Ensimmäistä kertaa olen menossa hammaskiven poistoon ja mietityttää mahtaako se sattua?Millaisia kokemuksia teillä on?
Kenellä kokemuksia hammaskiven poistosta?
9
1235
Vastaukset
- kiveä on
Itselläni hammaskivi poistettiin kahdella eri kerralla. 45 minsaa per kerta. Ikenet auki ja kivet veks. Mutta mulla oli ikenet ihan tulehtuneet, siksi tälläinen syväpuhdistus. Ei se kyllä sattunut, kun sain puudutuksen.
- kävin
myös ekaa kertaa. ei sattunut, onneksi. syyhygienisti oli tosi mukava ja sanoi että voin koska tahansa pyytää puudutusta jos en kestä. mutta en tarvinnut puudutusta, hyvin meni. vähän kyllä vihloi niistä kohdin joista ikenet vetäytyneet ja hampaan kaula näkyvillä, eli sattuminen voi riippua siitä missä kunnossa ikenet on.
- sattui ensimmäisellä
kerralla. Asuin silloin Vantaalla ja sattui se suuhygienisti olemaan erittäin kovakourainen. Ikenet vuotivat verta lähtiessäni sieltä. Nyt kävin taas lokakuussa, mutta nyt asun Helsingissä. Jännitti ja pelotti kovasti edellisen kokemuksen jälkeen. Mutta tämäpä olikin erittäin hellävarainen. Ei sattunut yhtään, eikä verta tullut tippaakaan. Joten tuurista se riipuu!
- Anonyymi
juuri nin MUllakin on yleensä ollut helläkätinen, mutta tänään oli niin kovakourainen käsittely että en varmasti samalle mene. enää, laitan nimen muistiin, Hyville ei tahdo päästä, Jos löytää hyvän kandee laittaa nimi muistiin että voi varata uudestaan saman.
- Omppu
Kävin 4 vuoden tauon jälkeen hammaskiveä poistattamassa ja se teki kyllä kipeää. Syy kipuun oli jatkuva ientulehdus, joka puolestaan johtui siitä hammaskivestä. Verta vuoti jonkun verran ikenistä "puhdistuksen" jälkeen. Mutta nyt olen kiitollinen, että hampaat ja ikenet voivat hyvin.
- pitäisi sattu
Ei kyllä pitäisi sattua. Suuhygienistiltä on mahdollista saada pintapuudutus jos on niin paljon kertynyt hammaskiveä että toimenpide on kivulias. Saattaahan siinä verta vähän tulla, mutta ei mielestäni yhtään paha toimenpide. Hammaskivi kannattaisi poistaa n.vuoden välein niin ei pääse tulemaan pahoja kertymiä Riippuen tietysti tapauksesta.
- puudutukset ikeniin
pitäisi sattu kirjoitti:
Ei kyllä pitäisi sattua. Suuhygienistiltä on mahdollista saada pintapuudutus jos on niin paljon kertynyt hammaskiveä että toimenpide on kivulias. Saattaahan siinä verta vähän tulla, mutta ei mielestäni yhtään paha toimenpide. Hammaskivi kannattaisi poistaa n.vuoden välein niin ei pääse tulemaan pahoja kertymiä Riippuen tietysti tapauksesta.
Mulla ei oltu ikinä ennen poistettu hammaskiveä... ja sitähän riitti. Hammaslääkäri päätti poistaa itse. Suuhygienisti oli valmiina mutta oli kait niin hirvees kunnossa hampaat...
Aikaa meni yhteensä 1.5 tuntia.
- tiitu
Kuukausi sitten kävin poistattamassa. Ei ollut paljon mutta jonkin verran. Lääkäri otti itse ultraäänellä. Sirppiä ei käyttänyt kuin yhteen hammasväliin. Ikenet eivät olleet kovin tulehtuneet koska ei juurikaan sattunut. Vesi vain lensi. Ei puudutettu. En ota puudutusta kyllä paikattaessakaan. Aikaa ei mennyt varmaan kuin 20-30 min. Ennen hammaskivenpoistoa paikkasi vielä yhden hampaan (n.20min).
- hammaskivi
mulla on kans hammaskiven poisto huomenna, mietin samaa, mut joilta kuilta kuulin ettei satu, sitä vain rapsutetaan hampaitten pinnalta. Lykkyä tykö! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418