Anopista lapsenvahti?

Perspektiiviä

Miksi ottaisin anopin lapsenvahdiksi?
on ilmainen

Miksi en ottaisi anoppia lapsenvahdiksi?
- anopin ei tarvitse leveillä "ilman minua ette pärjää" -asenteella
- anoppi saattaisi tuntea itsensä hyväksikäytetyksi
- ei tarvitse selittää omia menojaan, kun ei vie lasta hoitoon
- kun maksaa rahalla palkan vieraalle lapsenhoitajalle, ei jää kiitollisuudenvelkaan
- ainoa lastemme kanssa tekemisissä oleva ihminen, joka haukkuu lapsilleni minua eli lasten äitiä
- läpsii lapsia kiellon päälle, koska ruumiillisessa kurituksessa ei ole mitään pahaa
- en muutenkaan jätä lapsiani hoitoon ihmiselle, josta en pidä tai joka ei pidä minusta
- outo metodi: jos haluan, että anoppi ei tee jotain tiettyä asiaa lasten kanssa, minun pitää nimenomaan kehottaa häntä tekemään sitä (niin ei varmasti tee)
- ainoa paikka, missä lapsia pakkosyötetään
- jos jätän yhden lapsen anopin hoitoon, minulla on kaksi vahdittavaa, jos jätän kaksi lasta anopin hoitoon, minulla on kolme vahdittavaa -> pääsen vähemmällä, kun vahdin vain lapsiani

14

1891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

Lapset nauttii: lapsi tykkää mahdottomasti kaikista isovanhemmistaan ja jotenkin heillä on outo kyky saada lapsi rauhottumaan :)

Isovanhemmat nauttii: isovanhemmat pääsisivät itsekin näkemään lastaan, oletan että myös anoppi tykkää nähdä lapsenlastaan

Vanhemmat nauttii: saisimme miehen kanssa hengähdystauon
      -------------------------------------------
      - En ole kuitenkaan ihan samanlaisissa väleissä kuin äitini, joten en kuitenkaan kehtaisi kysellä häntä lapsenvahdiksi paitsi jos itse ilmaisee haluavansa. Kun se ei kuitenkaan ole hänen vastuullaan tai pakotetta vahtimaan lasta

- Jos lapset olisi säännöllisesti isovanhemmillaan, kenellä tahansa heistä, vahdittavana niin menisivät varmasti pilalle kaikesta hemmottelusta. Ainakin oma äitini on sanonut, että se kuuluu hänen oikeuksiinsa saada hemmotella lapsenlasta :P Ja käytöksestä päätellen sama ideologia vallitsee myös anoppilassa.

...Hmmm..Jäätiin plussan puolelle :D

• kauan sitten

Oma äitini sanoi jo ennen kuin mummu olikaan, että ei meinaa ikinä olla lastenvahtina. Omat lapset riittävät, sanoi hän.
        Lapsuudessani meillä oli päiväapulainen, joka hoiti vauvan kokonaan. Äitini ei edes imettänyt, joten apulaisen lapseksihan vauva muuttui. Minä isosiskona sitten paimensin ulkosalla.

Omia lapsiani en olisi jättänyt hänelle 2 tuntia pitemmäksi ajaksi. Sinä aikana ei olisi tarvinnut syödä eikä vaippoja vaihtaa. Onneksi sellaista tilannetta ei ikinä tullutkaan.
        Muistin hänen sanansa. Emme koskaan edes puhuneet asiasta.

Anoppini rakasti lapsia ja halusi hoivata heitä pienestä pitäen. Suruni oli suuri, kun hän kuoli lasteni ollessa alle kouluiän. He eivät mummuaan muista.
        Vanhemmilla serkuilla on paljon ihania muistoja hänestä.

• +-O

ilmainen
      tarjoaa ruuat hoidon ajalla
      - en saa kontroloitua meillä ei yhteisiä tuttuja
      - en halua lapseni kiintyvän anoppiin
      - lapsi ei osaa/ymmärrä kertoa miten anoppi käyttäytyi ja hoisi

• anopinmursu

Et halua lapsen kiintyvän mummoonsa?
        Hei, ei se ole sinulta pois, jos lapsi tuntee rakkautta mummoaan kohtaan.
        Ole ihan huoleti, vaikka lapsi kiintyisi: äiti on kuitenkin aina se oma äiti.
        Älä välitä lapseen mustasukkaisuuttasi, hän aistii sen ja ahdistuu.
        Luota itseesi äitinä, että joka tapauksessa olet lapsen koko maailma. Silloin voit suoda lapselle otettavaksi vastaan mummonrakkautta. Sehän on lahja lapselle!
        Ette menetä siinä mitään.

• onkin

kasvamassa oikea hirmuanoppi, jatka samaan malliin vain.

• anopinmursu
        onkin kirjoitti:

kasvamassa oikea hirmuanoppi, jatka samaan malliin vain.

Tässähän ei ole ketään moitittu, ei ivattu, ei halveksittu.
        Tarkoitus oli rohkaista epävarmaa miniää!
        Mutta tottakai jokaisella vanhemmalla on oikeus määritellä rajat itselleen ja lapselle.
        Jos äiti pelkää, että paha mummo kaappaa lapsen, niin ei siinä mittään, sitten pidetään etäisyyttä.
        Jokainen eläköön kuin parhaaksi näkee.

• .........
        anopinmursu kirjoitti:

Tässähän ei ole ketään moitittu, ei ivattu, ei halveksittu.
        Tarkoitus oli rohkaista epävarmaa miniää!
        Mutta tottakai jokaisella vanhemmalla on oikeus määritellä rajat itselleen ja lapselle.
        Jos äiti pelkää, että paha mummo kaappaa lapsen, niin ei siinä mittään, sitten pidetään etäisyyttä.
        Jokainen eläköön kuin parhaaksi näkee.

Huomasithan sitten, että tuo kirjoitus ei ollut sinulle kohdistettu...Varmistan vain.

• anopinmursu
        ......... kirjoitti:

Huomasithan sitten, että tuo kirjoitus ei ollut sinulle kohdistettu...Varmistan vain.

No nyt huomasin. Sorry, luulin että minulle, mutta ei ollutkaan.

• tuo kaikki

myös äitiisi ?

• mutta ei miniän mielestä

olet oikeassa anopilta on kielletty kaikki jotka omalle äidille sallittu.

• onkin.....
        mutta ei miniän mielestä kirjoitti:

olet oikeassa anopilta on kielletty kaikki jotka omalle äidille sallittu.

ja mistähän se kertoo tuossa ihmissuhteessa. Mielestäni siitä, että vika ei välttämättä olekkaan anopissa. Anopin tekemiset kun on naisen äidin tekemänä sallittuja ja jopa toivottuja mutta anopin tekemänä jotain aivan muuta....hmmmm

• anoppina

Anoppi on lapselle mummu ja näinollen paras ja luotettavin hoitaja mitä olla voi !

Se mitä hän on anoppina sinulle on asia aivan erikseen eikä sillä pidä sotkea lapsen ja mummun välejä.

• niin totta!

Allekirjoitan kaiken tuon!

• Esim näin.

- anopin ei tarvitse leveillä "ilman minua ette pärjää" -asenteella
      ANOPPI: Levennellä kenelle? Juoruavatko ihmiset tuollaisia?

- anoppi saattaisi tuntea itsensä hyväksikäytetyksi
      ANOPPI: Huolehtiminen on vapaaehtoista. Et kai esitä pyyntöäsi vaatimuksena? Kuinka pitkiä aikoja lapset hänellä olisivat?

- ei tarvitse selittää omia menojaan, kun ei vie lasta hoitoon
      ANOPPI: Eikö ole kohteliasta sanoa, minne menee, jos vie lapsen anopin hoiviin?

- kun maksaa rahalla palkan vieraalle lapsenhoitajalle, ei jää kiitollisuudenvelkaan
      ANOPPI: anopille voi maksaa myös, jos pelkää jäävänsä kiitollisuudenvelkaan, esim. siivousapuna, tai hyvällä ja tarpeellisella tavaralla, johon anopin rahat ei riitä.

- ainoa lastemme kanssa tekemisissä oleva ihminen, joka haukkuu lapsilleni minua eli lasten äitiä
      ANOPPI: Mistä tiedät? Et varmaan ole paikalla. Lasten ikä?

- läpsii lapsia kiellon päälle, koska ruumiillisessa kurituksessa ei ole mitään pahaa
      ANOPPI: Siinä valehtelet. Mummut eivät lyö lapsia. On muutenkin huolestuttavaa huolehtia lapsista, ja jos he vielä rupeavat pelkäämään mummuaan, niin vierailusta ei tule mitään.
      Jos taas lapset ovat viikkotolkulla mummulassa, kai kotona korostetaan, että mummua totellaan kuten vanhempia ihmisiä aina.

- en muutenkaan jätä lapsiani hoitoon ihmiselle, josta en pidä tai joka ei pidä minusta
      ANOPPI: Sehän on oma ratkaisusi, eikä anoppi siihen voi puuttua.

- outo metodi: jos haluan, että anoppi ei tee jotain tiettyä asiaa lasten kanssa, minun pitää nimenomaan kehottaa häntä tekemään sitä (niin ei varmasti tee)
      ANOPPI: Sinulla on kiero ajatusmaailma.

- ainoa paikka, missä lapsia pakkosyötetään
      ANOPPI: Kysyn jälleen, mistä tiedät? Kertovatko itkuiset lapset siitä? Piti syödä, vaikkei halunnut? Uskot siis joka sanan, minkä lapsi kertoo.

- jos jätän yhden lapsen anopin hoitoon, minulla on kaksi vahdittavaa, jos jätän kaksi lasta anopin hoitoon, minulla on kolme vahdittavaa -> pääsen vähemmällä, kun vahdin vain lapsiani
      ANOPPI: Saattaa olla parasta, että tapaattee vain tavallisten vierailujen merkeissä, kuten sukulaiset ja tuttavat yleensäkin.

Asenteesi osoittaa, että lastenhoito-ongelmasi eivät ratkea sillä, että vaivaat niillä anoppiasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe