Eli nyt alkoi minulla (taas kerran) laihdutus, jotta pääsen diabetekseen sairastuvien riskiryhmästä pienempään joukkoon. Tämä vaatii kuulemma minun kohdalla vain n. 5kg:n pudotusta, ja sitä on tässä nyt yritetty pusata huonoin tuloksin jo melkein vuosi. Edelleen ne pirun kilot roikkuu lähinnä vatsassa, reisissä ja rinnoissa. Tissitkin painaa varmaan yhteensä 10 kiloa, vaikkei tosiaan ole tuota ylipainoa kuin se 5 kg.
Vanhemmilla kummallakin diabetes, sitä yritän vältellä muun muassa. Lähteekö joku muu -5kg tavoitteeseen? Laitettaisiin aloitus mitat (esim. painoindeksi) tänne ja päivittäiset ruoat. Tsempattaisiin toisiamme? Onko ketään innostunutta?
_Marju_-81
Diabetes vaarasta
3
213
Vastaukset
- Restless-
Minulla myös diabetesriski. Äidillä raskausajan diabetes ja vaarilla kakkostyypin (äidin isä). Äidin puolen suvussa taitaa olla muillakin. :/
Itse aloitin laihdutuksen tuossa viime kesänä mitoista 174cm ja 85kg. Eli painoindeksi oli 28.1.
Nyt olen saanut painoa 10 kiloa alaspäin ja painoindeksi on 24.8. Tavoitteena olisi vielä juurikin se viisi kiloa, mutta minun laihdutussessioni jatkuu kunnolla vasta joulunpyhien jälkeen. Nyt pyrin vain pitämään painoni kurissa pyhien ajan kun tässä on kaikenmaailman kissanristiäistä eikä tahdo ehtiä kunnolla jumpissakaan käymään. Ja toiseksi myös se, että olen näin joulun alla niin perso suklaalle ja pipareille, että en niistä pysty kieltäytymään. :)
Palataanko asiaan, ja kerrotaan taas kuulumisia? - Diabeetikko
Minä sain aikuisiän diabeteksen painaessani 47kg, jos olisin sen pelossa alkanut laihduttamaan niin olisin hyvin pian ollut sairaalassa. Perinnöllisen diabeteksen puhkeamiseen ei paljoakaan voi itse vaikuttaa. Geeni perimää on varmaan vaikea muuttaa, isäni suvussa on melkein kaikki diabeetikkoja ja hyvin hoikkia.
- täällä taas
Hyvä Diabeetikko, tuolla asenteella ainakin sen saan! Mutta toisella vanhemmistani siis 1 tyypin diabetes, toisella 2 tyypin. Oma lääkärini sanoi, että paino ja nimenomaan keskivartalolihavuus on yksi riskitekijöitä, tämän lisäksi suurena osana elämäntavat. En aio jäädä odottamaan, että saan sen kuitenkin, vaan taistelen sitä vastaan! Jos ei muuta niin ainakin pystyn viivyttämään sitä varmasti mahd. pitkälle. (kiitos vaan kannustuksesta)
Ja hei, sinä joka myös taistelet noita maagista viittä kiloa vastaan! Nyt olen aloittanut iltalenkit koiran kanssa oikein toden teolla, eli oli ilma mikä vaan niin painan sellaisen vähintään 5 kilometrin lenkin joka ilta, usein enemmänkin. Ja katson mitä suuhun pistän, syön kyllä ihan monipuolisesti ja hyvin, mutta pelottaa vähän myös tuo joulun tortut yms. Palataan asiaan taas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760