespuolisia kavereita, niin miksi miehellä olisi naisia. Jos sopii miehelle että kaveeraan miesten kanssa niin... En ole mustasukkaista tyyppiä, mutta sanoin vain mielipiteen.
- vili
kyselisi, jos olisin vastaavassa tilanteessa. muija lentäisi samantien pihalle, jos pää ei kestäisi naispuolisia ystäviäni.
- juuuuuu
Riippuu kai se siitäkin onko ystävyys ollut ennen seurustelua eli tottakai pitää sellaiset ystävät hyväksyä, jotka on tunteneet seurustelukumppanin jo ennen sinua, mutta jos mies meidän seurustelun aikana ystävystyisi jonkun naisen kanssa niin paljon, että uhkailisi erolla jos en häntä hyväksy niin selvästi on pettäminen ja ihastuminen kyseessä ja on syytäkin erota.
- keihäänheittäjä
juuuuuu kirjoitti:
Riippuu kai se siitäkin onko ystävyys ollut ennen seurustelua eli tottakai pitää sellaiset ystävät hyväksyä, jotka on tunteneet seurustelukumppanin jo ennen sinua, mutta jos mies meidän seurustelun aikana ystävystyisi jonkun naisen kanssa niin paljon, että uhkailisi erolla jos en häntä hyväksy niin selvästi on pettäminen ja ihastuminen kyseessä ja on syytäkin erota.
Mitä ongelmaa on ystävän hyväksymisessä. Jos vaimo satuu olemaan minun ystävä, niin kyllä se nikottelematta hyväksyy mulle muitakin ystäviä, myös uusia.
Kävin kerran lepikossa. Ja heti lenti keihäs. Minä en uhkaillut! Seuraavan vaimoehdokkaan kohdella osasinkin katsoa ensin onko siitä ystäväksi. Kyllä ystävänlaulussa on ohjetta eukonottoon...menköön mikä lie.
Ja nyt toimii parisuhde, molemmat keskustelee yhdessä. Kumpikin kumppani tulee kuulluksi. Riitelykin on sallittua, jos sattuis joskus tuleen :) Mies saa olla mies itse, ei tuu ohjetta miehenä oloon. Tuen vaimoani täysillä, niin kuin aina ennenkin tein. Rakkaus ei vähene rakastamalla. - vili
juuuuuu kirjoitti:
riipu, tai näin itselläni. kaikki ystävät lasketaan oli ne suhteen aikana tulleita tai ennen suhdetta.
Ilman taka-ajatuksia tai haaveita parisuhteesta ja seksistä? Sellaista naista ei ole vielä minun kohdalle osunut.
- ainamii
tulla meitsin oppiin; hyvin on nykyinen oppilas pärjännyt -puoleen vuoteen ei ole yhtään seksiehdotusta tullut, vaikka samalla patjalla kaikki yöt on vietettykin.... ny varmaan mietit, et Frankestainin muorihan se siellä moisia kouluja pitelee... no, pitäis ehkä kattoo peiliin, mutta kun ekaks pitäis mennä tikaskauppaan -taidan jättää peilin särkemättä ;D
ainamii kirjoitti:
tulla meitsin oppiin; hyvin on nykyinen oppilas pärjännyt -puoleen vuoteen ei ole yhtään seksiehdotusta tullut, vaikka samalla patjalla kaikki yöt on vietettykin.... ny varmaan mietit, et Frankestainin muorihan se siellä moisia kouluja pitelee... no, pitäis ehkä kattoo peiliin, mutta kun ekaks pitäis mennä tikaskauppaan -taidan jättää peilin särkemättä ;D
Tarkoitin, että naiset eivät ole kyenneet olemaan vain ystäviä. Ennemmin tai myöhemmin on alkanut tippumaan vihjauksia tai suoria ehdotuksia, jostakin muusta kuin ystävyyden syventämisestä.
- nainen vastaa...
Ehdottomasti pitää kertoa. Salailemalla saa vain aikaan epäluottamusta ja tunteen, että takana on jotain muutakin jos ei kerro.
Voisin hyväksyä sen ystävyyden jos se ei olisi mitenkään minulta pois, esim. mies ei uskoutuisi tälle naiselle enempi kuin minulle, heillä ei olisi salaisuuksia minulta, nainen tutustuisi myös minuun, jotta voisin luottaa häneen, heillä ei olisi yhteisiä harrastuksia joihin mies menee minun jäädessä kotiin... - Apollo
Paras ystäväni, luotettuni, on kolmikymppinen naimisissa oleva mies. Olen myös miehen vaimon ystävä,tosin en kovin läheinen mutta ystävä kuitenkin.
Ystävyytemme on kahden aikuisen,järkevän ja tunteitaan hallitsevan ystävyys. Ei ole aihetta josta en hänen kanssaan kykenisi puhumaan ja päinvastoin. Myös niistä kipeistä,niistä joista harvoin voi kenellekään puhua. Töistä puhumme aika paljon, olemme molemmat luovalla alalla. Sekin yhdistää. Olen aina ajatellut häntä omana peilikuvanani, muistutamme ulkoisesti paljon toisiamme. Yhtään suudelmaa emme ole 7 vuoteen vaihtaneet, pari poskisuudelmaa ja siinä kaikki.
Juhlimme yleensä kahdestaan sillä emme siedä toisten seuraa; meillä on itseasiassa niin mukavaa ettei siihen väliin ole kenelläkään asiaa.
Arvostamme toisiamme, kysymme apua tarpeen tullen, ja annamme toiselle tilaa jos toinen niin haluaa.
Kiitos ystävä rakas. Ilman sinua olisin mennyt rikki jo niin monta kertaa.
PS.Mieheni tietää ja tuntee tämän ystäväni. Alussa vähän kyräili mutta ajan myötä tottui asiaan ja nyt tuo tuntuu tyytyväiseltä jos satun lähtemään iltaa istumaan mieskaverin kanssa sillä sehän tarkoittaa että olen turvassa muilta miehiltä :)
Tämä on paras ja rakkain ystävyys mitä toivoa voi.- häh....
Miksi ette alkaneet/ala seurustelemaan? Onko teillä samanlaiset läheiset välit puolisoihinne? Jos voisit ottaa autiolle saarella vain toisen miehen mukaan etkä toista tapaisi enää koskaan kumman ottaisit?
- Laura I.
häh.... kirjoitti:
Miksi ette alkaneet/ala seurustelemaan? Onko teillä samanlaiset läheiset välit puolisoihinne? Jos voisit ottaa autiolle saarella vain toisen miehen mukaan etkä toista tapaisi enää koskaan kumman ottaisit?
Parhaat tyypit kannattaa pitää kavereina. :)
Tiedän kyllä pariskuntia, joissa ollaan toistensa parhaita ystäviä, mutta minä en kuulu niihin ihmisiin. En tiedä onko kyse persoonasta, kieroutumasta vai kohtalosta, mutta minä tarvitsen muitakin ystäviä, ja ihmisissä vain on sellaisia ja sitten on toisenlaisia.
Minä olen aina tullut juttuun miesten kanssa, joskus siitä on harmiakin, yleensä ei. Yksi parhaista ja vanhimmistä ystävistäni on mies. Yhdessä saunotaan ja nukutaan samassa sängyssä. Ja voin sanoa, että hänen kainalossaan minulla on ehkä maailman paras olla, viimeksi siinä sain purkaa mieshuoliani ja toinen silitti päätäni ja sanoi, että kyllä kaikki lutviintuu. Mitään ei ole koskaan tapahtunut välillämme, ei ikinä. Ei vaikka vanhempamme painostivat. Ja tätä ystävyyttä on takana 14 vuotta, joten jos olisi ollut tapahtuakseen niin olisi tapahtunut.
Rakastan häntä. Rakastan häntä kuten rakastan parhaita naispuolisia ystäviänikin. Ja se on erilainen rakkaus kuin mikään romanttinen juttu. Tästä sitä paitsi tiedän, ettei se lopu, tiedän, että vielä viisikymppisinä soudamme kaljakorin kanssa kuuntelemaan festaria ilmaiseksi järveltä käsin tai jotain vastaavaa. Romanttisessa suhteessa on se puoli, että siitä tietää, että se voi loppua (ja todennäköisesti loppuukin, heh heh) joskus. - heh heh hee
Laura I. kirjoitti:
Parhaat tyypit kannattaa pitää kavereina. :)
Tiedän kyllä pariskuntia, joissa ollaan toistensa parhaita ystäviä, mutta minä en kuulu niihin ihmisiin. En tiedä onko kyse persoonasta, kieroutumasta vai kohtalosta, mutta minä tarvitsen muitakin ystäviä, ja ihmisissä vain on sellaisia ja sitten on toisenlaisia.
Minä olen aina tullut juttuun miesten kanssa, joskus siitä on harmiakin, yleensä ei. Yksi parhaista ja vanhimmistä ystävistäni on mies. Yhdessä saunotaan ja nukutaan samassa sängyssä. Ja voin sanoa, että hänen kainalossaan minulla on ehkä maailman paras olla, viimeksi siinä sain purkaa mieshuoliani ja toinen silitti päätäni ja sanoi, että kyllä kaikki lutviintuu. Mitään ei ole koskaan tapahtunut välillämme, ei ikinä. Ei vaikka vanhempamme painostivat. Ja tätä ystävyyttä on takana 14 vuotta, joten jos olisi ollut tapahtuakseen niin olisi tapahtunut.
Rakastan häntä. Rakastan häntä kuten rakastan parhaita naispuolisia ystäviänikin. Ja se on erilainen rakkaus kuin mikään romanttinen juttu. Tästä sitä paitsi tiedän, ettei se lopu, tiedän, että vielä viisikymppisinä soudamme kaljakorin kanssa kuuntelemaan festaria ilmaiseksi järveltä käsin tai jotain vastaavaa. Romanttisessa suhteessa on se puoli, että siitä tietää, että se voi loppua (ja todennäköisesti loppuukin, heh heh) joskus.Kyllä minusta tuo teidän välinen juttu kuulostaa aika romanttiselta. Taidat olla häneen rakastunut. Millainen suhde sinulla sitten olisi poikaytävääsi tai aviomieheen? Olisiko teidän välillä minkäänlaista henkistä yhteyttä vai menisikö keskustelut tyyliin "mitä tänään syödään" tai "missä asennossa tällä kertaa pannaan".
Kyllä minusta tuollainen henkinen yhteys kuuluu parisuhteeseen ja jos ei kuulu niin miksi yleensä seurustella sellaisen tyypin kanssa.
- Woman77
Hei, minä hyväksyin ex-mieheni erittäin läheisen ystävyyssuhteen naispuoliseen henkilöön. Tosin tämä nainen ei ollut minua nuorempi, vaan vanhempi. Heitä yhdisti mm. harrastukset.
Ajan myötä ystävyys alkoi vaikuttamaan meidän suhteeseen. Minulle tuli raja vastaan siinä kun minun olisi pitänyt hyväksyä asioita mitä en vaan voinut hyväksyä.
Nainen ei koskaan ottanut huomioon minun tunteita, vaan esiintyi useamman kerran julkisella paikalla epämiellyttävästi mm. istui exäni sylissä kerran kun tulin ravintolaan. Tämä oli vasta alkusoittoa.
Uskon silti että ystävyys on mahdollista miehen ja naisen välillä, mutta kummankin on osattava myös ottaa huomioon partneriensa tunteet.- me kaikki
sanottiin kun oltiin 18- vuotiaita opiskelijoita ja kun oltiin päästy pöksyihin, ei enää oltu kavereita.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371245Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071015
- 71972
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798