Mistä tietää että toinen

rakastaa......

Niin mistä tietää sen, että mies rakastaa minua. Olemme olleet vuoden yhdessä ja tänä aikana mies on sanonut muutaman kerran rakastavani minua. Haluaisin kuulla sen useammin ja tämä saakin minut epävarmaksi, enkä minäkään uskalla sanoa hänelle, että rakastan häntä. Puhutaan vaan, vaan että tykätään paljon toisistamme. Miten voin olla varma, että mies rakastaa minua?

6

1392

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa ymmärtämään

MYÖNTEISET SANAT
      Tunnustus, kiitos, rohkaisevat, lempeät ja nöyrät sanat. Jos haluat ilmaista rakkautta puheella, on käytettävä lempeitä sanoja. Myönteisten sanojen avulla puolisoa tulisi rohkaista seuraamaan niitä tavoitteita, joita hänellä itsellään elämässään on. Jos rohkaisevia sanoja käytetään väärin, ne kuulostavat puolison korvissa tuomiolta tai painostukselta.

KAHDENKESKINEN AIKA
      Jakamattoman huomion saaminen omalta puolisolta voi joillekin olla mitä suurin rakkauden osoitus. Jakamattoman huomion idea on siinä, että annamme puolisollemme sen hetken elämästämme lahjaksi, emmekä jaa huomiotamme samaan aikaan lehteen, lapsiin, tietokoneeseen, kirjaan tms.

RAKKAUDEN LAHJAT
      Lahjat eivät ole puolisollesi vain esineitä, ne ovat puolisollesi todellinen rakkautesi osoitus. Puolisollesi ei välttämättä lahjan arvo ole suhteessa sen rahalliseen arvoon, vaan merkitys piilee lahjan välittämässä viestissä ja tunteessa. Myös fyysinen läsnäolo vaikeina hetkinä voi olla merkittävä lahja puolisollesi, sillä läsnäolosi saattaa hänelle olla rakkautesi vertauskuva.

LEMPEÄT PALVELUKSET
      Ehkä puolisosi toivoo, että osoitat hänelle rakkauttasi käytännön teoin. Esim. ruoan laitto, siivous, lasten hoitaminen, lumen luonti tms. voivat osoittaa puolisollesi mitä suurinta rakkauttasi häntä kohtaan. Jos ensisijainen rakkauden kielesi on lempeiden palvelusten kieli, älä kuitenkaan vaadi niitä puolisoltasi. Muista, että pyynnöt näyttävät rakkaudelle suuntaa, mutta vaatimukset katkaisevat rakkaudelta siivet.

FYYSINEN KOSKETUS
      Käsi kädessä kulkeminen, suuteleminen, halaaminen ja sukupuoliyhteys ovat kaikki rakkauden ilmaisemisen välineitä. Joillekin fyysinen kosketus on rakkauden tärkein ilmenemismuoto, sillä ilman sitä heistä tuntuu, ettei heitä rakasteta. Mikäli tämä on puolisosi ensisijainen rakkauden kieli, kosketus välittää hänelle paljon suuremman viestin kuin sanat ”vihaan sinua” tai ”rakastan sinua”. Puolisosi kaipaa koko sydämestään sitä, että koskettaisit häntä oma-aloitteisesti.

”Jos haluaa osoittaa rakkautta niin, että puoliso ymmärtää sen merkityksen, on oltava valmis oppimaan hänen ensisijainen rakkauskielensä. Jos mies ja vaimo haluavat päästä läheiseen suhteeseen keskenään, heidän on tunnettava toistensa tarpeet. Jos tavoitteena on rakastaa toista, on tiedettävä, mitä hän haluaa.” kirjoittaa Chapman.

(Gary Chapman: Rakkauden kieli, Aika oy 2001)

- Miia ja Staffan Ståhle-

• on tunne

välillänne. Minä rakastan sinua voi olla aika "itsekäs" lause ja varsin itsekästä on odottaa sitä.
      Sitä ei tarvita jos rakkaus on välillänne.
      Sinä tunnet sen, hän tuntee sen.

Rakkauden tunne voi olla vain sinussa.
      Sekin on hieno asia! Iloitse siitä.
      Harva ihminen osaa rakastaa.
      Se kyky on jo taivaan lahja.
      Jos se on teissä molemissa olette harvinaisen onnekkaita.

• naenen^

Olen nainen ja suhtaudun erittäin kriittisesti rakkaudentunnustuksiin. Elämäni aikana olen todennut, että lähes poikkeuksetta (siis kuitenkin ihmiskohtaista) harvimmin rakkautensa tunnustavat tarkoittavat sitä eniten. Exäni rasitti minua jatkuvalla pommituksella. Tiesin ettei se edes ollut rakkautta vaan ihastusta, emme edes koskaan tutustuneet kunnolla juuri siksi. Ahdisti kun en voinut vastata hänelle sitä mitä hän odotti.

Nykyinen sanoo silloin tällöin, varmaan harvemmin kuin kerran kuussa. Luotan hänen sanaansa, sen todellisuus näkyy jokaisessa teossakin. Ei pelkkiä tyhjiä sanoja. Eikä kuitenkaan niin että esimerkiksi jouluna ja syntymäpäivänä ja juhannuksena sanoisi. :D Parasta on, kun se tulee arvaamatta ja arkisesti arkisessa tilanteessa.

Lämmittää sydäntä.

Ilman tuon lauseen hokemistakin voi kyllä rakastaa. Joillekin se on vain hokema sitäpaitsi. Eikä mies välttämättä vuoden jälkeen rakasta. Eivät kaikki edes käytä koko sanaa, kun sen voi sanoa muullakin tavoin ja se on kyllä ihan yhtä arvokasta.

Rakkaus-sanalla ei pitäisi olla itseisarvoa.

• ..vaan ne teot

Itselläni on samanlaisia kokemuksia kuin edellisellä kirjoittajalla. Seurustelin aikanaan miehen kanssa, joka kertoi jatkuvasti kuinka hän rakastaa minua ja kuinka minä olen näyttänyt hänelle mitä rakkaus tarkoittaa. Miten sitten kävikään..eräänä päivänä tuo mies ilmoittikin, ettei hän pysty rakastamaan minua ja suhde päättyi siihen. Jälkikäteen tajusin, että hän oli rakastunut rakastumisen tunteeseen eikä minuun.

Nykyinen mieheni sanoo harvoin rakastavansa minua, mutta tiedän sen hänen katseestaan ja hänen teoistaan ilman sanojakin.

• ... nimittäin minä nykyisessä suhteessani mietin alussa aivan samaa asiaa. Mistä sen tietää?

Minunkaan poikaystäväni, nyk. avomieheni ei meinaan sitä ole sanonut kertaakaan ihan suoraan, vain niitä kolmea sanaa. Ei haittaa enää tippaakaan, koska hän näyttää tunteensa ihan kaikilla mahdollisilla muilla tavoilla. Hän osallistuu aktiivisesti kotitöihin, hellii ja paijaa, ja vain katsoo rakastuneen miehen katseella. Ei rajoita eikä kahlitse minua, koska tietää etten mene minnekään, ei ole syytä. Kotini on linnani ja sydämeni kuuluu hänelle.

Hän yksinkertaisesti ottaa minut huomioon aivan kaikessa. Eilen osti mp3-soittimen joululahjaksi, kun tiesi, että olen siitä haaveillut jo kauan rahanpuute vaan estänyt. Rakkaus näkyy niinkin pienessä asiassa, että hän aina kantaa raskaammat ostoskassit. :D Ei ikinä ole mua laittanu niitä kantamaan, jos yritän, kuuluu vierestä että anna se kassi hänelle.

Mietippäs näyttääkö oma miehesi tunteitaan muilla keinoin eli onko kyseessä vain oma epävarmuutesi vai jotain muuta...?

• joku

Musta tuntuu että olen ruvennut rakastamaan nykyistä miesystävääni. Ollaan seurusteltu nyt yli puoli vuotta. En uskalla hänelle puhua asiasta mitään ja musta tuntuu että semmosta hetkeä ei ainakaan lähiaikoina tule että voisin sanoa sitä lausetta. Musta vaan tuntuu että se pilaisi kaiken mitä ollaan tähän asti "saavutettu". Se voi hyvinkin olla itsekäs lause, sillä siinä tavallaan ehkä odotetaan siltä toiselta reagointia ja tiedän että hän ei ole hyvä tommosissa jutuissa. Voi olla että tykkää musta paljon mutta en missään tapauksessa halua pistää häntä tilanteeseen missä tavallaan pakottaisin häntä reagoimaan heti tollaseen asiaan. Se on vähän etäinen tyyppi mutta osaa myös olla valloittava omalla tavallaan. Olen onnellinen niistä pienistäkin asioista. En tarvitse häneltä mitään suullista raporttia tuntemuksistaan sillä olen kuullut niitä aikasempaa eri ihmiseltä liikaakin. Ja tuskin se tyyppi mua oikeasti rakasti. Ainakin kun muistelee lopputulosta.

Nykyiseni kanssa mulla on rauhallinen olo. Luotan häneen koko ajan enemmän. Tiedän että hän varmasti ilmoittaa häntä askarruttavat asiat. Kohtelee mua tasavertaisesti ja on tässä lyhyen ajan sisällä antanut mulle tunnustusta ja arvostusta muidenkin kuulten. Joo. Kaikki hyvin. Ei noita lauseita tarvitse viljellä. Mutta onhan se kiva joskus kuulla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2381
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1971
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1856
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1663
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      990
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      855
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      840
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      798
    Aihe