miten kannattaisi syödä ennen lenkille lähtöä tai yleensäkin esim. jalkapalloharjoituksiin/peliin lähtöä? mitä kannattaa syödä, ja kuinka monta tuntia ennen suorituksen aloittamista olisi paras hetki syödä?
mitä ruokaa ei sitten kannata pistää suuhunsa ennen juoksemista? kiitos neuvoista.
syöminen ennen juoksua??
5
1934
Vastaukset
- juoksija123
Kunnon aterian jälkeen ruoka viipyy mahalaukussa n.3-4 tuntia, joten tuollainen väli ruokailusta olisi hyvä pitää. Jos menen lenkille, niin voin pitää jopa 4-5 h väliä kunnon ruokailusta. Syön ennen lenkkiä esim. banaanin. Jos sinulla on esim. 1-2h aikaa ennen peliä niin juo jotakin mehua. Mehuissa on aika hyvin hiilihydraatteja. (tosin mehuja ei ole hyvä juoda päivittäin..) Pieni välipala auttaa jaksamaan, kunhan se ei ole liian raskas.
- kiti24
itselläni menee vatsa sekaisin lenkillä, jos syön vähän ennen lähtöä maitotuotteita, lähinnä jogurtti. Etenkin pitkillä lenkeillä on ongelmia tullut.. Samaa olen kuullut muiltakin.
- fege--§
Tuokin on täysin yksilöllistä, ja riippuu esim. juoksemiesi lenkkien pituudesta. Jos itse pidän 4-5 tunni tauon syömisestä ja lähden lenkille, niin aika varmasti on melkoista kyntämistä se juoksu.
- Nixi
Itse syön aamupalan 8 maissa viimeistään kun lähden 12 maissa lenkille.
Pidän aamupalaa päivän tärkeimpänä ateriana. Aamupalaan kuuluu lautanen puuroa, 2- 3 ruisleipää ja vettä. Sillä jaksaa pitkänkin lenkin.
Minullakin meni jonkun aikaa tottua aikoinaan lähteä tyhjällä mahalla lenkille. Pidän kuitenkin tärkeämpänä lenkin jälkeen syömistä. Nesteytys pitäisi aloittaa heti lenkin jälkeen viimeistään tunnin kuluttua. Energia varastot on täytettävä viimeistään 2 tunnin kuluttua. Vasta sitten elimistö lähtee palautumanaan.
Vaikeasti sulavat eivät ole hyväksi ennen juoksua. Itse olen oppinut kantapään kautta. Ranskalaiset lentäneet yrjönä ja munkki röyhtäyttää ja närästää.
Urheilijan tärkein hedelmä on banaani.
Hyvin sulava on banaani. Tumma kuorinen, kypsä banaani on paras. Keltainen on huonompi ja vihreä tosi huono. Kypsän banaanin elimistö voi hyödyntää suoraan. Raa’an banaanin glykemia indeksi on siten alhaisempi, kuin kypsyneen keltaisen jo hieman tummenneen.
Tutkimus tietoa urheilijan ravinnosta.
http://www.sportmixer.fi/Ravinto_opas_lukuversio.pdf- Estelle
Itse en jaksaisi pitkähköä lenkkiä (15-20 km)jos lähtisin juoksemaan 4 t. syömisen jälkeen! Silloinhan nälkä iskisi heti lenkille lähtiessä. Yleensä juoksen aamulla joten en syö raskaasti ja lähden juoksemaan n. 2 t. syömisen jlk.
Olen huomannut että kahvi auttaa, ruisleipä, marjat ja puuro. Urheilujuomia en ole kokeillut mutta voisihan niistäkin olla hyötyä..?
Juossut olen yli 10 vuotta, nelisen kertaa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757