Olemme mieheni kanssa eroamassa. En ole koskaan ennen avioliitosta eronnut, joten kysymyksiä on paljon. Jos joku osaisi asiallisesti neuvoa...
Ensinnäkin: Ositus, mitä se kaikkinensa tarkoittaa...
Toiseksi: Asunnosta on yhteistä velkaa aika tavalla. Asunto siis myydään ja velka maksetaan pois, jonka jälkeen myyntivoitto puolitetaan. Niinkö? Entä, kun miehelläni oli enemmän rahaa asunnon ostovaiheessa sijoittaa yhteiseen kotiimme... Jaetaanko silti myyntivoitto puoliksi?
Kolmanneksi: Miten yhdessä ostettu omaisuus jaetaan? Meneekö jakoon myös ennen avioliittoa omistetut tavarat? Vai pitääkö kumpikin omansa? Entä esim. toisen nimissä kokonaan oleva osamaksulla ostettu auto, josta on vielä velkaa paljon?
Hiukan lisäinfoa. Avioehtoa ei ole. Asunto on omistettu ja siinä itse asuttu enemmän kuin 2 vuotta.
Tietämätön eroaja
1
533
Vastaukset
- varmaan
tietäisi, muta kun itselläni kuitenkin on avioero melko tuore, osaan eds jotain sanoa.
Eli jos avioehtoa ei ole, kaikki menee puoliksi, vaikka mies olisi sijoittanut enemmän rahaa asuntoon.
Meillä erottiin suht ymmärryksessä; asunto myyntiin, velat maksuun ja jäljelle jäävä myyntivoitto puoliksi.
Jos muuta kalliimpaa roinaa löytyy, voi se puoliso joka ne haluaa, hyvittää rahallisesti niiden arvosta puolet toiselle, tai sitten myyntiin vaan sitten puoliksi rahat.
Kodin irtaimisto, auto, vene ym sitten jaettiin järkevyysperiaatteella; minä en autoa tarvitse, saan jotain muuta.
Ja koska lapset jäävät minulle, saan isomman osan huonekaluista, mies työkalunsa joita ei ole aivan vähän, joukossa arvokkaitakin kapistuksia.
Kannattaa tehdä vähän listaa että menisi suunilleen edes rahallisesti puoliksi ne tavarat.
Joka kauhasta ja kattilasta ei kannata alkaa tapella =)
Jos vain mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760