TEKORIPSET

Heivain!

Osaako joku laittaa tekoripsii?
Mä tykkäisin joskus juhliin laittaa sellaiset ja ostinkin ripset, mutta en osaa laittaa niitä ohjeista huolimatta!
Pysyyks ne varmasti sillä liimalla?
Saako ne laitettuu ylipäätään sinne tyveen?

17

16845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nayuta

      En ole kovin hyvä minäkään niitä laittamaan, mutta yleensä saan ne aikani nyhrättyä paikoilleen ja pysymään.

      Kannattaa tehdä kaikki muu meikki ensin, paitsi ripsiväri.

      Monesti (varsinkin halvimpien) irtoripien mukana tuleva liima on niin huonoa, ettei ne vain pysy sillä. Kokeile vaikka laittamalla liimaa peukalon ja etusormen väliin, jos ne liimaantuu yhteen, niin hyvä ja jos ei, niin hanki parempi liima. Niitä myydään yksittäinkin. Tuo liimaus lähtee kyllä irti kohtuudella, lähteehän se ripsirajastakin.

      Tästä on olemassa monta mielipidettä, liimataanko irtiripset omiin ripsiin vai ripsirajaan. Tukevammin ne pysyy jos omiin ripsiin liimaat. Kannattaa kokeilla irtoripsiä silmään ennen liimausta ja leikata lyhemmäksi jos on liian pitkä. Samalla kannattaa katsoa kohta, mistä irtoripsen nauha alkaa. Aloita liimaus silmän ulkonurkasta. Apuna kannattaa käyttää pinsettejä ja jotain pientä tikkua (esim pinsettien toinen pää.)

      Laita liimaa ensin irtoripsien nauhaan ja esim. muutaman millin matkalle irtoripsiin. Taiteile ne sitten paikoilleen. Ylimääräinen liima kuivuu läpinäkyväksi muutamassa minuutissa, mutta isoimmat kokkareet kannattaa silti pyyhkiä pois.

      Lopuksi käytä ripsikampaa ja kampaa omat ripset irtoripsien sekaan tasaisesti. Halutessasi voit vielä laittaa vähän ripsiväriä, mutta varo sotkemasta ripsivärisi harjaa liimaan.

      • ensin

        Kyllä se ripsiväri pitäisi ainakin ohjeiden mukaan laittaa omiin ripsiin ennen tekoripsien laittoa.


      • Nimetön

        Kiitos vastauksesta! luulenpa, että mulla niissä ripsissä onkin se LIIMA! tuntuu ettei millään pysyisi ja ne on sentään vaan 2,50€ maksanut ne ripsetkin....
        Onko muuten pakko laittaa irtoripsien alle ripsaria, jotta se näyttäisi hyvältä lopputulokselta?
        helpottaako sekin laittamista?


      • medusa
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! luulenpa, että mulla niissä ripsissä onkin se LIIMA! tuntuu ettei millään pysyisi ja ne on sentään vaan 2,50€ maksanut ne ripsetkin....
        Onko muuten pakko laittaa irtoripsien alle ripsaria, jotta se näyttäisi hyvältä lopputulokselta?
        helpottaako sekin laittamista?

        Itse laitan sitä liimaa mikä tuli ripsien mukana, ja ihan hyvin pysyy vaikka hintaa ripsillä oli vain noin 3 euroa. Siis ei välttämättä mitään superliimaa, mutta hyvin pysyy jos ei nyt kisko ripsiä ylettömästi.
        Ja mä ainakin laitan ripsaria, koska omat ripset on niin vaaleet että näyttää hassulta ilman. Ja ennen tekoripsiä.


      • ottaa pois
        medusa kirjoitti:

        Itse laitan sitä liimaa mikä tuli ripsien mukana, ja ihan hyvin pysyy vaikka hintaa ripsillä oli vain noin 3 euroa. Siis ei välttämättä mitään superliimaa, mutta hyvin pysyy jos ei nyt kisko ripsiä ylettömästi.
        Ja mä ainakin laitan ripsaria, koska omat ripset on niin vaaleet että näyttää hassulta ilman. Ja ennen tekoripsiä.

        meikin pesun yhteydessä? Multa ei ainakaan lähtenyt pois, kesti 2 pesua, kunnes lähtivät tupsuina pois. En kyllä yrittänyt nyhtää niitä. Omat ripset pysyivät silmissä onneksi. Mistä sait noin halpoja ripsiä?
        Itse ostin Cittarilta, oli monenlaisia...9.90 €.


      • tyhmä?

        Voiko tekoripsiä käyttää monta kertaa peräkkäin vai onko ne kertakäyttöisiä?


    • deianna

      Seppälästä saat hyviä tuuheita ripsiä hintaan 2,95. Toki pitää ottaa pois meikin pesun yhteydessä (lähtee repäsemällä hellästi). Voi käyttää samoja useaan otteeseen.

      Itellä suht tummat ripset, enkä koskaan laita ripsiväriä sinne alle. Tuntuu että irtoripset on sillon vaikeampia laittaa, ripsiväri itessään saattaa sotkeutua.
      Laitan aina muun silmämeikin ja ihan lopuksi irtoripset (menevät ihan rutiinilla), mutta jos et ennen ole käyttänyt, kannattaa tosiaan harjotella muutamaan otteeseen, ettei silmämeikkiään ja rajauksiaan tosipaikan tullen pilaa :>

      Se liima, mikä siellä mukana tulee on todella hyvää. Ja vielä vinkki: Ripset lähtee irti, jollet anna liiman kuivua kunnolla. Kannattaa siis esim. lehden kanssa "löyhytellä" se liima kuivaksi niin se pysyy satavarmasti, kunhan on ehtinyt kuivua :P

    • vielä..

      Kun minä olen käyttänyt tekoripsiä, en ole koskaan laittanut ripsiväriä omiin ripsiini - en ennen, enkä jälkeen tekoripsien laiton.
      Vaikka omat ripseni ovat vaaleat, ne eivät näy tekoripsien alta yhtään. Minusta on aivan turhaa alkaa sotkea näyttäviä, tummia ripsiä ripsivärillä.

      Kun liiman (halvankin) antaa vähän aikaa olla tekoripsissä ennen niiden liimaamista ripsirajaan,
      ripset pysyvät paremmin.

      • Ashley¨

        Itse jonkun verran käyttäneenä pitkällä aika välillä, voin vain sanoa, että sekin taito hioutuu harjoittelemalla. Tekoripset on helppo tapa ehostaa itseään, eikä tarvitse sutata ripsivärien kanssa, saatika pestä pois. Tekoripsiä on niin juhla, -kuten arkikäyttöönkin.

        Oma mielipiteeni on, että kannattaa ensin ostaa kaupasta esim. eyluren tekoripset, ovat suht. hyvää laatua, helpot ohjeet, pitävä liima ja kauniit, erilaiset ripsimallit. Itse ihastuin nyt marketeissa myytäviin eyluren desing -ripsiin, "lash experts" tms. On myös olemassa samaa sarjaa olevat ripset, jotka ovat valmiit laitettavaksi suoraan pakkauksesta. Tekoripset kannattaa ottaa kiinni pinseteillä, lähempää juurta, laittaa liimaa juureen, koko ripsinauhan pituudelta.


    • 123455

      Itse ainakin laitan ensin tekoripset ja sitten taivutan omat ripseni sekä tekoripset ripsentaivuttimella, ja sitten vasta lisään ripsivärin. Näyttää luonnollisemmalta. =)

    • Mia 297

      www.glambeauty.fi Kannataa kokeilla, ne ovat hyviä!!!!

    • 40+ n

      Eluren ripset ovat kauniita ja liima kestää..ovat Cm ja maksaa varmaan 10e...Olen opetellut käyttämään nyt aikuisena irtoripsiä ja ne tuo silmät kivasti esiin! Ripsaria voi laittaa laittamisen jälkeen mutta lienee makuasia...tapoja on monia mutta irtoripset on mahtava keksintö! Minä joudun leikaamaan hieman niitä koska silmäni ovat mantelinmuotoiset ja ripsiä jäisi liikaa ulkonurkkaan...

    • plääh

      voiko irtorpsiin käyttää kynsiliimaa ? meinaan on ripsiliima ostmatta ja en kerkeä enää kauppaan mutta kynsiliimaa on :D

      • jvoedgb ££&/:&

        Hui toivottavasti et laittanyt kynsiliimaa!?!!!


    • Anonyymi

      mäki tarviin nyt apua!! Aloin käyttää tekoripsiä jonku aikaa sitte, mut pitäiskö mun kuinka useesti ostaa uudet ripset? entä jos niihin ripsiin jää sitä liimaa eikä se lähde pois mitä mä teen, ostanko uudet? ite oon laittanu pinseteillä ne kiinni ja ostanu erillisen liimankin, mut en vaan osaa käyttää niitä oikein (liimata osaan mut kuinka useesti pitäis ostaa uudet ja niin) Tarviin apua aika nopeesti!!!!

      • Anonyymi

        Oon siis sama henkilö joka ton kirjoitti niin onko ne myös kerta käyttösiä vai voiko niitä käyttää useemminki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon siis sama henkilö joka ton kirjoitti niin onko ne myös kerta käyttösiä vai voiko niitä käyttää useemminki?

        Samoja ripsiä voi käyttää monta kertaa kunhan huoltaa ne kun ottaa pois eli irrottaa liiman yms


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe