Olisi kiva kuulla millaisia kuntoindeksejä olette saaneet Polarin sykemittareiden kuntotesteissä ja kuinka kauan olette jo harrastaneet juoksemista. Itse olen nelikymppinen nainen ja olen harrastanut hölkkäämistä nelisen kuukautta. Kuntoindeksini on nyt 39.
Kuntoindekseistä
9
1600
Vastaukset
- sportman86
Tein kuntoindeksin viime kesänä viimeksi ja tulos oli silloin 54. Takana kuitenkin vuosien säännöllinen harjoittelu. Eipä ole tullut testattua kuntoindeksiä pitkiin aikoihin. Vois joku päivä taas testata.
- Dumas
Mulla kuntoindeksi heittelee 71-74 välillä ja olen testannut sen F11-mallilla. Juoksen aika paljon mutta ihmettelen kyllä kuinka luotettava tuo kuntoindeksi on ja miten se laskee tuon luvun. En koe olevani huippukuntoinen :).
- Nainen-18
Viimeksi kun sen testasin niin oli 55. Lenkkeilen 2-5 kertaa viikossa vapaa-ajan määrästä riippuen. Juoksua olen harrastanut useamman vuoden, joskus vähän säännöllisemmin ja joskus tuskin lainkaan. En tiedä miten hyvin sitten pitää paikkansa tuo lukema?
- nancycallahan
mikä on kuntoindeksi ja miten se lasketaan? Voisiko joku kertoa kun en ole ennen edes kuullut tuollaisesta......??
- Kunnot on
nancycallahan kirjoitti:
mikä on kuntoindeksi ja miten se lasketaan? Voisiko joku kertoa kun en ole ennen edes kuullut tuollaisesta......??
Ko. kuntoindeksi on aivan humpuukia. Neljä vuotta sitten kun lenkkeilin tavoitteena ensimmäinen maraton, ostin mittarin ja mittasin heti kuntoindeksiksi 55. Tänään maratonilla menee tunti vähemmän, puolikkaalla 20 minuuttia vähemmän ja Cooperin testissä 700 metriä enemmän kuin tuolloin. Tyhmempi voisi kuvitella, että kunto on noussut, mutta kuntoindeksi on edelleen tuo sama 55. Mittari on edelleen sama, samoin painoni ja pituuteni ovat pysyneet käytännössä samoina.
- joskus toimii
Kuntoindeksimittaus noilla välineillä on niin luotettava kuin se voi olla, vaan tiedä sitten kuinka todellisisia arvoja se antaa ja onko se yhtä luotettava kaikilla. Mulla se tuntuu toimineen, mutta en ole sitä enää sen kummemmin seurannut, mielummin mittaan kunnon pp-ergossa.
Mutta parempaakaan ei ole keksitty kotikäyttöön, siinä hintaluokassa. - sportman86
Polarin f11 kuntotesti kertoo kuntotason kehityksen, eikä sillä voi oikein vertailla muiden kanssa. Eli, jos indeksi nousee niin on todella todennäköistä, et sun kuntosi myös nousee. Tärkeää on myös suorittaa mittaus aina säännöllisesti aina samaan aikaan, kuten aamulla juuri herättyä. Tulos on siis suuntaa antava, eikä kerro todellista totuutta kuntotasostasi. Kuntoakin voidaan mitata monella eri tavalla.
- Polar Rs200
Kertoohan nuo kuntomittaukset mielestäni jollain tavoin kunnon kehittymisen trendin. Itse olen mittaillut Polarin mittarilla 2 vuotta ja lukema on noussut sinä aikana tasaisesti 44:stä 49:ään. Korreloi kyllä hyvin oman tuloskehityksen kanssa. En kyllä lähtisi vertailemaan omia tuloksia toisten tuloksiin.
- 200 rs
Ensin mulla polar f 11 ja kuntoindexi 50 ja vaihdoin mittarin kakssataseen, niin kuntoindexi ei oo nousut sen jälkeen yli 40, että se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16212387
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454640Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1393659Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461