Järjen köyhä

akkapavaan

Ajelin eilen pohjoisesta Rovaniemelle. Vikajärven pohjoispuoleella oli auton alle jäänyt kuollut poro, tasan tarkkaan keskellä tietä, siis tien keskiviivalla poikittain, verijälkiä ympärillä.
Voi sitä järjen köyhää joka sen siihen jätti. Eikai se niin painava ole, ettei sitä olisi voinut siirtää kolme metriä, jos sitäkään, tien laitaan, Siinä se vaan lojui, EIKÖ JÄRKI SANONUT, ETTÄ SE ON SIINÄ VAARANA MUILLE TIELLÄ LIIKKUVILLE. Siitä autot vaan ohi ajelee eikä kellään ole vara pysähtyä sen vertaa, että siirtäsivät sen tien laitaan. Itse pysähdyin ja olin kääntämässä autoa kun näin, että siihen tuli pakettiauto joka pysähtyi sen kohdalle. Varmistuin siitä, että se ei enään siihen keskelle tietä jäänyt.

7

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen riemu

"Ajelin eilen pohjoisesta Rovaniemelle. Vikajärven pohjoispuoleella oli auton alle jäänyt KUOLLUT PORO, tasan tarkkaan keskellä tietä, siis tien keskiviivalla poikittain, verijälkiä ympärillä"
      - mistäs moisen päättelit, että poro oli auton alle jäädessään jo kuollut? Kuollut tielle vanhuuttaan vai joku sen siihen jättänyt?

• emppu22

Voi tuota sinun viisautesi määrää, mahdat olla ylpeä

• järjen riemu
        emppu22 kirjoitti:

Voi tuota sinun viisautesi määrää, mahdat olla ylpeä

En ole ylpistynyt, mutta viisas kyllä olen sitä ei käy kiistäminen.

• ........................

siinä moralisoi ihminen joka ei itse vaivautunut sitä siirtämään =)

• akkapavaan

Kirjoitin, että olin kääntämässä autoa takaisin päin, koska en voinut ihan kohdalle pysähtyä ja olisin siirtänyt sen poron, vaan siihen tuli joku toinen. Se poro oli jäljistä päätellen jäänyt auton alle koska verta oli tielläkin.
        Jos se olisi kuollut itsestään, niiin miksi verta joka paikassa?
        Käy katsomassa jäljet,jos et usko.

• tarttisvalvooparemmin

Ollut pian vaikka viksu, eli jos on hiivoissa ajanut niin on laskenut että maski tulee halvemmaksi korjata pajalla kuin maksella rattis-sakot ja kärsiä kortinmenetykset -

• se olis lain

mukaan sinun korjata pois eikä vain katsoa tauspeiliin että joku pysähty, Miten siirsit lain tarkoittaman vastuun takanatulijalle joka saattoi vain hiljentää vauhtia raavon kohdalla. Monesti poro jää pitkän rekan alle jota kuski ei huomaa. Elikkä kunnan hommissa oleva (asennteen perusteella arvio) korjaa esteet tieltä kuten laki sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe