Aavasaksan juhannus

mikamikä

Koitakaahan Ylitorniolaiset saaja se Aavasaksan yöttömän yön juhannus juhlat pyöriin niinku 25 vuotta aikaa. Vetonaulana Ruotsin poika Markus..

18

4070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippelinappeli

      Saiskos tiedustella mistä kaukaa tällainen vihjeenantaja on kotoisin?

      • mikamikä

        Lapeenrannan kupeesta Enosta ts. Lätäsenosta


      • Awa
        mikamikä kirjoitti:

        Lapeenrannan kupeesta Enosta ts. Lätäsenosta

        Vai mistä nuo Aavasaksan juhannusjuhlat tulivat mieleen?


      • mikamikä
        Awa kirjoitti:

        Vai mistä nuo Aavasaksan juhannusjuhlat tulivat mieleen?

        kyllä siellä on joskus nuoruudessa tullut käytyä useamman kerran ja vanhempanaki kerran ohi ajaessa moottoripyörällä mutta silloin siellä oli jo hiljaiseloa 3-4 vuotta aikaa. Tuskin koskaan tulee Suomessa olemaan sellasta vetonaulaa ja väen määrää mikä silloin siellä oli. Nykysten tuskin löytyy enään niin paljoa vapaehtosia järjestelemään sellasia juhlia. Katelaan josko tuota vielä satuu jussin aikana ajeleen ohitte.


      • mutta nyt...
        mikamikä kirjoitti:

        kyllä siellä on joskus nuoruudessa tullut käytyä useamman kerran ja vanhempanaki kerran ohi ajaessa moottoripyörällä mutta silloin siellä oli jo hiljaiseloa 3-4 vuotta aikaa. Tuskin koskaan tulee Suomessa olemaan sellasta vetonaulaa ja väen määrää mikä silloin siellä oli. Nykysten tuskin löytyy enään niin paljoa vapaehtosia järjestelemään sellasia juhlia. Katelaan josko tuota vielä satuu jussin aikana ajeleen ohitte.

        Niin oli ennenvanhaan suuret juhannusjuhlat Aavasaksalla! Olen käynyt seitkytluvun alussa. Vanhempani ovat myös siellä aikoinaan käyneet juhannuksena, kuulemma juna toi väkeä etelästä.


      • Helsingistä asti
        mutta nyt... kirjoitti:

        Niin oli ennenvanhaan suuret juhannusjuhlat Aavasaksalla! Olen käynyt seitkytluvun alussa. Vanhempani ovat myös siellä aikoinaan käyneet juhannuksena, kuulemma juna toi väkeä etelästä.

        Ainakin Ylitorniolle ja Pelloon on Helsingistä viikottain suora yhteys junalla.


      • Awa
        mutta nyt... kirjoitti:

        Niin oli ennenvanhaan suuret juhannusjuhlat Aavasaksalla! Olen käynyt seitkytluvun alussa. Vanhempani ovat myös siellä aikoinaan käyneet juhannuksena, kuulemma juna toi väkeä etelästä.

        Muistan kun Doris Laine Kansallisbaletista tanssi lavalla ja Kansallisteatteri veti Putkinotkon.
        Uskomatonta, mutta totta.
        Tästä Aavasocista vois kehittyä jotakin, jos vain siihen satsattaisiin kunnolla ja sinne tulisi muitakin artisteja kuin vain nuorison suosimia.


      • Vanha kaura
        Awa kirjoitti:

        Muistan kun Doris Laine Kansallisbaletista tanssi lavalla ja Kansallisteatteri veti Putkinotkon.
        Uskomatonta, mutta totta.
        Tästä Aavasocista vois kehittyä jotakin, jos vain siihen satsattaisiin kunnolla ja sinne tulisi muitakin artisteja kuin vain nuorison suosimia.

        Nuorethan ne jaksaa juhlia. Kannattaako tuo meihin vanhempiin tai vielä vanhempiin enää satsata? Ite olen vasta 32, mutta meän ikäluokkaa ei saa mökiltä juhannuksena festareille edes Yöt eikä Eput vaikka maksettais.
        Toisaalta, onhan hirveän paljon lapsettomia, sinkkuja ja pariskuntia joiden lapset on jo pois kotoa muuttanu . Siinä kyllä olis Keisarinmajalla vaikka jonkun sortin lavatanssi-ideaa.


    • sivuaa

      matkailualaa ,jota tällä palstallakin on joku yrittänyt vetää esiin.

    • Eräs_kirjoittaja

      Kotini ikkunasta näkyy Aavasaksa, vaan eipä tullut oltua vaaran päällä tänäkään juhannuksena vuonna 2018. Tv:stä sen verran näki, että vettä tuli/ oli tullut - tosin juhannuskokko näkyi palavan - ja siinä sillan kupeessa haastateltiin klo 20:30 uutisiin Lakkapään Vilppua, että jotain nuorta tyärtä. Pittää vissiin mennä kylille vähän myöhemmin, kunhan kelit paranevat. On ne ajat muuttuneet vuosikymmenien saatossa, kun saajon sillan yli käveltiin ja kiivettiin rinnettä ylöspäin. Nyt ei tohtisi, vaan tuolloin nuorempana ei päätä pakottanut mikään. Eipä silti - ennen oli pikkuisen muut asiat mielessä kuin pelkän auringon tuijottelu. Kattokaapa vaikka tuosta https://www.youtube.com/watch?v=HITDPVaEZpE

      • ON NE AJAT MUUTTUNEET.........OSUVASTI SANOTTU OLEN VIETTÄNYT ELÄMÄNI KUULEMA SYNTYMÄSTÄNI AINA 21v ASTI (1986) KAIKKI JUSSIT AAVASAKSALLA TAISIN OLLA JOTAIN 12v KUN PÄÄSIN SINNE YKSIN MENEEN SIITÄ ASEMAN TIEN KAUTTA OLIHAN SE MELKONEN KOKEMUS TUOSSA IÄSSÄ JA JÄLKEENKI MONET KERRAT SINNE KAVUNNUT MÖIN 1980/81 YKSITYISEN MAILLA PARKKILIPPUJAKIN KU SITÄ VÄKEÄ OLI HIRVEESTI LIIKKEELLÄ 1986 TAIS OLLA VIMPPA KERTA KU KÄVIN MEININKIÄ KATTOMASA SILLOINKI AUTOJONOT VAARALLE OLI MELKEIN SIIKAVIRRAN TALOLLE ASTI SENHÄN JÄLKKEEN NE ALKO LOPAHTAAN TÄNÄ PÄIVÄNÄ KO MUMMOLAN PIHALTA TIIRAILEE EI NÄY AUTOJA,IHMISIÄ VÄKI ON KADONNUT VAIN MUISTOT ON KYLÄRAITIILTA JÄÄNYT JÄLJELLE SIITÄ AJASTA........!


      • Anonyymi
        MUMMOLA27 kirjoitti:

        ON NE AJAT MUUTTUNEET.........OSUVASTI SANOTTU OLEN VIETTÄNYT ELÄMÄNI KUULEMA SYNTYMÄSTÄNI AINA 21v ASTI (1986) KAIKKI JUSSIT AAVASAKSALLA TAISIN OLLA JOTAIN 12v KUN PÄÄSIN SINNE YKSIN MENEEN SIITÄ ASEMAN TIEN KAUTTA OLIHAN SE MELKONEN KOKEMUS TUOSSA IÄSSÄ JA JÄLKEENKI MONET KERRAT SINNE KAVUNNUT MÖIN 1980/81 YKSITYISEN MAILLA PARKKILIPPUJAKIN KU SITÄ VÄKEÄ OLI HIRVEESTI LIIKKEELLÄ 1986 TAIS OLLA VIMPPA KERTA KU KÄVIN MEININKIÄ KATTOMASA SILLOINKI AUTOJONOT VAARALLE OLI MELKEIN SIIKAVIRRAN TALOLLE ASTI SENHÄN JÄLKKEEN NE ALKO LOPAHTAAN TÄNÄ PÄIVÄNÄ KO MUMMOLAN PIHALTA TIIRAILEE EI NÄY AUTOJA,IHMISIÄ VÄKI ON KADONNUT VAIN MUISTOT ON KYLÄRAITIILTA JÄÄNYT JÄLJELLE SIITÄ AJASTA........!

        1980 juhannuksena kävin eka kerran Aavasaksalla. Alku paukut otettiin Rajahovissa ja käveltiin aseman kautta ylös nykyisen vaimoni ja hänen siskonsa kanssa. Koivistopään tyttäriä :) itse olen palijasjalakanen oululainen.


    • 50luku

      Soon huono kulkea rollattorilla ny.

      • Eräs_kirjoittaja

        Nimimerkille "50luku": ei olla vielä rollaattori-iässä.
        Valitsemani linkki https://www.youtube.com/watch?v=HITDPVaEZpE oli esimerkki, millaista oli elämän ilo juhannuksena.
        Aikana jolloin rehellinen mies otti ryypyn - toisenkin, ja tanssien pääsi saatolle koittamaan onnea. Tuolloin ei luureja näpytelty saati edes tv:n ääressä istuskeltu. Näytti videossa olevan jopa tuttua virkavallan edustajia, jotka ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen.

        Kävin hiljattain vaaran päällä siellä kahvilassa likellä Kariniemen patsasta. Näytti myrsky tai lumi katkoneen ja kaataneen puita poluille. Hieno paikka tuo alue on yhä, vaikka on tullut tutuksi jo pitkön aikaa. Tänäkin iltana koko vaara kylpi auringon paisteessa.


    • Anonyymi

      Minun unelmani olisi mennä naimisiin juhannuksena Aavasaksan vaaran päällä rakkaan ihmisen kanssa. Toisaalta, kun kuolen haluaisin tulla tuhkatuksi ja tuhkat saisi ripotella Aavasaksan vaaralla tuuleen. Todennäköisesti näistä toteutuu vain tämä jälkimmäinen. Siis jos maanomistaja antaa luvan.

      • Anonyymi

        Ei varmaan Lapissa ole monta paikkaa, jossa on juotu ja naitu yhtä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan Lapissa ole monta paikkaa, jossa on juotu ja naitu yhtä paljon.

        On niitä muutamia muitakin tuntureita, joissa on harjoitettu kyseisiä toimintoja.


    • Anonyymi

      Sielä naitiin et kivikko Paukku,sitte tuli jupon känniläinen ja pilasi juhlat lyijyhouisuillaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe