Ette osaa kävellä

Miksi? (n)

Miksi pitää käyttää korkokenkiä, jos ei osaa niillä kävellä! Miksi eivät ne naiset käytä sitten vain lenkkareita tms. matalapohjaisia kenkiä, joilta se korkokengillä kävely ei suju vai onko niin, ettei itse tajua, miten onnettomalta se kävely voikaan näyttää!?!? Välillä naurattaakin katsella...

19

1767

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies...

Jepu! Olen samaa katsellut. Parempi olisi kävellä ilman korkoja, jos ei pysty polvia oikaisemaan kävellessän. Ihmeellistä kyykkykävelyä näkee ihan liikaa.

• asia sinulle

kuuluu? Kävelkööt miten kävelevät, saatpahan ainakin hyvät naurut. ihme ongelmia..

• Miksi?

tuo kävelytaidottomuus on kuitenkin tragikoomista.

• Tyttis79

Mjoo...Matalampaa korkoa vaan jos meinaa mennä kyykkykävelyksi :D Nauroin muuten vedet silmissä tolle kyykkykävely-sanalle...juu kyl ne polvet joillain tuppaa koukkuun menenään katukuvassa :)

No mut asiaan. Koron pituus ja kengän lesti vaikuttaa paljon. Itse en osaa kävellä oikeen korkeilla kapeilla stilettikoroilla. Ja tolleen joku neljän sentin korko näyttää vielä ihan nätiltäkin kengässä (ei tarvi pakosta olla heti 7cm korkoa). Jos kengän muoto on hyvä niin, sitten periaattees ei se ptikäkään korko tunnu missään. Jos korkokengäs paino kasautuu liikaa päkijälle niin kengillä ei jaksa pakosta kävellä pitkään. Ja polvet alkaa mennä koukkuun. Saimi Nousiainen antoi siinä tv-ohjelmassa (tää mikälie muotiraati-ohjelma) vinkit, miten korkkareilla kävellään oikein:

1. Jalat pidetään suoraan eteenpäin, kun korkkareilla astumaan eteenpäin. (Ei "aurata" sisäänpäin, tai koikkaloida muuten).

2. Astutaan ekana korko maahan, ja sen jälkeen päkiä maahan. Eli se legendaarinen päkiän tömähtäminen maahan astuessa on ihan normaali asiaankuuluva ilmiö...joissain kengissä voi oikeen sattua jalkaan jos kenkä tärähtää täysiä maahan astuessa :( Varmaan parempi unohtaa ne kengät.

3. Kävellessä pidetään pää pystyssä. Ei kattella alaviistoon, eikä riiputeta leukaa kohti rintakehää.

Ja reeniä lisää vaan...Voi vaikka imuroida korkkarit jalassa, että jalka tottuu korkkareihin ;)

• Miksi?

tämä jotain suomen peruskouluopetuksen tasosta? Pyysinkö neuvoja itselleni?

• ....................
        Miksi? kirjoitti:

tämä jotain suomen peruskouluopetuksen tasosta? Pyysinkö neuvoja itselleni?

No mun mielestä noi oli ihan hyviä vinkkejä yleisesti. Sanothan, että naiset eivät osaa kävellä korkokengillä ja olet itse nainen. ;) Älä ole noin hemmetin vakava itsestäsi, ei noita vinkkejä oltu ehkä sanottu pelkästään ja ainoastaan sinulle. Jos kerran noin paljon herne menee nokkaan, niin ehkä parasta lopettaa myös se muiden kävelytyylin kritisointi.

Ja kysymyksesi; yleensä jonkun asian osaamattomuus johtuu harjoituksen puutteesta...

• Miksi?
        .................... kirjoitti:

No mun mielestä noi oli ihan hyviä vinkkejä yleisesti. Sanothan, että naiset eivät osaa kävellä korkokengillä ja olet itse nainen. ;) Älä ole noin hemmetin vakava itsestäsi, ei noita vinkkejä oltu ehkä sanottu pelkästään ja ainoastaan sinulle. Jos kerran noin paljon herne menee nokkaan, niin ehkä parasta lopettaa myös se muiden kävelytyylin kritisointi.

Ja kysymyksesi; yleensä jonkun asian osaamattomuus johtuu harjoituksen puutteesta...

ottamaan kritiikkiä vastaan. :)

• Tyttis79
        Miksi? kirjoitti:

ottamaan kritiikkiä vastaan. :)

opetella ;)

• Miksi?
        Tyttis79 kirjoitti:

opetella ;)

edes asiasta, vaan keksit juttua asian vierestä. Opettele keskittymään.

• Tyttis79
        Miksi? kirjoitti:

edes asiasta, vaan keksit juttua asian vierestä. Opettele keskittymään.

sanomani sinulle tossa edellisessä viestissäni, että ethän sinäkään osaa ottaa vastaan kritiikkiä ja käsket muiden opetella ottamaan vastaan sitä. Ja siihen sanoin, että opettelehan itsekkin ottamaan vastaan kritiikkiä. Eli että tiuskit muille, vaikka sulla on itsellä oma lehmä ojassa samasta asiasta.

• Miksi?
        Tyttis79 kirjoitti:

sanomani sinulle tossa edellisessä viestissäni, että ethän sinäkään osaa ottaa vastaan kritiikkiä ja käsket muiden opetella ottamaan vastaan sitä. Ja siihen sanoin, että opettelehan itsekkin ottamaan vastaan kritiikkiä. Eli että tiuskit muille, vaikka sulla on itsellä oma lehmä ojassa samasta asiasta.

tämä aloitus ikäänkuin äidin neuvona lapselle. Äiti kyllä osaa kävellä korkokengissä(kin).

• Sanoit, lyhyesti ja ytimekkäästi! ... Reeniä lisää vaan...Vaikka imuroidessa! :)

Minäkin kun harvoin käytän korkokenkiä, niin olen niitä konkkelehtijoita, ja nyt ymmärrän ne pitkät katseet jotka minuun on luotu ja se hymy vielä siihen päälle! Olen kuvitellut ihan jotain muuta, että ovatkin....nauraneet minulle, prk!

Ottaa imurinvarren kavaljeeriksi ja..., ettei taas pikkujouluissa joutuis naurunalaiseksi! :)

Kiitti vinkistä Tyttis79! :)

• ..................
        Miksi? kirjoitti:

tämä aloitus ikäänkuin äidin neuvona lapselle. Äiti kyllä osaa kävellä korkokengissä(kin).

Vai että neuvo ja oikein äididltä. :D Noh, tuossa tuli huomattua taas joidenkin (Miksi?) neuvot ja sitten taas toisenlaiset neuvot (Tyttis). Jotkut hyviä, rakentavia ja rehellisiä, jotkut ei. Jotkut osaa neuvoa, jotkut ei(ei edes äitimuoritkaan).;)

• Miksi?
        .................. kirjoitti:

Vai että neuvo ja oikein äididltä. :D Noh, tuossa tuli huomattua taas joidenkin (Miksi?) neuvot ja sitten taas toisenlaiset neuvot (Tyttis). Jotkut hyviä, rakentavia ja rehellisiä, jotkut ei. Jotkut osaa neuvoa, jotkut ei(ei edes äitimuoritkaan).;)

ehkä niin. Pelaan mielikuvilla biljardia.

• hirveitä

jalassa. Tulee jalat kipeiks, ei pääse lujaa ja kävelytyyli on juuri koukkukävelyä. Käytänkin siis matalapohjaisia kenkiä :)

• hirveältä

Miehen katsannolla korkokenkäily on aina miinusta, käveli koukussa tai ei. Matalapohjaiset kulkijat kunniaan!

• normi mies

On sullakin ongelmat. Ei se ole korkokengilla kävelytaidoista kiinni se miesten kiinnostus, vaan siitä on hyvä runko tuljumassa niiden korkojen päällä.

• pystyy kävelemään

mutta kroppa pitää olla kunnossa; lihakset ok ja tuntuma omasta kehosta. Yleensä ne naiset, jotka on treenanneet nuoresta lähtien balettia, tanssia, voimistelua tmv. osaavat kävellä korkeillakin koroilla ryhdikkäästi ja vaivattomasti - eikä tarvitse olla edes laiheliini. Riittää kun on lantio oikealla kohdalla, polvet suoristuu ja ylävartalo kannatettuna.

• Rouva67

Ei ole heti pakko siirtyä lenkkareihin tai ihan matalapohjaisiin kenkiin, jos ei osaa kävellä huikeilla koroilla. Itse suosin 3-5 cm:n korkuisia korkoja, niillä saa jo kivasti ryhtiä liikkumiseen ja koko olemukseen.
      Yksi tapa korkokenkien käyttämiseen on opetella pikkuhiljaa eli kasvattaa koron korkeutta hissukseen, siinä ei tule jalallekaan niin suurta "shokkia".
      Mulle on henk.koht. aivan sama miten kukakin kävelee, jos itse tykkää, niin mitäs siitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5100
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      115
      1616
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1319
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1314
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      990
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe