Kaipaisin hieman apua ja vinkkejä...
Olen sirkusprojektissa mukana ja
etsinnässä perinteistä "sirkusmusiikkia".
Mielessä soi montakin kappaletta, mutta säveltäjät / kappaleiden nimet hukassa.
Jos sinulla on ideoita, kirjoita ihmeessä =)
Mitä musiikkia sirkukseen ?
19
11460
Vastaukset
- Circusflex
No vanha kunnon Gladiaattorien sisääntulomarssi (Julius Fucik, 1872-1916) tulee tietysti mieleen ihan ensimmäisenä. Miksikäs ei myöskin Johann Strauss vanhemman Radetzky-marssi (op. 228).
- Latva-Lahon Ajattelija
Khatzaturianilla (tai miten hemmetissä se kirjoitettiin... kohta iskee taas se oikeikirjoituksen "tarkastaja") oli yksi teos mitä on sirkuksissa usein käytettykin. Löytyy varmasti heti mistä tahansa "best of" tms. plätyiltä.
- Wi**uilija
Latva-Lahon Ajattelija kirjoitti:
Khatzaturianilla (tai miten hemmetissä se kirjoitettiin... kohta iskee taas se oikeikirjoituksen "tarkastaja") oli yksi teos mitä on sirkuksissa usein käytettykin. Löytyy varmasti heti mistä tahansa "best of" tms. plätyiltä.
No nyt se pelätty Oikeinkirjoituksen Herra Tarkastaja iski jälleen! Khatzaturian (eli alempana Mursun kirjoittamana Hatsaturian) pitäisi kai oikeasti kirjoittaa suomalaisittain (Aram) Hatšaturjan, mutta usein tuo hattu-s näköjään kirjoitetaan paljaspäisenä (Hatsaturjan). Mutta j siihen joka tapauksessa kuuluu, vaikka engelsmannit sun muut panevat i:n! Sorry!
Tuo Miekkatanssina tai Sapelitanssina tunnettu pätkä on musiikkia baletista "Gajane" (joka on ulkomaisissa lähteissä tavallisesti muodossa "Gajaneh". Olisihan tuon voinut tietenkin muuntaa vaikka suomalaiseen muotoon "Kajaani" :o)
Baletti "Spartacus" on myös Hatšaturjanin kynästä. Senkin osia soitetaan paljon. Mm. Spartacuksen ja Fryygian (Frygian) duetto soi aikoinaan TV-sarja "Merilinjan" tunnarina. Ei ole kuitenkaan oikein sirkusmusiikkia! - AP
Oisko muita ideoita kaipais omaan sirkukseen musiikkia ps pitäis polttaa cd niistä mulla on jotai kyllä.
- Mursu
Scott Joplin: pianomusiikkia, ihan mitä tahansa hänen säveltämäänsä. Tai melkein mitä tahansa amerikkalaisen säveltäjän musiikkia 1900-luvun alkuvuosikymmeniltä.
Ihan kuriositeettina etsi käsiisi Louis James Alfred Lefebure-Welý: Sortie Es-duuri!
Hatsaturian: Spartacus-baletti, siellä muistaakseni on eräs miekkatanssi.
eiköhän näillä sirkus synny!- Wi**uilija
Miekkatanssi (Sapelitanssi) on baletista "Gajane". Hatšaturjanin säveltämiä toki sekä Gajane että Spartacus.
- Mursu
Wi**uilija kirjoitti:
Miekkatanssi (Sapelitanssi) on baletista "Gajane". Hatšaturjanin säveltämiä toki sekä Gajane että Spartacus.
Kiitos korjauksesta, Hatsaturijanin baletit eivät ole ihan täydellisesti hanskassa ulkomuistista.
- Circusflex
Jokin G. Rossinin ooppera-alkusoitoista saattaisi toimia sirkusmusiikkinakin. La gazza ladra (Varasteleva harakka)?
- Tirehtööri
...olette auttaneet paljon. Sirkuksessa musiikki on tunnelman luojana todella tärkeää. Olette auttaneet tässä "projektissa" todella paljon.... ja nyt vain musiikkia etsimään. =)
- Kijé
Tirehtööri kirjoitti:
...olette auttaneet paljon. Sirkuksessa musiikki on tunnelman luojana todella tärkeää. Olette auttaneet tässä "projektissa" todella paljon.... ja nyt vain musiikkia etsimään. =)
Pakko se on näemmä tähänkin sirkukseen osallistua;
kukaan (kenkään) ei muistanut sitä todellista soupiisiä Jacques Offenbachin operettirilluttelusta "Orfeus manalassa" (kanalassa?). Sen vauhdikas can-can-kipale nyt on viimeisen päälle sopiva. Paree vielä jos vaikka saisit siitä hankittua oikein räikyvän puhpil-version...! - tätäkin...
Kijé kirjoitti:
Pakko se on näemmä tähänkin sirkukseen osallistua;
kukaan (kenkään) ei muistanut sitä todellista soupiisiä Jacques Offenbachin operettirilluttelusta "Orfeus manalassa" (kanalassa?). Sen vauhdikas can-can-kipale nyt on viimeisen päälle sopiva. Paree vielä jos vaikka saisit siitä hankittua oikein räikyvän puhpil-version...!ole soitettu?
http://www.youtube.com/watch?v=TPCsGIiciLM&feature=related - AP
Tirehtööri kirjoitti:
Mulla ois viellä yks irwi goodman suomen suurin sirkus
- Peeter
Monissa sirkuksissa niin suomessa kuin
ulkomailla soi myös "easy listening instrumentals"
genreen sijoittuvaa soitettua musiikkia.
esim. muunneltuja versioita 101 strings,
violinos de sao paolo, Lebanoff strings.
Musiikkia voi soitta kelanauhoilta jotka
on koostettu suoraan tätä sirkusta varten
tai sitten paikalla on pieni live-orkesteri
sähköbasso,2 violistia, rummut...jne.
Olet hyvällä asialla, toivottavasti löydät
sopivan tavantoteuttaa musiikki puoli sillä
liian usein suomessa jutut kaatuu huonoon
ja puolivalmiisiin suunnitelmiin eli ei ole
jaksettu paneutua loppuunasti asiaan ennen
toteuttamista. - tp
mulla on cd mutta se on rikki
- Finilandia sirikus
Henri Mancinin "Baby elephant walk" sopii täydellisesti sirkukseen!
- Tämä sopii hyvin
http://www.youtube.com/watch?v=1GWXLcZdmqY
Älä heitä pöksyjäsi lavalle, babe! - Tartu kampeen
Sirkukseen käy kaikki klassinen musiikki, sillä sehän on pelkkää posetiivimusiikkia, jota pellet säveltävät.
- vks3
No niitä on aika paljon :)
- anatti1
Kaipaan kunnolla sirkus musan nimiä voisitteko laitaa biisit vaikka sulkuihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685