Olen 16-vuotias tyttö ja olen värjännyt hiuksiani nuorempana ehkä liikaakin. Hiukseni on nyt n. 40cm pitkät, ja puolet siitä nyt sitä 'omaa' hiustani, ja puolet sitä vanhaa värjättyä. Olen päättänyt olla värjäämättä hiuksiani enää, ja yritän pitää niistä mahd. hyvää huolta, että hiukset pysyisivät päässä vanhempanakin. Joten millä keinoin voisin auttaa hiuksiani voimaan hyvin? Mitkä ovat hyviä shampoita/hoitoaineita? Kannattaisiko leikata pikkuhiljaa pois noita latvoja? (Yritän kasvattaa pitkiä hiuksia, joten en leikkaa suoraan koko värjättyä osaa pois)
Luin tuotteesta nimeltä Piimax C- biotiini joka on lisäravinne hiuksille, kynsille nivelille jne. En sitten tiedä onko tuotakaan hyvä ottaa näin nuorena? Voiko siitä olla jotain suurta vahinkoa?
Kiitos kaikista vastauksista jos on pienintäkään tietoa! :)
Hiusten hyvinvointi?
1
375
Vastaukset
- juups--
Mun mielestä sun tosiaan kannattaa tehdä niin että annat hiustesi kasvaa rauhassa, jos kerran haluat pitkän tukan, ja sitten silloin tällöin käyt kampaajalla leikkauttamassa muutaman sentin pois. Mutta kasvattaminen tarkoittaa sitä että silloin ei kannata käydä kampaajalla leikkkuuttamassa kuin max. 3kertaa vuodessa, jos käyt joka 2.kk ja aina leikataan pari senttiä pois ni sun tukka ei kasva koskaan pitkäks.
Osta shampoo normaaleille hiuksille, ja joku kosteuttava hoitoaine. Sen lisäksi, jos sulla alkaa helposti latvat haaroittumaan, hapsottumaan tms. niin latvahoitoaine kannattaa myös ostaa! Latvahoitoaineita löytyy esim. Wellan Lifetex-sarjasta.
Kyllä mun mielestä voit syödä lisäravinnetta, joka vahvistaa hiuksia ja kynsiä, mutta muista että ravinteen tulokset näkyvät sitten siinä uudessa tukassa mitä kasvaa koko ajan, lisäravinne ei vaikuta siihen nykyiseen hiuspituuteen. Eli lisäravinteen edut huomaa sitten vasta pitkäaikasen säännöllisen käytön jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71940Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87925Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20842Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?111751Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679