Onko paska kunto??

poika13weee...

Tässä tulokset mitä oon saanu testeissä:

200m juoksu: 8.39
60m juoksu: 9.10
Punnerrukset/min: 30
Vatsat/min: 44
Leuat: 7
Dipit: 6
Vauhditon pituushyppy: 230cm
Vauhditon kolmiloikka: 680cm
Eteentaivutus istuen: 45cm
Olen siis 13w poika.... Kertokaa mielipiteenne. Haluaisin parantaa kestävyyttä juoksussa ja saada ainakin 12 leukaa ja 10 dippiä. Miten pitäisi treenata. Ja punnerruksia minuutissa 40. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

7

823

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika13wee...

siis se 8.39 oli 2000m ei sentään 200m juoksun aika :D

• on ainakin

surkea, noista leuoista ja vatsoista on vaikea mitään sanoa, kun niitä voi tehdä niin monella tavalla(ei hyväksyttävästi)

• ZZZzzzzzZZZ

Mun mielestä nuo on oikein hyviä tuloksia, varsinkin, kun olet vasta 13-vuotias. Se, kuinka sun pitäis treenata, riippuu siitä, harrastatko jotain urheilulajia..(?)

Tuossa iässä en kuitenkaan suosittele mitään kuntosalia, mutta kuntopiirinä noita liikkeitä olisi hyvä tehdä, varsinkin, jos haluat panostaa nimenomaan noihin tuloksiin.

Tässä olisi semmoinen yksi esimerkki ohjelmasta, jota minä saattaisin tehdä, jos olisin sinä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä ei ole sitten mikään ainoa ohjelma eikä varmasti paraskaan, mutta sellainen suuntaa-antava. Muokkaile sitä itse sitten paremmaksi.

Tässä:
      1.Kuntopiiri n. 3x viikossa
      -Punnerrukset: niin monta kuin menee (n.30)
      -Vatsat: niin monta kuin menee (korkeintaan 50)
      -Leuat: niin mota kuin menee
      -Dipit niin monta kuin menee
      -Venyttelyä sekä alussa että lopussa

Tätä kuntopiiriä sitten 3-4 kierrosta. Itse kyllä oikeastaan tekisin, niin että tekisin punnerrukset vain kerran ja aivan loppuun asti, jos sitä punnerrusten määrää haluasin nostaa ja muut sitten kuntopiirinä, mutta tee miten itse haluat.

2.Hyppy- ja juoksutreeni n.2-3x viikossa
      - Vauhditon pituushyppy 3-4x10 (eli hyppäät eteenpäin, käännyt hyppäät takasin päin, kunnes 10 hyppyä on tehty. Sen jälkeen lepäät ja teet uuden sarjan. NÄitä sarjoja 3-4 tai enemmän, jos siltä tuntuu.)
      -Vauhditonta kolmiloikkaakin voit treenta erikseen, mutta se varmasti parantuu, kun treenaa tuota vauhditonta pituushyppyä.
      -Erilaisia spurtteja (kaikkea väliltä 10-100m) n.10 kpl yhteensä yhdessä treenissä.
      -Ja taas venyttelyä

3.Lenkki 2-4 kertaa viikossa oman mielen mukaan.
      -1 lenkki n.8-10 km
      -1 lenkki n.5-8 km
      -1 lenkki n.2-4 km

Näitä lenkkien määrää ja pituuttakin voi vaihdella oman mielen mukaan.

Tässä olisi nyt sellainen setti, jota tekemällä ainakin jotain luulisi tapahtuvan, mutta jos eit tunnu hyvältä tai ei toimi, niin kannattaa muuttaa. Hienoa, että olet päättänyt urheilla. Se on hyvä juttu ja kannattaa panostaa monenlaiseen urheiluun nuorempana.. Ei tässä sitten muuta..

• Hk pelaaja

Vauhditon 3-loikka/5-loikka ei parana vauhdittomalla pituus hypyllä,meinaan mun vauhditon pituus on 2.20cm ja vauhditon 5-loikka 9m.Et sillain ja juoksu spurtit soveltuu huonosti mittaamaan jalkalihasten voimaa tosin ne vaikuttaa siihen.Meinaan kun koordinaatio kyvyllä ja juoksutekniikalla on yli puolet siitä merkitystä siihen.

Mun tilastot:
        Ikä 14v(-92)
        Vauhditon pituus:220cm.
        Vauhditon 5-loikka:9m.
        Vauhditon 3-loikka:vissiin joku 5m.
        60m:10.34 s.
        Cooper:3250m.

• sprintteri 2

Olen 10v poika en harrasta milläkään tavalla leuanvetoa, mutta kun kokeilin meni 12 leukaa, painan (ehkä) 33-35kg.

• sprintteri 2

Siis mikä on 200m juoksusi aika? Siellä lukee: 8,39.

• loikkija 2

Mitä tuohon vauhdittomaan pituushyppyyn tulee niin kokeilin kävelylenkin jälkeen 215cm, lienee ihan hyvä päälle nelikymppiseltä nuorukaiselta (mies) pit. alle 170cm...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe