ulkomaille. Mita siella Suomessa karvistelemaan jos esimerkiksi ei toita saa vaikka kuinka yrittaisi. Itse kyllastyin Suomen touhuihin totaalisesti valmistuttuani AMK:Sta ja lahdin tanne Norjaan. Enpa ole kylla hetkeakaan katunut, vuoden olen nyt ollut. Suomalaisia arvostetaan ainakin taalla missa itse olen toissa, kovasti. Palkka on n. 17e tunti, toita saa tehda niin paljon kuin haluaa, ihan "vain" siivoojana olen talla hetkella, mutta kovasti tykkaan. Ja potaskaa on, etta taalla kaikki olisi kallista, ainakin itse olen huomannut etta elektroniikka ja vaatteet huomattavastikin Suomen hintoja halvempia. Ja verotus on n.24%, johon kuuluu tietenki esim. sairaalamaksut, joista sinun ei siis mitaan tarvitse maksaa jos sairastut jne jne.
Joten kannustan kylla kovasti jos vain mielessa pyorii ajatuksia lahtea! :)
Mukavaa joulun odotusta kaikille :)
Lahtekaa ihmeessa
7
1743
Vastaukset
- Töitä
Olen kiinnostunut olen töitä vaille ensi maaliskuun 16 päivästä lähtien kerroppa vähän lisää,asun tällä hetkellä Ruotsissa.
- tyota
olet siella ruotsissa tehnyt/haluaisit norjassa tehda? terv. alkuperainen
- jummikks
Vai että sitä ollaan ihan ulkomailla..hehhehehh
Seuraavaa trollia ajatellen;norjassa on ääkköset käytössä.- "neropatti"
mutta eipa sita jaksa joka jumalan kerta painella montaa nappulaa etta saapi yhden ä:n...huh mika heppu olet :)
- mä ainakin
Yes, lisää totuutta Norjasta. Hyvä palkka ja hyvät olot. Eikä tuu kulttuurishokkia, kun ollaan vielä Pohjoisessa. Mä lähden heti, kun valmistun eli noin 1.5v. Tiedän itse ja olen kuullut pelkkää hyvää. TÄYTYY VAIN USKALTAA LÄHTEÄ!!!!
- kerro lisää!!!
Moi!!!
Mitenkäs niitä töitä sieltä Norjan puolelta kannattis lähtee etsimään? Mielessä ollut jo jonkin aikaa sinne lähtö.
Siivousta olen ajatellut tehdä. Tällä hetkellä olen rakennussiivoojana täällä Suomen puolella.. Mitenkäs sinne pääsis raksalle hommiin siivoamaan?- Skywalker20v
Itekkin monesti miettiny, että ois mukava lähtee ulkomaille töihin, sitten tullu " no tää on tätä unelmointia vaa, että unohdetaanpas.." . Näköjään tuota norjaa hehkutetaan, niin miksipä ei?
Ammattikoulun olen käynyt, enenmpää en aattellut käydä edes kouluja. Armeija myös suoritettu.
Englantia osaan jotenkuten, pärjääkö enkulla siel? Ruotsia en osaa pätkän vertaa... On vaa niin pirun vaikee kieli mulle ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71930Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679- 19676