Miksi muuten

yleistetään niin

helposti, siis asioita jos joku henkilö on kotoisin valtiosta jossa enemmistö on muslimeita?
Pitäisihän nyt ymmärtää se asia että niinkuin Kristittyjä niin on myös Muslimeja erilaisia?
Olenko väärässä?

Uskallan väittää että enemmistö ja juuri he jotka rauhaa rakastavat, siis muslimeissa, ovat niitä jotka vähiten ääntä itsestään pitävät.

Eihän meilläkään kaikki suuntaukset toimi samoin, Jehovan todistajat, Helluntailaiset, Eri suunnat Lestadiolaisuudesta, ns. kirkkouskovaiset, Pelastusarmeija joka kuulunee EHKÄ jotenkin Vapaa Kirkkoon.Bahait...jne?

13

1575

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????++

"Uskallan väittää että enemmistö ja juuri he jotka rauhaa rakastavat, siis muslimeissa, ovat niitä jotka vähiten ääntä itsestään pitävät. "

Uskallatko elää uskomustesi mukaan? Muuta sinne muslimaille elämään jos todella olet tuota mieltä.

Jättäkää te suvaitsevaiset ja mokusuhteita harrastavat meidät rasistit tänne yksin. Olisi teilläkin hauskempaa kun ei olisi rasisteja näköpiirissä, eiköstä vain? Kaikki voittaisivat.

• kysymyksiä

1. Miksi usein kehoitetaan muuttamaan "sinne muslimaille elämään"? Eikö ole muuta sanottavaa?

2. Uskotko tosiaan, että rasistiset ajatukset ovat vain ja ainoastaan meille suomalaisille ominaisia?

• oikeassa

Eräässä maltillisessa muslimivaltiossa asuneena voin vahvistaa, että asia on todella näin. Harmi vaan, että tämä hiljaisin enemmistö ei kiinnosta ketään, jolloin länsimaalaisten ihmisten kuva muslimeista muotoutuu juuri sellaiseksi, mitä media haluaa näyttää. Eivät ne muslimit oikeasti ole paljon kummallisempia kuin me muutkaan pallontallaajat. Fundamentalistit ovat tietysti joka uskonnossa erikseen mutta itselleni ei ainakaan tällaisia ole vielä tullut vastaan vaikka muslimivaltiossa tovin olen elellytkin.

• Sesver

jos jokin uskonnollinen ryhmittymä alkaa ajamaan jotain uskonnollista fasismia ja ryhtyy käyttämään väkivaltaa, jää se ilman suuren väestönosan tukea ja pyritään heti tukahduttamaan.
      Big difference.

Mutta tosiaan tunnen muutaman iranilaisen ateistin, hyviä tyyppejä, joita toivoisi arabeista edustavan useammankin nykyisen fanaattisen ja vanhoillisen sovinistilinjan miehistä.

• täti-leelia

( iranilaiset eivät ole arabeja, hyvin kaukana arabeista, itseasiassa).

• eikä ihan
        täti-leelia kirjoitti:

( iranilaiset eivät ole arabeja, hyvin kaukana arabeista, itseasiassa).

muutenkaan yhtenäinen kansa. Porukkaan kuuluu useita etnisiä ja uskonnollisia ryhmiä.

• onhan
        eikä ihan kirjoitti:

muutenkaan yhtenäinen kansa. Porukkaan kuuluu useita etnisiä ja uskonnollisia ryhmiä.

iranilaisilla silti täysin oma kulttuurinsa (vai pitäiskö sanoa persialaisilla), vähemmistöjä löytyy kaikkialta muualtakin joten ei kai sit mitään kulttuuria voi sanoa täysin yhtenäiseksi...

• miten haluat
        onhan kirjoitti:

iranilaisilla silti täysin oma kulttuurinsa (vai pitäiskö sanoa persialaisilla), vähemmistöjä löytyy kaikkialta muualtakin joten ei kai sit mitään kulttuuria voi sanoa täysin yhtenäiseksi...

ja jatka saivartelua, jos et halua ymmärtää;)

• JapanilaisenMies

Yleistäminen tekee mahdolliseksi toimia tässä maailmassa. Otetaan vaikka esimerkiksi auto. Autossa on ratti ja polkimet. Ja kuljettaja olettaa näiden toimivan samalla lailla kuin muissakin autoissa, hän yleistää aikaisemmin hankkimansa tiedon autoista kaikkiin muihinin autoihin. Voit havaita saman ilmiön monissa muissakin arkipäivän asioissa.

Miksi sitten muslimeista on väkivaltainen kuva?
      Kuva muslimeista syntyy lähinnä uutisten välityksellä, ja viimeaikoina muslimeilla on ollut tapana järjestää mielenosoituksia, joissa he vaativat kuolemaan milloin kenellekin. Tai sitten Al-Quidan johto on uhannut terrorilla jotain maata jne. Jos muslimit järjestäisivät vaikka Al-Quidan vastaisia mielenosoituksia, se vaikuttaisi taas omalla tavallaan.

Tälle on sitten vastapainona ne muslimit joita tapaamme yksilöinä. Eli useimmille meistä kebab tai pizza paikan pyörittäjä. He ovat meitä lähellä ja otamme heidät yksilöinä, ja heitä ei mielletä väkivaltaisiksi. Tästä on mielenkiintoinen osoitus Britanniasta. Lontoon terroriiskujen tekijöitä eivät heidän lähipiirinsä pitäneet mitenkään erityisen väkivaltaisina tai vaarallisina. Mutta kuitenkin nämä miehet kylmäverisesti räjäyttivät itsensä ja monia viattomia.

• bidrali

Kyllä ovat muslimit itse oman pesänsä ja uskontonsa lianneet. Nämä näkyvämmät ainakin.

Katsottiin tässä taannoin miehen kanssa Hampurin solusta kertova dokumenttielokuva. Todella kaksijakoisia heppuja. Yksikin lupasi vaimolleen vaikka mitä ja eli sitten terroristi elämää toisaalla. Päätekijät taisivat olla vielä ihan koulutettuja kavereita.

Muhammedin piirroksista riehaantuminen ei ollut oikein hyvää mainosta sekään "rauhan islamille";D

Toisaalta kärsiikö nyt ortodoksinen uskonto kun pari ortodoksi pappia ja muuta hihhulia on riehaantunut Madonnasta... Itse olen ortodoksi nimellisesti ainakin ja tuleehan minulle meidän lehtikin, mutta en minä silti näe mitään syytä riehaantua madonnasta.
        Pizzeriaa pitävät muslimit ovat harvoin niitä himouskovaisia (ei toki sulje pois terrorismin mahdollisuutta).

Itse nyt mitä tunnen näitä muslimeja täällä, niin eivät ole terrorismin puolella tietenkään, jotain on Bushia vastaan ja Amerikkaa noin yleensä. Eivätpä kyllä ole sieltä harjoittavimmasta päästä. Viinaa ja tupakkaa kuluu joillakin, rahat pelataan apilaan, moskeijassa ei käydä edes minimi määrää.
        selvennetään vielä, että ei minun mies juo paljoa, tupakoi tai pelaa mutta ei kyllä käy moskeijassakaan saati rukoile.

• bidrali

Kyllä ovat muslimit itse oman pesänsä ja uskontonsa lianneet. Nämä näkyvämmät ainakin.

Katsottiin tässä taannoin miehen kanssa Hampurin solusta kertova dokumenttielokuva. Todella kaksijakoisia heppuja. Yksikin lupasi vaimolleen vaikka mitä ja eli sitten terroristi elämää toisaalla. Päätekijät taisivat olla vielä ihan koulutettuja kavereita.

Muhammedin piirroksista riehaantuminen ei ollut oikein hyvää mainosta sekään "rauhan islamille";D

Toisaalta kärsiikö nyt ortodoksinen uskonto kun pari ortodoksi pappia ja muuta hihhulia on riehaantunut Madonnasta... Itse olen ortodoksi nimellisesti ainakin ja tuleehan minulle meidän lehtikin, mutta en minä silti näe mitään syytä riehaantua madonnasta.
        Pizzeriaa pitävät muslimit ovat harvoin niitä himouskovaisia (ei toki sulje pois terrorismin mahdollisuutta).

Itse nyt mitä tunnen näitä muslimeja täällä, niin eivät ole terrorismin puolella tietenkään, jotain on Bushia vastaan ja Amerikkaa noin yleensä. Eivätpä kyllä ole sieltä harjoittavimmasta päästä. Viinaa ja tupakkaa kuluu joillakin, rahat pelataan apilaan, moskeijassa ei käydä edes minimi määrää.
        selvennetään vielä, että ei minun mies juo paljoa, tupakoi tai pelaa mutta ei kyllä käy moskeijassakaan saati rukoile.

• Kysymys kuuluu myös

jotkut neidot lähestulkoon huoriksi aina, jos tulevat idästä päin?

Voin kertoa myös teille, että enemmistö siellä päin ei ole maksullisia naisia tai tunteettomia hyväksikäyttäjiä.

Yllätyitkö?

• No enpä

Olen itse mustan miehen nainen ja siitäkin pitää joittenkin tehdä haloota.
        Eli ymmärrän sinua.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe