Näin joulun alla on hyvä muistaa, että Leaf:n makeisia ei enää tehdä Suomessa vaan Ukrainassa. Leaf antoi sadoille suomalaisille kenkää takapuoleen.
Kuka edes haluaa antaa lahjaksi Ukrainassa valmistetun suklaarasian?
Boikottiin myös Turun Sinappi. Ruotsissa valmistetulla Turun Sinapilla ei ole enää mitään tekemistä Turun eikä Suomen kanssa.
Muistakaa boikotoida
27
903
Vastaukset
- kun maistuu
hyvältä, eli yritys tekee sen minkä lupaa en boikotoi ja tähän mennessä lupaukset on täytetty. se, että työtä ulkoistetaan ei vaikuta ostopäätökseeni millään tavalla.
- pulauttamista odotteleva
Eli firmoilla ei tarvitse olla mitään moraalia? Jos esimerkiki firma X teettää vinkuintiassa hyvät makeiset 10-vuotiailla lapsilla ruokapalkalla, niin sinä ostat jos se vaan on hyvän makuista?
Suomessa ei olisi työttömyyttä, jos kaikki ajattelisi kuin alkuperäinen kirjoittaja. - ei viestissään
pulauttamista odotteleva kirjoitti:
Eli firmoilla ei tarvitse olla mitään moraalia? Jos esimerkiki firma X teettää vinkuintiassa hyvät makeiset 10-vuotiailla lapsilla ruokapalkalla, niin sinä ostat jos se vaan on hyvän makuista?
Suomessa ei olisi työttömyyttä, jos kaikki ajattelisi kuin alkuperäinen kirjoittaja.puhu alaikäisten työllistämisestä yhtään mitään. lue viesti uudestaan, jos ei asia ole selvä. älä moraalista puhu minulle mitään. jos vinkuintiassa teetetään hyvät makeiset työikäisillä ihmisillä on se minulle aivan sama, onko ne suomalaisten tekemiä vai heidän. money talks bullshit walks, kuten se taas todettiin.
- suivaantunut
ei viestissään kirjoitti:
puhu alaikäisten työllistämisestä yhtään mitään. lue viesti uudestaan, jos ei asia ole selvä. älä moraalista puhu minulle mitään. jos vinkuintiassa teetetään hyvät makeiset työikäisillä ihmisillä on se minulle aivan sama, onko ne suomalaisten tekemiä vai heidän. money talks bullshit walks, kuten se taas todettiin.
Oletkos jotenkin liitoksissa tuohon yritykseen?
Leaf leikkii kotimaista vaikka karkit todellisuudessa tuodaan Ukrainasta. Leafin karkeista ei löydy enää tietoa alkuperämaasta. Pahimmanlaatuista kuluttajien kusettamista sano! - ...
suivaantunut kirjoitti:
Oletkos jotenkin liitoksissa tuohon yritykseen?
Leaf leikkii kotimaista vaikka karkit todellisuudessa tuodaan Ukrainasta. Leafin karkeista ei löydy enää tietoa alkuperämaasta. Pahimmanlaatuista kuluttajien kusettamista sano!Jos karkit itsessään ovat ok, niin se on aivan sama onko ne tehty Murmaaniassa vai Suomessa. Ei tällaisiin asioihin jaksa kiinnittää huomiota, tekee jo elämästä turhan vaikeaa jos alkaa jo hyllyillä syynäillä kauppareissulla mikä missäkin on tehty. Maku ja aiemmat kokemukset ratkaisevat, ei mikään muu.
- suivaantunut
... kirjoitti:
Jos karkit itsessään ovat ok, niin se on aivan sama onko ne tehty Murmaaniassa vai Suomessa. Ei tällaisiin asioihin jaksa kiinnittää huomiota, tekee jo elämästä turhan vaikeaa jos alkaa jo hyllyillä syynäillä kauppareissulla mikä missäkin on tehty. Maku ja aiemmat kokemukset ratkaisevat, ei mikään muu.
Älkää sitte ihmetelkö miksi Suomessa on niin paljon työttömiä kun Leaf:n kaltaiset yritykset vie kaiken työn vinkuintiaan, jossa hommat teetetään ihmisillä pikkupalkalla!
- ei jaksa kiinnostaa
suivaantunut kirjoitti:
Älkää sitte ihmetelkö miksi Suomessa on niin paljon työttömiä kun Leaf:n kaltaiset yritykset vie kaiken työn vinkuintiaan, jossa hommat teetetään ihmisillä pikkupalkalla!
Jos vinkuintialaiset tekevät meikäläisen silloin tällöin napostelemat karkit ja ovat tahollaan tyytyväisiä, niin mitäpäs siinä.
Firmoja tulee ja menee, jos alkaa seuraamaan mikä siirtää tuotantonsa minnekin ja sen mukaan tehdä ostopäätöksiä niin vaikeaksi menee. Sinnehän niitä karkailee ulkomaille Suomen huikeita veroja pakoon enemmän ja vähemmän. Ymmärrän tässä mielessä firman omistajia TÄYSIN. Duunarin on helppo etsiä uusia hommia mutta pyöritäpä isoa firmaa jonka toiminta on kannattavaa, jos verottaja/muu systeemi tekee homman hankalaksi.
Ok, joukossa on tietty voitonmaksimoijiakin mutta kyllä siellä verot kohdalleen haluaviakin on hyvin paljon. Ja jotenkin turhaa periaatteellista kitinää, jos työpaikka karkaa Kiinaan niin siitä nyt kuitenkin sen verran hyvissä ajoin ilmoitetaan että aikaa jää runsain mitoin suunnitella jatko.
- suklaasuu
Sanotaanko näin, että jos sulle työntekijänä tarjotaan samalta alalta työpaikkaa puolet paremmalla liksalla, niin petätkö sä nykyisen työnantajas vaihtamalla duunia? Jos suomalaisten irtisanominen tapahtui lainmukaisesti, niin onks se pahempi kuin se, että työntekijä jättäisi työnantajan?
En nyt tunne Leafin tai Turun Sinapin tarinaa, mutta kunhan ne ukrainalaiset ja ruotsalaiset saa työstään oikean korvauksen ja työolot on hyvät, niin miksi pitäisi boikotoida tuotetta? Ukrainalaisen työn tukemista vois sitä paitsi pitää jo hyväntekeväisyytenä ;)
Kerrothan toki, jos suomalaisia työntekijöitä kohdeltiin kaltoin.- pulauttamista odotteleva
Leaf:n irtisanomat ihmiset olivat pääsääntöisesti 40-50 vuotiaita naisia, joista suurin osa ei ole sen koommin työllistynyt. Makeistehtaan sijasta heidät elättää nyt Suomen valtio, eli me veronmaksajat. Enemmän tunnen sympatiaa irtisanottuja kohtaan, kuin Leafin ukrainalaisia työntekijöitä kohtaan. Asummehan kuitenkin Suomessa.
En voi myöskään sulattaa Leaf:n lyhytnäköistä voiton tavoittelua, vaikkei mitään lakia suoranaisesti olekaan rikottu. - pl.
pulauttamista odotteleva kirjoitti:
Leaf:n irtisanomat ihmiset olivat pääsääntöisesti 40-50 vuotiaita naisia, joista suurin osa ei ole sen koommin työllistynyt. Makeistehtaan sijasta heidät elättää nyt Suomen valtio, eli me veronmaksajat. Enemmän tunnen sympatiaa irtisanottuja kohtaan, kuin Leafin ukrainalaisia työntekijöitä kohtaan. Asummehan kuitenkin Suomessa.
En voi myöskään sulattaa Leaf:n lyhytnäköistä voiton tavoittelua, vaikkei mitään lakia suoranaisesti olekaan rikottu.Mitä Leaf:ille olisi tapahtunut jos nämä suomalaiset ei olisi irtisanottu?
- monella muullakin
pl. kirjoitti:
Mitä Leaf:ille olisi tapahtunut jos nämä suomalaiset ei olisi irtisanottu?
Osakkeenomistajat olisivat saaneet pienemmät optiot?
- ................
monella muullakin kirjoitti:
Osakkeenomistajat olisivat saaneet pienemmät optiot?
En tiedä muista, mutta minua ainakin kiinnostaa enemmän tuotetta valittaessa hinta ja laatu kuin alkuperäismaa.
Toinen asia mikä pitää saada pois sydämeltä.
Ei ole mitenkään väärin jos optiojohtajat vetävät isompaa tiliä, yritys on yritys, kunhan antaa kuluttajille ja alaiselleen samalla tavalla kuin saa. Jos haetaan syyllisiä niin parasta katsoa peiliin ketä on aikoinaan äänestetty päättämään eduskuntaan, sieltä ne lait tulevat ja vaikuttavat hyvin paljon yritysten menestymiseen. Jos joku haluaa menestyä ei ole mitenkään väärin tehdä se ulkomailla jos niin olosuhteet vaativat. - fgdfgdfg
................ kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minua ainakin kiinnostaa enemmän tuotetta valittaessa hinta ja laatu kuin alkuperäismaa.
Ei ole mitenkään väärin jos optiojohtajat vetävät isompaa tiliä, yritys on yritys, kunhan antaa kuluttajille ja alaiselleen samalla tavalla kuin saa. Jos haetaan syyllisiä niin parasta katsoa peiliin ketä on aikoinaan äänestetty päättämään eduskuntaan, sieltä ne lait tulevat ja vaikuttavat hyvin paljon yritysten menestymiseen. Jos joku haluaa menestyä ei ole mitenkään väärin tehdä se ulkomailla jos niin olosuhteet vaativat.On siitä taas yksi pelle!
- FRIDOLINA
Ei ole mitenkään väärin jos optiojohtajat vetävät isompaa tiliä, yritys on yritys, kunhan antaa kuluttajille ja alaiselleen samalla tavalla kuin saa. Jos haetaan syyllisiä niin parasta katsoa peiliin ketä on aikoinaan äänestetty päättämään eduskuntaan, sieltä ne lait tulevat ja vaikuttavat hyvin paljon yritysten menestymiseen. Jos joku haluaa menestyä ei ole mitenkään väärin tehdä se ulkomailla jos niin olosuhteet vaativat.Sä et todellakaan olet mikään pelle. Sä olet ihan oikeassa. Ja eihän kukaan voi päästä yritys miinukselle...Ja jos niin tekee, niin se vasta pelle on!
- Sijoitusyhtiön omistama
FRIDOLINA kirjoitti:
Sä et todellakaan olet mikään pelle. Sä olet ihan oikeassa. Ja eihän kukaan voi päästä yritys miinukselle...Ja jos niin tekee, niin se vasta pelle on!
Leaf ei todellakaan siirtänyt tuotantoa Suomesta siksi, että homma olisi täällä jotenkin kannattamatonta. Toimivathan esimerkiksi Fazer, Panda ja monet muut täällä täysin kannattavasti. Leafin omistavat sijoitusyhtiöt CVC Capital Partners, Nordic Capital sekä toimiva johto. Nämä tahot halusivat repiä hommasta lisää rahaa, siksi Suomen henkilöstö irtisanottiin.
- laadusta
Ei ole mitenkään väärin jos optiojohtajat vetävät isompaa tiliä, yritys on yritys, kunhan antaa kuluttajille ja alaiselleen samalla tavalla kuin saa. Jos haetaan syyllisiä niin parasta katsoa peiliin ketä on aikoinaan äänestetty päättämään eduskuntaan, sieltä ne lait tulevat ja vaikuttavat hyvin paljon yritysten menestymiseen. Jos joku haluaa menestyä ei ole mitenkään väärin tehdä se ulkomailla jos niin olosuhteet vaativat.Joissain vaatteissa ainakin laatu on romahtanut sen jälkeen, kun tuotanto on siirretty halpamaihin. Tällaisia ovat mm. ennen erittäin hyviä lastenvaatteita valmistaneet merkit, nykyään laatu on samaa kuin halpahallin tuotteella. Niitä kuitenkin myydään kotimaisella merkillä esim. anoppini oli ihmeissään, kun eräät t-alkuiset vauvanvaatteet eivät kelpaa lapsenlapselle. Sanoin, ettei niitä pahemmin suomessa tehdä ja 90% äideistä on sitä mieltä, että ne ovat nykyään surkeita. Loput psykologisesti uskovat niiden olevan hyviä aivopesun vuoksi.
- leaffiä naamaan
suomessa muutenkin jokainen katsoo vain omaan napaansa ja perseennuolentakulttuuri jyrää!!
- johon kalikka kalahtaa
Kumman ääriporvarillista tekstiä monelta kun ottaa huomioon että kyseessä on potkuja ja irtisanomisia käsittelevä foorumi!
- moraalikäsitys
johon kalikka kalahtaa kirjoitti:
Kumman ääriporvarillista tekstiä monelta kun ottaa huomioon että kyseessä on potkuja ja irtisanomisia käsittelevä foorumi!
Uskokaa tai älää itse ainakin olen pistänyt muutaman kerran pussin takaisin "naulakkoon",kun muistiin tunkee se "Leefin" juttu.
Syön aika vähän makeeta,joten minun boikotilla ei ole varmaan mitään merkitystä.
Mutta,arvatkaa mitä,meidän tuo naapurimaa Ruotsi teköö niin hyvää suklaata, Marabouta.
Sillain olen joksus ajatellut että niitä Ruottalaisista en oikein välitä,suklaa on kumminkin hyvää.
Mulla on tätikin siellä,joskus sinne aikoinaan mennyt salkkutehtaalle orjaksi.Siitäkään ei ole kuulunut mitään 45 vuoteen.
Harmittaa sillaikin tuo suklaansyöminen.
Pitäisi protestoida. - näitä vaan
moraalikäsitys kirjoitti:
Uskokaa tai älää itse ainakin olen pistänyt muutaman kerran pussin takaisin "naulakkoon",kun muistiin tunkee se "Leefin" juttu.
Syön aika vähän makeeta,joten minun boikotilla ei ole varmaan mitään merkitystä.
Mutta,arvatkaa mitä,meidän tuo naapurimaa Ruotsi teköö niin hyvää suklaata, Marabouta.
Sillain olen joksus ajatellut että niitä Ruottalaisista en oikein välitä,suklaa on kumminkin hyvää.
Mulla on tätikin siellä,joskus sinne aikoinaan mennyt salkkutehtaalle orjaksi.Siitäkään ei ole kuulunut mitään 45 vuoteen.
Harmittaa sillaikin tuo suklaansyöminen.
Pitäisi protestoida.näitä Suomessa valmistettuja tuotteita.
Kyllä minä ainakin boikotoin henk.kohtaisesti määrättyjen firmojen tuotteita, esim. CocaCola companyn juomia en juo ja Turun Sinappia en enää osta ja taitaa Leafitkin jäädä kauppaan. Tutta tuote kanssa yksi boikotoitava ja on niitä muitakin jotka siirtäneet tuotantonsa muille maille. Näitä en vaan osta ja sillä sipuli, toivon sielustani että meitä on mutakin jotka noudattavat sitä mitä OMATUNTO sanelee meille joten uskon että en ole yksin boikotoimassa ja jos olen so what. Minulla ainakin on puhdas tyynynalunen ja nukun yöni paremmin kun tiedän tekeväni edes jotain, vaikka kukaan muu ei tekisi mitään.
En olekaan koskaan tarvinnut myötäeläjiä, olen ennemminkin oman tieni tallaaja... ja tämän tien olen valinnut ja siinä pysyn. Takkiani ette saa käännettyä vaikka mitä tekisitte.
Ja vaikka köyhä olen, siltikin löydän aina suuhuni ja päälleni jotain SUOMALAISTA, näillä pienillä tuloillani. Ostan kyllä joskus jotain muunkinmaalaista, mutta se ei liity tähän periaatteeseeni millään tavalla. - Minäkin...
näitä vaan kirjoitti:
näitä Suomessa valmistettuja tuotteita.
Kyllä minä ainakin boikotoin henk.kohtaisesti määrättyjen firmojen tuotteita, esim. CocaCola companyn juomia en juo ja Turun Sinappia en enää osta ja taitaa Leafitkin jäädä kauppaan. Tutta tuote kanssa yksi boikotoitava ja on niitä muitakin jotka siirtäneet tuotantonsa muille maille. Näitä en vaan osta ja sillä sipuli, toivon sielustani että meitä on mutakin jotka noudattavat sitä mitä OMATUNTO sanelee meille joten uskon että en ole yksin boikotoimassa ja jos olen so what. Minulla ainakin on puhdas tyynynalunen ja nukun yöni paremmin kun tiedän tekeväni edes jotain, vaikka kukaan muu ei tekisi mitään.
En olekaan koskaan tarvinnut myötäeläjiä, olen ennemminkin oman tieni tallaaja... ja tämän tien olen valinnut ja siinä pysyn. Takkiani ette saa käännettyä vaikka mitä tekisitte.
Ja vaikka köyhä olen, siltikin löydän aina suuhuni ja päälleni jotain SUOMALAISTA, näillä pienillä tuloillani. Ostan kyllä joskus jotain muunkinmaalaista, mutta se ei liity tähän periaatteeseeni millään tavalla....näitä Suomessa valmistettuja tuotteita...
Näin minäkin teen. Jos emme välitä siitä, missä tuotettuja tuotteita ostamme, niin turha sitten itkeä, kun firmat lähtevät halpatyömaihin.
Ostan vaikka vähemmän, mutta katson aina kun mahdollista, että alkuperäinen tuottaja on suomalainen.
Oletteko huomanneet, ettei edes suomalaisia keksejä juurikaan ole enää saatavissa? Kantolan ja Jyväshyvän tuotetietojen lueskelu tuottaa tosi ylläreitä. Minulta mainitut keksit jäivät kauppaan. Onneksi löytyi muutama kotimainenkin tuote. - ovat hyvin ovelia
Minäkin... kirjoitti:
...näitä Suomessa valmistettuja tuotteita...
Näin minäkin teen. Jos emme välitä siitä, missä tuotettuja tuotteita ostamme, niin turha sitten itkeä, kun firmat lähtevät halpatyömaihin.
Ostan vaikka vähemmän, mutta katson aina kun mahdollista, että alkuperäinen tuottaja on suomalainen.
Oletteko huomanneet, ettei edes suomalaisia keksejä juurikaan ole enää saatavissa? Kantolan ja Jyväshyvän tuotetietojen lueskelu tuottaa tosi ylläreitä. Minulta mainitut keksit jäivät kauppaan. Onneksi löytyi muutama kotimainenkin tuote.Suomen luonto,ihana kotimainen kaurapelto,vaaleita onnellisen näköisiä ihmisiä niitä popsimassa.
Sitä hullumpi luuleekin että ne täällä tehty.
Pitääkin taas alkaa tarkkailla merkintöjä,on päässyt lipsumaan. - märät päiväunet
johon kalikka kalahtaa kirjoitti:
Suomalaiset ovat Euroopan oikeistolaisin kansa useiden eri sosiologisten tutkimusten mukaan. Nytkö vasta sen huomasit?
Ruotsissa Persson oli vuosi sitten kiukustunut siitä, että Volvo oli liukumassa ulkomaiseen omistukseen. Meillä sama tapahtui suomalaisten yritysten suhteen yli 10 vuotta sitten ja sen seurauksena usein ulkomaiseen konserniin siirtyneet yritykset muuttuivat etäkonttoreiksi, jotka saneerattiin kokonaan olemattomiin, kun oltiin saatu kansallinen tuotemerkki ja siihen liittyvä brändi ja kansalliset markkinaosuudet haltuun. Kaiken pahan alku ja juuri oli muutos lakiin, jolla mahdollistettiin yli 50% omistus suomalaisissa yrityksissä. Lopputulos on luettavissa mm. LEAF:n kohdalla.
Muistaakseni juuri Kokoomus etunenässä oli ajamassa tuota lainmuutosta ja nyt sama puolue käy ristiretkeään työttömiä ja muita sosiaaliturvan käyttäjiä vastaan. Kuvottavaa. Tosiasiassa suomalaiset ovat tälle kokoomuslaiselle talouseliitille karjaa, jota tarvitaan voitontuottamiseen ja kun osa muuttuu tuottamattomaksi taakaksi tuotantojärjestelyiden vuoksi, voivat vaikka kuolla suoraan kadulle. Uusin villitys ovat sitten nämä väestösiirrot, jolla aiotaan näköjään ratkaista se ongelma, että karja ei lisäänny siihen malliin, että tuottaisi lisää orjia tehtaisiin ja pelloille raatamaan puoli-ilmaiseksi kokoomuseliitille. - tulevaisuuden näkijä
märät päiväunet kirjoitti:
Suomalaiset ovat Euroopan oikeistolaisin kansa useiden eri sosiologisten tutkimusten mukaan. Nytkö vasta sen huomasit?
Ruotsissa Persson oli vuosi sitten kiukustunut siitä, että Volvo oli liukumassa ulkomaiseen omistukseen. Meillä sama tapahtui suomalaisten yritysten suhteen yli 10 vuotta sitten ja sen seurauksena usein ulkomaiseen konserniin siirtyneet yritykset muuttuivat etäkonttoreiksi, jotka saneerattiin kokonaan olemattomiin, kun oltiin saatu kansallinen tuotemerkki ja siihen liittyvä brändi ja kansalliset markkinaosuudet haltuun. Kaiken pahan alku ja juuri oli muutos lakiin, jolla mahdollistettiin yli 50% omistus suomalaisissa yrityksissä. Lopputulos on luettavissa mm. LEAF:n kohdalla.
Muistaakseni juuri Kokoomus etunenässä oli ajamassa tuota lainmuutosta ja nyt sama puolue käy ristiretkeään työttömiä ja muita sosiaaliturvan käyttäjiä vastaan. Kuvottavaa. Tosiasiassa suomalaiset ovat tälle kokoomuslaiselle talouseliitille karjaa, jota tarvitaan voitontuottamiseen ja kun osa muuttuu tuottamattomaksi taakaksi tuotantojärjestelyiden vuoksi, voivat vaikka kuolla suoraan kadulle. Uusin villitys ovat sitten nämä väestösiirrot, jolla aiotaan näköjään ratkaista se ongelma, että karja ei lisäänny siihen malliin, että tuottaisi lisää orjia tehtaisiin ja pelloille raatamaan puoli-ilmaiseksi kokoomuseliitille.Toivottavasti leafin omistajat tukehtuvat ähkyynsä. Tyhmäkin huomaa, että on lähdetty hakemaan maksimaalista voittoa. Miten tässä maassa saa edes myydä tommosta sontaa.
- avainlippu.fi sivuilla kerr...
Kävin tarkistamassa avainlippu.fi-sivuilla ja joitakin laatuja valmistetaan Suomessa vaikka omistus ei ole suomalainen.
- Nimetön
Muistakaa samalla että Leafin karkkipusseissa ei enää lue LEAF vaan malaco. malaco on siis leafin uusi nimi.... miksiköhän muuttivat....
- naksuliii
Enpä ole tiennytkään että Leaffin karkit valmistetaan nykyään jossakin entisessä neuvostotasavallassa. Imago ja ulkonäkö on kuitenkin se sama vanha. Törkeää kuluttajien huijaamista ja aliarvioimista tällainen. Toivottavasti osuu tehtaan siirtopäätöksen tehneiden omaan nilkkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756