Joku tuolla meikkimokat- keskustelussa tätä ehdottikin. Eli kertokaa VAIN itsellenne sattuneita mokia tai muuten vain jälkeenpäin naurattaneita meikkaukseen liittyviä asioita.
Aloittelen itse. :)
1. Pari viikkoa sitten lähdin kaupungille muuten kunnon juhlameikissä, mutta ripsivärin unohdin kokonaan. :D Huomasin vasta kun tulin kotiin. Mun ripset on vielä luonnostaan ihan vaaleat.
2. Joskus käytin pelkästään kirkkaanpunaista huulipunaa, ei siis ollenkaan mitään muuta meikkiä. Olin vielä kalju silloin. Näytti varmaan hyvälle. :D
3. Olin nuorempana osittainen poikatyttö, tykkäsin kyllä tyttöjenkin jutuista, mutta suuri intohimoni oli erilaisten moottorivehkeiden kanssa näpertely. Meikkasin paljon ja käytin siihen aikaa. Käytin mm. arkenakin irtoripsiä. Irtoripsiin ja muutenkin vahvaan meikkiin kun yhdistää öljyiset kädet ja haalarit, niin saattoihan sitä muutama ihminen katsoa kummastellen. :)
4. Sitten toki nämä jokaisen angstiteinin läpikäymät mustat, vihreät, siniset, hopeiset, jne. huulet.
5. Minulla oli meikkausta aloitellessani ongelmana löytää itselleni sopivat värit. Olen erittäin vaalea iholtani ja näin vaaleita meikkivoiteita on vaikea löytää, käytin siis vuosia liian tummaa. Ensimmäiset meikkini sain äidiltäni, joka on sävyiltään lämmin ja minä kylmä, käytin siis lämpimiä värejä, ennen kuin tajusin asian.
Eipä nyt yhtäkkiä tule mieleeni muita, vaikka niitä varmasti on..:D Mutta kertokaapas, kai nyt jokaiselle on jotain sattunut. ;)
Itsellesi sattuneita meikkimokia?
15
2764
Vastaukset
- megs
-käytin kerran rannalla etelässä sinooperinpunaista(ei sovi kellekään)huulipunan tapaista huulten suojavoidetta,jota olin ostanut hotellin myymälästä,näytti varmaan hyvältä... :-P
-liian vaaleaa ja liian tummaa meikkivoidetta tullut käytettyä,ensin mainitusta eräs kaverini huomautti sanomalla kuinka kalpealta näytän
-nuhruisen collegen kanssa varmaan sopii tosi hyvin sellainen viimeisen päälle oleva meikki...
-eräässä lukion koulukuvassa minulla ei ollut yhtään silmämeikkiä,mutta oli huulipunaa ja liian tummiksi ja pitkiksi piirretyt kulmakarvat...se kuva oli jopa väliaikaisessa ajokortissanikin :-D
Siinä ne pahimmat. - janaah
Reilu vuosi takaperin olin just ostanu uuden meikkivoiteen ja meikkasin sit itteni oikein nätiksi. Poikaystis tuli kaverinsa kanssa hakemaan mut junalta ja ihmettelinkin miks se katto niin kummasti.. Sano sit jälkeenpäin että olin ihan keltainen!! :D En ite ollu huomanu meikatessa mut ilmeisesti puuteri oli muuttanu väriä tai jtn..
Sit tossa kesällä laitoin kokovartalo itserusketuksen. Satuin ilmeisesti livostelemaan huulia niin mylla oli ihan ku viikset suun ympärillä.. vaalee rinkula. Oli sit taasen meikkivoiteella käyttöö, nyt kuiteski oikeen sävyisellä!!
Onhn nuita sattunu.. Sit joskus tekoripsi tuppo tippunu poskelle tai muuta huisin hauskaa.. NO sattuuhan sitä.. Ja minä sit osaan oikeesti meikata, ainakin olen elämän meikkikouluni käynyt ja sitä takana on jo jokunen vuosi.. (nyt 20v.)
Joo kertokaas muutkin hauskoja juttuja! :)- *MeiKKaaja*
No niin, kaikillehan niitä virheitä sattuu:
1. Olin 12-vuotias, ja laitoin discoon monta vuotta vanhaa sinisenhohtavaa huulipunaa. Se oikein kutitti ja korvensi huuliani, näky oli järkyttävä, kuin olisin ollut zombie.
2. Käytin tässä muutama kk sitten sellaista Rimmelin kaksipäistä huulikiiltoa(toinen pää värillinen, toinen vain läpinäkyvää litkua).
No, parin tunnin päästä huomasin kaupan peilistä että kiilto ja muu tummahko väri oli hävinnyt, ja huuliani reunusti pinkkiäkin pinkimpi rajaus
3. Käytin yläasteen ekoina vuosina pelkkää huultenrajauskynää...
4. Lainasin äidiltäni Oriflamen itsestäänteroittuvaa kajalia, eli sellaista töhnää mitä vain pyöritetään muovipuikosta ulos. No, iltapäivällä koulun vessasta näin, että minulla ei ollut rajauksia, tai no oli, mutta rajaukset sijoittuvat jonnekin silmäpussien puoliväliin.
5. Sotkin luomiini pelkkää mustaa kulmakarvoihin asti nuorena.
6. Muutama vuosi takaperin, kun viivakulmakarvat olivat kova juttu -minullakin oli sellaiset.
Luokkakuvasta voi huomata, että silmieni yllä törröttää 90 asteen kulmat. Ja vielä oranssit!!
Niin, ja olenhan sentään ystävieni kesken oikea maskeeraaja!! :))
- fjdk
-Joskus seiskalla käytin ihan vaaleanpunaista huulipunaa ja rajasin sen äitini viininpunaisella huultenrajauskynällä.
-Lakkasin kynnet kuulakärkikynälle tarkoitetulla valkoisella peiteaineella. Tussikin tullut tutuksi tässä tarkoituksessa.
-Liian tummat ja hassun malliset kulmakarvat joskus yläasteella. Kaveri huomauttikin että ne näyttävät ihan siltä kuin olisin liimannut ne kiinni x)
-liian tumma meikkivoide tuttua minullekin, kiva raja oli leuassa
Yksi luokkakaverini oli hassun näköinen lukioaikaan, kun käytti ensin aivan keltaista meikkivoidetta, josta hänelle huomautettiin, ja vaihtoi sitten liian vaaleaan ja näytti kuolleelta.- MOKA
Piirsin kerran itselleni kulmakarvat vahingossa silmänrajauskynällä! Niistä tuli hieman tummemmat kuin kulmakynästäni! Pikku moka aamun unenpöpperössä, kynät kun näyttivät suht samalta... :)
- tanttura
MOKA kirjoitti:
Piirsin kerran itselleni kulmakarvat vahingossa silmänrajauskynällä! Niistä tuli hieman tummemmat kuin kulmakynästäni! Pikku moka aamun unenpöpperössä, kynät kun näyttivät suht samalta... :)
Nämähän on ihan huippuja. :)
Tässä yksi lisää,mikä tuli vasta mieleeni:
Olin menossa työhaastatteluun. Työ oli asiakaspalvelua ja asiakkaat enimmäkseen mummoja. Sain jostain syystä päähäni kokeilla uutta luomiväriäni ja siinä olikin reilusti enemmän pigmenttiä mihin olin tottunut ja väri oli tosi tummaa. En kerennyt enää alkaa poistamaan sitä, kun olisin joutunut tekemään pohjan uudelleen, joten ei auttanut kuin yrittää häivyttää sitä mahdollisimman paljon ja laimentaa värin voimakkuutta neutraalimmalla värillä. Haastatteluun jouduin silti menemään erittäin voimakkaassa meikissä. Ihmeekseni sain sen työn, eikä edes sanottu, että pitäisi olla hillitympi. :D - törröttää
tanttura kirjoitti:
Nämähän on ihan huippuja. :)
Tässä yksi lisää,mikä tuli vasta mieleeni:
Olin menossa työhaastatteluun. Työ oli asiakaspalvelua ja asiakkaat enimmäkseen mummoja. Sain jostain syystä päähäni kokeilla uutta luomiväriäni ja siinä olikin reilusti enemmän pigmenttiä mihin olin tottunut ja väri oli tosi tummaa. En kerennyt enää alkaa poistamaan sitä, kun olisin joutunut tekemään pohjan uudelleen, joten ei auttanut kuin yrittää häivyttää sitä mahdollisimman paljon ja laimentaa värin voimakkuutta neutraalimmalla värillä. Haastatteluun jouduin silti menemään erittäin voimakkaassa meikissä. Ihmeekseni sain sen työn, eikä edes sanottu, että pitäisi olla hillitympi. :DKauhea moka, niin paha että vieläkin pistelee kun ajattelen tätä:
Olin olevinaan niin nätiksi laittautunut kouluun. No, tekoripset kruunasivat koko kauneuden -ainakin vielä lähtiessäni.
Päivän myötä sitten räpsyttelin ripsilläni, jotkut tuijotti ehkä oudosti, joku saattoi nauraa, mutta huomio kiinnittyi katsojan silmissä ripsiini...no hyvä merkki, nätit pitkät ripset. Luulin liimanneeni ripset hyvin, mutta vasta iltapäivällä kun kävin kaupasta ostamassa naposteltavaa, huomasin peilistä, että jumaliste tekoripset olivat vain toisestä päästä kiinni ja kivasti haroivat ilmaa toisesta päästä.
Oli niinku aika ilonen ylläri. Eikun vaan ripset hiivattiin ja loppupäivä ilman räpsyttimiä..noloa, hiton noloa... - ......
törröttää kirjoitti:
Kauhea moka, niin paha että vieläkin pistelee kun ajattelen tätä:
Olin olevinaan niin nätiksi laittautunut kouluun. No, tekoripset kruunasivat koko kauneuden -ainakin vielä lähtiessäni.
Päivän myötä sitten räpsyttelin ripsilläni, jotkut tuijotti ehkä oudosti, joku saattoi nauraa, mutta huomio kiinnittyi katsojan silmissä ripsiini...no hyvä merkki, nätit pitkät ripset. Luulin liimanneeni ripset hyvin, mutta vasta iltapäivällä kun kävin kaupasta ostamassa naposteltavaa, huomasin peilistä, että jumaliste tekoripset olivat vain toisestä päästä kiinni ja kivasti haroivat ilmaa toisesta päästä.
Oli niinku aika ilonen ylläri. Eikun vaan ripset hiivattiin ja loppupäivä ilman räpsyttimiä..noloa, hiton noloa...Tämä ei ole meikkimoka mutta tuli edellisestä mieleen, että joskus lukioaikaan laitoin kireät kangashousut kouluun. Hieman ihmettelin kun pojat tuijottelivat peppuani enemmän kuin normaalisti mutta ajattelin että peppuni näyttää housuissa tavallista paremmalta. Kun sitten pääsin kotiin vaihdoin rennommat vaatteet ja huomasin että housut olivat ratkenneet perseestä ja siellä oli kunnon reikä, siis ei mikään ihan pikkureikä, vaan ihan kunnon aukko... Nolotti aivan järjettömästi...En hölmö ollut huomannut tuota edes vessassa käydessäni..
- sama moka
MOKA kirjoitti:
Paitsi että värjäsin kulmakarvani mustalla silmänrajaustussilla ihan tarkoituksella! Meikkaus katsos kiinnosti.. Olin ala-asteella, enkä ollut nyppinyt kulmakarvojani vielä siihen aikaan. Luonnostaan minulla on melko paksut kulmikset, kuten varmaan monella muullakin. Olin muuten tosi hyvännäköinen paksuilla mustilla kulmakarvoilla, muuta meikkiä ei ollut :) Luonnostani olen vaalea. Järkyttävää. Vieläkin nauratta.
Yläasteella taas äiti huomautteli liian tummasta huulipunastani.. Voih.
- meikkaajatar
1. ala-asteella käytin muutaman kerran äitini vanhaa, väh. 15 vuotta vanhaa sinista ripsaria! Se valui aina silmäpussien päälle päivän mittaa ja lopulta näytin siltä kuin olisin saanut turpaani
2. yläasteellä laitoin ihan uskomattoman määrän kajalia silmiin, ja jälleen näytin siltä, kuin olisin saanut turpaani
3. yläasteen loppupuolella pukeuduin veljeni vanhoihin collegepaitoihin ja verkkareihin ja käytin tätini vanhaa pinkkiä huulipunaa!!!!
4. nykyään olen mokannut muutaman kerran meikkivoiteen värin kans ja täydellisen kulmakynän metsästys on johtanut... mielenkiintoisen värisiin kulmakarvoihin....
:) - MiimuXi
1. Limudiskoon lähtiessä 12-vuotiaana tuli kaunistauduttua oikein kunnolla, sininen yves rocherin luomiväri ja sinistä mascaraa- tyyliin... poskipunaa kun en omistanut, lainasin äidiltäni lämpimän viininsävyistä "aikuisten" naisten poskipunaa, kaiken huipuksi voidemaista sellaista. Olen aivan vaalea ja viileä väreiltäni, mahdoin näyttää järkyltä.
2. Liian tumma meikkivoide. Vaihdoin sävyä vaaleampaan, oli liian vaalea. Tämän ongelman kanssa painiminen ei varmaan lopu koskaan, miksei omalle iholle löydy sävyä???
3. Liian tummat kulmat tai ei meikattu kulmia ollenkaan...
4. Pari vuotta sitten satsasin sellaiseen erillisellä aineella kiinnitettävään nestemäiseen huulipunaan, oisko ollut lipfinity. Sävy vain oli syvä violetti, jonka huomasin korostavan epätasaista ihoa ja kellertäviä hampaita... =) kaiken huipuksi ei lähtenyt edes vedenkestävän meikin poistoaineella, aamulla oli edelleen suttuiset liilat huulet...
5. Liikaa ripsiväriä ja paakkuiset ripset...
6. töihin lähtiessä muistin että hampaidenpesu unohtui. oli jo huulikiiltokin laitettu niin yritin silleen varovasti pestä hampaita ilman että huulimeikki kärsii. Heh. töissä kun katsoin peiliin niin suupielestä leukaan valui vaaleanvihreä pepsodent-vana...
7. Järkyttävä finni poskessa, kiireessä peittelin peitepuikolla. vasta ruokatauolla töissä huomasin että oli unohtunut häivyttää peiteväri... finni helotti punaisena ja sen ympärillä valtava läjä kökkööntynyttä peitepuikkoa odottamassa tasoitusta. Kivoja nuo aamuvuorot ;) - kirjolohi
1. Joskusmuinoin kun tuli ekat kestohuulipunat L'Orealilta markkinoille niin niitä oli sitten pakko saada.. En muista oliko muita värejä, mutta mulla siskolla oli molemmilla tummanvioletit tummanruskeat punat. Kyllä kammottaa kun vanhoja kuvia katsoo.. Lisäksi tämä kestopuna oli kauhean kuivaa ja huulissa näkyi tosi selvät rajat, mistä kohtaa kestopuna otti kiinni.
2. Teininä hassasin vähistä rahoistani Max Factorin meikkivoiteeseen puuteriin. Niistä sai kammottavan laikukkaat kasvot. Sitkeästi yritin käyttää niitä, mutta lopulta en voinut. En vieläkään tiedä missä vika? Muutenkin nuorempana tuli käytettyä aika järkyttävän paksuja meikkivoiden/puuteri -yhdistelmiä.
3. En ollut löytänyt/ei ollut varaa teininä ostaa glitter-luomiväriä, joten laitoin kimaltavaa KYNSILAKKAA luomiin. Jep jep!
4. Sitten tietty nää ensimmäiset meikkiyritykset: sinistä luomiväriä, poskipunaa, kirkkaanpunaista kynsilakkaa jne.
5. Mulle on myös käynyt niin, että olen unohtanut ripsivärin bilemeikistä..
6. Ostin halpis-irtoripset enkä saanut liimaputkilon korkkia auki. Lopulta liimat lävähti mun paidalle! Ehkä parempi niin.. Sen jälkeen en ole irtoripsiä koittanut.
7. Kammottava meikkimoka oli myös Anytimen tuotesarjasta jokusia vuosia sitten löytynyt hohtovoide tai mikä lie. Sisällä ei näyttänyt yhtään miltään, auringonvalossa loisti kammottavasti UV-valona.
..eli riittäähän näitä ;) - mun traumat...;/;D
1. Kuudennella luokalla saatoin laittaa kiireessä kuulakärkikynää luomilleni, en nimittäin omistanut juurikaan kuin vanhoja ihan
väriliiduilta tuoksuvia huulipunia.
2. Nämä kaksi eivät ole meikkimoikia, mutta minulla oli ala- asteella nuppineulat korvakoruina. Eli olin katkaissut kaksi punaista nuppineulaa ja laittanut ne korviini korvisten tapaan.
Toinen sattui joskus kolmannella, olin löytänyt meidän perheen vaatehuoneesta ihanan mustan Fii- deodorantin ja suihkaissut sitä itseeni ennen kouluunmenoa.
Koulussa aloimme jotain ns."runttista kun muutama koulukaverini alkoi huutaa että haisen ihan PARTAVEDELLE! Olin kummissani koska minusta haju oli ollut hyvä ja sanoin että olin pistänyt vaan uutta dödöä.
-Kotiin mennessä sitten tietysti huomasin että tuo ihana musta fii olikin FII FOR MEN, Ja olin tuoksunut MIEHELLE koko koulupäivän. - Taivutin
Oli vähän niinku kiire, ja taivuttelin ripsiä semmosella metallisella ripsien taivuttimella. Nojasin käteeni, kun kyttäsin taivuttamista peilistä. Käteni lipsahti, ja noin 80% sen silmän ripsistä irtosi! Jumankauta mutta sattu! Välttelin useita vuosia ripsientaivuttimia, mutta nyt olen jo uskaltanut koskea niihin. Niin, ja ripsetkin kasvoivat melko nopeasti takaisin.
- Glasshanded
Vaikka olenkin vielä hyvin nuori, 15-vuotias, niin kyllä noita meikkivirheitä löytyy aiemmilta vuosilta. :D
1. Joskus 6-luokalla halusin ensimmäistä kertaa kokeilla kajalia, laitoin sitä sitten kouluun kun äiti kerrankin antoi. Minuu hävetti kyllä ihan hirveästi kun tuntui että miulla olis ollu hirveesti meikkiä, vaikkei miulla muuta ollutkaan kuin tuota kajalia ja huulikiiltoa. :D Päivän myötä kaikki huomauttelivat asiasta 'siulla on nuo kajalit vähä levinny...', mutten tietenkään oikein uskaltanut koskea niihin kun pelkäsin niiden leviävän lisää ja eipä miulla mitään peilejä ala-asteella mukana ollut. Varsinkin liikuntatunnilla pihalla kaikki katsoivat hyvin pahasti. :D Koulun jälkeen menin käymään kirppiksellä, jossa äiti sitten oli, ja hän sitten 'hieman' päätti pyyhkiä levinneitä kajaleitani. :D Sen jälkeen en sitä käyttänyt enää, en ala-asteen puolella.
2. Yläasteella aloin käyttämään taas kajalia, lähinnä 7-luokan keväällä. Silloin mie tyhmä tosiaan en käyttänyt muuta kuin puuteria ja kajalia, en ripsiväriä lainkaan. Dämn, kun katselee niitä kuvia joita on silloin otettu miusta, näytän ihan sietämättömän kauhealta. :D Hirvittävät rajaukset, ja pelkästään vielä alaluomella, jolloin silmät näyttää roikkuvilta. Hyihyi.
3. 7-luokan alussa, kun en vielä kajalia käyttänyt, niin käytin vain kimaltavaa voidemaista luomiväriä, jotain sinistä. Se OLI kammottavaa.
4. Vielä viimevuonnakin käytin liian tumma meikkivoidetta, rajat näkyivät aina TODELLA selvästi varsinkin leuassa/kaulalla, kaverit huomauttelivat siitä todella. Itsekin huomasin sen joskus ERITTÄIN HYVIN kun olin ruokalaan menossa, selvästi tummat läikät kaulassa, aijjaij. Hävetti kovasti ja päätin että nyt ostan vaaleamman meikkivoiteen kun sain rahaakin. Ja niin ostin.
5. Viime keväänä käytin aivan kauheaa vaalean ruskeata kajalia, jota ei juurikaan näkynyt kuin tietyssä valossa. Näyttikin aivan siltä että olin vain töhrinyt luomiväriä alaluomelle, ei hyvä.
Näitä on kyllä niin paljon, mutten kyllä jaksa edes kirjoittaa enenpää. :D Hyi minua, onneksi alan olla jo kehittyneenpi tämän meikkaamisen suhteen. ^__^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451207Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979- 41827
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23823