Minkälainen se ryysis nyt sitten on? Onko Tornio tukossa? Kannattaako Ikeassa kävästä? Onko Haaparanta tukossa? Mahtuuko autolla liikkumaan Tornion keskustassa vaivatta???
Ryysis???
81
37290
Vastaukset
- amyrose
Eipä ollu kova ruuhka ku heti avajaisten jälkeen menin. Kyllä siellä pysty käveleen eikä kassallakaan ollu mun edessä ku 2 asiakasta. Hyviä tarjouksia oli ja hodari limu 5kr. Kantsii käydä.
- odottanu kuumeisesti
kiitos vastauksesta. Olen jännittänyt kuumeisena töistä pääsyä. Saa vain nähdä tuleeko sitten pahin ryysis klo 16 jälkeen Suomen aikaa
- j.46
odottanu kuumeisesti kirjoitti:
kiitos vastauksesta. Olen jännittänyt kuumeisena töistä pääsyä. Saa vain nähdä tuleeko sitten pahin ryysis klo 16 jälkeen Suomen aikaa
koska pojhoses on ollu koskaan ruuhkaa niin eipä nykkään
j.46 kirjoitti:
koska pojhoses on ollu koskaan ruuhkaa niin eipä nykkään
Oletko kirjoitellut joskus runoja Haparanda bladettiin? Sain kerran, montavuotta sitten lukea yhden "Jounin" kirjoittaman runon Jumalan olevaisuudesta ja kaikkiallisesta älystä ja se kolahti. Olen kadottanut sen runon, mutta toivoisin että voisit tuoda sen tänne uskovaisten sivuille, vaikkapa Jeesus palstalle, jos olet se sama Jouni. Kiitos! Ja hyvää jä lämpöistä kesän loppupuolta sinulle. Terv. Sirkka_Iita.
- KaukoKiitos
Miten sinne ajetaan ?
Onko mitään ulkokuntalaisille ohjeita ?- ffff123665
ajat vaan ruotsin puolelle tullin ohi ja sitten jo huomaatkin ikean oikealla puolen
- KaukoKiitos
Miten täältä pääsee pois ?
- pieru
autolla torniosta haparandaan ei voi eksyä kun katastaa oikealle käelle joen törmälle
- uffepuffe
Ei Tornioon ole avattu mitään Ikeaa. Kyllä se on ollut koko ajan Haaparannalla. Ruuhkista ei ole tietoakaan, yhtä hiljasta oli tänäänkin Torniossa kuin aina ennenkin.
- jape95
Kyllä on koska miksi muuten ikean mainoksis ja muuten lukis että Ikea HaparandaTorneå
- uffepuffe
jape95 kirjoitti:
Kyllä on koska miksi muuten ikean mainoksis ja muuten lukis että Ikea HaparandaTorneå
Kyllä se Ikea vaan on Haaparannalla ja Haaparanta sijaitsee RUOTSISSA! Ikean rakennuksesta ei ole ainutta neliötä Torniossa Suomen puolella. Eli hyvin yksinkertaista Torniossa ei ole Ikeaa.
Sellaista kaupunkia kuin HaaparantaTornio ei ole olemassakaan. On ainoastaan Haaparanta, joka edelleen sijaitsee Ruotsissa ja Tornio joka on Suomessa. - jape95
uffepuffe kirjoitti:
Kyllä se Ikea vaan on Haaparannalla ja Haaparanta sijaitsee RUOTSISSA! Ikean rakennuksesta ei ole ainutta neliötä Torniossa Suomen puolella. Eli hyvin yksinkertaista Torniossa ei ole Ikeaa.
Sellaista kaupunkia kuin HaaparantaTornio ei ole olemassakaan. On ainoastaan Haaparanta, joka edelleen sijaitsee Ruotsissa ja Tornio joka on Suomessa.Ootkos ottanut viestin vähän vakasti ja nyt täällä aivan ressissä märiset ja kouhotat
- Kyllä se vaan on
uffepuffe kirjoitti:
Sellaista kaupunkia kuin HaaparantaTornio ei ole olemassakaan. On ainoastaan Haaparanta, joka edelleen sijaitsee Ruotsissa ja Tornio joka on Suomessa.http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/ikea_haparanda_tornio/ikea_haparanda_tornio_fin01.html
Katos tosta linkistä, mikä kaupan virallinen nimi on.
Kaupunkia ei tolla nimellä ole, mutta kauppa tosiaan markkinoi itseään myös Tornion Ikeana.
Päivän Kauppalehti puhui nimenomaan TORNION Ikean avatun. Ei sanaakaan Hapitsusta. - yksivaain
jape95 kirjoitti:
Kyllähän se IKEA on Ruotsissa....maksaa verot Ruotsiin,työn tekijät paria lukuunottamatta Ruotsalaisia jne...jne.Ihmetyttää tuo Tornion päättäjienki vouhotus tuosta kaupasta,mitä se on tuonu Tornioon?...palvelutaloja parhaalle rakennus paikalle!!
- jape95
yksivaain kirjoitti:
Kyllähän se IKEA on Ruotsissa....maksaa verot Ruotsiin,työn tekijät paria lukuunottamatta Ruotsalaisia jne...jne.Ihmetyttää tuo Tornion päättäjienki vouhotus tuosta kaupasta,mitä se on tuonu Tornioon?...palvelutaloja parhaalle rakennus paikalle!!
Näinhän tuo perskule tahtoopi olla, kauhea ryysis avajaisissa eikä siellä kuitenkaan myydä kuin samoja tuotteita mitä muissa tavarataloissa
- huuma kuivui
autolla mahtuu ihan hyvin, paremmin kuin ennen ku kaikki torniolaiset on haaparannalla, eihän torniossa ole mitään, miksi siellä pitäis ajella autolla ja petyin myös haaparannan ryysikseen, ei ollu mitään ryysistä, ei yhtään bussia venäjältä, suomesta, ruotsista, norjasta,missähän ne on ku niitä oli tulossa satoja. Tätä menoa kaupat ei tule menestymään, ikanon liikkeissä ei ollut juurikaan asiakkaita ja ikean käytävällä riitti tilaa, pahaa aavistelen vuoden päästä. Onneksi tornion päättäjät olivat viisaita.
- Käyn kun joudan
Jospa ne kaikki sadat ja tuhannet asiakkaat ajattelee niinkuin minä, että eipä sinne alkuryysikseen ole mitään mieltä lähteä. Toivottavasti asiakkaita riittää tasaisena virtana jatkossa kun nyt alkuhuumassa ei ollutkaan mitään kamalaa ryntäystä. Joulun aikaan voi olla enemmän asiakkaita. Ja nykyäänhän liiketilat on jo niin hyvin suunniteltu että vaikka olisikin paljon väkeä niin silti ei ala ahtaus vaivaamaan. Hyvä kuitenkin että tänne pohjoiseenkin saatiin Ikea, kun ei muutenkaan tuonne etelään ole niin kovasti hinkua.
- jape95
Niin ja alunperikin käviötä odotettiin n:10000 mutta siltikkään ollut kuin pari, kolme tuhatta
- kanna huolla
Huuma ei ole vielä alkanutkaan! Joulun alla taatusti käy kauppa kuin rajuilma.
- Eläköön Ikea
jape95 kirjoitti:
Niin ja alunperikin käviötä odotettiin n:10000 mutta siltikkään ollut kuin pari, kolme tuhatta
Seuraa uutisia vähän paremmin. Happiksen Ikeassa oli kävijöitä yli 10300 ja kun vertaa Kalmarin avajaisiin siellä oli noin 12000 kävijää, joten aika hyvin täällä oli kävijöitä.
- Vastauksia
Pienehkö. Ei. Ei. Ei. Kyllä.
- bhilasdbdblad
vai käykö siellä maksuvälineenä molemmat?
- järppe
bhilasdbdblad kirjoitti:
vai käykö siellä maksuvälineenä molemmat?
toki molemmat käy.kortilla maksu on helpointa visa/pankkikortit.
- voisi olla hyvä asia
järppe kirjoitti:
toki molemmat käy.kortilla maksu on helpointa visa/pankkikortit.
Tämähän Ikea tosiaankin löytyy ruotsin puolelta,
mutta mielestäni suomessakin, ja siis muuallakin suomessa, kuin rajan tuntumassa voisi muuten olla paikallaan olla muutamia liikkeitä tai vaikka markettejakin, joissa voisi maksaa jo(i)llakin muullakin valuutalla, kun vain euroilla. Esimerksiksi ostoksensa voisi maksaa eurojen lisäksi juuri vaikka ruotsin kruunuilla, ja/tai vaikka vanhoilla suomen markoillakin, jos niitä joillakin tallessa on, ja olisi jostakin syystä vaihtanut mielensä niiden säästön suhteen, ja haluaisi käyttää niitä. Myös teillä siellä Lapin rajan tuntumassa on hienoa, että kaikki maksukortitkin käyvät tällaisissa liikkeissä, korttien kotimaasta riipumatta.
- aftonbladet
Kamprad pohjoisessa
http://www.e24.se/apps/bildspecial/?did=14071570&imgID=0- kilttiä kiitti
no kiitos kuvista!
Hauska oli nähdä. Ja kyllä Kamprad näyttää Super-Kiltiltä! Hän on kyllä tehnyt todella ison hyvän työn pohjoisen alueen ihmisille. etenkin haaparannalle ja myös torniolle. Kun ihmiset tulee satojen kilometrien päästä, se ei voi olla vaikuttamatta muuta kuin ympäröiviä alueita virkistävästi myös. tarvitaanhan sitä paljon oheispalveluja, kuten bensaa ja kahvilaa ja ruokalaa ja muutakin kauppaa huvin vuoksi katsastaa siinä samassa.
hyvä hyvä. ja meen HETI käymään kun vaan ruuhkilta uskallan.
- ei käy mulle
Siis hei haloo, miksi mä lähtisin täältä espoosta maailman pohjoisimpaan Ikeaan? Eihän siinä olisi mitään järkeä, ehkä ihan muuten vain voisin tulla Tornioon, mutta ihan varta vasten Ikeaan...ee,hei, ei käy.
- vapaa valinta
Voit pysyä siellä e-suomessa ihan vapaasti.
Kyllästyt kuitenkin lapin läänin tarjontaan - se on aika kaukana "kehä 3:sta" kuten olen kuullut puhuttavan: "maaseutu alkaa kehä 3:sen ulkopuolelta.
Tornio on tosi pieni paikka, sama juttu Haaparannan osalta.
Ja jos ihmettelet, kuka tämän kirjoitti ,on kirjoittaja joka on ko.alueen lähellä asunut vuosikymmeniä.
Eli minkäänlaisia odotuksia ei kannata pitää jos aiot Tornion alueelle tulla - varsinkaan talviaikaan. : Lunta riittää ja tie on lumituiskun jäljiltä kauheassa kunnossa; kaikki maksaa maltaita ja valikoimat on "suppeat" verrattuna siihen mihin ollenet tottunut.
Sillä alueella on vain eräänlaista luonnonrauhaa, kylmää ja pimeää. Mutta sellaisesta minä pidän -olenhan sellaisessa paikassa syntynyt ja siihen tottunut. Sinä et arvattavasti ole - ei kannata itseänsä sillä asialla kiusata - LPLALIJFDHF
viisas olet kun menet lähimpään... luulen että muutkin ovat yhtä viisaita. hassua
- hande.k
Voi hyvät hyssykät! Mene itäkeskukseen tai minne lystäät. Olisko sinun tultava tänne. On kai kehä kolmosen silläkin puolen jonkun näköisiä puoteja.
- Espoon Ikeaan
Ei kai siinä mitään järkeä olisikaan! En minäkään täältä ole lähtenyt Espoon Ikeaan. Niin hinkua ei ole ollut!
- Muuten voin tulla
Ei se riitä että tulet Tornioon sinun pitää ylittää rajakin ja tulla Haaparannalle. En minäkään lähtisi täältä Haaparannalta Espoon IKEAAN kun oma on ihan vieressä. Olet kuitenkin tervetullut tänne päin, on meillä paljon muutakin täällä kuin IKEA kummallakin puolen rajaa, tule vaikka uudeksi vuodeksi, voit kokea vuoden vaihtumisen kaksi kertaa.
- kemiläineN...
En ole kade, vaikka kemiläinen (olen huomannut, että tällä palstalla saa kateen leiman, jos arvostelee läntisiä ystäviämme: )
Sanon vain ihan rehellisestä sydämestäni ihmetyksen sille, että voiko joku kauppa, vaikka olisi mikä ihme IKEA hyvänsä, olla NIIIIIIIN suuri juttu, että aiheuttaisi ihmisvirrat. Minusta se on kamalan vaikeaa ymmärtää. Tavaraa kun kumminkin on maailma pullollaan. Kaikkea voi tilata netistäkin. Ei tarvitse lähteä stressaamaan itseään ruuhkiin ja liikenteeseen. No, tiedän että en ole mikään shoppailu-friikki, ja että heitäkin on, jotka ostamisesta nauttivat. Mutta silti....Vastaako kaupassa vaeltelu sitä, mikä vetää ihmiset.
Ettei vain olisi kumminkin ihmisten aliarvioimista. Hyvähän se tietysti, jos tuo työpaikkoja ja elinkeinoelämä vilkastuu. Kumminkin ihmettelen sitä, että "kaikki" viitsisivät lähteä liikkeelle koottavien mööpeleiden vuoksi.- samaa olen ihmetellyt
IKEA hysteria oikein on?? On ihmiset hulluja näillä peräkylillä, vissiin liian vähän tapahtumia!!
- Hullu shoppailija
Asun KeskiSuomessa.Kyllä mielummin lähden Vantaan ikeaan kuin Puhjoiseen.Onhan se sivistystä mennä Jumboon,itikseen ja Ikeaan.Nyt täytyy mennä käväsee ensi viikonloppuna Tuurissa.Ikean kaikkia tavaroita ei saa tilattua postimyynnistä tai netistä.Siksi juuri liikkeeseen ostoksille.Meillä on todella paljon ikean tavaraa.Ne on halpoja hyvännäköisiä ja kestäviä.Siksi juuri edullisia kun täytyy itse koota.Mä nautin Ikean liikkeessä shoppailusta.VAU!!p.S.Henkalta&Maukalta vaatteet!
- EMÄNTÄ 78
Hullu shoppailija kirjoitti:
Asun KeskiSuomessa.Kyllä mielummin lähden Vantaan ikeaan kuin Puhjoiseen.Onhan se sivistystä mennä Jumboon,itikseen ja Ikeaan.Nyt täytyy mennä käväsee ensi viikonloppuna Tuurissa.Ikean kaikkia tavaroita ei saa tilattua postimyynnistä tai netistä.Siksi juuri liikkeeseen ostoksille.Meillä on todella paljon ikean tavaraa.Ne on halpoja hyvännäköisiä ja kestäviä.Siksi juuri edullisia kun täytyy itse koota.Mä nautin Ikean liikkeessä shoppailusta.VAU!!p.S.Henkalta&Maukalta vaatteet!
Ai sivistystä mennä jumboon!!!!Haloo!Itse kävin viime viikolla jumbossa, ihan kiva kauppakeskus, ei siinä mitään. Mutta ei se kyllä mitään sivistystä ole! Myyjät oli kyllä aika sivistymättömiä, näyttää etelässä olevan muotia syödä sitruunaa aamiaiseks, oli nii hapanta porukkaa ja vielä palvelu alalla. Toisin meillä täällä Lapissa, myyjät osaavat hymyillä ja tervehtiä asiakasta. Vai johtuko hapan palvelu siitä että olen ehkä liian "landelainen" etelän "sivistykseen"??? No tiedä häntä! H&M:sta vaatteet ja ikeasta mööpelit. Näin se menee! :)
- Landelta kotoisin
EMÄNTÄ 78 kirjoitti:
Ai sivistystä mennä jumboon!!!!Haloo!Itse kävin viime viikolla jumbossa, ihan kiva kauppakeskus, ei siinä mitään. Mutta ei se kyllä mitään sivistystä ole! Myyjät oli kyllä aika sivistymättömiä, näyttää etelässä olevan muotia syödä sitruunaa aamiaiseks, oli nii hapanta porukkaa ja vielä palvelu alalla. Toisin meillä täällä Lapissa, myyjät osaavat hymyillä ja tervehtiä asiakasta. Vai johtuko hapan palvelu siitä että olen ehkä liian "landelainen" etelän "sivistykseen"??? No tiedä häntä! H&M:sta vaatteet ja ikeasta mööpelit. Näin se menee! :)
Aivan!Itsekkin olen huomannut samaa etelä-suomessa käydessäni.Todellakin myyjät ovat kuin olisivat myrkkyä nielleet,eivät todellakaan useammat ole soveliaita asiakas palveluun.Täällä Keski-suomessakin on myyjät todella iloisia ja osaavat palvella asiakkaita.Onhan siellä kiva käydä silloin tällöin ostoksilla kun ei täällä Jyväskylässä Ikeaa ole.Kaikilla tuntuu olevan kiire tuolla Hesassa!
- Ei ole pörssiyhtiö!
Ikea ei ole pörssiyhtiö, eli tämä on IKEAN sosiaaliohjelma, ahneet ihmetelkööt!
- Torniojokilaaksolainen
Kun ne IKEAN myymät tavarat on huomattavasti edullisempia kuin vastaavat tuotteet suomessa. Eivätkä kaikki viitsi lähteä liikkeelle esim Kemiin joka on huomattavasti kalliimpi paikka. Kyllähän se on niin että ihmiset ostaa ja asioi siellä mistä tavaran saa halvimmalla ja onhan Siellä IKEASSA paljon paljon muutakin kuin koottavia huonekaluja.
- Mediakupla
Asun Torniossa ja kävin Haaparannalla jossa IKEA siis RUOTSISSA se on.Ei ollut tungosta liioittelua mediassa kaksi tilausbussia vaikka sanottiin kymmeniä busseja tulevan avajaisiin.
- EMÄNTÄ 78
Tänään päivällä oli käännytetty asiakkaita ovelta, oli ollut niin tungosta.....
- Tara
HUOMIO!!!!!!!HUOMIO!!!!
Ikea ei ole Torniossa vaan Ruotsin puolella Haaparannalla.Olisiko jollakin aihetta opetella Maantiedettä. - suomen kielellä?
tai saamenkielellä tai meänkielellä?
Vai taalataanko siellä vaan svenskaa?
Venäläisiäkin odotetaan;onko kielitaitoa?
Ai niin sehän on itepalvelutalo(iterakennus).- EMÄNTÄ 78
Palvellaan! Suurin osa työntekijöistä ovat kaksi kielisiä, rikkaus sekin! Miksi kaikki vaan narisee ja vinkuu????? Kerrankin kun ollaan jotain saatu Tornio-Haaparanta alueelle niin vaan naristaan. Itse entisenä torniolaisena olen ylpeä kuntien yhteistyöstä. Missä muualla maailmassa rajakauppa on vastaavan laista? Ei missään(ainakaan rehellinen rajakauppa). tornio on vähän auttamatta jäämässä Haaparannan jalkoihin, ruotsin puolelle rakennetaan kauppakeskuksia ja Tornio rakentaa rajalle veteraanitaloja. Hienoa! Onkohan järjestys hieman väärä? Mainostetaan kuitenkin Torniota Hyvänä asuin ympäristönä, ja ratsetaan nyt Haaparannan kaupoilla sitähän Hapitsulaiset ovat ennen tehneet. Osat on vaihtunu, otetaan siitä kaikki hyöty irti! Taidanpas lähteä illalla katsomaan suurta ja mahtavaa IKEAA!
- Kypsää touhua
EMÄNTÄ 78 kirjoitti:
Palvellaan! Suurin osa työntekijöistä ovat kaksi kielisiä, rikkaus sekin! Miksi kaikki vaan narisee ja vinkuu????? Kerrankin kun ollaan jotain saatu Tornio-Haaparanta alueelle niin vaan naristaan. Itse entisenä torniolaisena olen ylpeä kuntien yhteistyöstä. Missä muualla maailmassa rajakauppa on vastaavan laista? Ei missään(ainakaan rehellinen rajakauppa). tornio on vähän auttamatta jäämässä Haaparannan jalkoihin, ruotsin puolelle rakennetaan kauppakeskuksia ja Tornio rakentaa rajalle veteraanitaloja. Hienoa! Onkohan järjestys hieman väärä? Mainostetaan kuitenkin Torniota Hyvänä asuin ympäristönä, ja ratsetaan nyt Haaparannan kaupoilla sitähän Hapitsulaiset ovat ennen tehneet. Osat on vaihtunu, otetaan siitä kaikki hyöty irti! Taidanpas lähteä illalla katsomaan suurta ja mahtavaa IKEAA!
Miksi valehtelet päivänselvästä asiasta, jonka kuka tahansa voi todeta?
Suurin osa siellä IKEAssa ei osaa suomea. Tämän faktan perustan siihen, että tsekkasin työntekijöiden rintalaput aina kun pystyin. Niissähän heidän kielitaitonsa on merkitty maiden lipuilla. Siniristilippu tarkoittaa suomen taitoa. Näin noin 40-50 nimilappua. Suomen lippuja niissä oli ehkä 5-6:ssa. Se on vähän! Varsinkin kassat oli täysiä ummikkoja eikä suomalaiset maksuvälineet pelanneet! Oli siinä suomalaiset ihmeissään, kun nää ummikot Skånesta komentelivat täysin käsittämättömällä kielellä. Voi helvetti mikä Sirkus Kärsimys.
Joukossa oli jopa päällikkötasolla ihmisiä, joilla ei ollut muuta kielitaitoa merkittynä kuin ruotsi! Ei edes englanti. Yritä siinä sitten reklamoida ja keskustella hyvityksistä jonkun päällikön kanssa, kun tämä mongertaa vain ruotsia. Jo englanniksi ongelmien selvittely on tarpeeksi hankalaa.
HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia. - asiakas
Kypsää touhua kirjoitti:
Suurin osa siellä IKEAssa ei osaa suomea. Tämän faktan perustan siihen, että tsekkasin työntekijöiden rintalaput aina kun pystyin. Niissähän heidän kielitaitonsa on merkitty maiden lipuilla. Siniristilippu tarkoittaa suomen taitoa. Näin noin 40-50 nimilappua. Suomen lippuja niissä oli ehkä 5-6:ssa. Se on vähän! Varsinkin kassat oli täysiä ummikkoja eikä suomalaiset maksuvälineet pelanneet! Oli siinä suomalaiset ihmeissään, kun nää ummikot Skånesta komentelivat täysin käsittämättömällä kielellä. Voi helvetti mikä Sirkus Kärsimys.
Joukossa oli jopa päällikkötasolla ihmisiä, joilla ei ollut muuta kielitaitoa merkittynä kuin ruotsi! Ei edes englanti. Yritä siinä sitten reklamoida ja keskustella hyvityksistä jonkun päällikön kanssa, kun tämä mongertaa vain ruotsia. Jo englanniksi ongelmien selvittely on tarpeeksi hankalaa.
HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia.Joo olen käynyt ennnenkin IKEASSA ja sitä kielitaitoa ei tarvi, jos vähän viitsii perehtyä asioihin. Niin ja Haaparannalla se on helpompaa, kun siellä on suomeksikkin kaikki opasteetkin.
- johannes kostaja
Kypsää touhua kirjoitti:
HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia.lainaus "HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia."
Kuinka monta Torniolaista työtöntä joka osaa kunnolla ruotsia olet tavannut? Mikä perkele siinä on että mitään ei tajuta. Se kauppa on Ruotsissa, on loistavaa jos sinun laskujen mukaan n. 10% henkilökunnasta puhuu suomea. Meneppäs Torniossa mihin kauppaan vaan ja tutki löytyykö henkilökunnasta 10% ruotsia hyvin puhuvia työntekijöitä. Voin sanoa että ei löydy. Jos Torniosta löytyy se 10 hyvin ruotsia puhuvaa niin hyvä. - vuorotyöläinen
EMÄNTÄ 78 kirjoitti:
OLet kyl niin oikeessa tuossa!! Ensin naristaan et ku ei oo mitään, ei tapahu mitään, kaikkialla on niin kuollutta, aina samat naamat jokapaikas ja sit ku alkaa muutosta tuleen ja elämää lisää ja toivottavasti uusia ihmisiäki.. nii ei se oo sekään hyvä.. välist iha hävettää tää suomalaisten perus negatiivinen asenne.. etsikää ja hakekaa hyvät ihmiset niitä positiivisia asioita! Ja maailma pelastuu!
- leenakaisa
johannes kostaja kirjoitti:
lainaus "HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia."
Kuinka monta Torniolaista työtöntä joka osaa kunnolla ruotsia olet tavannut? Mikä perkele siinä on että mitään ei tajuta. Se kauppa on Ruotsissa, on loistavaa jos sinun laskujen mukaan n. 10% henkilökunnasta puhuu suomea. Meneppäs Torniossa mihin kauppaan vaan ja tutki löytyykö henkilökunnasta 10% ruotsia hyvin puhuvia työntekijöitä. Voin sanoa että ei löydy. Jos Torniosta löytyy se 10 hyvin ruotsia puhuvaa niin hyvä.siis olipa hauska reissu ja ihmiset puhuivat sekaisin kieliä ja suomalaisia työttömiäkin siellä varmaan oli. ja iloista ja kivaa ja halpaa. ja torniossakin oli muutama auto ja kauppakin näkyi. minusta oli arktista ja tunnelmallista ja kertakaikkiaan erikoista. ihana reissu ja kokemus. susittelen sinulle espoolainenkin, että käyt tuollaisella erämaatuntuisella alueella, rauhan rajalla, jossa on kaupungit rinnakkain ja pikkukirkot siellä häämöttelevät taivaan rajoilla kurkkien.
- Haloo hei?
johannes kostaja kirjoitti:
lainaus "HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia."
Kuinka monta Torniolaista työtöntä joka osaa kunnolla ruotsia olet tavannut? Mikä perkele siinä on että mitään ei tajuta. Se kauppa on Ruotsissa, on loistavaa jos sinun laskujen mukaan n. 10% henkilökunnasta puhuu suomea. Meneppäs Torniossa mihin kauppaan vaan ja tutki löytyykö henkilökunnasta 10% ruotsia hyvin puhuvia työntekijöitä. Voin sanoa että ei löydy. Jos Torniosta löytyy se 10 hyvin ruotsia puhuvaa niin hyvä.Jos ei työttömiä kaksikielisiä ole (mitä en usko), niin aina voi palkata niitä, jotka on jo töissä. Silloin näiden tilalle rekrytoidaan uusia ja homma toimii. Näin muutkin yrittäjät tekevät.
Ei noi mitkä Ikeaan töihin meni pääsääntöisesti ole työttömiä. Tunnen aika monta naamaa niistä, jotka on Hapitsusta ja siellä on entisiä Tele24 Kalixin porukkaa, Obsista, ICA:sta, kunnantalolta ja vaikka mistä. Niillä kaikilla oli jo työpaikat, joista ne lähti. - kävin jo
EMÄNTÄ 78 kirjoitti:
Kyllä suomea puhuvaa saa etsiä. Ottakaa kolikoita matkaan euron sellaisia. Niitä ei ikeasta saa kärryjä varten. Piti kantaa lapsi läpi kaupan kukaan ei vaihtanu kolikoita
- HALLOO halloo
Kypsää touhua kirjoitti:
HELVETTI SENTÄÄN. Ollaan Haaparannalla, joka pitäiäsi olla täynnä kaksikielisiä ihmisiä. On aivan tarpeeton nöyryytys pakottaa suomalaiset asioimaan englannilla tai elekielellä, kun Hapitsusta tai Torniosta olisi voinut palkata vaikka kaikki työntekijät kaksikielisinä! Torniossakin työttömyysprosentti on liki 20% ja erityisen paljon työttöminä on naisia.siellä puhuu myyjät suomea,kohta sinne on ryysis linja-autoilla porukkaa niin kuin ennen vanhaan voin haku reissut oli.
Aivan kuin keskisen kauppaan tääl hiukan alempana suomea nyt on. - TÄTTÄRÄÄ!!
HALLOO halloo kirjoitti:
siellä puhuu myyjät suomea,kohta sinne on ryysis linja-autoilla porukkaa niin kuin ennen vanhaan voin haku reissut oli.
Aivan kuin keskisen kauppaan tääl hiukan alempana suomea nyt on.Myyjät osaa sanoa "HEJ" ja hymyillä.
HEI ja HEJ on ruotsiksi ja suomeksi sama asia.
Joten myyjät totta tosiaan osaa suomea!
Näin tuli nyt sitten tämäkin ongelma ratkaistua...
tai sitten ei. - ruotsiksi miten sanotaan
kävin jo kirjoitti:
Kyllä suomea puhuvaa saa etsiä. Ottakaa kolikoita matkaan euron sellaisia. Niitä ei ikeasta saa kärryjä varten. Piti kantaa lapsi läpi kaupan kukaan ei vaihtanu kolikoita
väksla penggar
Kärsi siitä hyvästä.
Vain ihmiset saa palvelua IKEA:ssa omalla kielellään. - TEKSTATTU
TÄTTÄRÄÄ!! kirjoitti:
Myyjät osaa sanoa "HEJ" ja hymyillä.
HEI ja HEJ on ruotsiksi ja suomeksi sama asia.
Joten myyjät totta tosiaan osaa suomea!
Näin tuli nyt sitten tämäkin ongelma ratkaistua...
tai sitten ei.juttu puhuu myös suomea.menen kohta uudestaan.
- puhun hyvää ruottia
ruotsiksi miten sanotaan kirjoitti:
väksla penggar
Kärsi siitä hyvästä.
Vain ihmiset saa palvelua IKEA:ssa omalla kielellään.Osaan puhua ruotsia ja puhuinkin kun kukaan ei osannut suomea. Kaikki ohjas toiselle kassalle tai neuvojalle kukaan ei vaihtanut kolikoita, jotta ois kärryt saanu. Vitutti hirveesti.
- jape95
EMÄNTÄ 78 kirjoitti:
Ja vielä kun haaparanta ja tornio meinaavat yhdistyä niin yhteistyötä tulee vielä enemmän
- kansalainen2
http://www.haparanda.se/startsidan/startsidan/webbkamera/webcam.4.42ad2d9810bead422a680001432.html
voi olla että joudut päivittämään sivun mutta kyllä se näkyy =} - on guru
Lukekaa, käykää, vertailkaa muihin liike konsepteihin ja puhukaa sitten!!!
- nim, kokemusta on
ikea on haparandassa eikä torniossa..!!!!!! se on maailman pohjoisin ikea, mutta sitä ei ole avattu tornioon... no lohdutusta, ehkä melkeen rajalle.
- _Suomalainen_
Ei sitä mihkäään Tornioon oo avattu vaan Ruotsiin....!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja mahtuu siel kulkeen... _Suomalainen_
- On IIlo olla asiakkaana Ruo...
On Ilo Olla Asiakkaana Ruotsissa.IKEA!!!
Kaikilla Hyvä kielitaito.
Jos Olet Ystävälinen saat vielä
Erikois Palvelun!!!Kiitos
Arvostavat asiakas asikkaana...IHMISENÄ!!!
Anteeksi Mainneen Pilaajat Eivät Oleet Paikalla!!!
- tts
käväsin itte uudessa ikeassa, sillä kyllä kannattaa käyä ja aikaa saa varata ite ikeaan ainakin päivän. voi myös sanoa 90% myyjistä osaa suomea kuten koko haaparannan muissakin kaupoissa.
- Merja
Ei ollut Tornion puolella ryysistä.Haaparannalla oli enemmän kuin tavallisesti on.Kassakoneen kanssa harjoittamista saisivat opetella,ei onnistunut ihan hyvin.
- kemiläineN....
Haaparannalla on ennen joulua ryysistä, kun Jaala on seudun ainoa kunnon lelukauppa. Siellä palvellaan sitäpaitsi suomeksikin. Ihana joulukauppa, suosittelen!
IKEAssa en aio ryysäillä, ehkä kesällä käyn, ehkä en. Jotenkin tuo ruotsalaisuuden tuputtaminen ei oikein istu ainakaan minun pirtaani. Skånelaiset toivottavasti viihtyvät seudulla, mutta toivon mukaan IKEAn myyjät menevät kielikursseille. Minä en ainakaan ala kielitaidottomien myyjien kanssa kanssakäymisiin. Huonekalu-ruotsi on ymmärtääkseni hiukan käyttökielestä poikkeavaakin. Mistä sitä tietää kaikkien sängynjalkojen nimet ruotsiksi. Ei tuu kauppoja...- ikeassa
myyjät puhuu MYÖS SUOMEA.
- kemiläineN....
ikeassa kirjoitti:
Tv:ssä kertoi ainakin sellainen keski-ikäinen ihan kiltin ja rehellisen näköinen keminmaalainen rouva, että ei ollut saanut palvelua suomeksi. Uskon mieluummin häntä, mutta heissan vaan ja hejhej....Surullista, että mokasitte yhteisyrityksenne typeryyteen. Meillä on kotimaassakin soffa-kauppoja. Asioin mieluimmin kaupoissa, missä en koe olevani Marsista.
- "Hirvilihapulla"
ikeassa kirjoitti:
ja "EISAPEITTÄ" (opittu sähköpatterin kyljestä! :-)
Noillahan sitä kauppaa kovasti tehdäänkin, joopa joo. - uusi lelukauppa
uusi
- ikea jees
uusi lelukauppa kirjoitti:
uusi
Olen käynyt monessa Ikeassa ympäri maailmaa ja ostanut sieltä paljon tavaroita jo ensinmäisen kerran 70 luvulla.
En kylläkään ole tarvinut koskaan myyjän apua, koska siellä on niin selvästi laitettu esille ja, jos vielä viitsii sitä katalogia selaileen niin kohta on aika hyvin jyvällä missä mennään.
Tietysti on ihmisiä, jotka ovat niin avuttomia, että tarvisevat joka paikkaan tulkin, avustajan, neuvojan, että mitä nyt missä olen ja mikä valuutta.
Pitäiskö se äiti olla matkassa avustamassa?
No ymmärrän sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole käyneet missään ja eivätkä osaa kieliä.
Mutta esim. muissa isoissa kaupoissa raja seudulla on paljon hankalempi käydä kuin Ikeassa, kun ei kuvastoa, ei selviä nimiä, koodeja, hintoja tuotteilla eikä hyviä opasteita missä mitäkin on.
Lisäksi Ikeassa on kiva kulkea rauhassa ja ihastella, että mitähän laittaisin kotiin, kun
siellä on maksuttomia vessoja, levähdys pisteitä, tupakki huone, ravintola edullisine tuotteineen siis kaikessa on ajateltu asikasta.
Senkun menet sisälle otat kärryt tai Ikea kassin ja ilmaisen kynän, muisti paperia ja mittanauhan, joita on monessa paikassa siellä.
Sitten, kun olet kirjoitellut ylös nimet ja koodit niin otat ne matkaan varastosta hyllyltä missä ne mainittu olevan.
Pienemmät tavarat ovat kuin muissakin kaupoissa matkan varella.
Kyllä, jos vähänkin perehtyy niin kyllä siellä on ilo käydä mutta maassa maan tavalla ja paikassa paikan tavalla.
Ei ihme, että Ikea on lyönyt itsensä läpi joka puolella maailmaa, koska hyvin suunniteltuja tyyllikäitä tuoteita edullisesti ja vielä, että ostoksilla viihtyy niin vastaavanlaista ei ole.
Ja nytkö se on täällä niin, jotku kehtaa vielä valittaa mutta sananlaskukin sanoo, että hullu ei tunne hyvää jne. - Valittajille
ikea jees kirjoitti:
Olen käynyt monessa Ikeassa ympäri maailmaa ja ostanut sieltä paljon tavaroita jo ensinmäisen kerran 70 luvulla.
En kylläkään ole tarvinut koskaan myyjän apua, koska siellä on niin selvästi laitettu esille ja, jos vielä viitsii sitä katalogia selaileen niin kohta on aika hyvin jyvällä missä mennään.
Tietysti on ihmisiä, jotka ovat niin avuttomia, että tarvisevat joka paikkaan tulkin, avustajan, neuvojan, että mitä nyt missä olen ja mikä valuutta.
Pitäiskö se äiti olla matkassa avustamassa?
No ymmärrän sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole käyneet missään ja eivätkä osaa kieliä.
Mutta esim. muissa isoissa kaupoissa raja seudulla on paljon hankalempi käydä kuin Ikeassa, kun ei kuvastoa, ei selviä nimiä, koodeja, hintoja tuotteilla eikä hyviä opasteita missä mitäkin on.
Lisäksi Ikeassa on kiva kulkea rauhassa ja ihastella, että mitähän laittaisin kotiin, kun
siellä on maksuttomia vessoja, levähdys pisteitä, tupakki huone, ravintola edullisine tuotteineen siis kaikessa on ajateltu asikasta.
Senkun menet sisälle otat kärryt tai Ikea kassin ja ilmaisen kynän, muisti paperia ja mittanauhan, joita on monessa paikassa siellä.
Sitten, kun olet kirjoitellut ylös nimet ja koodit niin otat ne matkaan varastosta hyllyltä missä ne mainittu olevan.
Pienemmät tavarat ovat kuin muissakin kaupoissa matkan varella.
Kyllä, jos vähänkin perehtyy niin kyllä siellä on ilo käydä mutta maassa maan tavalla ja paikassa paikan tavalla.
Ei ihme, että Ikea on lyönyt itsensä läpi joka puolella maailmaa, koska hyvin suunniteltuja tyyllikäitä tuoteita edullisesti ja vielä, että ostoksilla viihtyy niin vastaavanlaista ei ole.
Ja nytkö se on täällä niin, jotku kehtaa vielä valittaa mutta sananlaskukin sanoo, että hullu ei tunne hyvää jne.Tutustukaa todella ensin!!!! Ei kannate valittaa. Tietämätön ihminenen aina valittaa!!Oli asia mikä hyvänsä!!Näinhän se on.
Ikeallakin on kuvastot, joten voit etukäteen suunitella mitä tarttisit.Siel on kyl ohjeet mitä haet varastolta ja mitä saat heti.Ei muuta, ku tulkaa vain raja on vapaa!!!
- sven
ei avattu muuten Torniossa vaan Haaparannalla
- Olli71
Kävin itse Ikeassa eilen. Väkeä oli paljon mutta ei kummempaa kuin asioida vaikka Jyväskylän Prismassa. Autolle löytyi paikka ja sisällä sopi hyvin liikkumaan. Ainut ongelma oli että melkein 18 kassaa oli käytössä ja silti jonotusta riitti. Meillä oli 35 euron ostokset eikä pikakassasta tietoakaan, ja se on puute.
Ollaan vain kaikki kuitenkin kiitollisia tuon Tornio Haaparanta alueen puolesta että saivat vetovoimaisen liikkeen työllistämään ja vetämään alueen taloutta uusille urille. - Kiki
Tommosiin paikkoihin tehä ikea.
Esim. helsingissä niitä on kaksi, ja turussa ja tampereella nolla.
Turussa olisi ikealle tosi hyvä paikka vaikkapa Myllyn seudula, koska aleella on muitakin isoja liikkeitä tosi monta. - ikea
avattiin? Luulin että Haaparannassa.. tonttu
- IKEAKSI
SE ON SEN NYKYINEN NIMI
- shamaanitar
Juu tuli käytyä. Ei ainakaan viime perjantaina ollut ryysistä. Tokihan siellä paljon on porukkaa mutta sekaan mahtu ja parkkipaikallakin oli opastajat näyttämässä missä on vapaata tilaa, että hyvin sopii.
Mutta huonokuntosen ei kannata lähteä kun siinä jo että kiertää sen liikkeen vaikka ei juurikaan kattele ympärilleen niin hyvinkin tunti menee. Kolme tuntia saa varata aikaa että jotain ehtii myös ostaa. - tuli nähtyä
Lauantaina oli kahden tunnit jonot kassoille, vaikka 15 kassaa ko. paikasta löytyykin (tosin ihmettelen, että miten niin isossa paikassa kuin Ikea on nuinkin vähän kassoja, kun esimerkiksi Rovaniemen Prismassa reipas parisen kymmentä..) Autopaikkoja ihan riittävästi, kun jaksaa etsiä :D
Suosittelen, että kannattaa käydä vasta jouluruuhkien ja uutuudenviehätyksen jälkeen.
PS. mielestäni Ikea sijaitsee Haaparannalla, ei Torniossa. - Ikealle
Kävin lauantaina. Kassajonossa vaikka härskisti etuilinkin taaimmaisia, jonotin 2,5 tuntia kassalle pääsyä.
1. Suomenkielentaitoisia myyjiä todella sai etsiä, useat pudistelivat päätään kun Suomeksi pyysi palvelua, neuvoivat ettimään jonku toisen, joka puhuu suomea.
2. Katossa olevissa opasteissa ruotsin kielellä opastus suurilla mustilla kirjaimilla, mutta suomenkielinen todella pienellä, kauas ei nähnyt, lähelläkin piti olla todella hyvänäköinen (suomenkielinen teksti punaisella pohjalla harmaa pieni kirjoitus).
3. Hinnoista ei aina selvinnyt oliko kyseessä kruunut vai eurot, merkintä kr tai € puuttui.
4. Kassat ei suojattuja, kuka tahansa olisi voinut kassörskan avattua kassansa siepata rahat siitä ja kadota tungokseen. Ei minkäänlaisia esteitä kassan ja asiakkaan välillä.
5. Ainakin minun kohdalleni sattui vielä sellainen kassörska, joka ei osannut vastata rahasta oikein, vasta huomautukseni jälkeen sain oikean vastarahan.
että silleen....- allu
Eipä ollut Ikea varautunut la suureen ihmismäärään.Kassajärjestelmä petti kun kaikkia tuotteita ei ollut viety koneelle, tuotteista puuttui koodit joten joutuivat soittelemaan ympäri ämpäri..Olishan ne kassat voitu laittaa jo ennakkoon toisiin Ikeoihin opettelemaan kassatoimintaa eikä opetella vasta ryysiksen keskellä.Jonotusta kesti pahimmillaan yli 2 tuntia,tätä yritettiin helpottaa jakamalla juomista sekä karkkia jonottajille.Välillä laittoivat koko puljun kiinni ja ambulanssi haki heikoimpia jaloista pois.Oli ihan hullun hommaa koko touhu vaan tulipahan sekin nähtyä.En vapaa ehtoisesti mokomaan paikkaan ihteäni työnnä mutta 2.12 menen työn puolesta sinne uudestaan, tokko tuo olisi silloin touhu helpottunut.
- IKEA
Viime lauantaina Ikea HaparandaTorniossa kävi yli 14000 maksavaa asiakasta! Ja sunnuntaina vähintään saman verran! Eli Ikea on vähintäänkin yhtä suosittu kuin mitä odotettiinkin! Loistava aloitus!
Ja mitä Ikean sijaintiin tulee, niin se sijaitsee Tornion ja Haaparannan rajalla. Tornio ja Haaparanta ovat olleet yksi ja sama kaupunki jo pitkään, joten sillä ei ole merkitystä että kummalla puolen rajaa se sijaitsee. :)
Tornion ja Haaparannan välillä on rajaton raja! :)
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo804727Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2194626Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks682398Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752386- 602326
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak682161- 531886
- 281537
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101348Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1171328