taas huomaan

mustahiuksinen tyttö

miksi jotkut (ei gootit) tulee tänne palstalle räpättämään gooteille heidän näkemyksistään?
eikö tämän palstan nimi ole GOOTTI palsta.
mielestäni goottien mielipiteet ovat tällä palstalla pääsijalla.
joten ne, jotka eivät ole raskaamman musiikin ystäviä, voisivat siirtyä muille palstoille selostamaan roskapuheitaan.
monet kuten tuo x6x6 keskustelija, Shadow.of.the.Darkness ja bubblegirl
ovat saaneet ns. kylmää vettä niskaansa, esitettyään omat kommenttinsa.

huom. tämä ei ollut provo!

26

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blahdisblaa

      "joten ne, jotka eivät ole raskaamman musiikin ystäviä, voisivat siirtyä muille palstoille selostamaan roskapuheitaan. "

      Painu itse tuonne metallipalstalle. Gootit eivät kuuntele metallia, eikä goottimusiikki ole raskasta.

      • BubbleGirl

        Voi olla gootti ja kuunnella raskasta musiikkia. Ei se tyyli määrää suoraan musiikkiasi. On metallikin toisinaan puhtaasti synkeää musiikkia. Ja kuten sanoit, se on raskaampaa, mutta toiset tykkää.
        En edelleenkään kutsuisi itseäni täydeksi gootiksi, mutta minullakin on omat pienet gootit piirteeni, silti kuuntelen pääasiassa raskasta mättöä. Se rentouttaa. Gootti musiikki on vähän rauhallisempaa, menisihän tuokin varmasti. En ole vielä kovin perehtynyt goottimusiikkiin.


      • Burble Gril 666
        BubbleGirl kirjoitti:

        Voi olla gootti ja kuunnella raskasta musiikkia. Ei se tyyli määrää suoraan musiikkiasi. On metallikin toisinaan puhtaasti synkeää musiikkia. Ja kuten sanoit, se on raskaampaa, mutta toiset tykkää.
        En edelleenkään kutsuisi itseäni täydeksi gootiksi, mutta minullakin on omat pienet gootit piirteeni, silti kuuntelen pääasiassa raskasta mättöä. Se rentouttaa. Gootti musiikki on vähän rauhallisempaa, menisihän tuokin varmasti. En ole vielä kovin perehtynyt goottimusiikkiin.

        Kerro mulle voink alkaa gootiks jo ennnekun värjään hiukseni mustiks ku mul on niis nyt permis ja voi mennä huonoon kuntoon jos värjään liian pian?? :))))) kiiiits!


      • nannannaa
        Burble Gril 666 kirjoitti:

        Kerro mulle voink alkaa gootiks jo ennnekun värjään hiukseni mustiks ku mul on niis nyt permis ja voi mennä huonoon kuntoon jos värjään liian pian?? :))))) kiiiits!

        ei sun tartte värjäillä hiuksias, mulkin on vaaleenruskeet, ja oon silti gothihko!
        et revi siitä!


      • Burble Grill 666
        BubbleGirl kirjoitti:

        Voi olla gootti ja kuunnella raskasta musiikkia. Ei se tyyli määrää suoraan musiikkiasi. On metallikin toisinaan puhtaasti synkeää musiikkia. Ja kuten sanoit, se on raskaampaa, mutta toiset tykkää.
        En edelleenkään kutsuisi itseäni täydeksi gootiksi, mutta minullakin on omat pienet gootit piirteeni, silti kuuntelen pääasiassa raskasta mättöä. Se rentouttaa. Gootti musiikki on vähän rauhallisempaa, menisihän tuokin varmasti. En ole vielä kovin perehtynyt goottimusiikkiin.

        kiitti kun vastasit nii tää viel et mä oon kyl sisäsesti iha gootti ku sanoin yhel meijän luokkalaiselki että haist v** ku en jaksanu enää kuunnella sen whineemistä kaikist kotijutuistaan jne. ja sit mutsil v**tuilen kans ku se vaan on nii idiootti!mul on usein nii kauhee olo ettei kukaa voi käsittää ja sillo saatan hajottaa jotai!mut siis varokaa mua ei kantsi ärsyttää!! mutsi sanoo et saan vatsahaavan mun kahvinjuonnista mut silläpä onki aivohaava. enkä mä välitä kun mä haluun vaan kuolla pois.


      • BubbleGirl
        Burble Gril 666 kirjoitti:

        Kerro mulle voink alkaa gootiks jo ennnekun värjään hiukseni mustiks ku mul on niis nyt permis ja voi mennä huonoon kuntoon jos värjään liian pian?? :))))) kiiiits!

        Mustaksi? Pitäähän niissä herran tähden olla raitakin, ethän sinä muuten ole aito!


        ... ...


      • BubbleGirl
        Burble Grill 666 kirjoitti:

        kiitti kun vastasit nii tää viel et mä oon kyl sisäsesti iha gootti ku sanoin yhel meijän luokkalaiselki että haist v** ku en jaksanu enää kuunnella sen whineemistä kaikist kotijutuistaan jne. ja sit mutsil v**tuilen kans ku se vaan on nii idiootti!mul on usein nii kauhee olo ettei kukaa voi käsittää ja sillo saatan hajottaa jotai!mut siis varokaa mua ei kantsi ärsyttää!! mutsi sanoo et saan vatsahaavan mun kahvinjuonnista mut silläpä onki aivohaava. enkä mä välitä kun mä haluun vaan kuolla pois.

        Käytöksesi vaikuttaa ainakin mitä kypsimmiltä. Paras idea jonkun ärsyttäessä on nimenomaan haistatella, huutaa ja paiskoa esineitä. Mikäs rauhoittaisikaan sen paremmin? Kaikille tulee taas hyvä mieli, varsinkin äidillesi, jonka posliiniastiaston olet rikkonut, kun räyhäät kuin heikkopäinen.
        Goottius ei muuten tarkoita sitä, että masentaa ja haluaa kuolla. Se on kaikkea ihan muuta, synkkää ehkä, muttei itsetuhoista.
        Jos olosi on oikeasti paha, sinun on juteltava jollekin, keksittävä jokin keino purkaa se itse tai vain voitettava masennus (nick. kokemusta on). Sillä ei pidä leikkiä. On myös näitä, jotka vinkuvat pahaa oloaan muuten vain kerjäten huomiota ja ryveten itsesäälissä. Ihmisen tulisi olla ylpeitä itsestään ja kunnioittaa itseään. Kaikenmaailman vastoinkäymisille ei voi mitään ja ne on käytävä läpi. On turhaa masntua pienistä tai suuristakaan suruista. Minä kävin asiat itsekseni läpi piirtämällä ja puhumalla kallonkutistajalle, josta ei ollut mitään hyötyä, ja selviydyinkin hienosti. Mitä nyt vähän sarkastiseksi tulin, mutta yleisesti ottaen. x) Nouse jaloillesi ja jatka eteen päin, unoha, että sinulla on koskaan paska fiilis ollutkaan. Muu ei valitettavasti auta.
        Ainahan voit myös tappaa itsesi, mutta se ei vain ole tyylikästä. Verta ja/tai oksennusta jokapaikassa, hyi.

        Kahvista vielä: juo sitä niin perkeleesti! Niin minäkin teen! Kahvijuontiin ei saa kukaan vaikuttaa, se on pyhä elixir, jota tulee nauttia vähintään kolme kupillista päivässä. Josta tulikin mieleeni, että olen pahasti jäljessä.
        *käy keittämässä kupposet*


      • goth

        olet aivan oikessa. oikea goottimusiikki on nimittäin sellasta kaunista ja melankolista myös mahtipontista kuorolaulua. nimenomaan kaunista.

        ei mitään älytöntä metallimättöä!


    • BubbleGirl

      Enpä minä koskaan siitä hernettä ottanut. Tokihan puolustaudun ärhäkästi, mutta siviilielämäni ei järky joidenkin hoppariteinien mussutuksista. x)

      Vois ne kyllä silti mennä muualle vaahtoamaan. Palstalla on monesti turhia kommennteja kaikenmaailman harakanpojilta.

    • huoh

      Kyllä huomaa, että goottipellet eivät tiedä mistä metallimusiikissa on kyse. Luuletteko todella, että tuo tekosynkkyys, mustat hiukset, jne kuuluvat metalliin? Nykyisin Tuskakin on lähinnä goottien muotinäytös kuin metallifestari.

      • .......

        no eivät kai tiedä, kun ei metalli suoranaisesti gootteihin liity :D


    • Tuntematon sontiainen

      Goottiaate on nimenomaan musiikkiin ja vaatetukseen liittyvä alakutteeri. Silti musiikki mielletään tärkeimmäksi.
      Täällä sakki kertoo olevansa gootteja ja pikkuisten tarkastelujen jälkeen huomaan että prkl, heviä, poppia ja muuta "non-gothic" musaa vaan kuunnellaan. Sitten väitetään, että kyllä gootit saa kuunnella niitä.
      No tietenkin saa, sääli vaan kun kukaan ei tunnu kuuntelevan edes yhtä ainutta goottibändiä.

      Pikkulistaa eri tyylisistä goottibändeistä, ties vaikka joku on kuullutkin yhden biisin joltain niin voi väittää olevansa gootti. =)

      Paradise Lost, Celtic Frostin Into the Pandemonium, Shades of God, Icon, ja Draconian Times, Type O Negative ja 69 silimää(teinigootteille), Bloody Kisses, Sisters of Mercy, Joy Division, Two Witches.
      Ja sitten otetaanpas vielä kasa wannabe-HIM bändejä ihan vaan vittuillakseni: Entwine, To/Die/For, Charon, Sentenced.

      Kuten huomannette, osaa bändeistä on hivenen hankala määritellä tarkasti omiin kategorioihin, nimittäin monesti soittotyylit on niin pahasti sekoittunut. Tein parhaani, ottakaa gootit opiksenne.

      • blalalaa

        Noista vain Sisters of Mercy, Joy Division ja Two Witches olivat goottia. Muut ovat jotain mettalli / wannabe-paskaa.


      • Tuntematon sontiainen
        blalalaa kirjoitti:

        Noista vain Sisters of Mercy, Joy Division ja Two Witches olivat goottia. Muut ovat jotain mettalli / wannabe-paskaa.

        Kuten sanoin: tyylilajit on sekottunut niin pahasti, että niistä ei hullukaan ota selvää.


      • nyloin
        Tuntematon sontiainen kirjoitti:

        Kuten sanoin: tyylilajit on sekottunut niin pahasti, että niistä ei hullukaan ota selvää.

        revi persettäs, antigootti!


      • oot ihana

        oon ihan 100 prosenttisesti samaa mieltä, piste fi!
        sä oot aina oikeess!


      • Vapaa on vain umpihanki

        Juu tällä palstalla pätee muutama murrosikäinen prinsessa, phoh hoijaa :P Sulla tuntuu olevan paremmat näkemykset "goottiudesta". Itse olen saanut sen kuvan, että moni sydämeltään gootti on ottanut noiden vanhojen klassikkojen rinnalle myös erilaista industriaali-musaa. Joku, joka kutsuu itseään gootiksi, mutta kuuntelee helposti pureskeltavaa, imelästi huokailevaa, tai muuten harmitonta perusheviä tms, ei mielestäni tiedä mistä goottiudesta on kysymys. Mulle goottius on mm. dekadenssia, kauhuromantiikkaa, kapinaakin (punk-vaikutteet...), oman tien kulkemista, tutustumista filosofioihin, kirjallisuuteen, taiteisiin, ironinen huumorintaju... Mielestäni tuollaisten mm. mainitsemiesi klassisten gootti-bändien ja artistien tunteminen kuuluu jokaisen aidon gootin yleissivistykseen. Kaikista niistä ei ole tosiaankaan pakko pitää, mutta perustelut on syytä olla. Usein kiehtovimmat tapaamani gootit ovat omaperäisiä, heillä on jotain omaa. Mustat hiukset eivät tee goottia, eikä korsetit... Eikä murrosiän vaikeudet.


      • x6x6
        Vapaa on vain umpihanki kirjoitti:

        Juu tällä palstalla pätee muutama murrosikäinen prinsessa, phoh hoijaa :P Sulla tuntuu olevan paremmat näkemykset "goottiudesta". Itse olen saanut sen kuvan, että moni sydämeltään gootti on ottanut noiden vanhojen klassikkojen rinnalle myös erilaista industriaali-musaa. Joku, joka kutsuu itseään gootiksi, mutta kuuntelee helposti pureskeltavaa, imelästi huokailevaa, tai muuten harmitonta perusheviä tms, ei mielestäni tiedä mistä goottiudesta on kysymys. Mulle goottius on mm. dekadenssia, kauhuromantiikkaa, kapinaakin (punk-vaikutteet...), oman tien kulkemista, tutustumista filosofioihin, kirjallisuuteen, taiteisiin, ironinen huumorintaju... Mielestäni tuollaisten mm. mainitsemiesi klassisten gootti-bändien ja artistien tunteminen kuuluu jokaisen aidon gootin yleissivistykseen. Kaikista niistä ei ole tosiaankaan pakko pitää, mutta perustelut on syytä olla. Usein kiehtovimmat tapaamani gootit ovat omaperäisiä, heillä on jotain omaa. Mustat hiukset eivät tee goottia, eikä korsetit... Eikä murrosiän vaikeudet.

        olet oikeassa, myönnän olleeni osittain väärässä muutamissa keskusteluissani, jos huomasit lukea tuntemattoman sontiaisen ja minun kiistani siis.
        on myös totta, että joskus kuullostan hieman "teiniprinsessamaiselta", mutta uskon silti olevani sydämeltäni gootti, ja siihen uskominen tuntuu hyvältä.
        minulla on siis aihetta myöntää olleeni väärässä, joidenkin asioiden suhteen. mutta kuitenkin sanon sen, että sisälläni kasvaa goottinen sielu, ja mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä enemmän alan ymmärtää mitä goottius oikeasti tarkoittaa; gootiksi ei tulla nopeasti, vaan mitä enemmän kasvan, niin sitä enemmän ymmärrän, että mitä todellinen gotiikka on.
        minulla on siis vielä paljon aikaa miettiä, että minkälainen osa tätä maailamm minusta tulee. mutta nyt elän tätä vaihetta, ja aijon olla tällainen, niin pitkään kuin suinkin voin. :)


      • musiikki.

        käy kattomas bändi nimeltä saviour machine. siin on oikeeta gootti oopperaa! aivan mahtava! tai kuuntele spotifystä.


    • hevi tyttö

      Siis mua ei tosiaan kiinnosta mitä tänne tullaan riehuu. Ja mitä mutaa täällä kuunnellaan. Toisalta voitaishan meki mennä tonne lissu popin luo sanoo `joo tätä musaa ei voi kuunnella` Se joka kärsii mitä musaa me kuunnellaan nii se on sen oma ogelma jos se kärsii niin antaa kärsii. me kaikki ollaann oman laisii. (en puolustele)

    • pröötti *pierulainen

      Mua siis naurattaa nää teidän jutut..

      Ei voi sanoin vaan kuvailla kuinka paljon...sorry aha hahh ahha hhah.
      HAHAHA... !

      Koko ajan herää kysymys että milloin paranette? hehhehheh..

      ilmeisesti sitten kun ette enää etsi itsestänne mitään "goottia" heh hheh heh,...!!!

      Mie olen Pröötti.
      Se kuuluu pierulaisuuteen.

      Kaikki Pröötit haluaa olla pierunhajussa ja kukapa Pröötti ei tykkäisi
      istua koirankakkakasan keskellä? Sehän haisee paskalle.

      Olen alkanut löytämään itsestäni yhä enemmän pierulaisuutta...
      taidan tosiaan olla varsinainen pierulainen, heh hhe heee..!!

    • Pienen pieni kuutti

      Njääh, eihä täällä voi ees lukee mitää artikkelii ku kaikissa on joku joka käy pätemässä joka vitun ikiseen asiaan :

    • Janne.

      "mutta uskon silti olevani sydämeltäni gootti, ja siihen uskominen tuntuu hyvältä.
      minulla on siis aihetta myöntää olleeni väärässä, joidenkin asioiden suhteen. mutta kuitenkin sanon sen, että sisälläni kasvaa goottinen sielu, ja mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä enemmän alan ymmärtää mitä goottius oikeasti tarkoittaa; gootiksi ei tulla nopeasti, vaan mitä enemmän kasvan, niin sitä enemmän ymmärrän, että mitä todellinen gotiikka on."


      Kuulostaa melkoiselta hölynpölyltä tuo sinun juttusi. "sydämeltäsi" gootti? Etkö tajua että gootit on vain nimitys eräälle kansalle itägermaanista kieltä puhuneelle etniselle ryhmälle helvetin kauan sitten, eikä niissä ollut mitään ihmeellistä. Ihan sama asia kun käytetään ihmisistä nimitystä slaavit, keltit jne. Nyt sinun mielikuvituksesi on kyllä tehnyt aika temput jos yrität ihmisenä muuttua joksikin gootiksi. Kuulostat sangen huvittavalta.
      Milloinkohan tajuat, että tossa sun hommassa ei ole mitään järkeä?
      ei ole mitään sielua tms. Olet vain innostunut leikkimään jotain mitä et ole, eikä kukaan muukaan ole.
      Olen lukenut tätä goottihömpötystä nyt jo pitkään ja miten huvittavaa voikin olla kun joku ikivanha kansa saa aikaan tällaisen mielikuvitusinspiraation teineillä...heheh.

      elät mielikuvitusmaailmassa tyttö hyvä..

    • KÖKKÖPOTTU

      miksi jotkut (ei gootit) tulee tänne palstalle räpättämään gooteille heidän näkemyksistään?
      eikö tämän palstan nimi ole GOOTTI palsta.
      mielestäni goottien mielipiteet ovat tällä palstalla pääsijalla.
      joten ne, jotka eivät ole raskaamman musiikin ystäviä, voisivat siirtyä muille palstoille selostamaan roskapuheitaan.
      monet kuten tuo x6x6 keskustelija, Shadow.of.the.Darkness ja bubblegirl
      ovat saaneet ns. kylmää vettä niskaansa, esitettyään omat kommenttinsa.

      huom. tämä ei ollut provo!

      Taas huomaan suvaitsemattomuutta, joka kaikkeen marginaalihihhulismiin aina on liitettävissä. Se, että tämä nyt on joku gootti -palsta ei sisällä premissinä sitä, että kriittisiä tai jopa eriäviä näkemyksiä ei saisi esittää. Gootti siinä missä kaikki muukin populaarimusiikki on lasten - joko pienten tai isojen - musiikkileikkikenttä. Ei se siitä muuksi muutu jos pukeudutaan yhdenmukaisesti tai esitetään lauluja vakavina ja mustanpuhuvina. Eikä sitä muuta mainstreamia pienemmät myyntilukematkaan, valitettavasti.

      Siirtykää todellisen musiikin (klassinen,ooppera ja jazz) pariin jos aiotte oikeasti sivistää itseänne ja päästä marginaalissä elämisen tuomasta illuusiosta. Tällainen jumittuminen luo harhakäsityksiä omien pikku palvonnan kohteiden merkityksellisyydestä, rakkaat lapsukaiset!

    • Pfyrie

      Goottirock on toki synkkää, mutta kaikkea muuta kuin raskasta.

      Hassua, kuinka miltei kaikki ihmiet tunnistavat rokin ja metallin eri genreiksi mutta heistä kuitekin monet luulevat goottimusiikin olevan samaa kuin metalli.

    • iean

      Tai sitten voisitte katsoa esim. WGT:n artistikattausta, josta käy ilmi aika hyvin se miten laajasta alakulttuurista nykyään puhutaan. Eikä kaikesta tarvitse pitää. Oma kokemus on että ainoat kaikkia yhdistävät tekijät tuntuisi liittyvän esteettisiin/kulttuurillisiin/tunnelmaa koskeviin mieltymyksiin (vastakohtana esim jugurttimainosten ONPA IHANAA -maailma) ja yleiseen elämänasenteeseen.

      Toisaalta se riippuu myös siitä, mitä itse arvostaa ja pitää tavoittelemisen arvoisena. Mun mielestä kiinnostavimmat tyypit on niitä joiden ei tarvitse todistella mitään (sitäkään, ettei tarvitse todistella mitään), mutta monia muita taas viehättää eniten just se kaikista ylilyövin, karnevalistisin pukeutuminen yms. Eikä nämä lähestymistavat sulje toisiaan pois.

      Metalli tosin pysyköön omassa lokerossaan ihan teknisistä syistä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe