Sairasloma korvaus

4 vuotta duunissa

Moi! Mitenkä mahtaa mennä kun jouduin olemaan jalan murtamisen takia 5 viikkoa huilaamassa. Saanko normaali palkan vai joudunko hakemaan jostain valtion instanssista korvauksia menetetystä palkasta? Tuli pieni pelko persiisiin kun olemme suhteellisen vähätuloinen perhe että minkälainen tili mahtaa joulukuussa tulla.

7

2796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Orvari

Kiitos sen, että Suomessa on sekalainen kasa erilaisia työehtosopimuksia joissa kussakin on erilaiset määräykset sairausajan palkasta, kysymykseesi ei voi vastata tietämättä, minkä TESsin alaisuudessa työskentelet ja miten pitkään työsuhteesi on kestänyt.

Sosialidemokratiassa tietysti voisi kuvitella, että kansalaiset olisivat esimerkiksi tasa-arvoisia sairauslomaoikeuden suhteen, mutta näin ei todellakaan ole asia...

• T&T

Sinulla on 5 viikon oikeus palkkaasi luontaisetuineen ko. työhistorialla. Ei tarvi hakea muualta toimeentulotukea.

• otat tietosi

kun et tiedä millä alalla kyseinen ihminen on ja miten kauan hän on ollut tämän työnantajan palveluksessa ?

• T&T
        otat tietosi kirjoitti:

kun et tiedä millä alalla kyseinen ihminen on ja miten kauan hän on ollut tämän työnantajan palveluksessa ?

Jos viesti on otsikoitu; Neljä (4) vuotta duunissa niin kyllä siitä voi päätellä tarkastikin kauanko työsuhde on kestänyt. TES:ssa on maininnat palkallisista ajoista.

• Idi Ootti
        T&T kirjoitti:

Jos viesti on otsikoitu; Neljä (4) vuotta duunissa niin kyllä siitä voi päätellä tarkastikin kauanko työsuhde on kestänyt. TES:ssa on maininnat palkallisista ajoista.

Niin, mutta mitä TESsiä sovelletaan?

• Kokenut

Sairaspäivärahaa maksetaan työpaikkakohtaisesti. Itse kun sairastuin niin työnantaja maksoi minulle 10 pv:n palkan ja loput sain Kelalta. Palkka lasketaan keskiansion mukaan, ainakin minulla kun palkkaus on täysin Provisiopalkkaa. Kyllä jotakuinkin silläkin elää. Toivotan sinulle paranemista ja Joulun odotusta.

• Nimimerkki

Mikäli kyseessä oli työtapaturma, niin silloin saa normaalia työvuorolistan mukaista palkkaa, ja kaikki lääkäri ja lääkekulut korvataan työpaikan vakuutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe