Onko kukaan kuullut?

Kuulin pienenä riipaisevan laulun, jossa pikkutyttö kirjoitti joulupukille, että hänen äitinsä oli vakavasti sairas, ja pyysi, että saisi joskus mennä tämän vieraaksi taivaaseen, jos äiti kuolisi ennen joulua. Laulussa tyttö toivoi myös apua köyhille ja kylmästä kärsiville lapsille. Tämä kappale on ilmeisesti Lasse ja Maj-Lis Könösen "Kirje joulupukille".

En ole ikinä kuullut yhtä koskettavaa laulua. Olen aikuisikään saakka itkenyt joka kerta muistaessani sen, vaikken ole kuullut sitä varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Tunteeko kukaan täällä kyseistä laulua? Joskus minusta tuntuu, että haluaisin kuulla sen jälleen, mutta todennäköisesti sanojen vaikutus olisi vieläkin liian voimakas. :(
32942
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Löysin saman nimisen laulun ääninäytteen ja laulun sanat alkavat sanoilla:
”Joulupukki kuulehan tätä asiaa kenellekään toiselle et saa paljastaa…”

Ääninäyte "Kirje Joulupukille" -laulusta. Näyte löytyy alla olevasta linkistä, klikkaa "Kirje joulupukille".
http://www.sympaali.com/tuotteet/lastenlaulut/anni_tannin_joululaulut_2/
Ääninäytteet, Kirje joulupukille

En ole ikinä kuullut kuvailemaasi laulua, onpa "raadolliset" sanat.

Äänestä

Mä luulen tuntevani/tietäväni/muistavani sun tarkottaman laulun.
Mä muistelisin,kun olin joskus 70- luvun lopulla yhessä lastenkuorossa siellä jollain ois ollut sooloesityksenä ko kappale.
Nimi vois olla "Lapsen rukous".Ehkä?!?
Jotenkin yhdistäisin asiaan/lauluun Elmer Diktonius nimisen runoilijan.
Muistelisin,että laulussa lapsi,tyttö,haaveli
mm syövänsä makkaraa lielettömiä määriä.

Äänestä

Nimellä Kirje koulupukille. On todella koskettava kappale. Itse löysin sen sattumalta kun etsin Kauko Käyhkön kappaletta Kirje Korvatunturille. Kirjoitin hakukenttään vahingossa "kirje joulupukille". Niin pitihän se sit kuunnella.....

Äänestä

Kommentoi aloitusta

pikkubellu kirjoitti:

Kuulin pienenä riipaisevan laulun, jossa pikkutyttö kirjoitti joulupukille, että hänen äitinsä oli vakavasti sairas, ja pyysi, että saisi joskus mennä tämän vieraaksi taivaaseen, jos äiti kuolisi ennen joulua. Laulussa tyttö toivoi myös apua köyhille ja kylmästä kärsiville lapsille. Tämä kappale on ilmeisesti Lasse ja Maj-Lis Könösen "Kirje joulupukille".

En ole ikinä kuullut yhtä koskettavaa laulua. Olen aikuisikään saakka itkenyt joka kerta muistaessani sen, vaikken ole kuullut sitä varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Tunteeko kukaan täällä kyseistä laulua? Joskus minusta tuntuu, että haluaisin kuulla sen jälleen, mutta todennäköisesti sanojen vaikutus olisi vieläkin liian voimakas. :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu