Kertokaa uskikset vihdoin

joopa joo

mitä on teismi, niin yritetään sitten sen jälkeen yhdessä miettiä sitä, että mitä on se ateismi, jonka ymmärtäminen tuottaa niin monelle uskikselle niin suuria vaikeuksia.

18

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaspappa

      "Kertokaa uskikset vihdoin mitä on teismi"

      No voi yhden jos toisenkin kerran! Teismillä tarkoitetaan totuutta ja vain totuutta, joka kertoo, miten maailma on saanut vain ja yksinomaan alkunsa. Ateistit puhuvat paskaa ja yrittävät huijata kaikkia väärille urille. Hyi teitä!

      Jeesuksen Kristuksen nimissä minä käsken teitä kääntymään uskoon!

      • Agneisti

        Tiedätkö mitä? Olet läpinäkyvä. Et ole uskis vaan pelkkä provo. Edes uskis ei voi olla noin ääliö.


      • Agneisti kirjoitti:

        Tiedätkö mitä? Olet läpinäkyvä. Et ole uskis vaan pelkkä provo. Edes uskis ei voi olla noin ääliö.

        meitä muita uskiksia kohtaan. :D


      • taivaspappa
        Agneisti kirjoitti:

        Tiedätkö mitä? Olet läpinäkyvä. Et ole uskis vaan pelkkä provo. Edes uskis ei voi olla noin ääliö.

        "Tiedätkö mitä? Olet läpinäkyvä."

        Kävin oikein peilin edessä ilman kalsareita kurkkaamassa itseäni, enkä taatusti ollut läpinäkyvä.

        "Et ole uskis vaan pelkkä provo."

        En kuulu provoseurakuntaan. Olen uskossa Jeesukseen Kristukseen Herraan ja Karitsaan. Taivaspaikkani on taattu, halleluja!

        "Edes uskis ei voi olla noin ääliö."

        Mikä sinusta muka tekee sitten neron?


      • ***

        Teismihän tarkoittaa jumaluskoa. Sitä, mihin jumalaan uskoo, ei teismi määrittele mitenkään. Eli jos teismi itsessään merkitsee mielestäsi totuutta, niin sittenhän sinulle on ihan yksi ja sama minkä jumalan mukaan se totuus määritellään.

        Jeesuksen Kristuksen nimessä tai Allahin armossa, totuus ei pala tulessakaan, vaan mikä se oikea totuus taas olisikaan... Teismi määrittää jumaluskon ja ateismi sen puutteen, ymmärtääkseni totuuteen ei kumpikaan ota kantaa.


      • Agneisti
        taivaspappa kirjoitti:

        "Tiedätkö mitä? Olet läpinäkyvä."

        Kävin oikein peilin edessä ilman kalsareita kurkkaamassa itseäni, enkä taatusti ollut läpinäkyvä.

        "Et ole uskis vaan pelkkä provo."

        En kuulu provoseurakuntaan. Olen uskossa Jeesukseen Kristukseen Herraan ja Karitsaan. Taivaspaikkani on taattu, halleluja!

        "Edes uskis ei voi olla noin ääliö."

        Mikä sinusta muka tekee sitten neron?

        "Mikä sinusta muka tekee sitten neron?"

        Siis kysytkö että mikä tekee minun mielestäni nerosta neron, vai mikä tekee nimenomaan minusta itsestäni neron? Kysymyksen voi tulkita kahdella tavalla.

        Kyky pohtia omaa nenäänsä pidemmälle tekee ihmisestä ihan yleisellä tasolla neron. Jos taas ajattelee kaiken mitä maailma sisällään pitää oman navan kautta, on todennäköisesti todella kaukana nerosta.


      • sinä......
        Agneisti kirjoitti:

        "Mikä sinusta muka tekee sitten neron?"

        Siis kysytkö että mikä tekee minun mielestäni nerosta neron, vai mikä tekee nimenomaan minusta itsestäni neron? Kysymyksen voi tulkita kahdella tavalla.

        Kyky pohtia omaa nenäänsä pidemmälle tekee ihmisestä ihan yleisellä tasolla neron. Jos taas ajattelee kaiken mitä maailma sisällään pitää oman navan kautta, on todennäköisesti todella kaukana nerosta.

        mahtuu 13 tusinaan, hehe...nero...hehe..


    • Älä jauha puppua

      Kun et näemmä asioista mitään tiedä.
      Mitä pahaa uskova sulle on tehnyt?
      Hae ammattiapua itelles, sillä sitä sä tarvitset aivan selkeesti.
      Toivon, että ymmärrät!!

      • miettiä tyhjiä sanoja

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.


      • taivaspappa
        miettiä tyhjiä sanoja kirjoitti:

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.

        "Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi"

        Olen niin iloinen, että Jeesus tapettiin minunkin kauheitten syntieni vuoksi. Halleluja ja amen ynnä jippii!


      • J.J.
        miettiä tyhjiä sanoja kirjoitti:

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.

        Uskova ei niitä sanoja mieti, mutta joku jankuttamiseen kyllästynyt ateisti saattaa niitä miettiä. Saisiko niihin sanoihin siis hieman sisältöä, että voisin kertoa seuraavalle "ateismi on uskonto" uskikselle, mihin minä en usko kun en usko Hänen olemassaoloonsa ja Kadotuksen nieluun tai syntien sovittamiseen kolmen päivän ristiriipunnalla, tai siihen että saamme elämämme Häneltä takaisin. Amen sinnekin päin vaan.


      • Kannattaa!
        miettiä tyhjiä sanoja kirjoitti:

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.

        Miksi et tekisi sitä jo tänään? Siellä sinulla on parempi olla. Anna elämäsi Jeesukselle jo tänään, mene vaikka oman kätesi kautta Hänen luokseen.


      • Kannattaa! kirjoitti:

        Miksi et tekisi sitä jo tänään? Siellä sinulla on parempi olla. Anna elämäsi Jeesukselle jo tänään, mene vaikka oman kätesi kautta Hänen luokseen.

        ei kuitenkaan oman käden kautta. Kerkiää sinne perille, sitten kun aika on. Iankaikkisuus alkaa jo täällä maanpäällä, samalla kun alkaa UUSI ELÄMÄ Jeesuksen kanssa. Kun kaikki entinen on mennyt ja uusi on tullut tilalle.


      • SEEMOS
        miettiä tyhjiä sanoja kirjoitti:

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.

        Minulla on jo oikea elämä!
        joten en tarvitse mihinkään tyhjiä sanoja kuten, iänkaikkisesti ja aamem xD


      • hm, uskis
        J.J. kirjoitti:

        Uskova ei niitä sanoja mieti, mutta joku jankuttamiseen kyllästynyt ateisti saattaa niitä miettiä. Saisiko niihin sanoihin siis hieman sisältöä, että voisin kertoa seuraavalle "ateismi on uskonto" uskikselle, mihin minä en usko kun en usko Hänen olemassaoloonsa ja Kadotuksen nieluun tai syntien sovittamiseen kolmen päivän ristiriipunnalla, tai siihen että saamme elämämme Häneltä takaisin. Amen sinnekin päin vaan.

        on uskonto..


      • J.J.
        hm, uskis kirjoitti:

        on uskonto..

        ja piste. Pistit tilauksen sisään. Kai uskikset sitten yksinkertaisesti saavat täällä ihan sitä, mitä tilaavat.


      • Uskiksen ei tarvitse
        miettiä tyhjiä sanoja kirjoitti:

        koska ne eivät pelasta kuolemasta elämään.
        Jeesus kuoli ristillä jokaise syntisen vuoksi jotta kadotus ei meitä nielisi,kun uskomme Häneen,annamme elämämme Hänelle.
        Silloin saamme Häneltä elämämme takaisin,oikean ELÄMÄN.AMEN.

        Ajatella! Eikä uskis siihen pystyisikään, siksi hän onkin uskis!


      • ns. oikean
        SEEMOS kirjoitti:

        Minulla on jo oikea elämä!
        joten en tarvitse mihinkään tyhjiä sanoja kuten, iänkaikkisesti ja aamem xD

        elämän jälkeen. (Epätietoinen Ranualta)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe