löytyiskö kohtalontovereita?
Haluaisin elää normaalia elämää.. sellaista elämää, jossa joka minuutti, sekuntti, tunti, hetki, ajatus, ei liittyisi ruokaan. Ruoka on 90% mun elämästä. En hirveesti nykyään syö makeisia, mutta himo on just tavalliseen maukkaaseen kotiruokaa.. esim spagetti ja jauhelihakastike..
Muistelen lapsuutta ja seuraan kavereitani. heille ruoka on vain yksi keino "selviytyä elämästä", eli kun heillä on nälkä, he syövät.. He syövät juuri ehkä sen 5x päivässä, eli perus ateriat: aamupala, koulussa päiväruoka, iltapala, iltaruoka kotona ja iltapala.. siinä välissä he elävät normaalia elämää: käyvät harrastuksissa, katsovat televisiota, tekee kouluhommia..
Pystyisimpä mäkin normaaliin elämään.. niin että ruoka merkitsisi samaa kuin muille, eli sitä syödään kun koetaan että nälkä ja jaksaa taas.. se olisi normaali rutiini päivässä. Minä ajattelen 24/7 ruokaa, poikaystävälleni mennessä en ajattele muuta kuin voi että ihanaa mennä sinne ku niillä on taas jääkaappi täys ruokaa ym.. minulla ei itseasiassa juuri koskaan ole nälkä koska syön vaan koko ajan, niin millon se nälkä ehtisisi tullakkaan.. :/
Kuinka tähän voi oppia? Onko tää ahmimista? Pitäiskö mun keksiä lisää tekemistä päivääni jotta ruoka unohtuisi? argh.... auttakaa mua.. tää on kurjaa. Haluan tavallisen elämän.
PS: Olen laihduttaja, 56kg/162,5cm, kesästä lihoin noin. 6kiloa..
Haluaisin elää normaalia elämää..
4
561
Vastaukset
- No niin
Olet lähes alipainoinen. Sinun ongelmasi ovat minäkuvassa ja elämänhallinnassa. On todennäköistä että sinulla on syömishäiriö eli anoreksia koska koet valheellisesti olevasi läski, olet tyytymätön itseesi ja ruoka hallitsee elämääsi. Laihduttaminen ei noita ongelmia ratkaise vaan ongelmat lisäntyisivät ja pahenisivat. Hae apua ja ota se apu tosissaan vastaan tai pyri jollain sinulle sopivalla tavalla eroon noista häiriöistä.
Jos haluat tavallisen elämän niin se ei tule koskaan onnistumaan jos et pyri määrätietoisesti eroon noista häiriöistä.- jotka ei..
ymmärrä mistä puhuu. Jos on syömishäiriö/anoreksia niin ei siinä paljoa itse määrätietoisesti lähdetä eroon ongelmista. sairaus on aina sairas ja tuki on se mitä tarvitaan eikä tollaiset mollaavat viesti=) ihan niin ku se olis jokaisen oma valinta?!! menisit vähän ittees.Osaa kyllä ärsyttää ihmiset välillä täällä suomi24:sessa..ottakaa asioista selvää ennen ku käytte aukasee suutanne, ok?
huhhhuh. - No niin
jotka ei.. kirjoitti:
ymmärrä mistä puhuu. Jos on syömishäiriö/anoreksia niin ei siinä paljoa itse määrätietoisesti lähdetä eroon ongelmista. sairaus on aina sairas ja tuki on se mitä tarvitaan eikä tollaiset mollaavat viesti=) ihan niin ku se olis jokaisen oma valinta?!! menisit vähän ittees.Osaa kyllä ärsyttää ihmiset välillä täällä suomi24:sessa..ottakaa asioista selvää ennen ku käytte aukasee suutanne, ok?
huhhhuh.Anoreksiakin on valitettavasti minulle hyvin tuttu asia ja voin vakuuttaa että se ei pelkällä tuella parane vaan paranemisen edellytys on oma järjen käyttö, jonkinlainen määrätietoisuus ja se että ei käytä mahdollista apua ja tukea väärin.
Vastaukseni ei ole mollaava, ainoastaan suora ja rehellinen. Apua ja tukea kysyjä saattaa tarvita, mutta ei laihduttamisessa. Kun anoreksiaa tai muuta häiriötä sairastava henkilö pyytää apua sairautensa pahentamiseksi ja toteuttamiseksi niin kyllä siihen on vastattava kuten vastasin.
Valitettavasti tällaisessa yhteydessä ei oikein muuta voi kuin yrittää herätellä kysyjä huomaamaan että hän on vain pahentamassa tlannettaan kysyessään tukea sairautensa toteuttamiseksi. Valitettavasti sitä väärää tukea on saatavillakäsittämättömän helposti ja paljon ja kysyjän on itse valittava kummalle tielle tämän nettavunkin suhteen lähtee.
- on..
aika kaukana tästä jos puhutaan että ongelmana on se että ruokaa tekee koko ajan mieli vaikka ei ole nälkä ym.. eikö anoreksiassa juuri vältetä syömistä?? ahmimisesta tässä on kyse ja ehkä tietynlaisesta tunne syömisestä.. jos on kesästä lihonut 6kiloa ni kai sitä nyt haluaa takaisin niihin mittoihin ja oikeus laihtua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780