Nyt kaikki parhaat vinkit mukaan kuinka saadaan kauniit ja hoikat sääret. Tavoitteena olisi laihtua pari housukokoa kesäksi. Olen muuten normaalikokoinen, mutta housuja sovittaessa reidet ovat yleensä ne jotka ottavat kiinni. En haluaisi lihaksikkaita jalkoja vaan pudottaa senttejä. Vinkkejä kaivataan siis ruokavalioon, kuntoiluun ja muuhun oleelliseen :)
Kauniit, hoikat sääret
4
2167
Vastaukset
- Nainen 26
Koitan antaa sinulle jotain vinkkejä joita itse noudatan, joilla ehkä pääset alkuun. Ehkä näistä on hyötyä, ehkä ei.
Itselläni on nimittäin juuri tuollaiset kauniit, lihaksikkaat mutta hoikat sääret, kuten on myös äidilläni. Säärien "malli" on siis varmasti osittain geeneistä kiinni, joillakin rasva ei vain reisiin/pakaroihin tartu. Eli katso äitiäsi/sisko(j)asi, millaiset sääret heillä on? Jos olet päärynämallinen ja läskillä on taipumus tarttua reisiin, et välttämättä saavuta unelmiesi sääriä millään konstilla.
Ruokavalioni on täysin normaali, syön sekä kasviksia että lihaa, sekä hiilihydraatteja että herkkuja. Juon paljon vettä ja koitan välttää ylimääräistä suolaa. Vedenjuonti sanotaan myös pitävän ihon kunnossa ja jopa ehkäisevän selluliitin synty.
Kuntoilun osalta pidän pyöräilystä, jonka ansiosta etureisilihakset ja pohkeet ovat kunnossa. Mielestäni on turha pelätä, että esim. pyöräily kasvattaisi lihaksista liian suuret, sillä siihen tarvitaan ihan erilaista harjoittelua. Erilaiset jumpat, kävely ja salilla käynti kuuluu perusharjoitteluuni. Salilla treenaan muunmuassa sisäreisiä ja pakaroita ja teen jalkaprässiä (pyydä kuntosaliohjaajaa neuvomaan, miten ja mitä kannattaa reenata). Harrastan joogaa ja pilatesta, lajeja jotka pyrkivät notkeuteen ja lihasten "venyttämiseen" pituussuuntaan.
Älä turhaan siis pelkää lihasten kasvamista, sillä kun lihas kasvaa perusainevaihdunta nopeutuu ja senttejä katoaa kiinteytymisen myötä. Eikä sinun ole salilla pakko tehdä liikkeet niillä kaikista raskaimmilla painoilla, pienillä painolla pitkiä sarjoja ja hyvää tulee.
Lisäksi huolehdin säärieni kunnosta suorittamalla kuivahieronnan harjalla parisen kertaa viikossa ja rasvaamalla ne säännöllisesti. - nönnöö
vetoan geeneihin. Itelläni on aina ollu pitkät ja tosi kapeat sääret ilman että olen niiden eteen mitään tehnyt muutakuin perusliikunta. Niistä erottuvat myös lihakset erittäin selvästi. Mulla ongelma alue on ylävartalo, mulla ei jalat levene ikinä. Että turhaan itseäsi kiusaat, peruslaihdutuksella voit saada jotain aikaan ja cardio treenillä. Ihan vaikka kävelyä paljon,mutta vaikea tehdä jaloista kapeita.
- jalkalihaksia
pelkäät?
Ihan pienellä treenillä et niitä edes saa...
Kiinteät jalkalihakset ovat kauniit, antavat muotoa ja säihkettä. Sellaisilla jaloilla on mukava astellakin, kuin ruusuntipoilla. - naisen sääret <3
Sääri on se jalan osa, joka alkaa nilkasta ja päättyy polveen. Sääreen ei kuulu reisi. Puhu reisistä vaikka erikseen, mutta älä sekoita niitä sääriin. Oikeinkirjoituksella on merkitystä, jotta ihmiset ymmärtävät, mistä puhut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760