Heipparallaa!
Olin torella pettyny hakkivoxin toimintaha.. Kaiken piti olla nii hianoa ja yletöntä, näin meillä päin mainostettiin.. Silimät oli purota päästä ku näin tuomareiden alakavan kantamaha pöytään kaljaa ja kaikenlaasia muita viinaksia.. Niin ja missä oli se Meiju Suvas?? Senhä muka piti olla kans tuolla, mutta tais seki saara jo viime vuonna tarpeeks..
Tuomareiden hyviä kommenttejakin kuuli ku yksi sanoi yhrestä naislaulajasta näin: "No ei toi laulaa osaa, mutta on sillä hyvät tissit"!!! Onko tämä tuomareiden tapa arvostella..(ja kyseinen nainen pääsi jatkoon)
Ainoa naislaulajista joka kuului oikiasti finaalis toiselle kiarrokselle oli Sanna Säntti, mutta muut huh huh..
Ymmärrän kyllä että kyse oli Karaokesta, mutta hurjasti oli oikiastikin lahjakkaita ja lupaavia laulajia eli missä oli tuomareiden korvat?? Miehistä en niinkään tierä ku en sitte eres viittiny jäärä kuuntelemaan..tuli vähä sellaane olo et tulipaha tuaki nähtyä..
Parhaita omasta mielestä miehistä oli Terno Hagert ja Mikko Virtanen ja yksi nuorempi poika/mies joka lauloi Mikko Mäkeläisen En ole hän-kappaleen.. siinä oli jo kolome jotka olis ehrottomasti kuulunu finaaliin!!Ja se joka väittää vastaan niren miästen kohoralla ei tiärä sitte mistää mitään..
Ainoat oikiat jotka sopi finaalis toiselle kiarrokselle oli se vannesluoma ja sitte se Jari mikä lie sukunimi olikaa, ne sentäs osas laulaa..
Naisistaki olis löytyny monia lahajakkaita laulajia, kuten Merja Uimonen esimerkiksi..
En tierä mikä tuomareiden tapa oli arvostella kilpailijoita, vaikuttiko kenties naamavärkki ja naisilla "tissit"?
Mutta olipaha tuaki kokemus. Vähä kyllä täytyy tuumata että paskan maku jäi kisasta vähä suuhu..
No jokaasellaha on oma miälipire, mutta ite musiikkia harrastavana olisin valinnu vähä toisin.. Mutta eipä tualla mitää iskelmä taivaan uusia kiintotähtiä valittukaa..
Laulajille jotka tiärätte osaavanne oikiastikin laulaa, mutta että päässy toiselle kiarrokselle älkää surko te ootta loppupelees oikiastiki parempia.. :)
Iskelmä finaalista..
57
10459
Vastaukset
- Ei katteellinen
Meidän mielestä kisa oli karaokefinaaliksi hieno. Ja hartaat hetket Juicelle vielä korostivat sitä.
Finaalikierroksen tuomaristossa oli Suomen arvoistetuimpia karaoketuottajia ja muusikko - laulajia lähes limsa sekä vesilinjalla. Yksikin muusikko lähti autolla suoraan keikalle viimeisen laulun jälkeen...päissään vai?
Mitäs se yks tai kaks kaljaa vaikuttaa arviointikykyyn?
Ootko nyt vain katteellinen? Ei kaikkia voi pohojalaíset voittaa, vaikka kunnioitettava on siellä vallitsevaa laulukulttuuria.
Hyviä? Hienoja sekä paljon. Kaksi pohojalaista finaalikierroksella. Se on enemmän kuin millään muulla alueella.
Ootkohan nyt joku "jokkerilöytö" kisailija, joihin ei muut ota osaakaan kuin pohojalaiset? Siellä se voitto kotiin on taattu!
Kannustusta Teuvan nuorelle tytölle. Jatka laulamista, vaikka "omatkin sorsis" sulla on tulevaisuus edessä.- pohojalaane
Ite en oo kateellinen anteeksi vain, koska pystyn kyllä jatkamaan uraani ihan täällä pohojanmaallaki päin..Mies kun olen orkesterissa niin ei haittaapi yhtää, kokeilu mielessä pitää vain kaikkia kokeilla!
Vain pettynyt toimintaan, koska laulajia oli torellakin parempia.Ja oletkos koskaa nähäny että tuomarit eres jois kilipailun aikana yhtää mitää?? No riippuu tiätysti onko kilipailu kovinkaa "viralline"..Harvemmi esim.tangomarkkinoode tuomariston nenän eres olis ollu kalja lasia..
Sanna Säntti oli hyvä laulamaan niinkuin erellisessäki viestissä totesin..jos jonkun niistä viirestä olis pitäny voittaapi niin sanna säntti..Että kuule vain en ole sorsinut..
Me täällä pohojammaalla päin ruukataa kannustaa kyllä omia.
Kiitos ja Anteeksi!
Mutta kyse on siitä että uskon että moni on samaa mieltä joka musiikin ja laulamisen piälle jotain ymmärtääki.
Ja jokaisellahan on sanan vapaus,eikö vaan?? - merkille
pohojalaane kirjoitti:
Ite en oo kateellinen anteeksi vain, koska pystyn kyllä jatkamaan uraani ihan täällä pohojanmaallaki päin..Mies kun olen orkesterissa niin ei haittaapi yhtää, kokeilu mielessä pitää vain kaikkia kokeilla!
Vain pettynyt toimintaan, koska laulajia oli torellakin parempia.Ja oletkos koskaa nähäny että tuomarit eres jois kilipailun aikana yhtää mitää?? No riippuu tiätysti onko kilipailu kovinkaa "viralline"..Harvemmi esim.tangomarkkinoode tuomariston nenän eres olis ollu kalja lasia..
Sanna Säntti oli hyvä laulamaan niinkuin erellisessäki viestissä totesin..jos jonkun niistä viirestä olis pitäny voittaapi niin sanna säntti..Että kuule vain en ole sorsinut..
Me täällä pohojammaalla päin ruukataa kannustaa kyllä omia.
Kiitos ja Anteeksi!
Mutta kyse on siitä että uskon että moni on samaa mieltä joka musiikin ja laulamisen piälle jotain ymmärtääki.
Ja jokaisellahan on sanan vapaus,eikö vaan??tuon tuomareitten kaljoittelun. eipä ollut mukavaa katseltavaa ja ajattelinkin että tää on näitä kilpailuita. mikä tosta kilpailusta muuten tekee virallisen. se että se on sen liiton kilpailu vai. hassu juttu mutta kun koko liitosta ei löydy esimerkiksi internetistä muuta tietoa kuin liiton omat sivut. olen kysellyt muualtakin mutta kaikki svkl liitetään jatkuvasti suomen vinttikoira liittoon.
- Mun mielestä oli
merkille kirjoitti:
tuon tuomareitten kaljoittelun. eipä ollut mukavaa katseltavaa ja ajattelinkin että tää on näitä kilpailuita. mikä tosta kilpailusta muuten tekee virallisen. se että se on sen liiton kilpailu vai. hassu juttu mutta kun koko liitosta ei löydy esimerkiksi internetistä muuta tietoa kuin liiton omat sivut. olen kysellyt muualtakin mutta kaikki svkl liitetään jatkuvasti suomen vinttikoira liittoon.
Itse olin kilpailijana Iskelmän finaalissa. Toiselle kierrokselle en päässyt, joten kumosin kierrosten välissä tuopposen parin tuomarin seurassa, jotka eivät finaalikierrosta arvostelleet, joten ei nyt tahallaan taas sotketa ja saada aikaan karaokekansalaisista väärää kuvaa.
Olin finaalikierroksella lähellä tuomaripöytää ja huomasin, että siellä ei finaalituomariviisikko nauttinut alkoholipitoista, joten se siitä teidän parjauskampanjasta.
Osattaisiinkohan me EDES joskus puhaltaa yhteen hiileen? - koskaan
Mun mielestä oli kirjoitti:
Itse olin kilpailijana Iskelmän finaalissa. Toiselle kierrokselle en päässyt, joten kumosin kierrosten välissä tuopposen parin tuomarin seurassa, jotka eivät finaalikierrosta arvostelleet, joten ei nyt tahallaan taas sotketa ja saada aikaan karaokekansalaisista väärää kuvaa.
Olin finaalikierroksella lähellä tuomaripöytää ja huomasin, että siellä ei finaalituomariviisikko nauttinut alkoholipitoista, joten se siitä teidän parjauskampanjasta.
Osattaisiinkohan me EDES joskus puhaltaa yhteen hiileen?puhaltaa yhteen hiileen
- ammattimuusikko
Haluan ammattilaisena tuoda korteni kekoon ja kommentoida "pohoojalaisen" mielipidettä. Toki jokaisella oma näkemys, tässä pitkän linjan muusikon näkemys finalisteista:
Sanna Säntti: Lupaava nimi, mutta vielä ei ole ääni parhaimmillaan. Ehdoton tulevaisuuden nimi. Suloinen Lumikki herkällä äänellä.
Lenita Harjula: Kokemus paistoi läpi mutta tuomareiden kanssa samoilla linjoilla, äänenkäyttöä olisin säädellyt.
Salla Krok: Varmaa laulantaa, kappalevalinnat nappiin. Ääni, joka erottuu massasta.
Petri Lipponen: Karismaa on, mutta äänenkäyttöä pitää vielä harjoitella.
Tommi Ääri: Sympaattinen esitys. Äänessä kaikupohjaa.
Jani Mäntynen: Todellakaan ei tarvitse heilua kuin heinämies tehdäkseen vaikutuksen. Erottui jo semifinaaleissa. Nöyrä esitys. Vetosi tunteisiin.
Tuomaristo teki loistavat valinnat. Mainitsemasi Hagert lauloi ainakin kahdessa kohdassa epäpuhtaasti ja äänen alarekisteri ei ollut kohdallaan. Jos jotenkin nämä loistavat laulajat pitää erottaa toisistaan, niin tämä on juuri sitä hiusten halkomista ja silloin laululliset asiat erottavat laulajat toisistaan. Kun kuitenkin kysymys laulukisasta, ei showkisasta. Muutenhan "kemiaa" kappaleen laulanut tyttönen olisi ollut jatkossa. Onneksi näin ei ollut.- tähän ketjuun
Itse olen myös muusiikin ammattilainen, jos mittapuuna pidetään sitä, että olen elättänyt itseni perheeni ja taustaorkesterini perheet oman viihdeyritykseni kautta laulamalla ja aiemmin myös soittamalla ja nyt myös karaokepalveluilla jo parit vuosikymmenet.
Veit "sukat jalastani" eli sanat suustani. Olen kanssasi samoilla linjoilla.
Tuntuu, että pohjolaalainen on enemmän tango ja humppakansaa. Siitä sitten omat karaokekisat, niin eipä tarvii väitellä.
Hyvää karaokejatkoa kaikille tasapuolisesti ja "pikkujouluistakin" jaloin... - Tapio Solonen
tähän ketjuun kirjoitti:
Itse olen myös muusiikin ammattilainen, jos mittapuuna pidetään sitä, että olen elättänyt itseni perheeni ja taustaorkesterini perheet oman viihdeyritykseni kautta laulamalla ja aiemmin myös soittamalla ja nyt myös karaokepalveluilla jo parit vuosikymmenet.
Veit "sukat jalastani" eli sanat suustani. Olen kanssasi samoilla linjoilla.
Tuntuu, että pohjolaalainen on enemmän tango ja humppakansaa. Siitä sitten omat karaokekisat, niin eipä tarvii väitellä.
Hyvää karaokejatkoa kaikille tasapuolisesti ja "pikkujouluistakin" jaloin...Oma näkemykseni kilpailusta… Niin tuomarit arvioivat laulajia kokonaisuutena, alkukilpailluissa painottuvat sävelkorkeiden, ”taimauksen” ja artikuloinnin merkitys. Mitä pidemmälle kilpailuissa etenee sitä tärkeämmäksi tulee laulun esittäminen /tulkinta/valmiudet. Kilpailujännitys näkyy varsin usein kilpailijoissa, koska jännittynyt kroppa jännittää myös kurkkua ja väärä hengitys estää kunnollisen laulamisen. Useat laulajat söivät sanojen loppuja jne…
Kokonais valtaiseen ”esittymiseen” liittyy myös liikkuminen ja osin pukeutuminenkin jotta saavutetaan uskottavuutta sitä mitä halutaan tulkita.
Tilaisuuden tuomaristo oli sijoitettu suoraan PA laitteiden eteen se kuulemma johtui ravintolan järjestelyistä. Se paikka arvioida laulusuorituksi ei mielestäni ollut hyvä koska PA toisti äänen sangen kumisevasti varmaan 150-500 hz taajuuden vaimentaminen olisi korjannut asiaa. Siispä etsin mielestäni parhaan paikan kuunteluun joka oli kauempana eli takabaarissa.
Sieltä kuuli ja näki esitykset hyvin samalla sain sauhutella rauhassa ja nauttia ne pari olutta jotka sain ”tuomaroinnista” palkaksi. Toivottavasti siitä ei koitunut kellekään häiriötä. Olin tuomarina vain sen alkukierroksen ajan!
Koska kyse on ”taidelajista” on absoluuttinen arviointi miltei mahdotonta koska arviointiin vaikuttaa myös arvioijien mieltymykset… Minun mielestäni kaikki loppukilpailuun päässeet olivat jo voittajia.
terv. Tapio Solonen - näköharhaa
Tapio Solonen kirjoitti:
Oma näkemykseni kilpailusta… Niin tuomarit arvioivat laulajia kokonaisuutena, alkukilpailluissa painottuvat sävelkorkeiden, ”taimauksen” ja artikuloinnin merkitys. Mitä pidemmälle kilpailuissa etenee sitä tärkeämmäksi tulee laulun esittäminen /tulkinta/valmiudet. Kilpailujännitys näkyy varsin usein kilpailijoissa, koska jännittynyt kroppa jännittää myös kurkkua ja väärä hengitys estää kunnollisen laulamisen. Useat laulajat söivät sanojen loppuja jne…
Kokonais valtaiseen ”esittymiseen” liittyy myös liikkuminen ja osin pukeutuminenkin jotta saavutetaan uskottavuutta sitä mitä halutaan tulkita.
Tilaisuuden tuomaristo oli sijoitettu suoraan PA laitteiden eteen se kuulemma johtui ravintolan järjestelyistä. Se paikka arvioida laulusuorituksi ei mielestäni ollut hyvä koska PA toisti äänen sangen kumisevasti varmaan 150-500 hz taajuuden vaimentaminen olisi korjannut asiaa. Siispä etsin mielestäni parhaan paikan kuunteluun joka oli kauempana eli takabaarissa.
Sieltä kuuli ja näki esitykset hyvin samalla sain sauhutella rauhassa ja nauttia ne pari olutta jotka sain ”tuomaroinnista” palkaksi. Toivottavasti siitä ei koitunut kellekään häiriötä. Olin tuomarina vain sen alkukierroksen ajan!
Koska kyse on ”taidelajista” on absoluuttinen arviointi miltei mahdotonta koska arviointiin vaikuttaa myös arvioijien mieltymykset… Minun mielestäni kaikki loppukilpailuun päässeet olivat jo voittajia.
terv. Tapio Solonenuseat ovat nähneet tuomariston ottavan kaljaa kilpailujen aikana ,,, sinä et, Oliskohan aiheellista poiketa optikolla. ( ja ehkä myös korvalääkarillä)
- tuomariston puheenjohtajaa
Tapio Solonen kirjoitti:
Oma näkemykseni kilpailusta… Niin tuomarit arvioivat laulajia kokonaisuutena, alkukilpailluissa painottuvat sävelkorkeiden, ”taimauksen” ja artikuloinnin merkitys. Mitä pidemmälle kilpailuissa etenee sitä tärkeämmäksi tulee laulun esittäminen /tulkinta/valmiudet. Kilpailujännitys näkyy varsin usein kilpailijoissa, koska jännittynyt kroppa jännittää myös kurkkua ja väärä hengitys estää kunnollisen laulamisen. Useat laulajat söivät sanojen loppuja jne…
terv. Tapio Solonenpidemmän linjan ammattilaisena kuin sinua, joka isolla äänellä arvostelit kilpailijattarien ulkoisia olemuksia jo eka kierroksen aikana.
Valinnat menivät oikein. Se on mielestäni pääasia.
Tuomarit tuomaripöydässä, eikä missään baaritiskin kulmilla. Kaikille kuuluvuus pöydässä oli sama.
Itse kilpailijana voin todeta, että äänentoisto lavalla oli erinomainen. - karaokeka
Minäkin haluaisin korjata muutamia kohtia. Ensinnäkin kysymyksessä ei ollut laulukilpailu vaan karaokekisa.Ja uskoisin ammattimuusikon tietävän myös sen, että kappalevalinta vaikuttaa väistämättä esitystapaan. Olisi ollut todella koomista jos joku esittäisi kappaleen Hukun ja "heiluisi kuin heinämies". Tiedetään tiedetään, tällä heilumisella viitataan omaan esitykseeni, mutta minkäs teet kun kappale on mukaansa tempaava vaikka laulutaitoni onkin mitä on. En todellakaan olisi "heilunut" toisen kierroksen Kaikkea hyvää biisin aikana, vaan nöyrällä ilmaisulla olisin vaikka kyyneleen tirauttanut jos tarve niin vaatii. Mutta paremmilleen on aina kunnia hävitä, ja valittaminen ei kuulu mielestäni edes karaokekisoihin.
- Laskutaitoinen
Tapio Solonen kirjoitti:
terv. Tapio SolonenÄlä nyt viitsi!
Seisoskelin samoilla kulmilla sinun ja sen ison miehen kera koko eka kierroksen ajan.
Kummalla päällä sinä lasket?
Pari tuoppia...saattoi pitää paikkansa tuomariston pöydässä, mutta ei parin "tuomarin baarinkumalla" - KARAOKEPARONI
karaokeka kirjoitti:
Minäkin haluaisin korjata muutamia kohtia. Ensinnäkin kysymyksessä ei ollut laulukilpailu vaan karaokekisa.Ja uskoisin ammattimuusikon tietävän myös sen, että kappalevalinta vaikuttaa väistämättä esitystapaan. Olisi ollut todella koomista jos joku esittäisi kappaleen Hukun ja "heiluisi kuin heinämies". Tiedetään tiedetään, tällä heilumisella viitataan omaan esitykseeni, mutta minkäs teet kun kappale on mukaansa tempaava vaikka laulutaitoni onkin mitä on. En todellakaan olisi "heilunut" toisen kierroksen Kaikkea hyvää biisin aikana, vaan nöyrällä ilmaisulla olisin vaikka kyyneleen tirauttanut jos tarve niin vaatii. Mutta paremmilleen on aina kunnia hävitä, ja valittaminen ei kuulu mielestäni edes karaokekisoihin.
YHDYN EDELLÄ PUHUJAAN. KUITENKIN PUHUMME KARAOKE KISOISTA JOHON SAA TULLA PÄLLI KUIN PÄLLI. JA JOS ON ÄÄNTÄ JA KARISMAA NIIN MIKÄ JOTTEI, SITTE JOS ON VIELÄ REKISTERIT KOHDALLAAN NI HOPS. MUTTA JOS HARJOTTELEN SATA KERTA ( EI YKSINÄINEN UNTA SAA ) VOITANKO HMM..SILLOIN LUULISI REKISTERIEN OLEVAN KOHDALLAAN JA KAIKEN MUUNKIN.MUTTA EI JOSKUS SE VAAN ON PÄRSTÄ KERTOIMESTA KIINNI. KYLLÄ PAREMMALLEEN HÄVIÄÄ MUTTA KUN ON KIERTÄNYT MONTA KISAA JA NÄHNYT MONTA LAULAJAA NIIN KYLLÄ JOTAIN TIETÄÄ LAULAJISTA TAIKKA LAULAMISESTA. EI KAI TURHAAN OLE OLLUT SEMEISSÄ KYMMENIÄ KERTOJA.. JOS LAULAN NOPEEN JA HYVÄN KAPPALEEN VIELÄ OTAN YLEISÖN NIIN LUULISI ETTÄ SILLÄ TEHDÄÄN RAHAA MIKÄ TÄSSÄ MAASSA ON KUITENKIN AIKAS TÄRKEETÄ VAI LAULAN JONKUN HITAAN JA KAKKI REKISTERIT ON KOHDALLAAN , TUOMARIT TYKKÄÄ JA VOITAN MUTTA EN TEE SILLÄ RAHAA TAI JOKU MUU EI TEE . KUMPI OMPI PAREMPI PORKKANA VAI PATONKI...JOULUJA JA UUSIA VUOSIA VAAN........ ;)
- Yks vaa
Olen todella pettynyt karaoken iskelmä finaaliin. istuin tuomaripöydän lähellä ja näin kun tuomarit hakivat kaljaa KOKO AJAN. laulajat jotka pääsivät jatkoon olivat surkeita. minkäslaane kiso tuo oikee oli ?
- sivusta seurannut
Älkää nyt ottako tätä kisaa niin vakavasti. On kai sitä muutakin elämää? Sitä paitsi tämä lopputulos oli näiden tuomareiden mielipide, ei mikään absoluuttinen totuus. Siihen nyt kun ei koskaan pääse muutenkaan.
Ja kysyn vaan että ketä sinne finaaliin sitten olisi pitänyt valita? Tyttö joka lauloi jonkun Neon 2 biisin oli ainakin vetänyt ne tuomaripöydän oluet yhteensä itse. Jep jee ja hyvä meininki! Kaikki mukaan!! Sellaisia esityksiä voi mennä katsomaan lähiöbaarin karaokeiltoihin. Itse ainakin nautin enemmän korvia miellyttävästä laulusta. Aina näitä marisijoita riittää kun omat ei menestyneet... - komentti asiaan
Ei se kaljanjuonti haittaa laulun arvostelemisessa niinkuin ei karaoken laulamisessakaan.
Näinhän se on että karaoke on tarkoitettu kaljan kanssa nautittavaksi.
Karaokesta ei saa millään muotoa taidelajia ja tosikkojen ja himoraittiiden ei kannattaisi osallistua laulumittelöihin, kun ilman kaljaa ei kestä niitä tappioita.
Ei me suomalaiset olla mitään ilman tuopillista olutta.
Joten piretähän karaookke karaookkena. - kilpailija
komentti asiaan kirjoitti:
Ei se kaljanjuonti haittaa laulun arvostelemisessa niinkuin ei karaoken laulamisessakaan.
Näinhän se on että karaoke on tarkoitettu kaljan kanssa nautittavaksi.
Karaokesta ei saa millään muotoa taidelajia ja tosikkojen ja himoraittiiden ei kannattaisi osallistua laulumittelöihin, kun ilman kaljaa ei kestä niitä tappioita.
Ei me suomalaiset olla mitään ilman tuopillista olutta.
Joten piretähän karaookke karaookkena.Aika törkeeltä kuulostaa että tuomareiden suusta on päässyt tuon tasosta kommenttia tyyliin:hyvät tissit mut ei se laulaa osaa!No,mitäpä muuta voi odottaa kun kaikki muukin kusi...
Olin itse mukana kilpailussa.toiselle kierrokselle en päässyt,tietysti olin pettynyt mutta myös siihen varautunut..aina tässä loppuvaiheessa tulee todellisia yllätyksiä,eikä niille mitään mahda.Mielipide on mielipide:/Voittajakolmikkoon olin kyllä yllättynyt,varsinkin siihen nuorimmaiseen tyttöön.Minusta juuri hänen pitäisi vielä treenata kokonaisuutta kaikinpuolin.Ei siis ole mitään pahaa sanottavaa hänestä mutta minusta hän ei vielä ollut noin pitkällä...
Miehistä en sano mitään.Mutta hei kanssakilpailijani:Ens vuonna uudestaan paremmalla menestyksellä:)
Niin missä tosiaan oli se meiju suvas...hmm.. - mää vaan
kilpailija kirjoitti:
Aika törkeeltä kuulostaa että tuomareiden suusta on päässyt tuon tasosta kommenttia tyyliin:hyvät tissit mut ei se laulaa osaa!No,mitäpä muuta voi odottaa kun kaikki muukin kusi...
Olin itse mukana kilpailussa.toiselle kierrokselle en päässyt,tietysti olin pettynyt mutta myös siihen varautunut..aina tässä loppuvaiheessa tulee todellisia yllätyksiä,eikä niille mitään mahda.Mielipide on mielipide:/Voittajakolmikkoon olin kyllä yllättynyt,varsinkin siihen nuorimmaiseen tyttöön.Minusta juuri hänen pitäisi vielä treenata kokonaisuutta kaikinpuolin.Ei siis ole mitään pahaa sanottavaa hänestä mutta minusta hän ei vielä ollut noin pitkällä...
Miehistä en sano mitään.Mutta hei kanssakilpailijani:Ens vuonna uudestaan paremmalla menestyksellä:)
Niin missä tosiaan oli se meiju suvas...hmm..samoilla linjoilla sun kanssa! Laulukilpailut on laulukilpailut, missikisat erikseen, mun mielestä kuppikoko ei saisi olla valintakriteerinä! Salla oli mielestäni hyvä, lauloi tasaisesti omat kappaleensa, ja esitys oli myös hyvä, eli oli mielestäni ihan oikeutettu voittoon, mutta kakkonen ja kolmonen...kakkonen mielestäni "huusi" biisinsä läpi, ja kolmonen, kuten sanoit oli vielä "vihreä", jos kerran finaalissa arvostellaan "koko" pakettia, ja eikö se jo itsessään olisi riittänyt kannustuksena, kun hän finaaleihin asti pääsi...no joo, nämä ovat näitä ikuisia mielipidekysymyksiä. Mielestäni ole hyvä, jos heilutaan hulluna, mutta jos seistään kuin tikku pa..assa, onko se hyvää esiintymistä ja tulkintaa, sitä näytti tuomaristo suosivan, makuasia sekin. Onnea kuitenkin kaikille voittajille!
- kommentoida
mää vaan kirjoitti:
samoilla linjoilla sun kanssa! Laulukilpailut on laulukilpailut, missikisat erikseen, mun mielestä kuppikoko ei saisi olla valintakriteerinä! Salla oli mielestäni hyvä, lauloi tasaisesti omat kappaleensa, ja esitys oli myös hyvä, eli oli mielestäni ihan oikeutettu voittoon, mutta kakkonen ja kolmonen...kakkonen mielestäni "huusi" biisinsä läpi, ja kolmonen, kuten sanoit oli vielä "vihreä", jos kerran finaalissa arvostellaan "koko" pakettia, ja eikö se jo itsessään olisi riittänyt kannustuksena, kun hän finaaleihin asti pääsi...no joo, nämä ovat näitä ikuisia mielipidekysymyksiä. Mielestäni ole hyvä, jos heilutaan hulluna, mutta jos seistään kuin tikku pa..assa, onko se hyvää esiintymistä ja tulkintaa, sitä näytti tuomaristo suosivan, makuasia sekin. Onnea kuitenkin kaikille voittajille!
yksi tärkeä asia minkä unohdin sanoa oli:Mikin käyttö!!!Olen nyt jo monesti huomannut näissä kilpailussa sen asian olevan sivuseikka,nimenomaan tuomareille.
Kyllä mikin hallitseminen on erittäin tärkeä osa-alue koko esityksessä!
Mutta jos käyttää mikkiä oikein,siitä seuraa "rangaistus".Ääni häviää jonnekin kaukaisuuteen ja koko esitys menee pilalle:(
Jotkut ovatkin olleet "järkeviä" ja pitäneet mikin suussaan esityksen ajan...
Kyllä vetäjän tehtävä on kuunnella ja säätää jos huomaa että joku osaa oikeastikin käyttää mikkiä!!! - Lohjari
kommentoida kirjoitti:
yksi tärkeä asia minkä unohdin sanoa oli:Mikin käyttö!!!Olen nyt jo monesti huomannut näissä kilpailussa sen asian olevan sivuseikka,nimenomaan tuomareille.
Kyllä mikin hallitseminen on erittäin tärkeä osa-alue koko esityksessä!
Mutta jos käyttää mikkiä oikein,siitä seuraa "rangaistus".Ääni häviää jonnekin kaukaisuuteen ja koko esitys menee pilalle:(
Jotkut ovatkin olleet "järkeviä" ja pitäneet mikin suussaan esityksen ajan...
Kyllä vetäjän tehtävä on kuunnella ja säätää jos huomaa että joku osaa oikeastikin käyttää mikkiä!!!Pieni korjaus asiaan. Jos joku karaokessa osaa käyttää mikkiä, niin se joka on mikserin nappuloissa kiinni, ei tarvitse silloin säätää mitään. Monilla on kuvitelma, että kun mikkiä vedetään kauemmas, niin se näyttää ammattitaitoiselta, mutta yleensä niiltä laulajilta unohtuu äänenkäytön tärkeys. Joillakin ei vaan äänivarat riitä mikin oikeaan käyttöön.
- v anha vetäjä
No niin - en olisi tähän viestiketjuun halunnut kirjoittaa sanaakaan, mutta oikeastaan syy, miksi nyt käy näin on muutaman tutun henkilön ja useamman tänne kirjoittaneen syy. Ensiksikin minua alkoi stressaamaan se, että ed. iltana pari henkilöä alkoi pommittamaan tekstiviestein, että kun "se on kerran finaalissa, mitä jos se tekisi niin tai noin...." jne! Ja sitten koitettiin saada minut paikalle "takapiruksi" tms. -en tajunnut (juu-hemmetin tyhmä olen).
Toinen syy on se, että kun näistä erilaisista kilpailuista kuulee ja näkee kaikenlaista ja aina tulee sontaa eri tahoille eri suunnista, niin ehdotan vakavissani:
ÄLKÄÄ HYVÄT JÄRJESTÄJÄTAHOT JÄRJESTÄKÖ VUOTEEN MITÄÄN ISOMPIA KARAOKEKILPAILUJA!
Voisi moni ääni muuttua kelloissa.
Ja järjestäjille (itse mukaan luettuna):
Koitettaisiinko pitää karaoke karaokena, eikä minään isompana "tähtien estradilaulu -kilpailuna".
Karaoke on ollut ja pitää yhä olla jokaisen tuulipukuisen ja karvahattuisen kansalaisen ilo - ei siellä pidä aina hakea sitä puhtainta ääntä, kauneinta kokonaisuutta tai "upeat tissit" omaavaa laulajatarta!
Tässä syy, miksi laistan itse kaikki isommat "kilpailut" millä ei perinteisen karaoken kanssa ole mitään enää tekemistä. (ei - katkeruutta tms. ei promillenkaan vertaa)
Miettikääpä oikeasti hetki!
Laulelemisiin - kaikki niin nelosen äänellä varustetut, kuin "kympinkin" laulajat - tervetuloa tasapuolisesti lurittelemaan.- "Vanha papu"
Suomalaisia vaivaa joka lajissa helvetinmoinen kilpailuvietti.
Olkoon kyse urheilusta, tietomääristä, ristisanoista, lauluista, eukonkannoista...miksi ei sitten karaokessa?
Mulla on työkavereina sellaisia karaokevetäjiä, jotka eivät olleet koskaan aiemmin laulaneet kuin omiksi iloikseen. Nyt yksi otti jo osaa Iskelmän SM-skaboihin. Ei menestynyt, mutta oli tyytyväinen kun sai osallistumiskynnyksen ylitetttyä.
Miksi tuhota heidän iloa kieltämällä ja estämällä heitä käyttämään omaa kilpailuviettiään, joka on jokaisen ihmisen korvien väliin iskostettu.
Kun lukee Iskelmän järjestäjän vieraskirjaa ja joitakin positiivisia palautteita tästä ketjusta huomaa, etteivät itse kilpailijat juurikaan toisia arvostele vaan kannustavat ja ovat perin tyytyväisiä.
Paskanjauhajat ovat niitä, jotka eivät omasta mielestään ole saneet kilpailulta mitään tai eivät ole uskaltaneet osallistua karaokekilpailuun tai sitten yksinkertaisesti ei ole lahjoja.
Jos lahjat eivät riitä kilpailemisiin, niin sitävarten on olemassa aivan normaalit karaokeillat, joissa jokainen voi öristä sillä äänella, jonka luoja on hänelle antanut.
Eri lajien kilpailut, myös karaoken, on tullut jäädäkseen....miksi Pekka Vähämöttölä hiihtää kilpaa, vaikka ei koskaan pääsee kuin peräpään valvojaksi.
Kokeillakseen rajoja ja omaa kehittymistään. Siinä se. Annetaan kilpailujen jatkua.
Vai mitä Vanha vetäjä?
Onhan niin, että huonon kellon ääni kuulua kauemmas kuin hyvän...niin se on tässäkin ketjussa, mutta kestetään ja annetaan katkeroituneiden kellojen soida, Joulun odottelussakin. - vanha vetäjä
"Vanha papu" kirjoitti:
Suomalaisia vaivaa joka lajissa helvetinmoinen kilpailuvietti.
Olkoon kyse urheilusta, tietomääristä, ristisanoista, lauluista, eukonkannoista...miksi ei sitten karaokessa?
Mulla on työkavereina sellaisia karaokevetäjiä, jotka eivät olleet koskaan aiemmin laulaneet kuin omiksi iloikseen. Nyt yksi otti jo osaa Iskelmän SM-skaboihin. Ei menestynyt, mutta oli tyytyväinen kun sai osallistumiskynnyksen ylitetttyä.
Miksi tuhota heidän iloa kieltämällä ja estämällä heitä käyttämään omaa kilpailuviettiään, joka on jokaisen ihmisen korvien väliin iskostettu.
Kun lukee Iskelmän järjestäjän vieraskirjaa ja joitakin positiivisia palautteita tästä ketjusta huomaa, etteivät itse kilpailijat juurikaan toisia arvostele vaan kannustavat ja ovat perin tyytyväisiä.
Paskanjauhajat ovat niitä, jotka eivät omasta mielestään ole saneet kilpailulta mitään tai eivät ole uskaltaneet osallistua karaokekilpailuun tai sitten yksinkertaisesti ei ole lahjoja.
Jos lahjat eivät riitä kilpailemisiin, niin sitävarten on olemassa aivan normaalit karaokeillat, joissa jokainen voi öristä sillä äänella, jonka luoja on hänelle antanut.
Eri lajien kilpailut, myös karaoken, on tullut jäädäkseen....miksi Pekka Vähämöttölä hiihtää kilpaa, vaikka ei koskaan pääsee kuin peräpään valvojaksi.
Kokeillakseen rajoja ja omaa kehittymistään. Siinä se. Annetaan kilpailujen jatkua.
Vai mitä Vanha vetäjä?
Onhan niin, että huonon kellon ääni kuulua kauemmas kuin hyvän...niin se on tässäkin ketjussa, mutta kestetään ja annetaan katkeroituneiden kellojen soida, Joulun odottelussakin.Tuo kirjoitukseni asu olikin tarkoituksella kärjistetty, jotta jos vaikka eri osapuolet osaisivat miettiä syviä syntyjä pienissä päissään ja todeta, että ei nyt tuollaiset asiat voi olla nii-in kuolemanvakavia! Kirjoitit juuri sen, mitä itseasiassa ajattelen - monillehan tuollaiset kilpailut, lajista viis, ovat itsensä voittamista tietyllä tasolla. Tosin sen voi tehdä ilman kilpailujakin......
Kilpailut ovat tulleet jäädäkseen (ikävine lieveilmiöineen), kunhan se kansanjoukko joka ottaa ne noin vakavasti, osaisi "relata" edes hieman - silloin minun ja "v.p.:n" ajatukset eivät soisi monien korvissa niin utopistisilta jne.
Mutta "koirat haukkuvat ja karavaani kulkee" -joku noinkin on joskus maininnut.
Laulelemisiin! - "Vanha papu"
vanha vetäjä kirjoitti:
Tuo kirjoitukseni asu olikin tarkoituksella kärjistetty, jotta jos vaikka eri osapuolet osaisivat miettiä syviä syntyjä pienissä päissään ja todeta, että ei nyt tuollaiset asiat voi olla nii-in kuolemanvakavia! Kirjoitit juuri sen, mitä itseasiassa ajattelen - monillehan tuollaiset kilpailut, lajista viis, ovat itsensä voittamista tietyllä tasolla. Tosin sen voi tehdä ilman kilpailujakin......
Kilpailut ovat tulleet jäädäkseen (ikävine lieveilmiöineen), kunhan se kansanjoukko joka ottaa ne noin vakavasti, osaisi "relata" edes hieman - silloin minun ja "v.p.:n" ajatukset eivät soisi monien korvissa niin utopistisilta jne.
Mutta "koirat haukkuvat ja karavaani kulkee" -joku noinkin on joskus maininnut.
Laulelemisiin!Vanha v. olet aivan oikeassa. Ei liian tosissaan vaan sillä mielellä, että voi kokeilla omat rajat ja missä ne kulkee.
Arvot pitää laittaa järjestykseen...
Tuli tämä mieleen, kun peura lensi eteen välillä T:re - Turku- T:re.
Pimeä yö ajaa ja mietteet vielä illan karaokekeikassa...
Jostain se vain tuli ja lensi tuulilasiin ja yli katon. Jarrut pohjaan ja auto seis. Peruutusta takaisin. Auton valokiiloissa höyryäviä riistaeläimen sisuskaluja. Auton tuulilasi paskana ja katossa sekä konepellissä lommoja...
Maallisia mietteitä, jonka vakuutus korvaa...onneksi ei ollut massiivinen ja pitkäkoipinen hirvi.
Olin saanut "muistoksi" vuoden 2005 Iskelmäkaraoken voittajien levyn, joka juuri tuolloin pyösi auton CD:ssä ja ihastellen kuuntelin Saken Volarea ja nautin sen kuuntelemisesta...kun rysähti.
Tässä yöntunteina nyt mietin..." tällaista se elämä on...."
Toivon koko sydämestäni, että joskus...joskus tälle sektorille tulisi sellainen ketju, jossa kirjoittajat eivät mollaisi toisiaan vaan hakisivat virheistäkin oppia ja opastaisivat ja antaisivat omia mielipiteitään vilpittömästi ja toisia sekä karaokea ja lauluharrastusta kannustavasti. Taitaa ola turha toivo.
Minä alan nyt pikkuhiljaa orientoitua pikkujoulukeikkojen myötä Joulun odotukseen.
Hyvää joulun odotusta myös Iskelmä Karaoken Lexalle. Voimia Sinulle ja tiimillesi kaiken keskelläkin.
Jatketaan kaikkien karaokekisojen merkeissä tasapuolisesti, niin Teidän kuin myös muiden. Annetaan tilaa kaikille...kyllä sitä riittä, kun vain tahtoa ja halua on.
- kannustamassa
melko hyvin minista osasivat valita miehissä olisin kyllä sen Tuomisen Jarin nostanut kolmen joukkoon kävi kylmät väreet kun kuuli tumman samettisen äänen.Naisista olisin kyllä tämän teuvan tytön jättänyt vielä huomiotta mut ihan kehityskelpoinen ääni kuitenkin.Mut ei voi moittia tuloksia oikeastaan jokaisella meistä on omat mielipiteet ja suosikkimme näin
- Tähti
Olihan se ihan kiva ilta ja laulajia oli osaa mukava kuunnella.. Mutta todellakin kyllä pohojalaane on oikeassa, oli hyviä laulajia naisistakin ja miehhistä jotka jatkoon ei päässeet.. Kuulin tässä,että kilpailija numero 30 oli vain 17-vuotias!! En ollut uskoa, kun muistin sitten äänen! Se oli sekoitus kyllä kaikkia iskelmälaulajia. Kuuluu ihan muualle kuin karaokeen. Pettynyt olin hänen puolestaan, koska jatkoon hän ei päässyt. Muistaako kukaan kyseistä laulajaa? Itse en niin muista, mutta laulajan ääni on vain mielessä.
Sanna Säntti oli ihan ok, omasi paljon lavakarismaa, mutta äänen täytyy vielä kehittyä, mutta hyvä suoritus kumminkin.
Olen sitä mieltä tästä kiivaasta keskustelusta, että tämä kilpailu meni nyt näin ja sillä siisti, kohtalo (ehkä) kuljetti nämä laulajat voittoon. Ja tottahan toki jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ja asiallista keskusteluahan varten tämä "palsta" on?
iloista joulun odotusta! - "Vanha papu"
Tähti kirjoitti:
Olihan se ihan kiva ilta ja laulajia oli osaa mukava kuunnella.. Mutta todellakin kyllä pohojalaane on oikeassa, oli hyviä laulajia naisistakin ja miehhistä jotka jatkoon ei päässeet.. Kuulin tässä,että kilpailija numero 30 oli vain 17-vuotias!! En ollut uskoa, kun muistin sitten äänen! Se oli sekoitus kyllä kaikkia iskelmälaulajia. Kuuluu ihan muualle kuin karaokeen. Pettynyt olin hänen puolestaan, koska jatkoon hän ei päässyt. Muistaako kukaan kyseistä laulajaa? Itse en niin muista, mutta laulajan ääni on vain mielessä.
Sanna Säntti oli ihan ok, omasi paljon lavakarismaa, mutta äänen täytyy vielä kehittyä, mutta hyvä suoritus kumminkin.
Olen sitä mieltä tästä kiivaasta keskustelusta, että tämä kilpailu meni nyt näin ja sillä siisti, kohtalo (ehkä) kuljetti nämä laulajat voittoon. Ja tottahan toki jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ja asiallista keskusteluahan varten tämä "palsta" on?
iloista joulun odotusta!Mulla on videolla melko hyvälaatuista tavaraa, mutta vain omaan eli yksityiskäyttöön.
Numero 30 oli Överpurmosta.
Olen verrannut laulusuorituksia ja esityksiä keskenään. Kallistun tuomareiden kannalle ja olisin valinnut myös Sanna Säntin, noista kahdesta nuoresta, ennen Överpurmon tyttöä. Onhan hänkin vielä nuori ja on aikaa.
Makusasioita, nyt meni näin, mutta ei mitenkään huonosti. - Epäilevä tuomas
"Vanha papu" kirjoitti:
Mulla on videolla melko hyvälaatuista tavaraa, mutta vain omaan eli yksityiskäyttöön.
Olen verrannut laulusuorituksia ja esityksiä keskenään. Kallistun tuomareiden kannalle ja olisin valinnut myös Sanna Säntin, noista kahdesta nuoresta, ennen Överpurmon tyttöä. Onhan hänkin vielä nuori ja on aikaa.
Makusasioita, nyt meni näin, mutta ei mitenkään huonosti.Huh huh tätä palstan tasoa! Kirjoituksia riittää mutta 95% on tän Hakkivoksin omaa tuotantoa. Lopeta jo aikuinen ihminen.
- sivusta seuraaja
Epäilevä tuomas kirjoitti:
Huh huh tätä palstan tasoa! Kirjoituksia riittää mutta 95% on tän Hakkivoksin omaa tuotantoa. Lopeta jo aikuinen ihminen.
Juu halpaa markkinointia tämä on.
- höpö höpö
sivusta seuraaja kirjoitti:
Juu halpaa markkinointia tämä on.
ihan hukassa lukekaa hakkivoxin sivuilta niin tiedätte asian paremmin.Mut saa tänne jokainen tuoda oman mielipiteen ja arvostella miten tahtoo.minusta kisat oli hyvät
- "Vanha papu"
Huh huh tätä palstan tasoa! Kirjoituksia riittää mutta 95% on tän Hakkivoksin omaa tuotantoa. Lopeta jo aikuinen ihminen.
Jos mua tarkoitat. Haukut nyt kyllä väärää puuta.
Mulla on omat systeemit harrastaa rakentavaa viihdekulttuuria, ikään, kokoon, sukupuoleen, näköön, firmoihin tai yms. katsomatta.
Aina se ei vain näy onnistuvan.
Teidänlaisianne vähän hyljeksin, näin vanhemman oikeudella.
Niinhän se on, että Tervakosken paperi ja Auran Aallot...vankat historiat. Niistä minäkin omani ammensin ja toisesta vieläkin ammennan.
Hyvää ja rauhallista Joulun odotusta tasapuolissti Teillekin. - höpö höpö
"Vanha papu" kirjoitti:
Jos mua tarkoitat. Haukut nyt kyllä väärää puuta.
Mulla on omat systeemit harrastaa rakentavaa viihdekulttuuria, ikään, kokoon, sukupuoleen, näköön, firmoihin tai yms. katsomatta.
Aina se ei vain näy onnistuvan.
Teidänlaisianne vähän hyljeksin, näin vanhemman oikeudella.
Niinhän se on, että Tervakosken paperi ja Auran Aallot...vankat historiat. Niistä minäkin omani ammensin ja toisesta vieläkin ammennan.
Hyvää ja rauhallista Joulun odotusta tasapuolissti Teillekin.Käsitit väärin tarkoitin niitä jotka ovat sitä mieltä että 95% näistä kommenteista ovat järjestäjän kirjoittamia..
- Kilpailijattaret
Meitä on tässä pari kilpailijaa seuraillut tätä ketjua ja huomannut, että suurimmat moitteet tulevat alemman koulutuksen saaneilta, jotka eivät osaa edes kirjoittaa.
Oppisit kirjoittamaan. Ei se ole Hakkivoks vaan Hakkivox.
Kiitos kivoista kisoista, vaikka emme finaliin asti päässeetkään.
Onnittelut voitajille!
Hyvää Joulun odotusta ja "pikkujoulusta jaloin" - laulun orja
Kilpailijattaret kirjoitti:
Meitä on tässä pari kilpailijaa seuraillut tätä ketjua ja huomannut, että suurimmat moitteet tulevat alemman koulutuksen saaneilta, jotka eivät osaa edes kirjoittaa.
Onnittelut voitajille!
Hyvää Joulun odotusta ja "pikkujoulusta jaloin"...jossa lopputulos olisi miellyttänyt kaikkia? no ei varmasti ole, ainahan joku pettyy, kun ei yllä palkinnoille. Miksi kilpailut pitää ottaa niin vakavasti, eikö voi jatkaa eteenpäin uudella tsempillä, yhtä kokemusta rikkaampana? kuten joku jo aikaisemmin sanoi, tuomarit ovat yksilöitä, toinen tykkää toisesta, toinen toisesta, aina ei voi kaikkia miellyttää! Ja uskon, että jos itse on tosissaan ja tekee töitä laulun, esiintymisen ym. eteen, sitkeys ja työ kyllä joskus vielä palkitaan! ja jos ei, niin voihan sitä sitten jatkossa laulella omaksi ja muiden iloksi:)
- finalisti
"Vanha papu" kirjoitti:
Mulla on videolla melko hyvälaatuista tavaraa, mutta vain omaan eli yksityiskäyttöön.
Makusasioita, nyt meni näin, mutta ei mitenkään huonosti.Oma suoritus tuntui meneen vähän alakanttiin, siihen verrattuna mihin on tottunut. Kilpailukappaleen valintakaan ei kyllä tällä kertaa osunut nappiin.
Olisin kiinnostunut saamaan tuon kilpailun dvd:nä, jos jollain sattuu olemaan.
Ottakaa yhteyttä. - kuinka jotkut
Kilpailijattaret kirjoitti:
Onnittelut voitajille!
Hyvää Joulun odotusta ja "pikkujoulusta jaloin"eivät ymmärrä mitä tarkoitetaan jos yksi kirjain puuttuu tai on väärin. Minäkin haluaisin kyvyn jolla nähdä toisen ihmisen koulutustaso muutaman nettirivin kirjoituksesta.
Ei se mitään. Joulupukki tulee kaikille vaikka vuodesta toiseen lupaa olla tulematta tuhmien lasten luokse.
- karaoke vetäjä
Enkä pääsyt jatkoon ......
Ne halus sinne norm. karaoke asiakkaita.
vetäjät ei pääsyt jatkoon, sielä oli mun lisäksi
toinenkin karaoke juontaja. ja sillä on hyvä
laulu ääni sekään, ei pääsyt jatkoon.- ainakin on vetäjä
Mun tietääkseni naisten sarjassa kakkoseksi tullut tekee karaokekeikkaa. Ruotsissa suomalaisille ja jos tekee täällä Suomessa, niin suomalaisille.
Toisia en tiedä, kun en tuntenut. - mietin tässä
ainakin on vetäjä kirjoitti:
Mun tietääkseni naisten sarjassa kakkoseksi tullut tekee karaokekeikkaa. Ruotsissa suomalaisille ja jos tekee täällä Suomessa, niin suomalaisille.
Toisia en tiedä, kun en tuntenut.Mistä semifinaalista se naisten kakkonen pääsi finaaliin?
- palle ramstedt
mietin tässä kirjoitti:
Mistä semifinaalista se naisten kakkonen pääsi finaaliin?
No "uppsalan semifinaalista" tietenkin.
- on jo totuttu
palle ramstedt kirjoitti:
siis näihin että finaaleihin tulee ihmisiä, jotka eivät ole olleet semeissä/alkukarsinnoissa...ei mitään outoa tässä firmassa eikä muissakaan..
- toi nyt aika huonoa
mietin tässä kirjoitti:
Mistä semifinaalista se naisten kakkonen pääsi finaaliin?
Lukenut paikkakuntia missä semifinaaleja on pidetty.Enemmänsinne Ruotsiin niitä niin pääsevät sielläkin kaikki halukkaat kokeilemaan onko toi kateutta sinulta vai m itä se on ja samaa sanoisin tälle joka arvosteli järjestäjää.Minusta kisat oli hyvin järjestetty ainoa ongelma oli tapiola garden.. mukavaa joulun odotusta kaikille tasapuolisesti
- sori
toi nyt aika huonoa kirjoitti:
Lukenut paikkakuntia missä semifinaaleja on pidetty.Enemmänsinne Ruotsiin niitä niin pääsevät sielläkin kaikki halukkaat kokeilemaan onko toi kateutta sinulta vai m itä se on ja samaa sanoisin tälle joka arvosteli järjestäjää.Minusta kisat oli hyvin järjestetty ainoa ongelma oli tapiola garden.. mukavaa joulun odotusta kaikille tasapuolisesti
muutama kirjoitus virhe kun kiiireessä kirjoitin mut saa siitä tolkkua jos haluaa ymmärtää :))
- Pikki
palle ramstedt kirjoitti:
karaokea harrastavat. Esitän tässä kritiikkiä ja jo keski-iän ylittäneen vanhan kannon ajatuksia, josta kukaan ei saa pahastua. Nämä ovat vain omia mietteitäni ja toivomuksia, jotka ovat muotoutuneet päässäni muutaman vuoden karaokelaulantaharrastuksen myötä.
Kuten on todettu, meissä Suomalaisissa asuu pieni kilpailuvietti ja on kiva saada huomiota ja tunnustusta edes pikkuisen vain ja vaikka vain kerran elämässään. Väitän, että se vietti on sisäänrakennettuna ja jonkin tasoisena meissä jokaisessa. Jotkut piilottavat tunteen koko ikänsä, eivätkä missään tapauksessa halua näyttää sitä ulospäin,eikä kenellekään, mutta nauttivat silti toisten esiintymisistä. Isoimpana syynä "piileskelemiseen" on huono itsetunto, jota he eivät pysty parsimaan ja he tyytyvät vain olotilaansa, vaikka toivovatkin sisimmässsään muuta.
Epäonnistumisen pelko ja pelko häpeästä saavat osan joukkoa pysymään taka-alalla iän kaiken, mutta salaisesti he toivovat, että joskus ja jossakin tilanteesa tai tapahtumassa joku huomaisi jollakin tavalla myös heidät.
Heistä itsestään ei ole esiintymään saatikka kilpailemaan, mutta he käyvät uskollisesti kuuntelemassa ja fanittamassa rohkeampia lajitovereitaan ja elävät "harrastustaan" nöyränä heidän kauttaan. Osa odottaa jotakin tapahtuvaksi koko elämänsä ajan.
En ole koskaan kuullut kenenkään karaokevetäjän kehottavan yleisössä mahdollisesti olevia karaokekärpäsen puremia esiintymään. Ei ole rohkaistu aloittamaan harrastusta.
Kokevatko he, että mitäpä se heille kuuluu, psyykata outoja ihmisiä. "Laulaa lurautanpa ennemmin itte sekaan, kun on tilaisuus". Ovatko vetäjät niin leipääntyneitä työhönsä, etteivät viitsi tehdä enempää kuin on välttämätöntä? Riittääkö heille jo olemassa oleva osanottajamäärä?
Muutama sana kilpailuissa tapahtuvista tuomaroinneista. Tapahtukoonpa kilpailu sitten millä tasolla tahansa, saattaa jyvien erottaminen akanoista jollekin jotakin merkitä.
Ei ole kivaa, kun nelihenkisessä tuomaristossa istuu kaksi kilpailijan puolisoa. Eikä sekään ole mistään kotoisin, että vetäjä yksin tuomaroi. Eikä se ole myöskään kovin rehtiä toimintaa, kun yleisön suosikiksi valitaan sellainen henkilö, joka ei laula kaikkia kappaleeseen kuuluvia sanoja, ja jolla on eniten juovuspäissään örveltäviä kavereita mukanaan. EIHÄN VALITTU OLE SILLOIN KOKO YLEISÖN SUOSIKKI!
Tällainen toiminta on risonut ja vistottanut joskus niin paljon, että olen jättänyt sen vuoksi monta tapahtumaa väliin, vaikka tämä leikkimielistä touhua onkin.
Sitten vielä yksi asia, ennen kuin lopetan pitkäveteisen jaaritteluni. Olen ise käynyt sen tien, että olen saanut työnnetyksi pelkoni ja huonon itsetuntoni taka-alalle, enkä enää kammoksu esiintyä isonkaan joukon edessä. Pidän itseäni keskitason laulajana, enkä pelkää arvostelua. Päinvastoin. Haluaisin saada muutaman sanan kommentin jokaisen esityskertani jälkeen, jolloin voisin mahdollisesti kehittää omaa taitoani, mikäli resursseja siihen vielä löytyy. Yhden ainoan kerran olen saanut kokea tällaista, mainostettakoon että se tapahtui muutama vuosi sitten Kauhajoen Aronkeitaassa. Että kiitos sinne!
Minulla on sellainen kutina, että moni muukin haluaisi samaa. Turha on kertoa, että ajan vähyyden vuoksi sitä ei voida tehdä, ei mene läpi.
Mielenkiinnolla jokaisen mielipiteitä ja joulua odottaen - onhan niitä huonompiakin harrastuksia, kuten...???
Pilkettä silmään ja taas illalla karaokeen.
Ps. Ei unohdeta sitä, miten meillä onkaan mukavaa laulaa karaokea itsenäisessä Suomenmaassa, vaikka välillä vähän valitellenkin. - kuiteski....
toi nyt aika huonoa kirjoitti:
...lähetettyä itsellesi terveisiä:)
- Finaalissa ollut
On tullut muutama vuosi vedettyä karaokea ja myös orkesterin kanssa jokunen keikka heitettyä. Karaoke on kuitenkin ollut se enemmän keikkoja tarjonnut sektori, joten kyllä meitä vetäjiäkin taisi olla jatkossa, vaikka eihän se tarkoita että vetäjät olisivat parempiosaisia kuin toiset. Vai kuinka?
Kuulin huhuja, että Ruotsi saisi tulevana kautenakin parin laulajan kiintiön?
Ei hassumpi juttu, kun ajattelee kuinka paljon suomalaisia siellä asuu ja laulaa SUOMEKSI! - miältä
Pikki kirjoitti:
karaokea harrastavat. Esitän tässä kritiikkiä ja jo keski-iän ylittäneen vanhan kannon ajatuksia, josta kukaan ei saa pahastua. Nämä ovat vain omia mietteitäni ja toivomuksia, jotka ovat muotoutuneet päässäni muutaman vuoden karaokelaulantaharrastuksen myötä.
Kuten on todettu, meissä Suomalaisissa asuu pieni kilpailuvietti ja on kiva saada huomiota ja tunnustusta edes pikkuisen vain ja vaikka vain kerran elämässään. Väitän, että se vietti on sisäänrakennettuna ja jonkin tasoisena meissä jokaisessa. Jotkut piilottavat tunteen koko ikänsä, eivätkä missään tapauksessa halua näyttää sitä ulospäin,eikä kenellekään, mutta nauttivat silti toisten esiintymisistä. Isoimpana syynä "piileskelemiseen" on huono itsetunto, jota he eivät pysty parsimaan ja he tyytyvät vain olotilaansa, vaikka toivovatkin sisimmässsään muuta.
Epäonnistumisen pelko ja pelko häpeästä saavat osan joukkoa pysymään taka-alalla iän kaiken, mutta salaisesti he toivovat, että joskus ja jossakin tilanteesa tai tapahtumassa joku huomaisi jollakin tavalla myös heidät.
Heistä itsestään ei ole esiintymään saatikka kilpailemaan, mutta he käyvät uskollisesti kuuntelemassa ja fanittamassa rohkeampia lajitovereitaan ja elävät "harrastustaan" nöyränä heidän kauttaan. Osa odottaa jotakin tapahtuvaksi koko elämänsä ajan.
En ole koskaan kuullut kenenkään karaokevetäjän kehottavan yleisössä mahdollisesti olevia karaokekärpäsen puremia esiintymään. Ei ole rohkaistu aloittamaan harrastusta.
Kokevatko he, että mitäpä se heille kuuluu, psyykata outoja ihmisiä. "Laulaa lurautanpa ennemmin itte sekaan, kun on tilaisuus". Ovatko vetäjät niin leipääntyneitä työhönsä, etteivät viitsi tehdä enempää kuin on välttämätöntä? Riittääkö heille jo olemassa oleva osanottajamäärä?
Muutama sana kilpailuissa tapahtuvista tuomaroinneista. Tapahtukoonpa kilpailu sitten millä tasolla tahansa, saattaa jyvien erottaminen akanoista jollekin jotakin merkitä.
Ei ole kivaa, kun nelihenkisessä tuomaristossa istuu kaksi kilpailijan puolisoa. Eikä sekään ole mistään kotoisin, että vetäjä yksin tuomaroi. Eikä se ole myöskään kovin rehtiä toimintaa, kun yleisön suosikiksi valitaan sellainen henkilö, joka ei laula kaikkia kappaleeseen kuuluvia sanoja, ja jolla on eniten juovuspäissään örveltäviä kavereita mukanaan. EIHÄN VALITTU OLE SILLOIN KOKO YLEISÖN SUOSIKKI!
Tällainen toiminta on risonut ja vistottanut joskus niin paljon, että olen jättänyt sen vuoksi monta tapahtumaa väliin, vaikka tämä leikkimielistä touhua onkin.
Sitten vielä yksi asia, ennen kuin lopetan pitkäveteisen jaaritteluni. Olen ise käynyt sen tien, että olen saanut työnnetyksi pelkoni ja huonon itsetuntoni taka-alalle, enkä enää kammoksu esiintyä isonkaan joukon edessä. Pidän itseäni keskitason laulajana, enkä pelkää arvostelua. Päinvastoin. Haluaisin saada muutaman sanan kommentin jokaisen esityskertani jälkeen, jolloin voisin mahdollisesti kehittää omaa taitoani, mikäli resursseja siihen vielä löytyy. Yhden ainoan kerran olen saanut kokea tällaista, mainostettakoon että se tapahtui muutama vuosi sitten Kauhajoen Aronkeitaassa. Että kiitos sinne!
Minulla on sellainen kutina, että moni muukin haluaisi samaa. Turha on kertoa, että ajan vähyyden vuoksi sitä ei voida tehdä, ei mene läpi.
Mielenkiinnolla jokaisen mielipiteitä ja joulua odottaen - onhan niitä huonompiakin harrastuksia, kuten...???
Ps. Ei unohdeta sitä, miten meillä onkaan mukavaa laulaa karaokea itsenäisessä Suomenmaassa, vaikka välillä vähän valitellenkin...olisi kyllä kiva saada palautetta, kun esim. kilpailuissa laulaa, ja kuten sanoit sitä ei voi ajanpuutteen piikkiin laittaa, se ei kauan vie, muutama palautteen sana, ja se yleisönsuosikkihomma, se yleensä voittaa, jolla isoin kannustusporukka mukana, eli se ei kyllä oikein toimi "mittarina"...mutta karaoke on karaokea, myös ne kilpailut, ehkä niitä ei niin tosissaan kannata ottaa, varsinkaan jos ei iskelmätaivaan kirkkainta tähteä tavoittele:) Itse olen karaokekeikkoja tehdessäni kyllä aina joskus yrittänyt rohkaista "uusia laulajia" tulemaan laululauteille, en tiedä olenko ainoa laatuani:)nämä on minun ajatuksiani, eikä tosiaankaan kenenkään tartte itteensä ottaa!:)
- Minullakin on se
miältä kirjoitti:
..olisi kyllä kiva saada palautetta, kun esim. kilpailuissa laulaa, ja kuten sanoit sitä ei voi ajanpuutteen piikkiin laittaa, se ei kauan vie, muutama palautteen sana, ja se yleisönsuosikkihomma, se yleensä voittaa, jolla isoin kannustusporukka mukana, eli se ei kyllä oikein toimi "mittarina"...mutta karaoke on karaokea, myös ne kilpailut, ehkä niitä ei niin tosissaan kannata ottaa, varsinkaan jos ei iskelmätaivaan kirkkainta tähteä tavoittele:) Itse olen karaokekeikkoja tehdessäni kyllä aina joskus yrittänyt rohkaista "uusia laulajia" tulemaan laululauteille, en tiedä olenko ainoa laatuani:)nämä on minun ajatuksiani, eikä tosiaankaan kenenkään tartte itteensä ottaa!:)
Kiiminki, Ranua, Pudasjärvi, Taivalkoski...kyllä meilläkin laulettiin ennen ja lauletaan vieläkin. Ennen lauluilloissa muutamia samoja aina ja aina vain samoja ja samoja biisejä.
Kävivät iltoja pitelemässä sellainen suuruus kuin Jamppa Tuominen ja joskus hänen kanssaan myös tämän Iskelmäkaraoken Lexakin.
Nyt karaoke on tullut tilalle, jota minäkin innokkaana harrastan ystävieni kera. Mukana ringissämme on tätä pohjoisen artistiväkeäkin.
Haluaisin ottaa kantaa siihen, että miksi ei täällä pohjoisen saloilla ole ollut noita Iskemäkaraoken SM-osakilpailuita?
Mehän olemme innokkaita laulajia ja meistä on tullut myös valtakunnallisia staroja, kuten Jamppa Tuominen, Matti Esko, Mikko Alatalo, Johanna Pakonen, Antti Tuisku...ja monia, monia muita.
Kun soitin Hakkivoxiin, sieltä sanottiin, ettei pohjoisen ravintolat ole kiinnostuneet!
Pitääkö meidän mennä täällä laululakkoon, ennekuin me saadaan tänne SM-tasoisia kilpailuita?
Me kävimme vähän isommalla porukalla ottamassa osaa pohjanmaalla. Yksi menestyi, me muut emme.
Tunnelma ja tunteet olivat kohdallaan.
Tämän välityksellä kiitoksia entiselle "pohjoisenpojalle" kun tekee tällaista harrastetyötä, meidän innostukseksemme ja iloksemme.
Jotkut näyttävät olevan katteellisiakin. Miksi?
Se on kai se Teidän "eteläläisten" tapa.
Hyvää joulun odotusta ja toivomusta "pukilta" Tulkaa tännekin. - tiina1962
Pikki kirjoitti:
Ps. Ei unohdeta sitä, miten meillä onkaan mukavaa laulaa karaokea itsenäisessä Suomenmaassa, vaikka välillä vähän valitellenkin.Pikkiä lainaten: "....En ole koskaan kuullut kenenkään karaokevetäjän kehottavan yleisössä mahdollisesti olevia karaokekärpäsen puremia esiintymään. Ei ole rohkaistu aloittamaan harrastusta. Kokevatko he, että mitäpä se heille kuuluu, psyykata outoja ihmisiä."...
En tiedä missä päin sinä liikut, mutta kyllä meillä ainakin yritetään. Minulle parasta keikkaillassa on, jos joku uusi yrittäjä uskaltautuu ja tulee vielä toisenkin kerran laulamaan illan aikana. Se yrittämisen ja onnistumisen ja riemu on aina yhtä hienoa nähdä. Yksi konstini on ollut saada uusi laulaja lavalle, että lupaan auttaa, jos on tarvista. - eivät
Minullakin on se kirjoitti:
Kiiminki, Ranua, Pudasjärvi, Taivalkoski...kyllä meilläkin laulettiin ennen ja lauletaan vieläkin. Ennen lauluilloissa muutamia samoja aina ja aina vain samoja ja samoja biisejä.
Kävivät iltoja pitelemässä sellainen suuruus kuin Jamppa Tuominen ja joskus hänen kanssaan myös tämän Iskelmäkaraoken Lexakin.
Nyt karaoke on tullut tilalle, jota minäkin innokkaana harrastan ystävieni kera. Mukana ringissämme on tätä pohjoisen artistiväkeäkin.
Haluaisin ottaa kantaa siihen, että miksi ei täällä pohjoisen saloilla ole ollut noita Iskemäkaraoken SM-osakilpailuita?
Mehän olemme innokkaita laulajia ja meistä on tullut myös valtakunnallisia staroja, kuten Jamppa Tuominen, Matti Esko, Mikko Alatalo, Johanna Pakonen, Antti Tuisku...ja monia, monia muita.
Kun soitin Hakkivoxiin, sieltä sanottiin, ettei pohjoisen ravintolat ole kiinnostuneet!
Pitääkö meidän mennä täällä laululakkoon, ennekuin me saadaan tänne SM-tasoisia kilpailuita?
Me kävimme vähän isommalla porukalla ottamassa osaa pohjanmaalla. Yksi menestyi, me muut emme.
Tunnelma ja tunteet olivat kohdallaan.
Tämän välityksellä kiitoksia entiselle "pohjoisenpojalle" kun tekee tällaista harrastetyötä, meidän innostukseksemme ja iloksemme.
Jotkut näyttävät olevan katteellisiakin. Miksi?
Se on kai se Teidän "eteläläisten" tapa.
Hyvää joulun odotusta ja toivomusta "pukilta" Tulkaa tännekin.uskalla tulla tänne pohjoiseen kun joutuvat ajamaan pohjanmaan (puukkojen) läpi tai kierojen savolaisten kautta.
Eihän tällä ko.kisalla ole mitään tekemistä SM-tason kanssa.
Ei siis muuta yhteistä kuin "varastettu" nimi, josta taitaa olla taistelu käynnissä vähä korkeammilla elimillä kuin tällä palstalla.
Kyllä ne on muut kisat jotka ovat SM-kisoja mutta siksi ei tämä nimi esiinny koska sitä ei saa käyttää. . - Oulusta oon ja putosin
eivät kirjoitti:
uskalla tulla tänne pohjoiseen kun joutuvat ajamaan pohjanmaan (puukkojen) läpi tai kierojen savolaisten kautta.
Eihän tällä ko.kisalla ole mitään tekemistä SM-tason kanssa.
Ei siis muuta yhteistä kuin "varastettu" nimi, josta taitaa olla taistelu käynnissä vähä korkeammilla elimillä kuin tällä palstalla.
Kyllä ne on muut kisat jotka ovat SM-kisoja mutta siksi ei tämä nimi esiinny koska sitä ei saa käyttää. .Olen syntyisin Rovaniemeltä ja nyt asun ja opiskelen Oulussa. Kävin "puukkojen seassa" Seinäjoella ottamassa osaa. En päässyt jatkoon.
Kyselin sitä miksi ei pohjoisempana ole noita kisoja. Sain mielestäni melko hyvän vastauksen.
"Helsingistä Rovaniemelle on aivan sama matka kuin Rovaniemeltä Helsinkiin"
Raahessa kuulemma oli ollut osakilpailu. En vain ottanut selvää.
Varastettu nimi? Keneltä?
Patentti- ja rekisterihallitukselta vai?
Tarkistin niitten rekisteristä. Ei kai ne sinne kahta samannimistä rekisteröi?
Jos sä pääset tänne kirjoittaan, niin voit käväistä myös PRH:n sivuilla. Asia ei mulle kyllä muuten kuulu, mutta eikö tuosta tällä palstalla tapeltu jo viimevuonnakin? Vai muistanko väärin? - Mukana Iskelmässä
tiina1962 kirjoitti:
Pikkiä lainaten: "....En ole koskaan kuullut kenenkään karaokevetäjän kehottavan yleisössä mahdollisesti olevia karaokekärpäsen puremia esiintymään. Ei ole rohkaistu aloittamaan harrastusta. Kokevatko he, että mitäpä se heille kuuluu, psyykata outoja ihmisiä."...
En tiedä missä päin sinä liikut, mutta kyllä meillä ainakin yritetään. Minulle parasta keikkaillassa on, jos joku uusi yrittäjä uskaltautuu ja tulee vielä toisenkin kerran laulamaan illan aikana. Se yrittämisen ja onnistumisen ja riemu on aina yhtä hienoa nähdä. Yksi konstini on ollut saada uusi laulaja lavalle, että lupaan auttaa, jos on tarvista.Hyvä Tiina.
Olet oikeassa siinä, että kyllä kunnon karaokejuontaja mieluummin haluaa, että uusia laulajia tulee mukaan.
Itse en ollut koskaan ottanut osaa laulukilpailuun, mutta Iskelmän Karaoken Make houkutteli minut laulamaan kisassa ja pääsin jopa semifinaaliin saakka.
Olen todella ylpeä itsestäni tuon kynnyksen ylityksestä.
Kiitos Makelle, joka teki mulle palveluksen. - Pikki
Mukana Iskelmässä kirjoitti:
Hyvä Tiina.
Olet oikeassa siinä, että kyllä kunnon karaokejuontaja mieluummin haluaa, että uusia laulajia tulee mukaan.
Itse en ollut koskaan ottanut osaa laulukilpailuun, mutta Iskelmän Karaoken Make houkutteli minut laulamaan kisassa ja pääsin jopa semifinaaliin saakka.
Olen todella ylpeä itsestäni tuon kynnyksen ylityksestä.
Kiitos Makelle, joka teki mulle palveluksen.Onpa mukava, että rohkenit osallistua, ja tsemppiä jatkossakin. Tiinalle myös. Minulla on Tiina niminen tytär. Meillä on sama syntymäpäivä. Hän oli minulle kaksikymmentäkuusivuotissynttärilahja ja hänellä on ikää nyt kaksikymmentäviisi vuotta. Minulla on kolme lasta ja kaiki he ovat musikaalisia, mutta eivät valitettavasti harrasta karaokea. Terveisiä kaikille, ja erikoisesti Tiinoille.
Poikkesin aiheesta, mutta asiaan. Mitä pidätte siitä, että: karokevetäjä, yrittäjä, juontaja, millä nimellä kukin haluaa itseään kutsuttavankin, pitää samaa levyarsenaalia vuodesta toiseen. Ei panosta alaan millään tavalla. Olen harrastanut karaokea nelisen vuotta ja eräällä on ollut samat biisit koko ajan. Tämä karsii käyntejä hänen illoissaan, eikä vain minun. Samaa työtä tai sitä vain harrastuksenaan tekevät: älkää ottako nokkiinne, sillä tiedän että erojakin on. - Artzi L
Pikki kirjoitti:
Onpa mukava, että rohkenit osallistua, ja tsemppiä jatkossakin. Tiinalle myös. Minulla on Tiina niminen tytär. Meillä on sama syntymäpäivä. Hän oli minulle kaksikymmentäkuusivuotissynttärilahja ja hänellä on ikää nyt kaksikymmentäviisi vuotta. Minulla on kolme lasta ja kaiki he ovat musikaalisia, mutta eivät valitettavasti harrasta karaokea. Terveisiä kaikille, ja erikoisesti Tiinoille.
Poikkesin aiheesta, mutta asiaan. Mitä pidätte siitä, että: karokevetäjä, yrittäjä, juontaja, millä nimellä kukin haluaa itseään kutsuttavankin, pitää samaa levyarsenaalia vuodesta toiseen. Ei panosta alaan millään tavalla. Olen harrastanut karaokea nelisen vuotta ja eräällä on ollut samat biisit koko ajan. Tämä karsii käyntejä hänen illoissaan, eikä vain minun. Samaa työtä tai sitä vain harrastuksenaan tekevät: älkää ottako nokkiinne, sillä tiedän että erojakin on.ei voida kutsua yrittäjiksi vaan rahastajiksi.
Juontajat tai karaokevetäjät eivät ole syyllisiä tuohon hommaan vaan syy löytyy yksistään yrittäjästä tai siis siitä rahastajasta.
Ala on mennyt huimasti eteenpäin ja todelliset yrittäjät pysyvät ajanhengessä mukana , sitä kutsutaan yrittämiseksi.
En tarkoita yksistään levystön uusimista muttta on todella säälittävää katsoa juontajaa joka raahaa selkävääränä kivitalon kokoisia kajareita sisään, mikit on sitten sellaset että niillä on rakennettu se kivitalo ja sitten kuljetuksen kohteena on puulaatikossa säilytettävät LD-levyt. Laitteina sattuu olemaan vielä Pioneerin 200 sarjaa ( 90-luvun alusta).
Siina koetellaan juontajan huumoria.
Aatelkaa yrittäjät kuinka naurunalaiseksi saatatte juontajat kun he joutuvat sanomaan asiakkaille että "Joo mun uusin levy on Finkkarin 47 tai on mulla pari dvd-levyä mutta ne ei toimi"
Edellä kertomani on tosielämästä ei todellakaan pitkan ajan takaa haettu
Itsekkin yrittäjänä tiedän että korhasin arkaan kohtaan.
Tiedän myös sen että vastauksiksi tulee "Miksi vaihtaa tai laittaa uutta kun vielä vanhakin toimii?"
Vastaan tähän jo valmiiksi kysymyksellä.
Miksi autonvalmistajat uusivat malleja?
No siksi kun he haluavat yrittää ja kehittää alaa eteenpäin ja he myös ajattelevat muuta kuin rahastamista vanhoilla paskoilla.
He myös haluavat luoda porukoille nautintoja uusien juttujen kanssa - jossa oli LD ja DVD
Artzi L kirjoitti:
ei voida kutsua yrittäjiksi vaan rahastajiksi.
Juontajat tai karaokevetäjät eivät ole syyllisiä tuohon hommaan vaan syy löytyy yksistään yrittäjästä tai siis siitä rahastajasta.
Ala on mennyt huimasti eteenpäin ja todelliset yrittäjät pysyvät ajanhengessä mukana , sitä kutsutaan yrittämiseksi.
En tarkoita yksistään levystön uusimista muttta on todella säälittävää katsoa juontajaa joka raahaa selkävääränä kivitalon kokoisia kajareita sisään, mikit on sitten sellaset että niillä on rakennettu se kivitalo ja sitten kuljetuksen kohteena on puulaatikossa säilytettävät LD-levyt. Laitteina sattuu olemaan vielä Pioneerin 200 sarjaa ( 90-luvun alusta).
Siina koetellaan juontajan huumoria.
Aatelkaa yrittäjät kuinka naurunalaiseksi saatatte juontajat kun he joutuvat sanomaan asiakkaille että "Joo mun uusin levy on Finkkarin 47 tai on mulla pari dvd-levyä mutta ne ei toimi"
Edellä kertomani on tosielämästä ei todellakaan pitkan ajan takaa haettu
Itsekkin yrittäjänä tiedän että korhasin arkaan kohtaan.
Tiedän myös sen että vastauksiksi tulee "Miksi vaihtaa tai laittaa uutta kun vielä vanhakin toimii?"
Vastaan tähän jo valmiiksi kysymyksellä.
Miksi autonvalmistajat uusivat malleja?
No siksi kun he haluavat yrittää ja kehittää alaa eteenpäin ja he myös ajattelevat muuta kuin rahastamista vanhoilla paskoilla.
He myös haluavat luoda porukoille nautintoja uusien juttujen kanssalevyjä ja siinä missä LD:t toimivat täydellisesti niin DVD:ssä huomaa että ne ovat tosiaan vain kotikäyttöön tarkoitettuja. Nuo menut ovat todella idioottimaisia mutta onneksi jotkut levyntekijät ovat älynneet pistää valinnat suoraan numerolla. Jotkut Powerin DVD:t ovat esimerkiksi ihan ok. Eli toimivuutta jos katsoo niin LD on pro ja DVD harrastelukäyttöön.
Uusia biisejä ei vähään aikaan ole saanut LD:llä joten valitettavasti joutuu käyttämään DVD:tä jatkeena. Pelkillä LD:llä siis ei yksinkertaisesti tule toimeen ja olenkin kanssasi samaa mieltä siinä. Samoin on ihailtavaa että joku viitsii kantaa sisään toimivia LD:tä noiden DVD:n lisäksi. Joitakin hyviä biisejä ei löydy DVD:ltä.
Uuden tekniikan kehittäminen useinkaan ei tapahdu parantaakseen vanhaa vaan myydäkseen uutta tai parantaakseen tuottavuutta valmistuksessa. LD:ssä samoin kun DVD:ssä kuva tulee samanlaatuisena eli composit videona. Samoin ääni on aivan samassa formaatissa. Ainoa ero on että signaalin voimakkuus on isompi DVD:ssä mikä taas ei vaikuta pätkääkään äänen laatuun.
Ero on ainoastaan kestävyydessä; -90 valmistettu LD vaan toimii kun taas juuri ostettu DVD-pro levy (naurettava nimitys noin huonolle tavaralle) pätkii ja ei toimi kuin satunnaisesti. Lisäksi typerä haku idioottimaisen menun kautta ammattikäytössä.
Laitteista olen myös samaa mieltä. En lähtisi keikalle Pioneerin vanhojen kamojen kanssa mutta toisaalta jotkut oikeat starat saavat nekin soimaan aika kohtuullisesti. Sekin tietty vaatii muulta laitteistolta, kaapeilta ja mikeiltä, melko paljon. Etenkin Pioneerin vanhan karaokepelin mikkikanavien taajuuden leikkaaminen 100Hz:n alapuolelta on joskus aika ärsyttävää jos haluaa lauluun kunnon pohjat eikä pahvimaista soundia.
Autonvalmistajat taas yrittävät myydä uusia malleja pysyäkseen kilpailussa mukana. Useinkaan muutokset malleissa eivät ole merkittäviä ja monasti uuden mallin sisään on rakennettu huoltotyön rahastuksen edistämistä aiheuttavia kohtia tai valmistuskustannuksia on pienennetty parantamatta mallia. Mainosmiesten tehtävä on kehittää niille argumentteja jotta ostaja saadaan haluamaan uutta mallia ja uskomaan perusteet uuden tarvitsemiselle.
Nyt kun on vielä pari minuuttia aikaa niin otan esille vielä uusista teknisistä innovaatoista digiboksit. Kuvahan ei parane digibokseilla jos antennisignaali on ollut riittävän voimakas aikaisemmin. Kuvanlaatu itseasiassa heikkenee analogiseen (portaattomaan=täydelliseen) verrattuna. Etuna on ainoastaan lähetyskustannusten halpeneminen ja interaktiivinen mahdollisuus ja samalla kaikkien kanavien tuleminen maksullisiksi.
Ihmiset siis ostavat vuotta ennen lähetysten päättymistä "kansalaisbokseja" joiden avulla ei ole mahdollista katsoa toista kanavaa samalla kun tallentaa toista kanavaa tai katsoa toisessa huoneessa toista kanavaa ilma toista digiboksia. 400e sitten saa boksin missä on kaksi viritintä ja kovalevy. Kiinnostaakin paljonko vuoden kuluttua nuo paremmat boksit ovat halventuneet ja ovatko ne parempia kuin nykyään. Millä myyjät selittävät huonon boksin myymisensä silloin? Jatkuuko analogiaika kun sairaaloihin ja kouluihin tarvitaan miljoonan eukin edestä digibokseja jotta kaikki voisivat katsoa haluamaansa kanavaa?
Skrivasin näin pitkän vuodatuksen koska sinulla on aina ollut asiallista tarinaa. Lisää karaokea kehiin! Hyvä harrastus. - "Vanha papu"
jossa oli LD ja DVD kirjoitti:
levyjä ja siinä missä LD:t toimivat täydellisesti niin DVD:ssä huomaa että ne ovat tosiaan vain kotikäyttöön tarkoitettuja. Nuo menut ovat todella idioottimaisia mutta onneksi jotkut levyntekijät ovat älynneet pistää valinnat suoraan numerolla. Jotkut Powerin DVD:t ovat esimerkiksi ihan ok. Eli toimivuutta jos katsoo niin LD on pro ja DVD harrastelukäyttöön.
Uusia biisejä ei vähään aikaan ole saanut LD:llä joten valitettavasti joutuu käyttämään DVD:tä jatkeena. Pelkillä LD:llä siis ei yksinkertaisesti tule toimeen ja olenkin kanssasi samaa mieltä siinä. Samoin on ihailtavaa että joku viitsii kantaa sisään toimivia LD:tä noiden DVD:n lisäksi. Joitakin hyviä biisejä ei löydy DVD:ltä.
Uuden tekniikan kehittäminen useinkaan ei tapahdu parantaakseen vanhaa vaan myydäkseen uutta tai parantaakseen tuottavuutta valmistuksessa. LD:ssä samoin kun DVD:ssä kuva tulee samanlaatuisena eli composit videona. Samoin ääni on aivan samassa formaatissa. Ainoa ero on että signaalin voimakkuus on isompi DVD:ssä mikä taas ei vaikuta pätkääkään äänen laatuun.
Ero on ainoastaan kestävyydessä; -90 valmistettu LD vaan toimii kun taas juuri ostettu DVD-pro levy (naurettava nimitys noin huonolle tavaralle) pätkii ja ei toimi kuin satunnaisesti. Lisäksi typerä haku idioottimaisen menun kautta ammattikäytössä.
Laitteista olen myös samaa mieltä. En lähtisi keikalle Pioneerin vanhojen kamojen kanssa mutta toisaalta jotkut oikeat starat saavat nekin soimaan aika kohtuullisesti. Sekin tietty vaatii muulta laitteistolta, kaapeilta ja mikeiltä, melko paljon. Etenkin Pioneerin vanhan karaokepelin mikkikanavien taajuuden leikkaaminen 100Hz:n alapuolelta on joskus aika ärsyttävää jos haluaa lauluun kunnon pohjat eikä pahvimaista soundia.
Autonvalmistajat taas yrittävät myydä uusia malleja pysyäkseen kilpailussa mukana. Useinkaan muutokset malleissa eivät ole merkittäviä ja monasti uuden mallin sisään on rakennettu huoltotyön rahastuksen edistämistä aiheuttavia kohtia tai valmistuskustannuksia on pienennetty parantamatta mallia. Mainosmiesten tehtävä on kehittää niille argumentteja jotta ostaja saadaan haluamaan uutta mallia ja uskomaan perusteet uuden tarvitsemiselle.
Nyt kun on vielä pari minuuttia aikaa niin otan esille vielä uusista teknisistä innovaatoista digiboksit. Kuvahan ei parane digibokseilla jos antennisignaali on ollut riittävän voimakas aikaisemmin. Kuvanlaatu itseasiassa heikkenee analogiseen (portaattomaan=täydelliseen) verrattuna. Etuna on ainoastaan lähetyskustannusten halpeneminen ja interaktiivinen mahdollisuus ja samalla kaikkien kanavien tuleminen maksullisiksi.
Ihmiset siis ostavat vuotta ennen lähetysten päättymistä "kansalaisbokseja" joiden avulla ei ole mahdollista katsoa toista kanavaa samalla kun tallentaa toista kanavaa tai katsoa toisessa huoneessa toista kanavaa ilma toista digiboksia. 400e sitten saa boksin missä on kaksi viritintä ja kovalevy. Kiinnostaakin paljonko vuoden kuluttua nuo paremmat boksit ovat halventuneet ja ovatko ne parempia kuin nykyään. Millä myyjät selittävät huonon boksin myymisensä silloin? Jatkuuko analogiaika kun sairaaloihin ja kouluihin tarvitaan miljoonan eukin edestä digibokseja jotta kaikki voisivat katsoa haluamaansa kanavaa?
Skrivasin näin pitkän vuodatuksen koska sinulla on aina ollut asiallista tarinaa. Lisää karaokea kehiin! Hyvä harrastus.Niin sinä kuin ArtziL:kin kirjoitatte omalta osaltanne asiaa. Artzi vähän meni sivu ajatuksesta, johon tämä ketju perustuu....se siitä.
Oma kannanottoni on, että ainakin kahden tuottajan DVD-levyjä on nopsa käsitellä.
Power on kappalehakunopeudessaan aivan omaa luokkaansa. FinKaraokella tulee turhaan "mörisevä" vaihe esiin. Miksi ei mene suoraan valikkoon. Mulla on käytössä yksi DVD-soitin, joka ohjelmoitaessa ohittaa tuon valikon.
Magnumkaan ei ole paha hakemistonsa suhteen, mutta taustat ovat kuin suoraan myytävältä CD-äänilevyltä. Taustat kuin "apteekista" ei hyvä! Ja tuotanto suosii liikaa tämän päivän jo moneen kertaan käytettyjä säveliä, sekoitettuna eri malliin eli todella kevyttä kamaa. TODELLISET legendat puuttuvat lähes täysin.
MelPlay toimivuudeltaan ja kestävyydeltään ei DVD-levyjen osalta edes kuuluisi kenenkään karaokesettiin, niin onnettomia on nuo poltetut...anteeksi en sano enempää. Entäs se heidän "konepakettinsa..."
ArtziL! Teillä taitaa noita olla? Vai olenko väärässä?
Jos Sinä ammattilaisena arvostat karaokekansaa, niin noissa "konepaketeissa" olet mennyt vähän hakoteille...hirveää ja ala-arvoista tuotantoa.
Tunnen useita laulunharrastajia, jotka ottivat osaa Iskelmän SM-kilpailuihin ja vähänkin enemmän laulutaitoa omaavat ovat samoilla linjoilla kanssani. Pahoitelivat, että MelPlay hämää runsaalla ja hyvälläkin kappalevalikoimalla, muuten ala-arvoisesti toteuttamaansa tuotantoa. Kyllä ELÄVÄ orkesteri karaoketaustoilla on se, joka saa aikaan livemäisen tunnelman.
Meillä on ollut käytössä ensimmäiset suomalaiset karaokeDVD-levyt eli Finkkarit 48,49,50...toimivat edelleen eli kyllä ne kestävät, kun oikein käytetään ja tuotanto on oikein toteutettu, ei poltettuna , kuten MelPlayt.
- karaoke paroni
joo että silleen. olen vanha kiertäjä ja kohdannut asioita kohdallani jotka ei minun mielestäni kuulu karaokeen. onhan tietenkin totta että kun kilpaillaan, ei pitäisi katsoa ulkoisia asioita vaan laulua ja kun on monta laulajaaa on hankalaa tuomaroida. mutta näin vaan on. tuomaristo on monessa kilpailussa kiinittänyt huomiota ulkoisiin avuihin. tulee mieleen että jos olen nainen ja ketkutan itseäni tai annan .....niin voitan(kuten eräs juoru kertoo)mmm . juuri kyseinen firma. sitten toinen asia kun lauletaan niin eikös se yleisö ole joka kuuntelee ,maksaa keikka palkkion ,yms sehän se pitäs päätää ainakin minun mielestä koska yleisöä varten varmaankin kilpaillaan haetaan sopimuksia tai levyä.ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...eikös nuo firmat hae semmoisia jotka menee ylesöön ja tuo rahaa firmaan?? taian lopettaa koko touhun . Hyvää uutta vuotta kaikille
ja onnea uusiin koitoksiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875