Hei!
Olen 30 mies ja aloitellut lenkkeilyä viimeisen puolentoista kuukauden ajan. Tähän asti juossut ainoastaan 3-4/viikossa about 4km lenkkejä.
Tänään hommasin Acics lenkkarit ja juoksin 7,5 km.
Muuten ihan ok juttu, mutta pysättyäni alkoi vasemmassa jalassa JÄRJETÖN tuska! Jalan "kaari" lähempänä nilkkaa. Pystyn ainoastaan astumaan ulkosyrjällä. Aikaa on kulunut lenkistä n. 2 tuntia nyt ja ehkä hivenen kipu laantunut, mutta silti aika mahdotn tuska!
Kuulostaako kenellekään tutulta? Voisko kyseessä olla murtuma?
Rasitusvamma?
6
1172
Vastaukset
- ja yksi kysymys?
"4km lenkkejä .. Acics lenkkarit ja juoksin 7,5 km"
- Jo tuossa heti on nähtävissä paha virhe: Ei pitäisi koskaan lisätä päivittäistä,
viikottaista tai kuukausittaistakaan treenimäärää tai intensiteetiä 10 % enempää
- ja vielä uusilla tossuilla!
Toiseksi, mietityttää mitkä Asicsit ostit ja pronatoivatko jalkasi tarpeeksi?
Tässä oikean puoleinen jalka ylipronatoi ..
http://www.harlick.com/img/order/pronate2.jpg
Menepä johonkin 4Runners - tai muuhun asiansa tuntevaan urheiluliikkeeseen!
- Ehkäpä tarvitset pronaatiotuen?
http://www.comfortshoeshop.com/catalog/images/ailments/over-pronation.jpg- juoksujoonas
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Juu, pisti hiljaiseksi toi..
"Ei pitäisi koskaan lisätä päivittäistä,
viikottaista tai kuukausittaistakaan treenimäärää tai intensiteetiä 10 %"
Ja tuo kuva oikeasta ylipronatoivasta jalasta näytti hiukan meikäläisen kintulta..
Onkohan tuollaiset tuet kovinkin arvokkaita? - kiti24
juoksujoonas kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Juu, pisti hiljaiseksi toi..
"Ei pitäisi koskaan lisätä päivittäistä,
viikottaista tai kuukausittaistakaan treenimäärää tai intensiteetiä 10 %"
Ja tuo kuva oikeasta ylipronatoivasta jalasta näytti hiukan meikäläisen kintulta..
Onkohan tuollaiset tuet kovinkin arvokkaita?siis tuo tukihan on kengässä itsessään, esim. asicsilla on ylipronatoivalle juoksijalle tarjolla ainakin mallit 2110 ja kayano. Asia sitten erikseen jos tarvii jalan mukaan tehdyt tukipohjalliset..
- tai 4runners
juoksujoonas kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Juu, pisti hiljaiseksi toi..
"Ei pitäisi koskaan lisätä päivittäistä,
viikottaista tai kuukausittaistakaan treenimäärää tai intensiteetiä 10 %"
Ja tuo kuva oikeasta ylipronatoivasta jalasta näytti hiukan meikäläisen kintulta..
Onkohan tuollaiset tuet kovinkin arvokkaita?Joo-o, tiedän, että arvokkaita ovat! Mutta kun tässä maailmassa
jokainen joutuu kiskomaan leipänsä, edes joten kuten, ja tämä
koskee niitäkin jotka tienaavat toimentulonsa liikunnasta ja
terveydestä, niin itse pistäisin rahani mieluummin esim. Juoksija
-lehdelle tai vaikkapa ”4runnersin” tapaisille asiantuntijoille kuin
kaikenlaisille huu-haa-hää "harry-von-harkimoille" tai MTV3:n
Elixir -ohjelman (täyttä roskaa!) mainostajille.
Kyllä kai me kuluttajatkin ollaan osavastuussa siihen, mihin liike-elämä
mainosmarkkojaan pistää?
- Mutta, etsi kuitenkin asiansa tunteva urheiluliike paikkakunnaltasi,
niin varmasti löytyy ratkaisu myös ongelmaasi. - juoksujoonas
tai 4runners kirjoitti:
Joo-o, tiedän, että arvokkaita ovat! Mutta kun tässä maailmassa
jokainen joutuu kiskomaan leipänsä, edes joten kuten, ja tämä
koskee niitäkin jotka tienaavat toimentulonsa liikunnasta ja
terveydestä, niin itse pistäisin rahani mieluummin esim. Juoksija
-lehdelle tai vaikkapa ”4runnersin” tapaisille asiantuntijoille kuin
kaikenlaisille huu-haa-hää "harry-von-harkimoille" tai MTV3:n
Elixir -ohjelman (täyttä roskaa!) mainostajille.
Kyllä kai me kuluttajatkin ollaan osavastuussa siihen, mihin liike-elämä
mainosmarkkojaan pistää?
- Mutta, etsi kuitenkin asiansa tunteva urheiluliike paikkakunnaltasi,
niin varmasti löytyy ratkaisu myös ongelmaasi.Kiitos vastauksista/vinkeistä. Jokatapauksessa tuska ihan mieletön, eli varasin ajan lääkäriin kuvauttamaan jalkani. Kerron myöhemmin, mikä oli tuomio..
- Nainen..18
juoksujoonas kirjoitti:
Kiitos vastauksista/vinkeistä. Jokatapauksessa tuska ihan mieletön, eli varasin ajan lääkäriin kuvauttamaan jalkani. Kerron myöhemmin, mikä oli tuomio..
Minulla oli aivan sama juttu, paitsi että olin treenannut hyppynarulla puolisen tuntia. Parin tunnin päästä ei yhtäkkiä enää voinut kävellä sietämättömän kivun takia (jalkapohjassa pahin mut säteili koko jalkaterään). Aamulla sit röntgeniin eikä siellä mitään näkyny.Kepeillä kävelin viikon päivät. Rasitusvamma tais olla pää syy, epäili myös jännetupentulehdusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497