Innostun usein jostain uudesta lajista ja käyn siellä sitten pari kuukautta kunnes innostus taas lopahtaa. nyt alan huomata että ylimääräistä alkaaa kertyä joten haluaisin aloittaa kuntoilun. miten ihmeessä säilytän motivaation? pitäisikö alkaa käymään jossain jumpissa kaverin kanssa? Miten te säilytätte motivaation?
miten motivoida itseään?
5
894
Vastaukset
- yhdessä..
Ehdottomasti paras tapa säilyttää motivaatio on urheilla yhdessä kaverin kanssa. Esimerkiksi itse aina sovin kaverin kanssa missä aerobicissä nähdään, niin tosi painava syy saa olla, että jättää menemättä. Aina ei tietenkään huvita, mutta kun on luvannut mennä niin ei kehtaa jäädä poiskaan. Ja tämänlisäksi jos käy säännöllisesti tiettyinä päivinä tietyn ohjaajan tunneilla niin sinne haluaa aina mennä. Tietysti riippuu aika paljon myös siitä mitä lajia itse harrastat, mutta esimerkiksi lenkkeily ja juoksukin on paljon mukavempaa( rankempaa/tehokkaampaa) toisen kanssa,joka on suunnilleen yhtä hyvässä kunnossa. Ehkä myös jonkun tavoitteen asettaminen pitäisi motivaatiota yllä.
- Läski-Suski
Miun ennätys on pari päivää.
- rehkijä
mä käyn salilla kun en haluu läskiksi >:o jos 'huomaa' että reisiin tai mahaan on tullut ylimäärstä (vaikka ei ehkä olisikaan) on pakko kuntoilla :) pitää myös mielen virkeänä. mulla noi ryhmätunnit jotenkin latistaa tunnelman kun ei saa edes hikeä pintaan... yritä löytää kuntoilemisen hyvät puolet ja käy mielelläsi salilla. (itsensä pakottaminen ei oo loppupeleissä tuloksekasta, silloin juuri innostus lopahtaa,samoin liika kuntoilu).ei saa olla itselleen ankara esim. jos jonakin viikkona ei jaksa mennä.
esimerkkinä kuntosali:
valitse hyvälaatuinen kuntosali, minulla ainakin huono sali latistaa innostuksen. älä liiku liikaa, mutta sopivasti. pari kertaa viikossa on hyvä. sali on myös hyvä siinä mielessä, että sinne voi mennä (melkein) milloin vain... - fiilistellen
Tota samaa tapahtuu monelle muullekin eli innostus lopahtaa.
Itse käyn aerobicissä,bodypumpissa,combatissä jne..kaverin kanssa.Joskus kun oikeen laiskottais niin toinen on siinä tsemppaamas ja sitä tulee lähdettyy paljon helpommin kuin yksin.
Tottakai välillä pidän itsekin huilii,mut treenaan noin 4-5krt/vk.
Ja välillä kyllästyy totaalisesti johonkin lajiin ,kuten mä spinningiin.Sillon kannattaa pitää siit vähän taukoo ja harrastaa muita lajeja.
Tsemppii sulle jatkossa! - Jumppa tyttö83
Itselleni urheilusta ja liikunnasta on tullut elämän tapa. Tulen kiukkuiseksi jos en saa tiettyä liikunta määrää viikossa=) Liikunnasta ei kannata ottaa ressiä. Itse harrastan montaa erilaista lajia mm. spinning,core training, body combat, lekkeily/sauvakävely/juoksu,uinti, aerobic, sali..monipuolisuus on pitänyt hyvin motivaatiota yllä. Välillä kiinnostus ei ole 100% ja lähteminen on vaikeaa, mutta suorituksen jälkeen olo on aivan mahtava. Useinmiten silloin kun ei kiinosta lähteä liikkumaan, menee reeni kaksi kertaa paremmin kuin yleensä. Kannattaa rohkeasti kokeilla kaikkea uutta.
Lepopäivät on tärkeä asia, ja jos ei todella kiinnosta joskus lähteä, niin kotiin jääminen ei ole niin vakavaa!!
Liikunnasta ei pidä tehdä orjallista,liikunnan tulee olla mielekästä.
Säännöllisen liikunnan avulla olen paljon pirteämpi ja minulla on hyvä olla!!!!
Ja tietysti pysyyhän tuo vartalo siinä samalla hyvässä kuosissa!!=)
Itse reenailen yksin, mutta tottakai kaverin mukaan lähtö on piristävä asia!!
Kannattaa aloittaa rauhallisesti, ensin ihan muutama kerta viikossa, siitä se sitten lähtee...=)
Tsemppiä ja mukavia liikunta hetkiä!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658