Jätin poikaystäväni viiden vuoden seurustelun jälkeen, jotenkin olen aina tiennyt ettei hän ole minulle Se Oikea, mutta vasta nyt sain tehtyä päätökseni. Muista miehistä minulla ei ole kokemuksia, joten sekin vaikutti eropäätökseeni, haluan nähdä muutakin elämää. Mutta silti minulla on kauhea ikävä!! Johtuuko se vain siitä, että on niin tottunut toiseen vai onko minulla kenties sittenkin tunteita häntä kohtaan..? Pelottaa ja ahdistaa olla yksin. Hän on kuitenkin todella mukava, hauska, hellä ja kiltti, onko minussa sitten jotain vikaa kun se ei riitä??
Teinkö sittenkään oikein???
30
4423
Vastaukset
- Epäilyttää aina eron jälkeen
Jos haluat jotain muuta kuin poikaystäväsi, niin tuskinpa hän on sinulle silloin oikea ihminen. Päätös kaduttaa aivan varmasti, sehän nyt on selvää. Tottumus, ikävä, epätietoisuus siitä mitä haluaa ja onko tehnyt oikein... Ja tottakai sinulla on vielä tunteita häntä kohtaan. Mihinkäs ne hetkessä katoaisivat? Mutta kun kerran mietit päätöstäsi jo pidempään etkä ollut suhteessasi onnellinen, niin eiköhän päätös ollut ihan oikea.
Onnea ja voimia jatkoon! Eiköhän sellainen ihminenkin vielä tule vastaan, jonka kanssa ei tarvitse miettiä sitä haluaako hänen kanssaan olla. - tytsy74
Jos sinulla todella on noinkin paljon hyvää noin pitkältä ajalta niin kannattaisi kyllä miettiä asioita uudemman kerran,mikäli mahdollista. varmasti miestäsi ahdistaa myös. En tiedä mitä kukakin haluaa mutta aika paljon positiivista näet hänessä kuitenkin. Useimmalle jo vartuneeseen ikään päässeille hauska, hellä ja kiltti on jo aika paljon. En tiedä ikääsi, mutta valitettavan usein nuorten ei vielä aikuisuuteen päässeiden päähän tulee ajatuksia jostain (paremmasta). Jotenkin tuntuu että aina vain haetaan parempaa. Olen nuorempana kokenut vastaavaa ja kärsinyt nuoruuden hölmöilystä liikaa koska silloinen ex-mieheni ei enää itkuistani ja rukoilusta huolimatta huolinut minua enää takaisin vaan hankki uuden vaimokkeen jota nyt varttuneempana olen harmitellut liikaakin.Olin kuulemma jättänyt hänet liian kylmästi eikä hän pystynyt sitä ymmärtämään enää kahden viikon kuluttua.
- näppylä
Niin sinun pitää miettiä oliko tekosi oikeutettu. Nuoret haurahtavat turhan usein ja hakevat vain sitä oikeaa (täydellistä) jollaista ei ole.Nyky naisille ei riitä mikään.
- on kyllä
valitettavasti aivan totta! Veit sanat suustani.
- naista kaipaa
The Perfect Man is gentle
Never cruel or mean.
He has a beautiful smile,
And keeps his face so clean.
The Perfect Man likes children,
And will raise them by your side.
He will be a good father
As well as a good husband to his bride.
The Perfect Man loves cooking,
cleaning and vaccuuming, too.
He'll do anything in his power
To convey his feelings of love to you.
The Perfect Man is sweet
Writing poetry from your name
He's a best friend to your mother,
And kisses away your pain.
He never has made you cry,
Or battered you in any way.
To hell with this endless poem,
The Perfect Man is gay.
- proffa
Kyllä sitä hieman kannattaakin miettiä... ainakin kirjoituksen perusteella.
- usko32
haluat tulla muidenkin panemaksi= haluan nähdä muutakin elämää.
- Miltä tuntuu?
Johtuuko ex:si kaipuu vain läheisyyden kaipuusta? Tiedän että olet häneen jo varmasti tottunut ja kaipaat ns. arkielämää ja -rutiineja - uusi saattaa jopa pelottaa. Mieti kuitenkin syitä mikä sai sinut hänestä eroamaan. Mistä tiesit ettei hän ole se oikea? Itse erosin aikoinani. Se tuntui helpottavalta ja ihanalta tunteelta. Silti kaipasin häntä. Vuoden erossa olon jälkeen muutimme jälleen yhteen, mutta samana päivänä tiesin ettei se ollut oikea ratkaisu. Tuon vuoden erossa olon jälkeen inhosin hänen kosketustaan. Puoli vuotta jaksoin pitää kulissia yllä, mutta sitten lopetin itselleni ja muille valehtelun ja muutin pois. Tein oikean ratkaisun, mutta sen tajuamiseen meni kauan.
- myymyy
Voiko joku valehdella toiselle vuosia? Siihen en usko.Tiedätkö toisen tunteista? Eli onko ollut luotettava vai onko vain ajatellut että saa hypätä mihin vaan ja koska tahansa?
- näkökulmasta...
myymyy kirjoitti:
Voiko joku valehdella toiselle vuosia? Siihen en usko.Tiedätkö toisen tunteista? Eli onko ollut luotettava vai onko vain ajatellut että saa hypätä mihin vaan ja koska tahansa?
Tässä Ex:ääni siteeraten: "Jos on kerran jonku kanssa sängyssä, se ei ole pettämistä."
Nyt jo asia naurattaa, mutta silloin suututti, kun hain tavarani yhteisestä asunnostamme pois, niin samasta oviaukosta uusi emäntä kantoi omiaan sisälle. Miten saatoinkaan rakastaa tuollaista miestä?!
- vähän sinne päin täällä
Minäkin erosin tuossa tovi sitten viiden vuoden suhteesta vähän samoin ajatuksin. Tätä en halua loppuelämältäni. Mies oli hyvä ja rehellinen, mutta kun se ihan kiva ei riitä. En minä mihinkään täydellisiin parisuhteisiin usko, enkä tiedä voiko joku vielä viedä minulta jalat alta, mutta saahan sitä toivoa. Nyt haluan vain tutustua uusiin ihmisiin ja siinä samalla tutustua itseeni. Niin pitkään olin ME ja nyt olen MINÄ. Olen ehkä vähän piiloutunut seurustelun taakse. Minusta on tärkeää selvittää itselleen mitä haluaa ja oppia elämään itsekseen ja tekemään itsensä onnelliseksi. Minulle tämä sinkkuilu on tehnyt todella hyvää.
Ahdistihan se aluksi ja vieläkin mietin löytyykö koskaan ketään, johon voi sataprosenttisesti luottaa. Mutta nou hätä, ainakaan vielä. Minä kuitenkin tiedän tehneeni oikean päätöksen.
Voihan olla, että olet tehnyt väärän valinnan. Mutta alku yksinään on varmasti hankala, oli päätös oikea tai väärä. Usein kai juuri alkuahdistus ajaa ihmiset takaisin yhteen ja kohta kaduttaa. Kukin taaplaa tyylillään ja toivon, että saat selville mikä on sinun kohdallasi oikea ratkaisu.- erosta onnellinen
Itse elin parisuhteessa jossa oli vain HÄN. Eron jälkeen opin mitä tarkoittaa MINÄ. Nyt uudessa suhteessa on opeteltava ME. Törmäyksiä välillä sattuu, mutta hauskaa tämä elämä ainakin nyt on!
- sentään
Minkälaiselta kakaralta kuulostatkaan! Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella! Vai että "elämää" haluat nähdä?
- Tylsää...
Sinä se jaksat olla oikeassa. Ja tuntea toisten ihmisten tunteet. Huoh. Sanottakoon kirjoituksen aloittajalle että jep eroa ja äkkiä, äläkä tunne siitä syyllisyyttä. Ja tälle mielipiteen kirjoittajalle sanoisin: hanki elämä johon kuuluu hieman laajempi katsantokanta.
Jos tilanne on se että haluat muuta kuin omaasi, tee päätös: ole ja unohda muut tai poistu takavasempaan. Elämää on aidan takanakin. Älkää jaksako pitkästyttää.
- jakke73
Eli et taida olla tarpeeksi kypsä vaana vähän pentu vielä.
- tinakuoret
Mikä olikaan aiheena?Oliko aiheena kypsyyden arviointi vai nuoren ihmisen ero pitkästä suhteesta?Menepä nyt itseesi ja mieti löytyykö noin "kypsältä"ihmiseltä kuin sinä, niin yhtään empatiaa.Se on kumminkin yksi kypsyyden merkeistä, että pystyy ottamaan muut ja heidän tunteensa huomioon sekä vastaamaan niihin.Eri ikäisillä on erilaiset ongelmat, huomioi se.
- etteellinen
tinakuoret kirjoitti:
Mikä olikaan aiheena?Oliko aiheena kypsyyden arviointi vai nuoren ihmisen ero pitkästä suhteesta?Menepä nyt itseesi ja mieti löytyykö noin "kypsältä"ihmiseltä kuin sinä, niin yhtään empatiaa.Se on kumminkin yksi kypsyyden merkeistä, että pystyy ottamaan muut ja heidän tunteensa huomioon sekä vastaamaan niihin.Eri ikäisillä on erilaiset ongelmat, huomioi se.
Ton ikäinen ei välttämättä tajua ongelmista välttämättä mitään.
- se kestää
Olet siihen mieheen kiintynyt, tottunut..mitä enemmän olet ollut hänestä psyykkisesti tai fyysisesti riippuvainen, niin sitä kauemmin kestää hänen unohtamisensa. Jos lisäksi hän on ollut ensimmäinen pidempiaikainen poikaystäväsi ja ehkä ainoa, jonka kanssa olet asunut, niin sekin vaikuttaa, että ei pysty unohtamaan.
Vain aika auttaa tässä..jos edelleen joudut olemaan tekemisissä hän kanssaan viikoittain, niin se hidastaa sinun toipumista.
Aivan ensimmäisestä seurustelukumppanistani (kesti vuoden) kesti toipua tosi kauan yli vuoden..sen jälkeen seuraava oli unohdettu yhden illan itkujen jälkeen.
Nykyisen kanssa asuttu yhdessä 7 v ja näyttää sille oikealle...tällä hetkellä..:)
Jos miehesi on osannut kietoa sinut itsensä lähelle, jollakin lailla manipuloinut sinua, niin sitten saatat olla pahemmin kiikissä. Kyllä se "toipuminen" voi kestää. Siihen auttaa omissa harrastuksissa aktiivisesti käyminen, ottaa vaikka jonkin ryhmän jostakin kansalaisopistotyyppisestä harssastusklubista ja rutinoituu tekemään muuta. Jos sinulla on iso kaveriporukka, niin seurahan ei olisi tuossa tilanteessa pahitteeksi. Minulla ei silloin ollut, olin aika yksin asian kanssa, uudella paikkakunnalla opiskelujen takia jne. - lisäys
"Hän on kuitenkin todella mukava, hauska, hellä ja kiltti, onko minussa sitten jotain vikaa kun se ei riitä??"
Kaikessa elämässä haetaan sita parempaa, oli se sitten raha, parempi työ, paremmat päivät, paremmat ystävät, parempi poikakaveri. Ei sussa ole mitään vikaa. Jos olet uusia ulottuvuuksia etsivä tyyppi luonteeltasi, niin haet aina uusia ulottuvuuksia. Niin minä ainakin teen. Tosin olen nyt ollut nämä viime vuodet (10 v yht tunnettu ja siitä 7 asuttu yhdessä) ollut ihan tyytyväinen. Mutta jos mies on kiva, mutta tylsä ja sinä kaipaat jotain muuta, niin ei sekään ole oikea. Minä tiedän että kyseinen mies on minulle se oikea, kun mietin, että sanoisinko jollekin toiselle ihmiselle (kaverilleni) esimerkiksi, että mieheni on tylsä. En. Etsi joitakin pahimpia ominaisuuksia siitä miehestä ja mieti luettelisitko tosissasi ne kaverillesi, jos kyllä, niin sitten tiedät jo paljon, oliko oikea ratkaisu.
No, saiko tuosta nyt selvää, mutta kuitenkin, minua itseäni tieto on rauhoittanut valintani suhteen. - jaanaP
Ihmiset eroavat turhan helposti kun ongelmia ilmenee. Ja se ketä lähtee on tietenkin syytön tai sitten haurahtunut vieraisiin... Aivan sairasta tai sairas maailma siltä osin... Kuvitellaan kiiltokuvan kaunista maailmaa ja taas saa lähteä...
- KAARINA
Olisin valmis vaikka mihin jos löytäisin mukavan, hauskan, hellän ja kiltin miehen! Niitä jotka todellisuudessa ovat tuollaisia on vaan kovin vähän!
- bgodge brotge
Elämä ei ole kauniita ja rohkeita! Siinä sun vikas!
- Ihan tosimies
Miehenä on pakko myöntää etten kestänyt olla saman naisen kanssa vaikka pidinkin siitä. Tuntuu hyvältä kun pääsee koeajamaan muitakin naisia, eipähän kaduta vanhana ukkona että on jäänyt hommat puolitiehen.
- tinakuoret
Tekstisi kuulosti siltä,kuin olisin sen itse kirjoittanut.
Se ei riitä, että mies on muuten täydellinen, mutta oikea rakkaus puuttuu. Monet kituuttavat suhteessa(kuten itsekin tein), jossa ollaan, koska on"kivaa"ja on helppoa, kun ei tarvitse olla yksin ja hoitaa esim.miesten töitä itse.Tietysti sinulla on tunteita häntä kohtaan,ethän olisi ollut suhteessa noin kauan..mutta tunteet, joita sinulla on, eivät ehkä ole niitä oikeita,joita oikeaan parisuhteeseen tarvitaan ja niitä,joille sitten aikanasi perustat sen oikean suhteen..
Hienoa,että olet uskaltanut lähteä..Nyt kun saat hieman perspektiiviä asioihisi niin näet paljon kirkkaammin.Näin ainakin uskon.(Itsekin vielä sitä kirkkaampaa päivää odotellessa.Nyt on niin ikävä, että sattuu.)Eihän sitä tiedä, vaikka rakastuisit palavasti entiseen poikaystävääsi, kun katsot häntä eri valossa hetken kuluttua.
Voimia pysyä päätöksessäsi!- lettas
Miksi pitää seurustella jos ei toisen kanssa voi olla? On ihan normaalia että pitkässä parisuhteessa tunteet "laimenevat" eikä joka päivä voi olla samanlainen kuin alkuhuuman aikoihin. Kannattaisi varmaan monen oppia tuntemaan itsensä ensin ennen kuin rupeaa leikkimään perhettä ja seurustelemaan jos siitä on seurauksena vain rikkinäisiä perheitä.
- sitä mieltä..
lettas kirjoitti:
Miksi pitää seurustella jos ei toisen kanssa voi olla? On ihan normaalia että pitkässä parisuhteessa tunteet "laimenevat" eikä joka päivä voi olla samanlainen kuin alkuhuuman aikoihin. Kannattaisi varmaan monen oppia tuntemaan itsensä ensin ennen kuin rupeaa leikkimään perhettä ja seurustelemaan jos siitä on seurauksena vain rikkinäisiä perheitä.
että seurustelua ei kannata aloittaa ennenkö tuntee itsensä täysin?Itseään ei koskaan opi tuntemaan kokonaan, aina voi kasvaa ja kehittyä uusiin ja useisiin suuntiin ja löytää itsestään uusia ulottuvuuksia.Seurustelun aloittaminen nuorena kuuluu teinien elämään ja siitä myös oppii..toisesta huolehtimista, omista tunteista kertomista ja jopa riitelemään(kin). Näitä suhteita on hyvä olla, jotta tietää sitten mitä ihan oikesti haluaa.Eivät seurustelu ja nuori ikä sulje toisiaan pois.Perhettä ei näissä tapauksissa onneksi kukaan ole vielä leikkinyt.
- hölmöä
VIISI vuotta ja VÄITÄT että olet aina tiennyt! Olet varmaan hullu tai sitten tyhmä! Tee ittelles jotai ratkasevaa ja mene HOITOON!Olet loukkaava ja raukka!
- viviannaaaa
Et tainnut tehdä kun noin syvältä sieppaa!!!
- tainnut
tehdä kun sieppaa ja syvältä..kummallista kun naiset hakee jotain mitä ei olekaan..
Jos kaikki parit eroais sen perusteella että just nyt ei tunnu hyvältä ja onko tämä elämä tässä niin ei varmaan vuotta pidempiä suhteita edes olisi - vastaajapalvelu
Nyt tiedän se homo mies on hyvä sulle. Tekee kaiken ja on aina kiltti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057