manipuloiva "ystävä"

julia

Minulla on ns.ystvä, joka ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole ystävä vaikka itse luulee niin, sillä hän on todella rasittava!Niin itseään täynnä ja mitä hän tekee ja sanoo ja kuinka hän on mahtava jne.tiedätte varmaan tyypin. Manipuloiva juuriaan myöten, eikä koskaan sano mitään kaunista toisesta,vain itsestään..jos hän saa kehuja, hän kyllä mainitsee ne juurta jaksain!ja jos hän soittaa niin en saa edes puheenvuoroa kunnolla, vaan hän läpättää omista asioistaan niin kiihkeästi että väsyn kuuntelemaan ja hän puhuu 1h!enkä sitten edes jaksa enää puhua..ja jos on jossain paikassa missä ei voi puhua niin hän pälättää vain puhelimessa vaikka sanon että vähän huono hetki niin ei vaikuta!voitteko kuvitella..olen pysytellyt vähän taka-alalla hänen elämästään sillä en halua loukata vaikka olen jo loukannut kun en pidä yhteyttä,mutta en kertakaikkiaan jaksa häntä!ja kun hän niin etevä on, niin miksi hän ei ymmärrä että en kaipaa hänen seuraansa..no tämä nyt oli purnausta kun sain taas kuunnella päläpäläpälä..

10

2766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LS.

Et siis ole kertonut hänelle syytä, miksi et mielelläsi enää pidä yhteyttä? Kannattaisi varmaan sanoa suorat sanat, että et kaipaa hänen seuraansa tietyistä syistä. Onko hän sitten ollut ns. loukkaantunut kun et yhteyttä juurikaan enää pidä?

• caze

Miksi et sano suoraan ettet jaksa kuunnella hänen itsekeskeisiä juttujaan ja keskity muihin kavereihin. Parempi olla yksin kuin et on kaveri kenen seurassa on huono olla.

• roomeolta+

Tuollaisia ystäviä vaan tunkee elämään sille ei mahda mitään.
        Jos on rohkeutta sanoa suorat sävelet päin naamaa ,varmaan on ansainnut.
        Itse olen käyttänyt seuraavanlaista konseptia,olen lakannut pitämästä yhteyttä ja vastannut puheluun jos on tuntunut siltä että se jaksaisi kiinnostaa edes vähäsen,muutoin olen antanut vaan puhelimen soida.
        Olen myös vaihtanut tälläisen ystäväni soittoäänen äänettömäksi.

Juuri kertomuksessasi kuullosti tutulta että kun soitan ystävälleni hän ilmoittaa tylysti ettei nyt ole aikaa jutella,mutta kun hän soittaa ja vaikka kerron olevani sellaisessa tilanteessa etten voi puhua hän vaan pälättää välittämättä mitä sanoin.
        Minä pidä tälläisiä ihmisiä itsekkäinä,ja sellaisten kuuluukin jäädä yksin.

• julia
        roomeolta+ kirjoitti:

Itse olen käyttänyt seuraavanlaista konseptia,olen lakannut pitämästä yhteyttä ja vastannut puheluun jos on tuntunut siltä että se jaksaisi kiinnostaa edes vähäsen,muutoin olen antanut vaan puhelimen soida.

Juuri kertomuksessasi kuullosti tutulta että kun soitan ystävälleni hän ilmoittaa tylysti ettei nyt ole aikaa jutella,mutta kun hän soittaa ja vaikka kerron olevani sellaisessa tilanteessa etten voi puhua hän vaan pälättää välittämättä mitä sanoin.

Oi kiitos Roomeoni;)samoilla linjoilla ollaan:)

julia kirjoitti:

Oi kiitos Roomeoni;)samoilla linjoilla ollaan:)

ystäväsi narsisti...?

• Suzette
        roomeolta+ kirjoitti:

Entäs kun tällanen ns. "ystävä", joka on siis minun mielestäni ENTINEN kaverini, ei oikein tajua tätä hienovaraista vihjettä kun en vastaa hänen puheluihinsa...? Emme ole nähneet kohta kahteen vuoteen, viimeeksi asuimme samalla paikkakunnalla/olimme samassa koulussa neljä vuotta sitten. Mä ainakin ymmärtäisin vihjeen puheluihin vastaamattomuudesta, kyseessä on kuitenkin vain entinen kaveri, emme olleet mitään sydänystäviä aikoinaan. Parhaat/sydänystävät olivat minulla ihan omissa ympyröissäni ja tapasin heitä vapaa-ajalla.

• Anonyymi

Valitettavasti tuon tyyppisille ihmisille vaikeaa jopa pelottavaakin sanoa suorat sanat.

• MINULLA

täysin sama ongelma! ennen oli hyväkin ystävä mutta nykyääm muuttunut tuollaiseksi! en tosissaan jaksa kuunnella kuinka hienoja ja kalliita meikkejä ja vaatteita hän omistaa ja kuinka häntä on kehuttu milloin mistäkin.. niin itteään täynnä et huhhu.. ystävyys siis muuttunut vihaks. ku yhtäkkkii hän muuttui=/ välillä jätän vastaamatta puheluihin ku ei jaksa kuunnella sitä tuntii miten ihana päivä sillä om ollu ja mä vaan kuuntelen enkä saa puheenvuoroa:D

• Anonyymi

Sellainen nainen

• Anonyymi

Isokalu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      5495
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2460
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      80
      1823
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1467
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      184
      1009
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      970
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      909
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      823
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      709
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      691
    Aihe