Kenellä kokemuksia hammaskiven poistosta?

hampuli

Ensimmäistä kertaa olen menossa hammaskiven poistoon ja mietityttää mahtaako se sattua?Millaisia kokemuksia teillä on?

9

1175

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiveä on

      Itselläni hammaskivi poistettiin kahdella eri kerralla. 45 minsaa per kerta. Ikenet auki ja kivet veks. Mutta mulla oli ikenet ihan tulehtuneet, siksi tälläinen syväpuhdistus. Ei se kyllä sattunut, kun sain puudutuksen.

    • kävin

      myös ekaa kertaa. ei sattunut, onneksi. syyhygienisti oli tosi mukava ja sanoi että voin koska tahansa pyytää puudutusta jos en kestä. mutta en tarvinnut puudutusta, hyvin meni. vähän kyllä vihloi niistä kohdin joista ikenet vetäytyneet ja hampaan kaula näkyvillä, eli sattuminen voi riippua siitä missä kunnossa ikenet on.

    • sattui ensimmäisellä

      kerralla. Asuin silloin Vantaalla ja sattui se suuhygienisti olemaan erittäin kovakourainen. Ikenet vuotivat verta lähtiessäni sieltä. Nyt kävin taas lokakuussa, mutta nyt asun Helsingissä. Jännitti ja pelotti kovasti edellisen kokemuksen jälkeen. Mutta tämäpä olikin erittäin hellävarainen. Ei sattunut yhtään, eikä verta tullut tippaakaan. Joten tuurista se riipuu!

      • Anonyymi

        juuri nin MUllakin on yleensä ollut helläkätinen, mutta tänään oli niin kovakourainen käsittely että en varmasti samalle mene. enää, laitan nimen muistiin, Hyville ei tahdo päästä, Jos löytää hyvän kandee laittaa nimi muistiin että voi varata uudestaan saman.


    • Omppu

      Kävin 4 vuoden tauon jälkeen hammaskiveä poistattamassa ja se teki kyllä kipeää. Syy kipuun oli jatkuva ientulehdus, joka puolestaan johtui siitä hammaskivestä. Verta vuoti jonkun verran ikenistä "puhdistuksen" jälkeen. Mutta nyt olen kiitollinen, että hampaat ja ikenet voivat hyvin.

      • pitäisi sattu

        Ei kyllä pitäisi sattua. Suuhygienistiltä on mahdollista saada pintapuudutus jos on niin paljon kertynyt hammaskiveä että toimenpide on kivulias. Saattaahan siinä verta vähän tulla, mutta ei mielestäni yhtään paha toimenpide. Hammaskivi kannattaisi poistaa n.vuoden välein niin ei pääse tulemaan pahoja kertymiä Riippuen tietysti tapauksesta.


      • puudutukset ikeniin
        pitäisi sattu kirjoitti:

        Ei kyllä pitäisi sattua. Suuhygienistiltä on mahdollista saada pintapuudutus jos on niin paljon kertynyt hammaskiveä että toimenpide on kivulias. Saattaahan siinä verta vähän tulla, mutta ei mielestäni yhtään paha toimenpide. Hammaskivi kannattaisi poistaa n.vuoden välein niin ei pääse tulemaan pahoja kertymiä Riippuen tietysti tapauksesta.

        Mulla ei oltu ikinä ennen poistettu hammaskiveä... ja sitähän riitti. Hammaslääkäri päätti poistaa itse. Suuhygienisti oli valmiina mutta oli kait niin hirvees kunnossa hampaat...
        Aikaa meni yhteensä 1.5 tuntia.


    • tiitu

      Kuukausi sitten kävin poistattamassa. Ei ollut paljon mutta jonkin verran. Lääkäri otti itse ultraäänellä. Sirppiä ei käyttänyt kuin yhteen hammasväliin. Ikenet eivät olleet kovin tulehtuneet koska ei juurikaan sattunut. Vesi vain lensi. Ei puudutettu. En ota puudutusta kyllä paikattaessakaan. Aikaa ei mennyt varmaan kuin 20-30 min. Ennen hammaskivenpoistoa paikkasi vielä yhden hampaan (n.20min).

    • hammaskivi

      mulla on kans hammaskiven poisto huomenna, mietin samaa, mut joilta kuilta kuulin ettei satu, sitä vain rapsutetaan hampaitten pinnalta. Lykkyä tykö! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe