Nauretaan

55447

Olen ajanut pyörällä noin 50 Km. t. Eikö se ole noin normaali pyörävauhti. Ainaki jos uskoo näitten vauhtihirmujen vahtia. Jos ajan autolla 50 Km. tunnissa, eipä pyöräiliät mene ohi.Miten ihmisiä on noin hölmöjä, että puhuu tommosia hölmöyksiä. Oikein harmittaa turhat keskinopeudet. Jos ajan autolla 40 Km. tunnissa. En ole koskaan nä'hnyt pyörää rinnalla. Lopettakaa turha lässytys.

13

1382

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

Kyllä tuolaisella perushybrillä polkee Hämeenkin alamäissä 50 km/h vauhtia. Tasaisella, jos ei ole vastatuulta tai häiritsevää sivutuulta menee 35 km/h. Kyllä niiden autojenkin kanssa on menty usein rinnakkain, kun tiellä on 40 km/h rajoitus ja pyörätie on loivasti laskeva.
      Koko lenkin keskinopeus onkin eri juttu, matkaan kun kuuluu niitä ylämäkiä, risteyksiä yms.
      Mutta kyllä aktiivit pääsevät 40 km/h keskinopeuksiin kevyesti taajamien ulkopuolella, jos maasto on melko tasainen.

• Puhetta

Ei ikinä ole pysynyt pyörä vieressä. Mistä noi sadut on oikein kotosin. Tehdää koe, minä ajan noin neljääkymppiä. Ei yksään pyörä pysy mukana. Lopettakaa toi tyhjän puhe.

• Ossi B.

Olen ollut kovissa maantieporukoissa mukana jonon jatkona. Kimpassa ajamalla 100 km:n matkalla 31 km/h keskinopeus on aika kova vauhti. Siihen pystyy aika harva.

Aikuisten sarjassa pärjää hyvin kisoissa, jos jaksaa ajaa aika-ajopyörällä 20 km:n matkan 39 km/h. Sellaisiakin on Suomessa kourallinen. Jo 40 km/h vauhti on jo paljon harvinaisempi keskinopeus.

Alamäessä minkäkin olen ajanut aika lujaa, mutta se on ihan toinen juttu. Suksillakin olen mennyt yli 125 km/h, siitä on oikein kirjallinen todistus. Se tpahtui Les Arcsin nopeuslaskuradalla.

Se taas ei tarkoita, että olisin murtsikaskimboilla nopea Pirkkolan lumilla.

Tietenkin minäkin haluaisin ajaa ammattilaisten vauhtia, 46 km/h 180 km:n matkan, niin kuin Tourin porukat ajavat tasamaalla.

Sellaisia ajajia ei Suomessa juuri ole.

• Hylssääjä1
        Ossi B. kirjoitti:

Olen ollut kovissa maantieporukoissa mukana jonon jatkona. Kimpassa ajamalla 100 km:n matkalla 31 km/h keskinopeus on aika kova vauhti. Siihen pystyy aika harva.

Aikuisten sarjassa pärjää hyvin kisoissa, jos jaksaa ajaa aika-ajopyörällä 20 km:n matkan 39 km/h. Sellaisiakin on Suomessa kourallinen. Jo 40 km/h vauhti on jo paljon harvinaisempi keskinopeus.

Alamäessä minkäkin olen ajanut aika lujaa, mutta se on ihan toinen juttu. Suksillakin olen mennyt yli 125 km/h, siitä on oikein kirjallinen todistus. Se tpahtui Les Arcsin nopeuslaskuradalla.

Se taas ei tarkoita, että olisin murtsikaskimboilla nopea Pirkkolan lumilla.

Tietenkin minäkin haluaisin ajaa ammattilaisten vauhtia, 46 km/h 180 km:n matkan, niin kuin Tourin porukat ajavat tasamaalla.

Sellaisia ajajia ei Suomessa juuri ole.

Tuo kolmenkympin vauhti lenkillä, on niin kova vauhti että porukka hajoaa varmasti. Joskus olen roikkunut väkisin mukana vetämättä metriäkään. Se oli mielestäni kovin juttu mitä olen polkupyörällä tehnyt. Haaveilen sellaisesta kunnosta. Harvassa on ne jotka siihen kolmeenkymppiin pystyy, niitäkin kyllä on, olen nähnyt, ne on niitä kovia jätkiä.

• kympin
        Hylssääjä1 kirjoitti:

Tuo kolmenkympin vauhti lenkillä, on niin kova vauhti että porukka hajoaa varmasti. Joskus olen roikkunut väkisin mukana vetämättä metriäkään. Se oli mielestäni kovin juttu mitä olen polkupyörällä tehnyt. Haaveilen sellaisesta kunnosta. Harvassa on ne jotka siihen kolmeenkymppiin pystyy, niitäkin kyllä on, olen nähnyt, ne on niitä kovia jätkiä.

keskari porukkalenkillä ei todellakaan ole mikään kunnon mittari edes kuntoilijalle ! Ajelen kuntoiluporukassa, jossa yhteensä noin 10 kaveria, joista ei kukaan aja kilpaa tai edes osallistu kuntoajoihin, mutta keskarit ovat olleet parhaimillaan lenkillä 35 kulmilla.Yleinen keskari 30-33 peruskestävyysalueella, kovemmat vauhdit ovat sitten " vauhtileikittelyjä ". Ikähaitari kaveriporukassa 30-55 vuotta !

• Six13

että kannattaa pitää silmiä auki kun autoilet.
      http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-13967
      Tuossakin mennään huomattavasti kovemmin. Nopeudet usein pysyy huomattavia aikoja tasaisella tai alamäessä joukkueajoissa yli 50km/h . Atlannan Olymialaisissa keskivauhti oli 221km matkalla 45km/h.Suomessa jäädään hiukan mutta ihmiset ne täälläkin polkee. Revi siitä...

• Hylssääjä1

Kannattaa pyytää omalta lääkäriltä, jos on paineita kestää toisten harrastus.

• toukokuussa

Piti sitten aloittaa uusi ketju nopeuksista kun edellinen meni niin kauas että ei näy tässä etusivulla. Onnea valitsemallesi uralle.

Olethan muistanut säästää, se lupaamasi tonni on oltava keväällä kasassa kun lähdemme kokeilemaan niitä nopeuksia. Lupaus muistetaan.

• Simo

Joo, jos vakavissaan joku väittää ajavansa 40km/h keskarilla kevyesti lenkillä, puhuu potaskaa. Tai sitten kannattaa mittari kalibroida uudestaan..
      Kyllä keskarit liikkuu yksin ajettuna 30-32km/h paikkeilla, porukkalenkeillä mennään 34-36km/h keskarilla. Kisoissa 40Km/h paikkeilla..
      Kyllä maailmalla mennään myös sitä 50km/h keskareilla tempokisoissa ja ylikin, hyvissä olosuhteissa. Pojilla onkin sitten pyörät, kunto ja varusteet viimeisen päälle.

• six13

Se on just näin. Varsinkin jos puhutaan pidemmistä kun 10km matkoista

• aktiiviharrastajan

lenkkiajat jää kolmeenkymppiin, niin kyllä tuo kuski keskittyy enemmän osien tilailuun Saksasta, kuin itse ajamiseen.

• marokosta

kotoisin, kun suomen kieli on hakusassa?

• vielä ohi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe