Sopeutumisesta

Väsynyt

Mä olen nyt ollut vähän yli kaks viikkoa Saksassa au pairina. En tunnu sopeutuvan tänne ollenkaan. Pääsyynä on siihen että mua hieman harhaanjohdettiin isäntäperheen taholta. Olen kennelaupair, eli hoidan koiria, ja tätä minä odotinkin tekeväni. Lisäksi mainittiin hieman siivousta, mutta nyt se siivous onkin 6 päivää viikossa ja se vie päivittäin noin 3-4 tuntia. En mitenkään vieroksu työtä, mutta jos iso talo pitää imuroida ja luututa niin useasti, niin kyllä se vähän hajottaa. Koirien hoito vie noin 2 tuntia/päivä (joka päivä). Tämän jälkeen olen yleensä niin väsynyt etten jaksa enää koirien kanssa telmiä ja leikkiä. Viisastelevat kommentit "oisit ottanut selvää" eivät ole toivottuja. Sillä minä otin selvää, mutta arkea kaunisteltiin aika rankasti. Lisäksi joudun usein hoitamaan koiria ilman kenenkään apua useita vuorokausia emännän ollessa metsällä. Vastuu painaa jo aika paljon. Pidän koirien hoidosta ja sitä haluaisinkin tehdä, mutta emäntä välttämättä vaatii että siivoaisin myös. Kannattaako minun luopuja ja palata häntä koipien välissä takaisin, vai pitäisikö sinnitellä?

5

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wirkku

Vaihda perhettä!
      Tai no jos haluat nimenomaan kennelaupariksi niin sitten voi olla vaikeaa vaihtaa. Mutta ei tuokaan kuulosta yhtään kivalle, jos noin paljon täytyy siivota! aika rasittavaa!
      Tsemppiä!!!
      www.aupair-world.net

• kokonaistilanne näyttää

Paljonko on kokonaistyöaikasi per päivä / per viikko?

Jos se on kohtuullinen ja suunnilleen etukäteen sovitun rajoissa, niin asia on ok ja sinun "kuuluu" vain sopetutua - ja se tulee tapahtumaan automaattisesti kun vain annat ajan kulua:). Alku on aina hankalaa ja kaksi viikkoa on niin lyhyt aika, ettei sen perusteella voi vielä sanoa juuri mitään.

MUTTA:

Jos todella olet päiväkausia yksin vastuussa koirista ilman apua ja tuntimäärä nousee tähtitieteelliseksi, niin lähde paikasta mitä pikemmin sen parempi. (Mutta älä Suomeen vaan etsi uusi paikka Saksasta, perheitä kyllä on!). Älä anna käyttää itseäsi hyväksi.

Eli punnitse kokonaistilanne:

- Jos tunteja on noin 30-35, niin tilanne on ihan ok ja normaali, olipa työn sisältö sitten siivoamista tai mitä tahansa muuta. Ikävästi toimittu perheen puolelta, ettei sinulle kerrottu sisällöstä tarkemmin etukäteen, mutta silti on ihan normaalin rajoissa, että siivoat noinkin paljon joka päivä (ei sellaisen _pitäisi_ olla normaalia, mutta käytännössä niin tuntuu joidenkin kohdalla menevän, joten tuskin voit omaakaan tilannettasi juurikaan muuttaa saamatta lähtöpasseja)

- Jos työtunteja on 40-45 niin sinnittele jos muuten viihdyt, vaikka se on aupair-statuksella liikaa.

- Jos teet töitä yli 45 tuntia viikossa, niin lähde välittömästi, silloin perhe kohtelee sinua jo aivan törkeästi.

• au pairina englannissa

Siina sulla kylla tekemista.
      Itse lahtisin kylla samantien takaisin tai yrittaisin etsia uutta paikkaa. Tuo siivomisen maara on jo ihan jarjetonta. Tosin jos saat huimat taskurahat sitten se on edes hiukan ymmarrettavaa..

Kannattaa ehka jutella isantaperheen kanssa ja sanoa heille suoraan milta tuntuu..

Tsemppia toivottavasti loydat hyvan ratkaisun!

• ollut myös

Minuakin johdettiin pahasti harhaan. Aluksi oltiin niin mukavia ja ystävällisiä mutta sitten se muuttui pikku hiljaa. Jouduin hoitamaan asioita joita ei ollut sovittu ja sitten minulle vinoiltiin ja mollattiin jatkuvasti. Raadoin kuin orja, ja yritin tosissani sopeutua, mutta tilanne meni niin pahaksi,etten enää sietänyt olla stressin purku-säkki ja läksin menemään 2 kk päästä. En tosin ollut ulkomailla asti, joten kotiinpaluu oli helpompi.

Yritä puhua asiasta heidän kanssa, älä suostu tympeisiin "olisit ottanut selvää" kommentteihin, vaan sano, että harkitset lähtöä jos asiat eivät parane.

Älä kiduta turhaan itseäsi,jos tuntuu ettet jaksa.

Tsemppiä ja onnea!!

• Ulla, 38

hei sinulle uupuneelle!

vaihda työpaikkaa - meillä olisi työtä kahden pojan hoitajana tarjolla ja vapaat viikonloput.

asumme frankfurtin lähellä. kirjoittele hiukan itsestäsi tai laita puhelinnumerosi osoitteeseemme

[email protected]

bis bald, viele grüße,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      56
      5735
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      75
      2902
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      21
      2137
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1925
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      161
      1829
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1818
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1548
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1172
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1171
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      69
      996
    Aihe