Olen noin puoli vuotta "seurustellut" miehen kanssa jolla lapsi. Miehen entinen kihlattu eli lapsen äiti pyörii paljon kuviossa, ymmärrettäväähän se on koska yhteinen lapsi, mutta tuntuu ettei "mieheni" ole päässyt entisestään yli täysin. Tuntuu, että hän haaveilee edelleen täydellisestä perhe-elämästä exänsä kanssa. Minä jään joka asiassa toiseksi, jos en kolmanneksi.. Eli lapsi ensin, sitten ex ja sitten minä. Kannattaako tällaista suhdetta jatkaa vai etsiä "parempaa"..... Mies haluisi muuttaa yhteen ja kihloihin kanssani, mikä myöskin tuntuu näin lyhyen seurustelun jälkeen siltä että hän haluaa vain paikkailla särkynyttä sydäntään säntäämällä nopeasti uuteen suhteeseen...
Onko kellään samanlaisia kokemuksia??
5
911
Vastaukset
- kiribati
aina olemaan sinun edelläsi, ja niin kuuluu ollakin, mutta kauanko miehen ja hänen exänsä erosta on? Tulee mieleen epäilys, että mies haluaa äkkiä uuden "äitipuolen" lapselleen, koska ei pärjää yksin, tai sitten haluaa kostaa exälleen näyttämällä että hänellä on jo uusi.
Jos sinusta tuntuu, että hän hätäilee liikaa (siltä minusta tuntuisi jos puolen vuoden jälkeen haluttaisiin perustaa uusperhe) niin pidä pintasi ja sano, että haluat asioiden etenevän rauhassa. Jos päädytte yhteen niin teillä on vielä monta monituista vuotta aikaa elää yhdessä, ei siinä silloin haittaa vaikka nyt odottaisittekin muutaman kuukauden lisää.- mitä tehdä
tottakai lapsi tulee aina olemaan etusijalla, ymmmärrän sen.. mutta se ex... erosta heillä on jo reilu vuosi mutta, olen mieheni ensimmäinen "vakava suhde" eron jälkeen..
- Nimetön
edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä Anna miehelle (ja itsellesi) aikaaa tunnustella suhdettanne. Ei voi odottaakaan että "entistä elämää" hetkessä unohtaa ja se aina tulee jossain muodossa olemaan osa miehesi elämää (koska on se lapsi). Mutta jos et ole tyytyväinen tilanteesee ja sinusta tuntuu, ettet ole miehellesi nainen nro yksi, kuuntele toki itseäsi. Itsehän sen tiedät parhaiten, mutta sinuna antaisin miehellesi (ja itsellesi) aikaa tottua uuteen tilanteeseen ja toisiinne (ja lapseen) ennen täydellistä sitoutumista yhteiseen tulevaisuuteen. Älä ainakaan kihlaudu ennen kuin olet varma että haluat sitä (ja tiedät että miehesi rakastaa vain sinua).
- UM:)
Minua niin ärsyttää, kun aina sanotaan, että totta kai lapsi on aina etusijalla uuteen puolisoon nähden. Eihän näitä pitäisi edes rinnastaa. Toinen on lapsi ja toinen on aikuinen. Ihan samahan se on normaalissakin perheessä - tarvittaessa lapsi menee aikuisten edelle. Joutuvathan vanhemmat asettamaan monet omat tarpeensa toissijaisiksi, koska lapsi on riippuvainen vanhemmistaan. Ei kuitenkaan pidä elää lapsen ehdoilla. Lapsi syntyy perheeseen, jonka elämään sen on sopeuduttava. Toki perheen dynamiikka muuttuu lapsen myötä, sehän nyt on selvä. Monissa asioissa on mentäväkin lapsen ehdoilla, mutta ne eivät saa olla perheessä määräävä tekijä.
Kun muodostetaan yhdessä perhe, ei siinä saa kukaan olla vähempiarvoinen kuin muut. Minä en ainakaan suostuisi olemaan. Tilannetta pitää tarkastella kaikkien kannalta ja sopia sellaiset systeemit, että kaikki huomioidaan.- Vaimo ja äiti
...ettei lasta ja aikuista tulisi verrata keskenään. Ilman muuta lapsi tarvitsee aikuisen hoitoa ja lapsi on riippuvainen vanhemmistaan ja lapsella on oikeus hyvään hoitoon ja rakkauteen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että parisuhde tulisi kakkosena. Parisuhde ja vanhemmuus on kaksi aivan eri asiaa ja kumpikaan ei ole tärkeämpi tai vähemmän tärkeä. Luonnollisesti lapsi tarvitsee vanhempiansa ylipäätään selvitäkseen hengissä. Vanhemmat (aikuiset) kuitenkin tarvitsevat toista ihmistä ja sitä suhdetta tulisi myös vaalia ja hoitaa. Se on luovimista, mutta se onnistuu ihan varmasti ilman, että jompaa kumpaa suhdetta (vanhemmuutta ja parisuhdetta) täytyy asettaa ykköspallille ja toista kakkospallille.
Minä rakastan miestäni ja me yhdessä rakastamme lapsiamme. Ei niin, että me rakastamme erikseen, kenties vielä jotenkin erilailla lapsiamme ja siin ä sivussa ehkä vähän rakastetaan toisiamme, jos muistamme. Perhe on ryhmä ja siinäkin ryhmässä on tietty hierarkia. Jos ei ole, niin sekasorto on varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770