Diabetes vaarasta

alempaan riskiryhmään kiitos!

Eli nyt alkoi minulla (taas kerran) laihdutus, jotta pääsen diabetekseen sairastuvien riskiryhmästä pienempään joukkoon. Tämä vaatii kuulemma minun kohdalla vain n. 5kg:n pudotusta, ja sitä on tässä nyt yritetty pusata huonoin tuloksin jo melkein vuosi. Edelleen ne pirun kilot roikkuu lähinnä vatsassa, reisissä ja rinnoissa. Tissitkin painaa varmaan yhteensä 10 kiloa, vaikkei tosiaan ole tuota ylipainoa kuin se 5 kg.

Vanhemmilla kummallakin diabetes, sitä yritän vältellä muun muassa. Lähteekö joku muu -5kg tavoitteeseen? Laitettaisiin aloitus mitat (esim. painoindeksi) tänne ja päivittäiset ruoat. Tsempattaisiin toisiamme? Onko ketään innostunutta?

_Marju_-81

3

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Restless-

Minulla myös diabetesriski. Äidillä raskausajan diabetes ja vaarilla kakkostyypin (äidin isä). Äidin puolen suvussa taitaa olla muillakin. :/

Itse aloitin laihdutuksen tuossa viime kesänä mitoista 174cm ja 85kg. Eli painoindeksi oli 28.1.
      Nyt olen saanut painoa 10 kiloa alaspäin ja painoindeksi on 24.8. Tavoitteena olisi vielä juurikin se viisi kiloa, mutta minun laihdutussessioni jatkuu kunnolla vasta joulunpyhien jälkeen. Nyt pyrin vain pitämään painoni kurissa pyhien ajan kun tässä on kaikenmaailman kissanristiäistä eikä tahdo ehtiä kunnolla jumpissakaan käymään. Ja toiseksi myös se, että olen näin joulun alla niin perso suklaalle ja pipareille, että en niistä pysty kieltäytymään. :)

Palataanko asiaan, ja kerrotaan taas kuulumisia?

• Diabeetikko

Minä sain aikuisiän diabeteksen painaessani 47kg, jos olisin sen pelossa alkanut laihduttamaan niin olisin hyvin pian ollut sairaalassa. Perinnöllisen diabeteksen puhkeamiseen ei paljoakaan voi itse vaikuttaa. Geeni perimää on varmaan vaikea muuttaa, isäni suvussa on melkein kaikki diabeetikkoja ja hyvin hoikkia.

• täällä taas

Hyvä Diabeetikko, tuolla asenteella ainakin sen saan! Mutta toisella vanhemmistani siis 1 tyypin diabetes, toisella 2 tyypin. Oma lääkärini sanoi, että paino ja nimenomaan keskivartalolihavuus on yksi riskitekijöitä, tämän lisäksi suurena osana elämäntavat. En aio jäädä odottamaan, että saan sen kuitenkin, vaan taistelen sitä vastaan! Jos ei muuta niin ainakin pystyn viivyttämään sitä varmasti mahd. pitkälle. (kiitos vaan kannustuksesta)

Ja hei, sinä joka myös taistelet noita maagista viittä kiloa vastaan! Nyt olen aloittanut iltalenkit koiran kanssa oikein toden teolla, eli oli ilma mikä vaan niin painan sellaisen vähintään 5 kilometrin lenkin joka ilta, usein enemmänkin. Ja katson mitä suuhun pistän, syön kyllä ihan monipuolisesti ja hyvin, mutta pelottaa vähän myös tuo joulun tortut yms. Palataan asiaan taas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe