Mitä mieltä painosta?

nainen 23

Kun täällä näyttää olevan useitakin viestejä painosta ulkonäkökriteerinä niin mitä mieltä miehet (ja miksei naisetkin) olette 61kg painavasta 165senttisestä naisesta? Painoindeksi on 22.4 jos se auttaa hahmottamisessa.

14

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies vastaa

että oot enemmän kuin ihannepainoinen.

• opiskelijanainen

Olen 10cm pidempi... Harrastan urheilua 4 kertaa viikossa parisen tuntia ja paino on tuon saman verran eli 61. Taitaisi olla muutama kilo pudotettavaa vaikka on tuokin hyvä paino jos ei vaan tule yhtään lisää.

• nainen 23 minäkin

Esteettisessä mielessä tossa on n. 5-10 kg liikaa, vaikka olisit millanen fitnesshirmu tahansa... Toki BMI:n mukaan oot normaalipainoinen, mutta senhän tiesitkin.

• ap.

onnistuin kerran pudottamaan painon 55kg:aan kun söin vain kerran tai kahdesti päivässä, korkeintaan kolmesti, sitä alemmas se ei tippunut millään. Heti kun aloin syödä useammin paino alkoi nousta, se nousee aina laihdutusyritysten jälkeen tuohon 61kg:aan ja pysyy siinä. Kaikki kevyttuotteet on jo käytössä ja kaloreita on laskettu vuosikaudet, joten olen päättänyt sitten olla tämän painoinen, harmi että nykyään se on näköjään lihava.

• Usko pois
        ap. kirjoitti:

onnistuin kerran pudottamaan painon 55kg:aan kun söin vain kerran tai kahdesti päivässä, korkeintaan kolmesti, sitä alemmas se ei tippunut millään. Heti kun aloin syödä useammin paino alkoi nousta, se nousee aina laihdutusyritysten jälkeen tuohon 61kg:aan ja pysyy siinä. Kaikki kevyttuotteet on jo käytössä ja kaloreita on laskettu vuosikaudet, joten olen päättänyt sitten olla tämän painoinen, harmi että nykyään se on näköjään lihava.

Jos liikut, et varmaan ole pahan näkönen mut jos et, olet tod näk löysän, ehkä läskin näkönen. (Vaikea sanoa, muutenkin mikähän tää kysymys on, kato peilistä tai kysy kavereilta, vähän helpompaa).

Ja asiaan: Liikut neljänä päivänä viikossa puoli tuntia aerobista, liität niihin myös muutaman lihaskuntoliikkeen punttiksella, syöt jotakuinkin kaloreita esim kutri.net sivustojen ohjeiden mukaan (hedelmiä, vihanneksia, kanaa, kalaa, maitotuotteita), jätät herkut minimiin (suklaalevyt patukoiksi etc.). Jos ei sitten onnistu, niin sinulla ei ole oikeaa motivaatiota laihduttaa tai laihdutat vääristä syistä.

Ei ole kuule sen monimutkasempaa.

• ap.
        Usko pois kirjoitti:

Jos liikut, et varmaan ole pahan näkönen mut jos et, olet tod näk löysän, ehkä läskin näkönen. (Vaikea sanoa, muutenkin mikähän tää kysymys on, kato peilistä tai kysy kavereilta, vähän helpompaa).

Ja asiaan: Liikut neljänä päivänä viikossa puoli tuntia aerobista, liität niihin myös muutaman lihaskuntoliikkeen punttiksella, syöt jotakuinkin kaloreita esim kutri.net sivustojen ohjeiden mukaan (hedelmiä, vihanneksia, kanaa, kalaa, maitotuotteita), jätät herkut minimiin (suklaalevyt patukoiksi etc.). Jos ei sitten onnistu, niin sinulla ei ole oikeaa motivaatiota laihduttaa tai laihdutat vääristä syistä.

Ei ole kuule sen monimutkasempaa.

liikun aika paljon kyllä, mutta en käy punttiksella, se ei koskaan ole innostanut.

Silloin kun painoin tuon 55kg osa tutuista ja kavereista huomautteli laihuudestani ja käski syödä enemmän. Oikeasti. Kaipasin muka jopa joidenkin tuntemattomien ja jopa yhden terkkarin mielestä paria kiloa lisää painoa(hyvin omituista), siksi päätin lopettaa kituuttelun. Tuntuu oudolta että minun pitäisi näiden viestien perusteella silti tiputtaa painoni jopa 51kg:aan, en ole koskaan aikuisena ja siis tämän pituisena painanut niin vähän.

• kuraluikku
        ap. kirjoitti:

liikun aika paljon kyllä, mutta en käy punttiksella, se ei koskaan ole innostanut.

Silloin kun painoin tuon 55kg osa tutuista ja kavereista huomautteli laihuudestani ja käski syödä enemmän. Oikeasti. Kaipasin muka jopa joidenkin tuntemattomien ja jopa yhden terkkarin mielestä paria kiloa lisää painoa(hyvin omituista), siksi päätin lopettaa kituuttelun. Tuntuu oudolta että minun pitäisi näiden viestien perusteella silti tiputtaa painoni jopa 51kg:aan, en ole koskaan aikuisena ja siis tämän pituisena painanut niin vähän.

Ei sitä painoa kannata lähteä pudottamaan tuosta mihinkään. Painat sen minkä painat kunhan itse olet tyytyväinen ja et peiliä kammoksu.

Nykyinen luurankojen ihannointi on melko outoa ja ei se alipaino ole yhtään sen terveellisempää kuin ylipainokaan joten ei kannata tavoitella kumpaakaan ääripäätä =)

• täti 160/60 - normaalipaino...
        ap. kirjoitti:

...usko tämän palstan muutamaan laihuutta ihannoivaan kommenttiin enemmän kuin peiliin, painoindeksiin sekä kavereidesi ja terveydenhoitajan mielipiteisiin??

165-senttisenä ja 51-kiloisena painoindeksisi olisi 18,7 - eli olisit painoindeksin mukaan alipainoinen.

Pidä pää pystyssä, liiku ja syö terveellisesti - etkä voi olla näyttämättä viehättävältä neitokaiselta juuri tuon kokoisena.

• rotunainen

Se taitaa olla sun normaali paino. Ruuminrakenne vaikuttaa siihen. Mä olen 163 cm ja painan 50.5 kg. En liho sitten millään. Siro kun olen. Nuorena eli 19 vuotiaana painoin 58 kg eli se oli sitä nuoruuden pyöreyttä. Lapsen kun sain niin menin alle 50 kg ja haluan nyt muutaman kilon lisää eli 53 kg olis mun ihanne paino. Olen aina liikkunut ja syönyt kevyt tuotteita. Oma äitini oli aina hoikka (ei elää enää) ja isäni on hoikka lisäksi koko suku. Geenit vaikuttaa. Mitä sitä turhaan laihuttaa jos viihtyy omassa painossaan. Ei kannata välittää mitä muut sanoo ja tuijottaa paino indeksiä.

• Clarissaaaa

Höpö höpö noita muutamia ylläolevia kommentteja. Olet ihan normaalin kokoinen nainen, unohda laihduttelut ja nälkäkuurit, ne ei oikeesti johda mihinkään. Jos haluut kiinteytyä, niin rupee liikkumaan säännöllisesti (kävelyä, hölkkää, uintia, tanssia, punttisalia jne.) ja samalla muistat syödä terveellisesti ja riittävän usein. Niin, ja monipuolista perusruokaa, etkä korvaile aterioitasi millään suklaapatukoilla. Siitä se sun painos asettuu siihen mihin kuuluukin, ja paskat jos joku mies ei siihen oo tyytyväinen niin anna olla. Tärkeintä on sun oma hyvinvointisi, toissijaista se mitä miehet ajattelevat. Eli nou hätä, kaikki on ok :)

• kiribati

Minusta ainoa ongelmasi on korviesi välissä. Jos virtuaali-ihmisten mielipiteet painostasi ovat sinulle noin tärkeitä niin olet joko hyvin nuori tai sitten itsetuntosi on kärsinyt jostain syystä pahan kolauksen.

Et tarvitse keneltäkään lupaa tai hyväksymistä ollaksesi tietyn painoinen tai näköinen, olet arvokas juuri sellaisena kuin olet.

Kirjallisuusvinkki:
      Naomi Wolf, Kauneuden myytti: Kuinka mielikuvilla hallitaan naista. KY 1996.

• yyyyyy

Painat suhteessa hieman enemmän kuin minä, 30v mies, ja mun mielestäni olet yksinkertaisesti liian isokokoinen mun makuun. Jonkun muun makuun et toki välttämättä ole liian iso, eikä sulla mitään terveydellistä ongelmaa tossa ole, ellei kaikki kilot ole rasvana keskivartalolla.

Ja sun pitää ymmärtää, että jos kaverit tai terkkarit huomauttelivat sun painosta kun olit hoikempi, ei se johtunut siitä, että he ajattelisivat sun parasta kauneusmielessä tai parisuhdemarkkinoilla, pikemminkin päinvastoin. Nainen voi olla hyvinkin kade toiselle naiselle, jos itse ei ole niin hyvässä kunnossa.

Terveysnäkökulmasta on yksi ja sama, onko sulla painoa 51 vai 61 kiloa. 61 on tosin siinä mielessä huonompi, että siitä on sitten lyhyempi matka vaarallisiin lukemiin, jos painoa alkaa joskus kertyä lisääkin.

Ja jotenkin oli rivien välistä luettavissa, että syöt liikaa. Esim. itse en syö koskaan kuin korkeintaan yhden lämpöisen aterian per päivä, aamu- ja iltapalojen lisäksi. Kaikki turhat mässyt jätän myös minimiin. En tosin kulutakaan mitenkään älyttömästi. Syömiset pitää mitoittaa kulutuksen mukaan.

• yyyyyy

Sanoisin vielä, että hoikkuus on asennekysymys. Itse aion olla hoikka niin kauan kuin se musta on kiinni. Turha vedota mihinkään tekosyihin kun homma on kuitenkin täysin itsestä kiinni.

Myönnän kyllä, että suomalainen nainen on sikäli huonossa asemassa, että rasva kertyy lähtökohtaisesti ihan vääriin paikkoihin. Silti on itsestä kiinni, antaako sen rasvan kertyä vai ei.

• mulle kiloja

minäkippä annan mielipiteeni..Ja kun katsoin lukua niin painosihan on erittäin hyvä,miksi tuosta enää pudottaisit?
      Itse painoin teini tyttönä 60kiloa ja pikkuhiljaa paino tipahti viiteenkymppiin eikä ollut mitään tarkotusta pudottaa.Monesti kyllä oon sanonu ja miettiny että haluaisin muutamia kiloja lisää..mutta kun ei vaan millään kiloja tule:/ että sinuna olisin kyllä ilonen noissa lukemissa.:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe