nännilävistyksestä

paraneminen?

Kiinnostuin kundina hieman nänniläväristä, mutta yllätyin kovasti lukiessani Harness Bodypiercing Studio -sivuilta nännilävistyksen hitaasta paranemisesta: "Nännin parantuminen kestää 3- 12 kk ja sinä aikana haava erittää jatkuvasti kudosnestettä". (http://www.yazka.com/nanni.htm)

Jos nännilävärin, esimerkiksi tapin, paraneminen ja "kypsyminen" kestää monta kuukautta muutamien päivien tai viikkojen sijaan, en taida ollakaan kiinnostunut...

Kokemuksia, näkemyksiä? Kuinka tämä mainittu monen kuukauden ajan kestävä kudosnesteen tihkuttelu on vaikuttanut lävärin pitämiseen tai arkeen sen kanssa?

En ole tosiaankaan mikään "lävistysihminen", mutta tästä ihan varovasti kiinnostuin. - Tulkoon ainakin tutkituksi. :)

7

2820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan

Joo, ensinnäkin se sattuu aivan saatanasti. Kipukynnys mullakin aika korkea.
      Mulla oli noin kaksi vuotta nännilävistys eikä se siinä ajassa parantunut kunnolla lainkaan.

Kuusi vuotta sitten otin sitten kokonaan pois ja se reikä on vieläkin ja kun sitä puristaa, tulee jotain ei nyt ihan mätää, mutta jotain kuitenkin.

Hoidin kyllä asianmukaisesti lävistyksen ottaessani ja niin edelleen, mutta näin kävi minulle.

Ehkä jos olisin ollut sen ensimmäisen vuoden ilman paitaa ja tissi paljaan, olisi paraneminen voinut olla toinen.

Muut lävistykset on ok eikä tatuointien paranemisessakaan ole ollut ongelmia.

• sattunut

Niin, onhan se hyvin henkilökohtaista, enkä mä sillä että voi prkeleen prkele kun tekee kipiää, kuhan nyt kirjotin.

Mä luulen että toi mun fiasko paranemisen kanssa liittyy kuitenkin siihen,että on aina ollut jonkinlaista ihottumaa ja muita iho-ongelmia ja ehkä se ei vaan sopinut mulle sen takia. Toisaalta, kuten jo mainitsin, niin muiden (lävärit&tatskat) kanssa ei ole ongelmia.

• aloittaja
        sattunut kirjoitti:

Niin, onhan se hyvin henkilökohtaista, enkä mä sillä että voi prkeleen prkele kun tekee kipiää, kuhan nyt kirjotin.

Mä luulen että toi mun fiasko paranemisen kanssa liittyy kuitenkin siihen,että on aina ollut jonkinlaista ihottumaa ja muita iho-ongelmia ja ehkä se ei vaan sopinut mulle sen takia. Toisaalta, kuten jo mainitsin, niin muiden (lävärit&tatskat) kanssa ei ole ongelmia.

Hei,

ja kiitos kommenteista!

Onkohan siis suurta eroa toipumisen suhteen sillä, käyttääkö lävistyksessä rengasmaista korua vai tappia? - Tätä jälkimmäistä eli tappia eikö jo siteerattu lävistäjä suosittele? Mietin, onko edellä kuvaillussa erityisen huonosti parantuneessa lävistyksessä käytetty mitä korutyyppiä.

Ilmeisesti nännilävistys ei kuitenkaan ole lävistyksiin ja muuhun extremeen tottumattomalle (eli minulle) sitten paras mahdollinen kuitenkaan, kuulostaa siltä. Ajattelin kai, että nännilävistys olisi vähän niin kuin korvakoru, että vaivaton ja hyvin paraneva. - Eikä esimerkiksi jatka kudosnesteen tihkuttelua jatkuvasti. Eikö kudosnesteen tiputtelun toisaalta voisi ajatella olevan merkki siitä, ettei lävistys ole täysin parantunut siinä mielessä, että yhä kudos "valskaa"? Näinhän ei terve iho tee.

Ajatuksen tasolla lävistys vain kävi mielessä, ja hyvä kun asiasta löytyy tietoa ja kokemuksia. :)

• parantunut
        aloittaja kirjoitti:

Hei,

ja kiitos kommenteista!

Onkohan siis suurta eroa toipumisen suhteen sillä, käyttääkö lävistyksessä rengasmaista korua vai tappia? - Tätä jälkimmäistä eli tappia eikö jo siteerattu lävistäjä suosittele? Mietin, onko edellä kuvaillussa erityisen huonosti parantuneessa lävistyksessä käytetty mitä korutyyppiä.

Ilmeisesti nännilävistys ei kuitenkaan ole lävistyksiin ja muuhun extremeen tottumattomalle (eli minulle) sitten paras mahdollinen kuitenkaan, kuulostaa siltä. Ajattelin kai, että nännilävistys olisi vähän niin kuin korvakoru, että vaivaton ja hyvin paraneva. - Eikä esimerkiksi jatka kudosnesteen tihkuttelua jatkuvasti. Eikö kudosnesteen tiputtelun toisaalta voisi ajatella olevan merkki siitä, ettei lävistys ole täysin parantunut siinä mielessä, että yhä kudos "valskaa"? Näinhän ei terve iho tee.

Ajatuksen tasolla lävistys vain kävi mielessä, ja hyvä kun asiasta löytyy tietoa ja kokemuksia. :)

Totta muuten, mulla oli rengas.
        Mutta en usko että tappi olisi yhtään parantanut mun tilannetta.

Sanoit ajatelleesi että olisi kuin korvakoru mutta varmasti muutkin nännilävistetyt voivat kertoa että enemmän hoitoa ja vaivaa se vaatii, korvikset voi lähes unohtaa nopean paranemisen jälkeen.

Mutta harmittaa kun omastani jouduin luopumaan, oli se kuitenkin "kiva".

• aloittaja

Kuten sulkeissa sanoinkin, puhuin tosiaan itsestäni epä-extremenä, ehkä sitten myös epä-extemporena. ;) Siihen perään alunperin kai tapailin hymiöitä keventämään, mutta katu-uskottavuuden nimissä niidenkin viljelyssä olisi kai oltava kohtuus. :D

Mutta tosiaan on ollut mukava lukea kokemuksia ja ajatuksia tästä nännilävistyksestä. - Olkoonkin, että ketjuun vastanneet lienevät kaikki/kumpikin olleet naisia, kun itse omistan myös Y-kromosomin. Itselläni ei tosiaan ole sen enempää lävistyksiä kuin vaikkapa tatuointejakaan. Nännikoru vain kävi mielessä, että voisi EHKÄ olla kiva, jos se olisi oikein helppo ja vaivaton myös. :)

• JohannaL
        aloittaja kirjoitti:

Kuten sulkeissa sanoinkin, puhuin tosiaan itsestäni epä-extremenä, ehkä sitten myös epä-extemporena. ;) Siihen perään alunperin kai tapailin hymiöitä keventämään, mutta katu-uskottavuuden nimissä niidenkin viljelyssä olisi kai oltava kohtuus. :D

Mutta tosiaan on ollut mukava lukea kokemuksia ja ajatuksia tästä nännilävistyksestä. - Olkoonkin, että ketjuun vastanneet lienevät kaikki/kumpikin olleet naisia, kun itse omistan myös Y-kromosomin. Itselläni ei tosiaan ole sen enempää lävistyksiä kuin vaikkapa tatuointejakaan. Nännikoru vain kävi mielessä, että voisi EHKÄ olla kiva, jos se olisi oikein helppo ja vaivaton myös. :)

naisena vastailen minäkin.

Otin molempiin nänneihini tapit 3 vuotta sitten. Samalla kertaa laitettiin. Eka ei tuntunut missään, jälkimmäinen kirpaisi hieman.

Paraneminen vei 2,5-3 kk. Kudosnestettä kertyy renkaisiin edelleen, on normaalia nännilävistyksissä.

Parantuneena ovat vaivattomat. Saattavat tosin ärsyyntyä jos jäävät esim. vaatteisiin kiinni.

Suosittelen. Ovat kauniit. Miehillä varsin seksikkäät.. ;-)

• missing.you

Mulla kesti paraneminen noin puoli vuotta.. Ei se ollu vaivalloista ollenkaan. Ei sitä kudosnestettä niin kauheesti koskaan tullu, että se olis oikeen haitannu. Huuhtelin nänniä ja korua 2-3 kertaa päiväs haaleen viileellä vedellä. Nyt se on ollu mulla pian 6 vuotta. Ja ihan niin ku muitaki lävistyksiä, sitä pitää välillä putsata. Yleensä putsaan ja liikuttelen suihkus samalla.
      Mutta en oo koskaan katunu ja mullaki se oli aivan hetken mielijohde vaan. Oon ottanu kieleen sen jälkeen lävistyksen, ei oo tullu mitään pakkomiellettä lävistyksistä. Ja tatuointejaki on vain yksi pieni. Enkä kumpiakaan meinaa hankkia lisää.
      Enkä mäkään oo mikään tatuointi ja lävistys stereotyyppinen, mä vaan halusin nämä mitä oon sit hankkinu. Rohkeesti siis vaan liikkeeseen tutustumaan tarjontaan. Ja jutteleen lävistäjän kans henk.koht. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18824
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      5795
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5367
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      40
      5250
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      39
      5094
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      82
      4997
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4523
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4187
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      53
      3490
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3175
    Aihe