Onko kukaan kuullut?

Kuulin pienenä riipaisevan laulun, jossa pikkutyttö kirjoitti joulupukille, että hänen äitinsä oli vakavasti sairas, ja pyysi, että saisi joskus mennä tämän vieraaksi taivaaseen, jos äiti kuolisi ennen joulua. Laulussa tyttö toivoi myös apua köyhille ja kylmästä kärsiville lapsille. Tämä kappale on ilmeisesti Lasse ja Maj-Lis Könösen "Kirje joulupukille".

En ole ikinä kuullut yhtä koskettavaa laulua. Olen aikuisikään saakka itkenyt joka kerta muistaessani sen, vaikken ole kuullut sitä varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Tunteeko kukaan täällä kyseistä laulua? Joskus minusta tuntuu, että haluaisin kuulla sen jälleen, mutta todennäköisesti sanojen vaikutus olisi vieläkin liian voimakas. :(

3

2935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääninäyte

      Löysin saman nimisen laulun ääninäytteen ja laulun sanat alkavat sanoilla:
      ”Joulupukki kuulehan tätä asiaa kenellekään toiselle et saa paljastaa…”

      Ääninäyte "Kirje Joulupukille" -laulusta. Näyte löytyy alla olevasta linkistä, klikkaa "Kirje joulupukille".
      http://www.sympaali.com/tuotteet/lastenlaulut/anni_tannin_joululaulut_2/
      Ääninäytteet, Kirje joulupukille

      En ole ikinä kuullut kuvailemaasi laulua, onpa "raadolliset" sanat.

    • FTW-blues

      Mä luulen tuntevani/tietäväni/muistavani sun tarkottaman laulun.
      Mä muistelisin,kun olin joskus 70- luvun lopulla yhessä lastenkuorossa siellä jollain ois ollut sooloesityksenä ko kappale.
      Nimi vois olla "Lapsen rukous".Ehkä?!?
      Jotenkin yhdistäisin asiaan/lauluun Elmer Diktonius nimisen runoilijan.
      Muistelisin,että laulussa lapsi,tyttö,haaveli
      mm syövänsä makkaraa lielettömiä määriä.

    • hyvää jouluya

      Nimellä Kirje koulupukille. On todella koskettava kappale. Itse löysin sen sattumalta kun etsin Kauko Käyhkön kappaletta Kirje Korvatunturille. Kirjoitin hakukenttään vahingossa "kirje joulupukille". Niin pitihän se sit kuunnella.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe