TEHOTYTÖT vko 1

liljami

Moi, Bulleriina ja muut!
Ootteko vielä mukana?
Olen 168 cm pitkä ja paino on n. 82,5 kg (vaaka oli viime kerralla väärässä asennossa lattialla).
Kävin eilen terkkarilla hakemassa vinkkejä laihduttamiseen. Kasviksia rupeen nyt syömään
enemmän ja vähemmän muuta. Lenkkeilyä alan lisäämään ainakin kahteen kertaan viikko. Menen
tänään käymään kuntosalilla ja toivottavasti siitäkin tulee tapa.
Mulla on kolesteroli vähän koholla (6,7), joten
ruokavalioon on tullut jo siitäkin syystä kiinnitettyä huomiota. Silti en ole vielä laihtunut yhtään.
Tsemppiä teille kaikille. Olis kiva kirjotella
vähän useemminkin kuulumisia kuin perjantaisin.

5

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt lähtee

      Hyvää perjantaita, kanssalaihduttajat!
      olipa hyvä että liljami laittoi uuden ketjun, ehdin sitä jo vähän odotellakin...:) itsellä painonpudotus etenee kohtuu hyvin, taas maanantaista kilo tullu alaspäin ja olo mahtava, jipii :) nyt siis yhteensä lähteny 6 viikossa 8,5 kiloa ja täytyy sanoa, et olo ei oo ennen laihduttaessa ollut näin hyvä; se on siis täysin oman pääkopan sisällöstä kiinni. itselleni on ollut lottovoitto hyväksyä se periaate, että tämän projektin kanssa menee nyt useampi kuukausi, joten voi hyvällä mielellä herkutellakin silloin tällöin...ai niin, mun pituus on siis se 170cm ja lähtöpaino oli hurjat 96,4 killoo, nyt tänä aamuna tasan 88 kg. eli onhan tota matkaa vielä (tavoite 65 kg), mut kyllä tässä vaiheessa alkaa jo vaatteistakin huomaamaan pientä kutistumista :) tänään ja huomenna juhlitaan sitten ankarasti pikkujouluja, joten nyt en kyllä aio laskea yhtään kaloria! hyvää viikonloppua kaikille ja minunkin mielestäni voidaan vaihtaa useamminkin kuulumisia!
      -Sanna-

      • nodame-

        -Sanna-,
        millä tavoin aloiti laihdutuksen ja mitä tapoja muutit? Ja mitä liikuntamuotoja käytät? Sinulla kuitenkin hyvin lähtenyt tuo painonpudotus käyntiin ja ajattelin, että jos voisit jotain vinkkiä antaa niin itsekin kokeilisin. :)


      • -Sanna-
        nodame- kirjoitti:

        -Sanna-,
        millä tavoin aloiti laihdutuksen ja mitä tapoja muutit? Ja mitä liikuntamuotoja käytät? Sinulla kuitenkin hyvin lähtenyt tuo painonpudotus käyntiin ja ajattelin, että jos voisit jotain vinkkiä antaa niin itsekin kokeilisin. :)

        No moi taas!
        Nyt on sitten pikkujoulut taas juhlittu ja kankkunen tuntuu vieläkin juilivan päätä, kun nyt pääsis äkkiä töistä nukkumaan...:) Kysyit mun pudotuksesta...Pääasiallisesti oon pyrkiny syömisissäni katsomaan vähän mitä nassuuni vedän, oon myös tietoisesti vähentänyt hiilareiden määrää, en kuitenkaan kokonaan! mulle näyttää toimivan parhaiten ns. 50/50, eli proteiinia puolet ja hiilareita puolet, jos aatellaan esim.ennen saatoin syödä aamulla 2 ruisleipää, niin nykyään syön 1 leivän ja kananmunan. aloin myös syödä lisäproteiinia yhden annoksen päivässä, tekee hyvää saliharjoittelun kanssa. ja sitten ne rasvat...mulle oli oikeesti järkytys huomata miten hyvin esim. aineenvaihdunta toimii, kun lisäät ruokavalioosi hyvää rasvaa! nykyään lorauttelen neitsytrypsiöljyä vähän joka ruokaan ja vatsa toimii moitteettomasti eikä paino nouse, päinvastoin...toki pitää rasvan käyttössäkin muistaa kohtuus. muutenpa en sitten rasvoja paljon käytäkään, vaan pyrin valitsemaan aina keveämmän vaihtoehdon. haluan myös korostaa, etten ole millään atkinsin dieetillä, en siis välttele hiilareita kokonaan, vaikkakin perunaa en juuri syö. mielestäni urheilusta menee maku jos jätät hiilarit kokonaan pois, silloin ei oikein tahdo jaksaa kunnolla.
        Kysyit vielä urheilulajeista joita harrastan. Olen aina ollut kohtuullisen kova liikkumaan, joten peruskunto pohjalla ennen laihdutusta oli ihan ok. Nyt olen pyrkinyt käymään salilla 3 kertaa viikossa, siihen lisäksi vielä muutaman jumpan ja/tai lenkin. liikun siis aika paljon mutta olen varma ,että vähemmälläkin liikkumisella tuloksia tulee.
        Eli siis tämmönen sepostus, toivottavasti tästä on sinulle edes jotakin apua tai yleensäkään saat edes jotakin selvää :) kyllä se siitä lähtee, kovat tsempit muillekin painonpudottajille!


      • Annas
        -Sanna- kirjoitti:

        No moi taas!
        Nyt on sitten pikkujoulut taas juhlittu ja kankkunen tuntuu vieläkin juilivan päätä, kun nyt pääsis äkkiä töistä nukkumaan...:) Kysyit mun pudotuksesta...Pääasiallisesti oon pyrkiny syömisissäni katsomaan vähän mitä nassuuni vedän, oon myös tietoisesti vähentänyt hiilareiden määrää, en kuitenkaan kokonaan! mulle näyttää toimivan parhaiten ns. 50/50, eli proteiinia puolet ja hiilareita puolet, jos aatellaan esim.ennen saatoin syödä aamulla 2 ruisleipää, niin nykyään syön 1 leivän ja kananmunan. aloin myös syödä lisäproteiinia yhden annoksen päivässä, tekee hyvää saliharjoittelun kanssa. ja sitten ne rasvat...mulle oli oikeesti järkytys huomata miten hyvin esim. aineenvaihdunta toimii, kun lisäät ruokavalioosi hyvää rasvaa! nykyään lorauttelen neitsytrypsiöljyä vähän joka ruokaan ja vatsa toimii moitteettomasti eikä paino nouse, päinvastoin...toki pitää rasvan käyttössäkin muistaa kohtuus. muutenpa en sitten rasvoja paljon käytäkään, vaan pyrin valitsemaan aina keveämmän vaihtoehdon. haluan myös korostaa, etten ole millään atkinsin dieetillä, en siis välttele hiilareita kokonaan, vaikkakin perunaa en juuri syö. mielestäni urheilusta menee maku jos jätät hiilarit kokonaan pois, silloin ei oikein tahdo jaksaa kunnolla.
        Kysyit vielä urheilulajeista joita harrastan. Olen aina ollut kohtuullisen kova liikkumaan, joten peruskunto pohjalla ennen laihdutusta oli ihan ok. Nyt olen pyrkinyt käymään salilla 3 kertaa viikossa, siihen lisäksi vielä muutaman jumpan ja/tai lenkin. liikun siis aika paljon mutta olen varma ,että vähemmälläkin liikkumisella tuloksia tulee.
        Eli siis tämmönen sepostus, toivottavasti tästä on sinulle edes jotakin apua tai yleensäkään saat edes jotakin selvää :) kyllä se siitä lähtee, kovat tsempit muillekin painonpudottajille!

        Nyt lähtee kyllä mun kilot. Jos joku voisi pari kertaa viikossa udella multa kuulumisia? En ole uskaltanut yli vuoteen vaa'alle, mutta noin 185cm/125kg. Lupaatteko tsempata ja potkia tähän läskiperseeseen?


      • -Sanna-
        Annas kirjoitti:

        Nyt lähtee kyllä mun kilot. Jos joku voisi pari kertaa viikossa udella multa kuulumisia? En ole uskaltanut yli vuoteen vaa'alle, mutta noin 185cm/125kg. Lupaatteko tsempata ja potkia tähän läskiperseeseen?

        Täältä saat kyllä haluamasi tsempin; muista vaan laittaa viestiä niin jaetaan kokemuksia! Aloittaminen on aina hankalinta, mut kun vauhtiin pääsee niin se onkin sitten kiloille kyytiä...:)
        Oikein isot tsempit sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe