Hoi x6x6

Tuntematon sontiainen

Miksi väität profiilissasi itseäsi gootiksi? Meinaan kun yksikään luottelemistasi bändeistä ei oo gottibändiä nähnytkään...

Kamelot on power metallia
Nightwish on Power/sinfonista/neoklassista/oopperametallia
Lordi taas on tavan hard rockia

8

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x6x6

      eihän se sitä tarkoita, että kun on gootti, niin pitäisi kuunnella vain ns. goottibändejä.
      voihan gootit kuunnella vaikka smurffia, niinkuin joku täällä jo mainitsikin.
      mielestäni se on typerää, että jotkut tulee kertomaan, mitä gootit saa ja mitä ei saa kuunnella, jotta ois tr00-gootti.
      minä kuuntelen esimerkiksi muiden mainitsemieni bändien lisäksi the soundsia, bananaramaa ja a-teennssiä.
      mutta halutessani voin kuunnella vaikka irwiniä, jos sikseen tulee. pääasia goottiudessa on kuitenkin mielestäni se, että on gootti mieleltään. tietyn musiikin kuunteleminen on tietysti plussaa, mutta goottisielu, ja pukeutuminen on se pääasia.
      ihmiset määrittelee katsos goottiuden eri tavoin,
      riippuen siitä, mikä itsestä tuntuu oikealta.

      • Tuntematon sontiainen

        En minä väittänytkään, että pitäisi kuunnella vain goottibändejä. En vain itse löytänyt ainuttakaan goottibändiä noista bändeistä, mitä kerroit.

        The sounds on tavan poppia
        Bananarama on taasen brittipoppia
        Ja vihoviimeisenä A-Teens on myöskin poppia

        Eikös nykyään goottiuden kanssa kulje käsi kädessä musiikki?

        Kysynkin millainen on gootti mieleltään, jos kerran ei kuuntele lainkaan "omanlajityypin" musiikkia. Millainen on goottisielu?

        "Pukeutuminen on se pääasia."

        Niinkö? Eli siis ihan sama vaikka kuuntelee poppia ja kulkee goottikukeet niskassa? Eikös tällainen ole sitä "teinigootti" meininkiä? Musasta ei tietoakaan, mutta vaatteet on niin komeet, että ollaan sitten gootteja.


      • x6x6
        Tuntematon sontiainen kirjoitti:

        En minä väittänytkään, että pitäisi kuunnella vain goottibändejä. En vain itse löytänyt ainuttakaan goottibändiä noista bändeistä, mitä kerroit.

        The sounds on tavan poppia
        Bananarama on taasen brittipoppia
        Ja vihoviimeisenä A-Teens on myöskin poppia

        Eikös nykyään goottiuden kanssa kulje käsi kädessä musiikki?

        Kysynkin millainen on gootti mieleltään, jos kerran ei kuuntele lainkaan "omanlajityypin" musiikkia. Millainen on goottisielu?

        "Pukeutuminen on se pääasia."

        Niinkö? Eli siis ihan sama vaikka kuuntelee poppia ja kulkee goottikukeet niskassa? Eikös tällainen ole sitä "teinigootti" meininkiä? Musasta ei tietoakaan, mutta vaatteet on niin komeet, että ollaan sitten gootteja.

        tulitko tänne palstalle vain viettämään aikaa huomauttelemalla muille heidän näkemyksistään?
        sitäpaitsi mielestäni goottius ei merkitse vain tietynlaisen elämäntavan harjoittamista(musiikki, pukeutuminen ,ym habitus). esimerkiksi minulle goottius on enimmäkseen mielentila, mutta pukeutuminen heijastaa mielentilaani. en lainkaan pidä tavastasi leikkiä besser-wisseriä, joka luulee tietävänsä kaiken.
        oletko itse gootti?
        jos et, niin sinulla ei pitäisi olla mitään syytä tulla tänne palstalle huomauttelemaan muille.
        olen rauhanomainen ihminen, joten en jaksa kommentoida enää viesteihisi, ettei siitä tulisi haloota.
        teit taas kärpäsestä härkäsen.


      • Tuntematon sontiainen
        x6x6 kirjoitti:

        tulitko tänne palstalle vain viettämään aikaa huomauttelemalla muille heidän näkemyksistään?
        sitäpaitsi mielestäni goottius ei merkitse vain tietynlaisen elämäntavan harjoittamista(musiikki, pukeutuminen ,ym habitus). esimerkiksi minulle goottius on enimmäkseen mielentila, mutta pukeutuminen heijastaa mielentilaani. en lainkaan pidä tavastasi leikkiä besser-wisseriä, joka luulee tietävänsä kaiken.
        oletko itse gootti?
        jos et, niin sinulla ei pitäisi olla mitään syytä tulla tänne palstalle huomauttelemaan muille.
        olen rauhanomainen ihminen, joten en jaksa kommentoida enää viesteihisi, ettei siitä tulisi haloota.
        teit taas kärpäsestä härkäsen.

        Olen vain tiedonhaluinen ja utelias ihminen. Enkä myöskään ole gootti, mutta ystäväpiiriini kuuluu monia gootteja, wannabegootteja, hevareita, popittajia, räppäreitä jne. Joten tunnen monenlaisia "musiikkikulttuureja".

        Sinun goottipelleilysi osui niin pahasti silmään, että siihen oli pakko puuttua. Ensikevääseen mennessä olet jo unohtanut koko goottitouhun. Olet pelkkä pikkuteinimassan mukana kulkija. "Muoti muuttuu, me sen mukana"-periaatteella.


    • Ei voi olla täysin goottihe...

      Mun mielestäni olet oikeassa siinä, että ei voi täysin väittää itsensä olevansa goottihenkinen poppibändejä kuunnellessaan. Järjellä ajateltuna goottihenkisyys lähtee musiikista.

      En voinut lukea repeilemättä tuota, kun x6x6 kertoi kuuntelevansa A-teensia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta itse tuntisin itseni hiukan naiiviksi jos sitä kuuntelisin.

      • Shillis

        Tässä taas huomaa, että kun joku tulee sepittämään, että goottius on elämäntapa, eikä ole missään tekemisissä musiikin kanssa ja kun pyydetään perustelemaan väite niin jo menee sormi suuhun. Milloin te nuoret oikein opitte ? Goottius on vain ja ainoastaan musiikki-ja tyylisuuntaus.
        Mukavia jööttibändejä ovat mm.
        The Cure
        siouxsie and the banshees
        Chistian Death
        Suruaika
        Mustaparaati
        Varjo
        Kuudes tunti
        The Smith (Jossakin määrin.)
        Lacrimosa
        Sex gand Chidren
        ja lisää löytyy Lumouksesta ! ( k 18.)

        Unohtakaa jo nuoret ihmiset,se että goottius olisi "uskonto" tai "elämäntapa".Jos joku on vieläkin sitä mieltä, niin pyydän: Perustelkaa väite, ja kunnolla. Minulle ei kelpaa mikään: "nokun gootit on vaan niin komeita ja se ON elämäntapa. oot ite joku wannabe ! Jyrki 69 rox!


    • ketete

      kamelot on peruskikkeliä, lordi hardrockia mutta nightwish sen sijaan on kyllä jossain määrin goottimusiikkia.

      Mutta ennnenkaikkea genrerajoittelut voitaisiin pikkuhiljaa tunkea sinne minne aurinko ei paista

    • räpäräpä

      miks vi*ussa kokoajan kaikki tappelee et mikä on ns. tr00goottia?
      sitäpaitsi nightwish on goottimusaa!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe