mietteitä

välimuoto

joskus tossa kun olin lukemassa tuolla hiphop puolella jotakin keskusteluja niin sinne oli joku gootti/hevari laittanut tyyliin "hiphop on perseestä" ja tottakai siihen oli sitten tullut vastauksia "hevi on perseestä" jne jne niin heräsi iteläni pieni kysymys...

minkä takia (yleensä aina) gootit/hevarit vihaa hoppia ja hopparit gootti rokkia ja heviä??

ite ainakin kuuntelen molempia (tosin vähemmän hoppia) ja arvostan molempia ja molempien genrejen edustajia yhtä paljon enkä kyllä voi mennä sanomaan kummastakaan että se ois perseestä tai muuta vastaavaa...

ja muuten tän keskustelun ei oo mikään tarkotus vittuilla ja alottaa sitä yleistä "se on niin perseetä" showta joka on yleensä aina (ainakin niissä keskusteluissa joita ite oon lukenu)syntynyt kun näitä genrejä on laitettu vastakkain...

10

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • supergootti

      Hippihoppi on vaan niin perseestä.

    • .....

      koen että hip hop on musiikillisesti hyvin köyhää eikä vaadi kovin paljoa esittäjiltään, kuulen sen yksitoikkoisena ja yksinkertaisena. Lisäksi päätäni alkaa särkeä kuullessani sellaista yksitoikkoista jumputusta. Mutta ennen kaikkea koen sen taiteellisesti köyhänä.

      Miksi sitten rock ja hevi, vaikkapa goottivaikutteisina, ovat mieleeni? No, totta kai on huonojakin biisejä, sellaisia yksinkertaisia, mutta yleensä noihin genreihin kuuluvissa biiseissä kiehtoo niiden tekijän/tekijöiden maailma ja mieliala, jos ne onnistutaan maalaamaan hyvin säveliksi, ja se, että ne sattuvat miellyttämään korvaa.

      Se on aika jännä, millainen musiikki sattuu miellyttämään kutakin, ja miksi musiikilla on niin taianomaisen vahva vaikutus ihmisiin.

    • rajakkarah

      Minäkään en ymmärrä HipHoppia.
      On puuduttavaa kuunnella itseääntoistavaa musiikkia. Minun korvaani sanoitukset kuulostavat lähinnä kiroilulta ja hymähtelyltä, sun sellaisilta joujotuksilta.
      Minä häiriintynyt koen HipHopin joskus myös loukkaavanakin.
      "I love the way you move".
      Ihmiskeho on lihakimpale, jonka arvo on mitattavissa rahassa.

      Yäk.
      Toki on ilahduttavia poikkeuksiakin, esimerkiksi tämä suomalainen kalju kaveri, mikä hänen nimensä on.. Elastine?
      "Anna sen soida"-kappaleesta tuli hyvälle tuulelle, koska siinä ylisteltiin jotakin sellaista, joka on minullekkin hyvin rakasta; Musiikkia.

      En ikinä ole haukkunut ketään pelkän musiikkimaun takia. En kuitenkaan voi olla halveksumatta niitä kamalia amerikkalaisia
      räppäreitä, jotka tulevat kuuluisiksi esittelemällä omaisuuttaan ja hymähtelemällä.
      Suomessa sellainen ei onnistuisi.
      Faneihin iskisi kateus ja rahoissaan kieriskellyt stara ajautuisi konkkalonkkaan.

      Eläköön musiikki!
      Sitä ei voi kahlita yhteen häkkiin. Kukaan ei voi määritellä tarkasti sitä, miltä sen pitäisi kuulostaa ja mitä ajatuksia sen pitäisi herättää.

    • Metalheart_

      Yhdesti kun kuuntelin heviä, ajattelin oikein piruuttani kuunnella yhden räppibiisin siihen perään...
      No, kuuntelin räppipiisin ja mielestäni se kuulosti erittäin erittäin tylsältä. Tuntui kuin biisissä olisi ollut noin kaksi soitinta. Inhoan niitä sanoituksia jotka ovat tyyliin: "Shake that ass for me!"
      Ja musavideot ovat lamaannuttavammasta päästä. Silikonitakalistot vatkaa ja monet naiset pienet rättiriepubikinit päällään strippaavat jonkun miehen edessä. Juu no se niistä musavideoista...
      Hiphop ei vain millään kolahda, se on mielestäni tylsä genre. Useiden räppäreiden käyttäytyminenkin on mielestäni kuvottavaa. Törkeän itserakkaita, ja niiden mielessä pyörii vain: "Jou, mä oon kingi." Ei nyt ihan kaikkien mutta monien. Tällaisen vahvan käsityksen olen saanut.
      Mielestäni musiikissa on todella hyvä ja tärkeä olla jotain järkeä, tai joku "juttu". Onhan räpissäkin "juttuja" mutta ne ovat niin usein kaikkea naisten alastomaan kroppaan liittyvää, ökyrikkautta ja hienoilla autoilla komeilemista musavideoissa ja ne ärsyttävät sanoituksissakin. Eikä räpissä edes kunnolla käytetä ääntä, siinä vain puhutaan nopeasti.

      En kyllä tiedä minkä takia useat hopparit vihaavat heviä... Se on se musamaku.

      • Crommower

        Mielestäni puhuminen bassobiitin tahtiin ei ole kovinkaan kummosta "musiikkia". Lähes kuka tahansa ei puhevammainen osaa "laulaa" biitin mukana.
        Mutta kuinka moni osaa vetää kitaralla pitkiä, tiukkoja sooloja? Tai käyttää ääntään hienosti(vaikka tarja turunen)...Taito merkitsee mulle paljon.

        Lisäksi vihaan hopparien ympärillä olevia kymmentä huoraa, jotka osaa vaan persettä heiluttaa. Uskon että musiikillinen lahjattomuus yritetään peittää paljaalla pinnalla. Myös bling, bling tyyli on vitun yliampuvaa paskaa.


    • välimuoto

      näissä viesteissä tuli kyllä paljon myös omia mielipiteitäni hiphopista...
      myös omasta mielestäni se rahalla pröystäily, naisten pelkkä seksiobjektina pitäminen ja itseään toistavat paskanjauhanta "mä oon kingi" biisit on vasten mielistä, mutta kyllä hiphopistakin löytyy sitä "kaunista" kuten metallistakin...

      monet hiphop laulut sisältää mun periaatteita ystäviä ja perhettä kohtaan joten pidän siitä siksi ja arvostan sitä
      ja metallissa taas iskee se musiikillinen lahjakkuus jota ei oikeastaan tarvita ollenkaan hiphopissa

      joten tulinpa sitten siihen tulokseen etä se on se yleistäminen mistä tämä radikaali metallistien ja hoppareiden kitka toisiaan kohtaan johtuu...

      iso kiitos ja kumarrus vastanneille =)

      • kulahtanut

        Teininä on tärkeää kuulua johonkin joukkoon ja se rajataan helposti esimerkiksi musiikkityylin mukaan. On "meitä" ja "niitä", siks ei saa kuunnella ku yht genree. Sen aika on sitten kun vähän kasvaa.


      • välimuoto
        kulahtanut kirjoitti:

        Teininä on tärkeää kuulua johonkin joukkoon ja se rajataan helposti esimerkiksi musiikkityylin mukaan. On "meitä" ja "niitä", siks ei saa kuunnella ku yht genree. Sen aika on sitten kun vähän kasvaa.

        taidatpa olla hyvinkin oikeassa tuossa asiassa


    • Nimetön

      Se on ton musiikin kanssa vain niin, että toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja kolmas molemmista. Ei kyllä munkaan mielestä räpissä ole paljoakaan musiikkia, vaan se on just sitä yhtä biittiä ja puhetta. Kuka tahansa voi sitä tehdä, eikä tarvi paljoakaan harjoitusta. Aivan kuten Crommover sanoi, ei mitään kitara sooloja kuka tahansa voi soittaa.

      Mitä sitten tulee omaan musa makuuni. Ite kuuntelen lähes kaikkea rockin ja black metalliin väliltä ja sitte on noita joitain hauskoja räppi biisejä. Siis niitäki vaan niiden hauskojen sanojen takia.

    • arska-metal

      Se on ton musiikin kanssa vain niin, että toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja kolmas molemmista. Ei kyllä munkaan mielestä räpissä ole paljoakaan musiikkia, vaan se on just sitä yhtä biittiä ja puhetta. Kuka tahansa voi sitä tehdä, eikä tarvi paljoakaan harjoitusta. Aivan kuten Crommover sanoi, ei mitään kitara sooloja kuka tahansa voi soittaa.

      Mitä sitten tulee omaan musa makuuni. Ite kuuntelen lähes kaikkea rockin ja black metalliin väliltä ja sitte on noita joitain hauskoja räppi biisejä. Siis niitäki vaan niiden hauskojen sanojen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe