No niin marisijat näin se on ja asia on työn puolesta nähty monesti!
harva alle 30v on kypsä äidiksi/isäksi
18
1448
Vastaukset
- lasel
Jos eivät ole kypsiä ennen 30 ikävuotta, niin miksi olisivat sen jälkeen? Ennen lapset tehtiin ennen 25 ikävuotta, eikä sinä ollut mitään ihmeellistä - miksi olisi, kun nainen on fyysisesti kypsin synnyttämään 23-vuotiaana. Kyllä moni kypsyy äidiksi/isäksi 'väkisin', ei siinä mitään 'kypsyysteorioita' mietitä, kun on vain pakko selvitä.
- lättyy
Olen jo aivan liian täynnä nuorten aikuisten lasten huostaanottoja jotka aina vain pahenevat
- teekkuli
Minä olen tullut äidiksi 21 ja 35 vuotiaana. Isäkin on sama.
21-vuotiaana jaksoin valvoa, käydä kaikenmaailman äitilapsi-kerhoissa. Jaksoin vaahdota lapsen kakan väristä muiden äitien kanssa-
35-vuotiaana olin huomattavasti väsyneempi. En jaksanut innostua muiden äitien kanssa paasaamisesta. Harmittikin joskus kun en päässyt lapsen takia harrastuksiini joissa olin tottunut käymään.
Ajattelin usein että jos uudelleen eläisin tekisin lapset nuorena samaan sysyyn ja elelisin sitten vapaammin.
Näin ajattelen minä jolla on kokemusta molemmista alle ja yli 30 lapsen saamisesta. Ja tämä pätee useisiin ystävättäriinikin.
KAIKILLHAN TÄMÄ EI SOVI.- ltommi
Olen asiasta samaa mieltä,koska liian moni saa lapsen liian lapsena. liikaa olen nähnyt eroja sekä liian huoletonta perheelämää etenkin nuorilla. yli 2/3 vastaanotolla kävijöistä on alle 30 vuotiaita joita ei koskaan saisi päästää äideiksi.
- Nuorena on vitsa väännettävä
ltommi kirjoitti:
Olen asiasta samaa mieltä,koska liian moni saa lapsen liian lapsena. liikaa olen nähnyt eroja sekä liian huoletonta perheelämää etenkin nuorilla. yli 2/3 vastaanotolla kävijöistä on alle 30 vuotiaita joita ei koskaan saisi päästää äideiksi.
21 ja 26-vuotiaana ja olin täysin kypsä äidiksi.
Ammatti oli hankittu ja oli oma asunto ja kesämökki ja auto, siis kaikki perustarpeet ja kaikki velattomia, koska mieheni oli vanhempi.
Fysiikka oli hyvä ja nuorena todellakin jaksaa.
Siis alkoi kuin toinen elämä harrastuksineen ja kaikkineen noin neljänkympin tietämissä.
En hankkisi lapsia vanhempana, onhan monet sikiövauriot ja geenumutaatiot paljon todennäköisempiä vanhempana ja erityisesti mongoloidilapsen saaminen.
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja. - Liian vanhoja ensisynnyttäjiä
Nuorena on vitsa väännettävä kirjoitti:
Ammatti oli hankittu ja oli oma asunto ja kesämökki ja auto, siis kaikki perustarpeet ja kaikki velattomia, koska mieheni oli vanhempi.
Siis alkoi kuin toinen elämä harrastuksineen ja kaikkineen noin neljänkympin tietämissä.
En hankkisi lapsia vanhempana, onhan monet sikiövauriot ja geenumutaatiot paljon todennäköisempiä vanhempana ja erityisesti mongoloidilapsen saaminen.
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja.Olemme olleet 38 vuotta naimisissa ja erityisen sopuisassa sellaisessa eikä ero ole tullut edes mieleen.
- ja nuoret viriilit
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja.tosi hieno että sinä "sait poikasi, kesämökkisi, asuntosi ja vielä auton kaupan päälle alle kolmikymppisenä. Ja vielä velattomana!
Kaikki eivät avioidu "vanhemman" herran kanssa joka huolehtii että kaikki "perustarpeet on velattomia".
Toiset naiset maksaa kaikki omalla työllään mitä omistaa. Ja siihen se aika sitten meneekin, ellei näihin vanhempiin miehiin ja heidän tarjoamiin "perustarpeisiin" yksinkertaisesti tunne mitään vetoa.
Kaikki ei voi päättää katsos millaisen elämän saa. Tai koska lapset "hankkii".
Tämä tieto saattaa olla sinulle uutta:
Kaksikymppinen äitikin saattaa saada vaikeastivammaisen lapsen. Siinä kun nelikymppinenkin.
Monet miehet myös arvostavat fiksua ja kypsää naista vaimonaan toisin kuin kypsymätöntä nuorempaa nirppanokka-tättähäärä nuorikkoaan, joka alunperinkin on hakenut isukkihahmoa ja elättäjää ja ulosantihan näillä ikuisilla henkisillä pikkuprinsessoilla koostuu just noista "panemis-jutuista".
Niinkuin tuon joka "nuorena on vitsan vääntänyt" tekstistäkin löytyy tuo pakollinen panojuttu. - on nykyisin
Liian vanhoja ensisynnyttäjiä kirjoitti:
Olemme olleet 38 vuotta naimisissa ja erityisen sopuisassa sellaisessa eikä ero ole tullut edes mieleen.
paitsi sinkku, myös "avoeronnut".
- nuoremman miehen.
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja.päiviäni sulostuttamaan....
Ja kahdenkymmenen vuoden kokemuksella, kyllä kannatti! - pahemitoistaan
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja.toinen toisianne ihan vapaasti! :D
En tiedä mitä alkp. kirjoittanut on mahtanut hakea viestillään, luultavasti väsynyt työhönsä missä ei onnellisia loppuja olla. Mutta älkäämme siitä provosoituko. Tai provosoitukaa vainjos haluatte.
Mutta lähteä syyllistämään toisianne siitä, kummat ovat parempia äitejä, yli 30 vai alle 30.
Ihan sairasta. :D - Kokemusta on
Lisäksi monet miehet todella haluavat nuoren ja viriilin vaimon, eikä kymmenien eri miesten panemia vanhoja akkoja.joo, oota vaan kun tulee naisen vaihdevuodet ja mies viidenkympin villityksessään alkaa kiinnostumaan muista asioista kuten nuoremmista naisista. Kyllä se on niin, että naisen on pidettävä myös urastaan kiinni. Jos koko elämä pyörii miehen ja lasten ympärillä, niin sitä jää helposti luu käteen viisissäkymmenissä. Sitten tulee avioerot, kun ei ole enää seksuaalisesti kiinnostava miehen silmissä. Lapsia voi tehdä täysillä 35-vuoteen asti. Nainen ehtii tekemään monia omia asiotaan kuten hankkimaan erittäin hyvän työpaikan, jotta ei ole miehen rahapussin armoilla ja pyöräyttämään pari mukulaa, jos niikseen haluaa. Jos lapsia alkaa tekemään kovin nuorena, niin naiselle tulee kuitenkin se menovaihe jossain vaiheessa ja sitten ollaan lirissä.
- ehkä on enemmän tuosta henk...
tosiaan,minä joka sain mieheni kanssa lapset 18 ja 22 vuotiaana,en oikeastaan olisi yhtään kypsempi voinut enään olla.ryyppäämiset ja muut sekoilut tuli tehtyä silloin ennen 15 ikä vuotta.18 vuotiaana menimme naimisiin ja sitten päätimme lapset tehdä.tiedän että meidänlaisia perheitä ilmeisesti alkaa olla harvassa,missä mies käy töissä ja elättää perheen ja vaimo hoitaa kodin ja lapset.meidät molemmat on kasvatettu tämän mukaan ja me kasvatamme myös poikamme tmän mukaan.
ei sillä iällä tosiaan ole niin merkitystä,se on vaan numeroita.enemmän on väliä henkisellä kypsyydellä ja halusta luopua kaikesta epäsovinnaisesta lapsiperheeseen.
meillä voi molemmilla tietysti vaikutta katolilaisuus asiaan ja se että meillä ei avioero tai abortti todellakaan ole ikinä vaihtoehto.
enemmän sietäisi olla huolissaan tästä alati kasvavasta ns. huonosukuisten sukupolvesta ketkä lisääntyy vastoin luonnonlakeja,väkisin.vielä yli 40 vuotiaina,vaikka lääkäri on sanonut että eivät saa lapsia on pakko yrittää jatkaa geenejä,mitkä on liian viallisia lisääntymiseen.
no 50 vuoden päästä ihmetellään kun ihmisten älykkyys ja terveys onkin heikentynyt merkittävästi kun nämä väkisin tehdytkin lisääntyy.
ei sillä,jokainen elämä on rakkauden ja arvostuksen arvoinen,mutta pitääkö sitä itselleen tehdä rakastettava vauva vaikka väkisin?- 34567890
Jos kuitenkin perehtyisit genetiikkaan katolisuudestasi huolimatta.
- Sigge
Olen itse ollut erään lapsen sijaisäitinä kun lapsen oma äiti oli liian nuori synnyttäessään lapsen eikä pystynyt itse vastaamaan äitiyden tuomasta vastuusta.Nyt lapsi jo aikuinen ja pärjää omillaan.Sijaisvanhepain kysyntä vaan kasvanut tänä päivänä.Itse olen jo eläkkeellä.
- dana3
Kokemuksellani voin kertoa, että äidiksi tulo ei ole kyse numeroista vaan mitä on pään sisällä. Itse sain ekan lapseni 20 vuotiaana, menoni olin mennyt 15-18 vuotiaana. Olin täysin valmis äidiksi. Suhde silloisen lapsen isän kanssa (joka oli huom. 13v vanhempi minua)oli hyvin myrskyisä, eikä ainakaan johtunut minun epäkypsyydestäni!!! Vaan siitä kun hra 33v kuvitteli elämää voida elettävän kuten itse haluaa, välittämättä laista tai säädöksistä.Ja että naisen voi piestä silloin kun siltä tuntuu.
Tällä hetkellä olen 23v. ja odotan toista lasta (tosin eri miehelle), ja vastaikään erosimme jälleen johtuen miehen epäkypsyydestä, syyt hieman erit kuin ekassa suhteessa, mutta periaate sama. Jäin siis yksin 3v lapseni kanssa ja tämän tulevan. On asuntolainaa ym.velkaa ja eläminen maksaa, ja pieni palkka, mutta en hetkeäkään epäile, ettenkö pärjäisi. Pakko pärjätä, kun ei muut sitä puolesta tee. Mielestäni en ole epäkypsä äiti millään tavalla, vaan ehkä jopa kypsempi kuin moni vanhempi äiti tai isä. - _n_
Ensin opiskellaan ja sitten hankitaan kunnon työpaikka ja sitten vasta lapsia. Olisin täysin kusessa lasten kanssa nyt. Kunnon ammatti hankkimatta vakituisesta työpaikasta puhumattakaan. Olen sitä mieltä, että lasten ei pidä tehdä lapsia. Ensin opiskelu, sitten kunnon työpaikka ja sitten lapset. Nainen on hölmö, jos se jää kokonaan miehen tai yhteiskunnan armoille rahan suhteen. Sitten tulee ero miehestä, jäädään yksinhuoltajaksi ja kitkutellaan onnettomalla palkalla. Sitä se elämä on hamaan hautaan asti ellei joku rikas prinssi tule pelastamaan ahdingosta ja "niitä prinssejähän onkin joka oksalla".
- äips
puhua omasta kokemuksesta.
- Isä20
Hienoa olla sitten sellanen poikkeus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872