Polar sykemittarin pariston vaihto

missä kannattaa uusia?

Mitä maksaa Polarin mittarin rannevastaanottimen pariston vaihto ns. virallisessa valtuutetussa huollossa? Paljonkin enempi kuin tavallisella kellosepällä? Entä vyölähettimen paristo? Voiko sen vaihtaa itse?

Takuuhan menee, jos kellon avaa joku muu kuin valtuutettu huolto. Tiiviyttä ja kosteuden pitoa ei taata, mutta kaipa tavallinenkin kelloseppä tuon osaa niin tehdä, että ei pieni hiki hihassa tuhoa 'kelloa'? En aio kello kädessä suihkuun, uimaan, sukeltamaan..

12

23126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polaristi

      Vaihdoin siihen kello-osaan patterin ja maksoi 12 egee. Tunti piti kierrellä kaupungilla odottaessa, ekivät siihen sillä aikaa myös vesipainekokeen ja työhön kuuluu myös takuu.

      Laite on kaks' ja puoli vuotta ollut käytössä.

      Kannattaa vaihtaa liikkeessä, ettei sitten syyssateiden aikana mene kello pimiäksi. Tai kesäkummalla kun hien takia.

      • Hyvää palvelua

        Näissä Polar-paikoissa kannattaa vaihtaa tavallisenkin kellon patteri, koska harvassa paikassa enää on kelloseppä paikalla ja saa uuden patterin odottaessa! Tosi tylsää lähteä hakemaan kelloa parinpäivän päästä.

        Minä olen hyvästä toimivasta palvelusta vähän maksamaankin!


    • alfons1002h

      Vastaan tähän parin vuoden takaiseen viestiin kun asia tuli itselleni tällä viikolla ajankohtaiseksi Polar sykemittarin pimennyttyä.

      Omilta asuinseuduilta ei löytynyt valtuutettua polar huoltoa, ja muutama kelloliike mistä kävin kysymässä ilmoitti etteivät itse rupea vaihtamaan Polariin paristoa. Ainoa vaihtoehto olisi ollut lähettää kello Helsinkiin pariston vaihtoa varten, arvioivat että laitteen saisi takaisin 2-14 pvn sisällä. Lopulta päätin ottaa riskin ja vaihtaa pariston itse, paristoja saa kelloliikkeistä, ja oikea tyyppi selviää katsomalla vanhan pariston päällä oleva koodi.

      Pariston vaihto omaan sykemittariini oli aika nopea toimenpide itse tehtynä, mutta en suosittelisi jos ei ole valmis ottamaan sitä riskiä ettei laite enää toimi operaation jälkeen. Vaihtoon tarvitsi pienen ruuvumeisselin (kokoa "silmälasin sangan ruuvari") sekä näppärät sormet. Eniten jäi ihmetyttämään laitteen sisältä ponnahtanut pieni jousen näköinen kappale jota en saanut sopimaan kasausvaiheessa enää mihinkään, niimpä jätin tuon osan pois. Hyvin on sykemittari toiminut tuon osan poisjätöstä huolimatta, vaikka en uskokaan että tehtaalla kelloihin laitettaisiin "ylimääräisiä" osia huvin vuoksi... :-)

      Joka tapauksessa, kun tuosta Polarista aika jättää, niin seuraava sykemittari tulee olemaan sellainen malli (joko Polarin tai jonkun muun) mikä on suunniteltu niin että käyttäjä voi itse vaihtaa pariston.

      Btw, jos avaa vedenpitävää kelloa, niin siellä sisällä todennäköisesti on o-rengas -tyyppinen tiiviste. Tämä o-rengas kannattaa ennen kasausta irroittaa *varovasti* (ei metallityökaluja), puhdistaa irtoliasta ja töhnästä puhtaalla kankaalla, ja voidella *kevyesti* silikonirasvalla ennen paikalleen laittoa. Silloin on aika hyvät mahkut että kello on vesitiivis vielä kasaamisen jälkeenkin.

      • ohhos

        "Eniten jäi ihmetyttämään laitteen sisältä ponnahtanut pieni jousen näköinen kappale jota en saanut sopimaan kasausvaiheessa enää mihinkään, niimpä jätin tuon osan pois."

        Tuossa äskön aukasin itekkiin polarin f6:n jotta pariston sais kainaloon huomenna kaupungilta uus sitte ku siellä käyp.. Tuossa oli jous pystyssä sellases pienes reiäs, kannessa oli joku ihme muovilappu ja siin jousen kohalla sitte reikä, mikä lie sen tarkotus sitte.. Oli siin sitte toinen samankaltanen reikä myös ja aattelin et liekköhän siin ollu kanssa jous, mut fiksuna mie aattelen vaan et se on pariston ottoo varten se reikä siin :)


      • 15+6
        ohhos kirjoitti:

        "Eniten jäi ihmetyttämään laitteen sisältä ponnahtanut pieni jousen näköinen kappale jota en saanut sopimaan kasausvaiheessa enää mihinkään, niimpä jätin tuon osan pois."

        Tuossa äskön aukasin itekkiin polarin f6:n jotta pariston sais kainaloon huomenna kaupungilta uus sitte ku siellä käyp.. Tuossa oli jous pystyssä sellases pienes reiäs, kannessa oli joku ihme muovilappu ja siin jousen kohalla sitte reikä, mikä lie sen tarkotus sitte.. Oli siin sitte toinen samankaltanen reikä myös ja aattelin et liekköhän siin ollu kanssa jous, mut fiksuna mie aattelen vaan et se on pariston ottoo varten se reikä siin :)

        Avasin juuri Polarin F6:n ja mielenkiinnolla odotin jousen ponnahdusta, mutta näitä viestejä luettuani osasin olla varovainen ja jousi jäi paikalleen. Jos joku sen onnistuu pudottamaan ja ihmettelee mihin se kuuluu, niin sen paikka on metallinäppäimen puolella alakulmassa. Siis kun asetat kellotaulun pöydälle Polar-merkki ylöspäin, on metallinen toimintonäppäin vasemmassa reunassa ja jousen paikka on pyöreä reikä vasemmassa alakulmassa.


      • f1f1f1f
        15+6 kirjoitti:

        Avasin juuri Polarin F6:n ja mielenkiinnolla odotin jousen ponnahdusta, mutta näitä viestejä luettuani osasin olla varovainen ja jousi jäi paikalleen. Jos joku sen onnistuu pudottamaan ja ihmettelee mihin se kuuluu, niin sen paikka on metallinäppäimen puolella alakulmassa. Siis kun asetat kellotaulun pöydälle Polar-merkki ylöspäin, on metallinen toimintonäppäin vasemmassa reunassa ja jousen paikka on pyöreä reikä vasemmassa alakulmassa.

        Jos sen jousen jättää pois niin äänimerkit ei kuulu.


      • moneen merkkiin
        15+6 kirjoitti:

        Avasin juuri Polarin F6:n ja mielenkiinnolla odotin jousen ponnahdusta, mutta näitä viestejä luettuani osasin olla varovainen ja jousi jäi paikalleen. Jos joku sen onnistuu pudottamaan ja ihmettelee mihin se kuuluu, niin sen paikka on metallinäppäimen puolella alakulmassa. Siis kun asetat kellotaulun pöydälle Polar-merkki ylöspäin, on metallinen toimintonäppäin vasemmassa reunassa ja jousen paikka on pyöreä reikä vasemmassa alakulmassa.

        Samoilla ohjeila lähdin vaihtamaan halvan rebook sykemittarin paristoa. Jousi löytyy samasta paikasta näköjään kuin polaristakin :) Mutta miten sen pariston sai irti? Tuossa on 3V paristo, jonka yli menee metallinen pidike(?) en keksinyt miten se paristo lähtee irti.


      • käsi ei kestä tärist
        moneen merkkiin kirjoitti:

        Samoilla ohjeila lähdin vaihtamaan halvan rebook sykemittarin paristoa. Jousi löytyy samasta paikasta näköjään kuin polaristakin :) Mutta miten sen pariston sai irti? Tuossa on 3V paristo, jonka yli menee metallinen pidike(?) en keksinyt miten se paristo lähtee irti.

        http://www.youtube.com/watch?v=ogCz2vjUKVg&playnext=1&list=PL1674DEED8164E4A0

        Tuo urheilukello ei ole samanlainen, mutta tuon ohjeen avulla patteri lähti irti...

        Polariin löytyi suoraan mallikohtaisia ohjeita.


    • ...

      Itse vaihdoin pariston Polariin, mutta mittari ei enää käynnisty. Miten te itse pariston vaihtaneet saitte kellon käyntiin?

      • RistoPa

        Sulla on se paristo väärin päin, pitää olla miinuspuoli ylöspäin, eli se puoli missä ei mitään merkintöjä.


      • mare123

        mä vaihdoin patterin ja ny se herjaa erroria ja mitään ei tapahdu mistään nappulasta


      • Vaihtaja

        Vanha ketju, kommentoin kun sain apua täältä. Error 16 näkyy jos painat liian nopeasti pariston vaihdon jälkeen jotakin nappia. Odota rauhassa hetki kunnes settings tulee näkyviin. Itse tein saman mokan. Ei muuta kuin patteri irti ja sama uudestaan kiirehtimättä. Patterin tyyppi on CR 2032 ainakin niissä joihin olen itse vaihtanut. Ikeasta 8 kpl pakkaus 2 €


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe