Näin meillä....

Ellis

Meillä vaimo täytti vuosi sitten kolmekymmentä, itse palailin takaisin vuoden komennukselta rauhanturvatehtävistä. Kaikki näytti olevan hyvin aina tähän syksyyn ja marraskuuhun asti jolloin ison riidan jälkeen vaimoni ilmoitti että on tekstiviestitellyt toisen miehen kanssa jo jokusen viikon ja jopa suunnitellut elämää hänen kanssaan. Ei siinä mitään mutta takanamme on yli 13 vuoden suhde ja kaksi ihanaa lasta, enkä todellakaan tahtoisi erota tai luopua hänestä. No, tilanteen tultua ilmi pakkasin omat kamani ja suunnistin siskoni luo. Illalla juttelin vaimoni kanssa puhelimessa ja hän pyyteli minua kauheasti kotiin, sanoin että kotiinpaluun ehtona on täydellinen viestittelyn lopettaminen tuon henkilön kanssa, vaimo suostui. Mutta vaikka tuo asia ilmeisesti loppui ei hän kuulema rakasta minua ainakaan tällähetkellä ja päätimme jatkaa normaali elämää ja katsoa mihin kaikki kehittyy. Itselleni tämä on hyvinkin vaikeaa sillä esim. seksi elämämme ei ole mitenkään kärsinyt moisesta, sitä harrastetaan ihan normaaliin tahtiin. Kuitenkin sisimmässäni olen onneton, tahtoisin jatkaa mutta kun en täydellävarmuudella voi tietää toisen tunteista niin se tuntuu pahalta. Aikaisemmin suhteessamme ei tälläistä ole ollut joten olisikohan kyseessä vain jokin kolmekyppisen kriisi tai jotain. Lisäksi mieten ja lohdutan sillä itseäni että tuskin jos hän ei mitään tuntisi minua kohtaan niin tuskin myöskään seksi sujuisi tai tuskin hän tuosta tyypistä olisi luopunut, en tiedä epätoivoista ja masentavaa tämä on vaikka jo eilen hieman nauroimme toistemme jutuille ja hän tuntui taas normaalilta kuin useaan viikkoon, itse koitan vaan hammasta purra ja kestää vaikka vituttaa rankasti.

12

1703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt hyvä mies

Lue viestejä täältä. 99,9% varmuudella voi sanoa että takana on paljon muutakin kuin tekstiviestit. Vaadi vastapuolen nimi ja käy tapaamassa niin voi totuuskin tulla esiin. Lähde kuitenkin siitä että vaimo on pettänyt niin olet turvallisella puolella. Jos ei ole pettänyt niin taitaa tunteet olla niin kuolleet että jatko ei kannata sillä se pettäminen tulee tuollaisella käytöksellä ennemmin tai myöhemmin.

• mm solmussa

Sinne kirjoitin nim. saman kokenut. Annoin muutamia vinkkejä ja ajatuksia joilla saat päänuppia hieman ojennukseen ja kykenet ajattelemaan selkeämmin. Olet tällä hetkellä tilassa joka 100% tulee muuttumaan. Itkua ja tuskaa se tietää mutta apuakin on tarjolla jos haluaa. Jos tuntuu ettei uni tule ja ajatukset kiertävät kehää niin terveyskeskukseen. Siitä se lähtee ja lue loppuja yo osoitteesta.

• Ellis
        mm solmussa kirjoitti:

Sinne kirjoitin nim. saman kokenut. Annoin muutamia vinkkejä ja ajatuksia joilla saat päänuppia hieman ojennukseen ja kykenet ajattelemaan selkeämmin. Olet tällä hetkellä tilassa joka 100% tulee muuttumaan. Itkua ja tuskaa se tietää mutta apuakin on tarjolla jos haluaa. Jos tuntuu ettei uni tule ja ajatukset kiertävät kehää niin terveyskeskukseen. Siitä se lähtee ja lue loppuja yo osoitteesta.

Kiitos sullekin, autto ja avarsi asioita kyllä ihan mukavasti. Tän päivän aikana on kokoajan tullut vaan entistä enemmän sellainen olo että ero tai mikään muukaan ei enää pelota tai ahdista. Jos tää on kaatuakseen niin sittenpähän kaatuu olen kaiken tai lähestulkoon,tämän asian hyväksi tehnyt, ehkä vaimoni joskus ymmärtää mitä on menettänyt tai mitä on säästänyt. Itse pohdin että jos tämä menee hyvin,niin onko minulla enää tämän kaiken jälkeen motivaatiota jatkaa muuta kuin lasten takia, sen verran syvät haavat on tehty, anteeksi olen antanut muuhun en ehkä enää pysty niin montakertaa olen joutunut käymään polvillaan....

• minni77

Huhhuh, jopas on vaimosi menettänyt suhteellisuudentajun! Ihan tulevaisuutta suunnittelee tekstailun perusteella. Sanoppa vaimolle että kaikkea ei voi saada! Tosi naivia että kuvittelee voivansa muuttaa elämän suuntaa täysin, ja ilman suurempia seurauksia. Ahneella on p****inen loppu:P Toivottavasti saat vaimon järkiinsä..

• ellis

Sitähän tässä olen yrittänyt lisäksi yksi hänen paras ystävänsä on toiminut apunani, sattuu niin paljon.

• Nainenminäkin

Kaikesta pitäisi löytää jotain hyvääkin ja sinun tapauksessasi se on se, että vaimosi on lopettanut viestittelyn toisen miehen kanssa ja ilmeisesti valinnut jatkavansa elämäänsä sinun kanssa.

Uskon ja ymmärrän, että sinua ottaa rankasti päähän. Niin pitääkin, sillä hänhän on vaimosi. Mutta kaiken pännimisen keskellä yritä nähdä asioita myös hänen näkökulmastaan: Sinä olit vuoden pois. Vaimosi hoiti kotia ja lapsia täysin yksin. Ei se ole helppoa, varsinkin jos näköpiirissä on helpotusta ;)

Asian unohtaminen, tai ainakin siitä ylipääseminen tapahtuu hitaasti, vuosien saatossa. Ei sinulla ole otsassasi nappulaa, jota painamalla asia unohtuu sinulta ja vaimoltasi. Sinun on jaksettava uskoa parempaan tulevaisuuteen ja luotava samaa uskoa myös vaimollesi.

Ihan pikkuvinkki: Olethan muistanut kertoa vaimollesi, kuinka tavattoman kiitollinen olet, että hän jaksoi sen vuoden hoitaa kotia ja lapsia. Älä pidä mitään itsestäänselvyytenä. Kiitokset eivät maksa mitään, mutta voivat pelastaa avioliittosi.

• Ellis

Kiitos nuo pienetkin sanat auttavat jaksamaan päivän kerrallaan. Ihmettelen aina vaan suunnattomasti että jos hänellä ei ole mitään tunteita ainakaan tällähetkellä minua kohtaan niin miksi jatkaa, eikö helpompaa olisi vain luovuttaa vai joskos tässä sittenkin olisi vielä toivoa, aika näyttää....

• ent. matkaaja

Olin kaksi vuotta ulkomailla töissä. Keskustelimme asiasta mieheni kanssa ennen kuin edes hain tehtävää. Näimme kumpikin sen työni kannalta loistavaksi tilaisuudeksi. Olimme yhtä mieltä siitä, että suhteemme pysyy kasassa siitä huolimatta.

Tietysti siellä oli ikävä, ja usein, joka ilta. Kävin Suomessa muutaman kerran ja mies mun luona pari kertaa. Lomia ei saatu kuin pari viikkoa samaan aikaan. Pitäisi kai sanoa: saimme sentään pari viikkoa yhteistä lomaa, koko perhe!

Mulle ei tullut kertaakaan edes mieleen "hakea lohdutusta" jostain muualta. Ei edes seksiä. Pari tarjokasta oli, mutta ystävällisesti tein selväksi avioliittoni merkityksen. Mies kertoi usein ikävöivänsä minua. Suomeen palattuani hän kertoi ajatelleensa vain että se on määräaikainen poissaolo. Kertoi kyllä perlkäävänsä että teen jatkosopimuksen. Työn kannalta mieli tekikin, mutta sitten olisi perheen pitänyt muuttaa sinne, ja se olisi jo ollut liikaa. Mies hoiti lapsen, talon ja työnsä, joka sekin vaati matkustelua. Silti mies selvisi, vaikka lapselle piti hoitajaa järjestää melko useinkin. Jos mun mies selviää (ei ole mikään käytännönläheisin ihminen..), miksei nainenkin - jos vain haluaa.

Tietysti ongelmia oli, ja minunkin piti ulkomailta asti hoidella milloin mitäkin. Hankalaa, kun ei paikan päälle pääse. No, ei meitä kaksi vuotta erottanut, kun takana on kahdeksan vuotta.

Mieheni ex vaimo ei hyväksynyt, kun mies oli paljon matkoilla. Ex teki siitä omat johtopäätöksensä ja alkoi elää miten itseään huvitti, eikä se edes harmittanut miestä. Niin he erosivat.

Toiset ei ole luotuja toisilleen. Jollei kahdella ihmisellä ole yhdistävää sidettä, en ymmärrä miksi pitäisi väen väkisin yhdessä kiistellä pahan olon keskellä.

• baretin vaimo

Ikävää että kotiinpaluusi ei sujunut odotusten mukaan. Odottavan aika on pitkä ja yksinäinen, sekä vastuullinen. Kuitenkaan ei se oikeuta päättämään perheen asioista yksipuolisesti. Kolikolla on toinenkin puoli, on helppo suunnitella uutta ja tulevaa "haamun" kanssa, kun perheen elatuksesta on vastaamassa etä rauhanturvaaja.

Tuntuu varmasti pahalta. Toivottavasti pystytte keskustelemaan parisuhteenne ongelmat ja löydätte yhteisen sävelen. Parisuhteessa erossa oleminen voi yhdistää tai erottaa, toivotaan että loppulta ne kokemukset koituvat toistenne uudelleen löytämiseen. Vaimosi tulisi ymmärtää pyytää anteeksi ja haluta parisuhdetta "uuden" sijaan!

• Ellis

Se että sai toteuttaa unelmansa oli hienoa ja erilaista aikaa,olen vaimolleni siitä ikuisesti kiitollinen mutta se että unelmastasi maksat hintana lapset, vaimon ja koko kodin ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen unelma....

• Ellis

Eilinen päivä todella hyvä, ihan kuin joku olisi naksahtanut, illasta mistään riidasta eikä muusta ollut tietoakaan, päinvastoin. Nyt vaan hiljakseen ja edelleen vaimolle tilaa antaen eteenpäin. Olen ollut sellainen etäinen mutta lähellä, vastannut kun jotain kysytty tai höpissyt omiani ja koittanut olla niin kuin mitään ei olisi ollutkaan, on ainakin vielä toiminut...

• Ellis

Tänään otin asian puheeksi ja mainitsin ITSE jo erosta, keskusteltiin kaikki asiat läpi, sovittiin että katsotaan viikko kuukausi kerrallaan miten menee mutta mua ei enää pelota edes tuo mahdollinen ero, nyt vasta tajusin että onhan sitä elämää myöskin eron jälkeen ja saan ostaa sen kauan kaipaamani harrikan eikä kukaan kysy perään eikä kysele asioitani, ei huono..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe