Markkina-arvo teoria

onkin totta!

Törmäsin wikipediassa tähän markkina-arvo teoriaan. Olin kyllä kuullut siitä joskus aikaisemminkin, mutta nyt vasta huomasin että se on tosiaan ihan virallinen teoria. Oikeastaan tuntuu jotenkin vapauttavalta. Saa tieteen määrittelemän aseman ATM:nä ja näin muunkin paikan yhteiskunnassa kun työpaikan. Monet menneisyyden tapahtumat tuntuvat myös entistä ymmärrettävämmiltä.

13

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdään sulle oma

      markkina-analyysi, selvitetään kysyntä sekä kohderyhmät, niin voidaan tuloksia analysoimalla ja muuttujia vertaamalla nähdä onko sulle tarpeeksi kysyntää vai onko volyymit laskenu.

    • kaikennähnyt

      Tuo markkina-arvoteoria on sfnetin keskustelupalstoilla muutamia vuosia sitten kehittynyt kyhäelmä. Muistaakseni ainakin Henri Hansen ja Panu Höglund sitä jankuttivat. Ei ole virallinen teoria.

      • tämä.

        teoria on saanut alkunsa yhdysvalloista(nettipalstoilta sielläkin).
        tätä samaa teoriaa toitotetaan ympäri maailmaa, lienee vain ajan kysymys että se todistetaan tietellisesti todeksi.
        itseasiassa kummallista että pariutumista,näinkin tärkeää ihmisen käyttäytymistä on tutkittu ilmeisen vähän.
        ihmiset eivät ilmeisesti halua sekoittaa tiedettä ja rakkautta keskenään.


    • kiribati

      teoriaa käynyt Wikipediasta lukemassa, mutta kai sen verran tiedät, että Wikipedia ei suinkaan ole sellainen tiedonlähde, johon kannattaisi suhtautua kritiikittömästi (sellaista tiedonlähdettä ei taida olla olemassakaan, mutta jätetään keskustelu tieteenfilosofiasta taas muille palstoille ja aiheeseen paremmin perehtyneille).

      Wikipedia on "tietosanakirja", jota voi päivittää kuka tahansa koska tahansa millä tietämyksellä tahansa. Vielä alkusyksyllä sitä kautta levitettiin "tietona" mm. juttua siitä, että lampaat eivät pysty uimaan, koska niillä ei ole peräaukon sulkijalihasta. Ja monet ottivat tosissaan. On siinä moni biologian opettaja varmaan repinyt epätoivoissaan hiuksia päästään.

      Summa summarum: TIEDE ei siis todellakaan ole määritellyt mitään ATM tai YTM -ihmisiä.

      • (ex)Veijari-77

        Täh? Kyllähn "tiede" määritteli USA:ssa jo ennen II maailmansotaa etelä-eurooppalaiset ja itä-eurooppalaiset geneettisesti alempirotuisemmiksi kuin keski- ja pohjois-eurooppalaiset. Ja Saksassa sittemmin tehtiin tarkat rotuopilliset määritelmät. Huipulla olivat terveet, sinisilmäiset arjalaiset. Nämä ovat sitä todellista YTM-luokkaa. Ja tämän asenteen huomaa maailmallakin; sinisilmäinen suomipoika on kuumaa tavaraa ruskeasilmäisten idän kissojen silmissä.


      • kiribati
        (ex)Veijari-77 kirjoitti:

        Täh? Kyllähn "tiede" määritteli USA:ssa jo ennen II maailmansotaa etelä-eurooppalaiset ja itä-eurooppalaiset geneettisesti alempirotuisemmiksi kuin keski- ja pohjois-eurooppalaiset. Ja Saksassa sittemmin tehtiin tarkat rotuopilliset määritelmät. Huipulla olivat terveet, sinisilmäiset arjalaiset. Nämä ovat sitä todellista YTM-luokkaa. Ja tämän asenteen huomaa maailmallakin; sinisilmäinen suomipoika on kuumaa tavaraa ruskeasilmäisten idän kissojen silmissä.

        ja frenologian avulla tiedettiin jo aikoja sitten, ketkä ovat esimerkiksi rikollisia.

        Näitähän riittää.


    • bvnkjghjg

      Olisit laittanut linkin, niin päästäisiin itsekin lukemaan...

      • löytyy..

        www.wikipedia.fi ja haku Markkina-arvoteoria


    • hone-y

      kertoo enemmän ajastamme ja yhteiskunnastamme kuin yhdestäkään ihmisestä. Paitsi tietty niistä paljastaa paljon, jotka uskovat markkina-arvoteoriaan...

      • yyyyyy

        No panisitko sitten mua? Ai et pane? No se teoria tuli sitten todistettua siinä. Minä kyllä panisin sua.


      • hone-yy
        yyyyyy kirjoitti:

        No panisitko sitten mua? Ai et pane? No se teoria tuli sitten todistettua siinä. Minä kyllä panisin sua.

        Et sä mua panis. Asteikolla 1-10 mun perseen karvaisuus on 9.


      • yyyyyy
        hone-yy kirjoitti:

        Et sä mua panis. Asteikolla 1-10 mun perseen karvaisuus on 9.

        En mä sua paniskaan, mutta tota hone-y:tä panisin.

        Voi toki olla, että hän on 30 kiloa ylipainoinen tantta, mutta panisin silti, ihan vaan vaikka siksi, että saadaan pointti todistettua.


      • hone-yy
        yyyyyy kirjoitti:

        En mä sua paniskaan, mutta tota hone-y:tä panisin.

        Voi toki olla, että hän on 30 kiloa ylipainoinen tantta, mutta panisin silti, ihan vaan vaikka siksi, että saadaan pointti todistettua.

        Täältä tulee lentokone. Nooooooooooooin....*spruits*.

        Case closed.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe