Olen saanut kokea jo kauan kiusaamista työpaikallani. Kiusaaminen on henkisellä tasolla ja myös nöyryyttämistä muiden edessä. Minua syytetään sellaisista asioista, joita en ole tehnyt ja pahin on se, että minua ei noteerata miksikään. Minua syytettiin, siitä, että merkkaan perusteettomasti ylitöitä, vaikka todellinen syy on siinä, että esimies on ilmoittanut meille väärän työajan ja olimme kaikki noudattaneet hänen ohjeitaan. Hän ei kuitenkaan voinut tunnustaa sitä, vaan laittoi syyn minun harteilleni.Pari viikkoa sitten minulle ja työkaverilleni ilmoitettiin, että meiltä loppuvat työt. Selitys oli vain se, että projekti loppuu ja samoin työt. Tämä oli kuin kylmää vettä niskaan, koska jatkoa oli luvattu. Ei edes lomia ehdi pitää pois. Pahinta on se, ettei asiasta puhuta avoimesti, vaan sitä salataan muulta työyhteisöltä. Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta on vain vaihdettu puheenaihetta. Minulle on tullut valtava stressitila asiasta ja jouduin yhtenä iltana ensiapuun, kun sydämmeni löi miten sattuu ja verenpaineet kohosivat. Lääkäri totesi, että minulla on valtava stressitila ja määräsi sairaslomalle. Minulla on itku herkässä ja joudun valvomaan öitä asian tähden. Olen epätoivoinen, kun en tiedä todellista syytä töiden loppumiseen. Välillä minusta tuntuu, että tämä on vain yksi esimerkki huonoista johtamistaidoista.
Minua on lohduttanut lukea, että myös muilla on ollut samankaltaisia kokemuksia.
Onko täällä vielä niitä, jotka jaksavat ottaa kantaa asiaan?
Apuva! Olen ihan lopussa!
10
1965
Vastaukset
- jaja
Hei kiusattu, teksti on kuin omasta työhistoriasta. Olotilasi ja stressireaktiosi ovat aivan todellisia, olen itse kokenut lähes samaa (öiset painajaiset.)
Syynä on kyvytön johtaminen, omatekoiset "lisäpomot", sekä ennen kaikkea KATEUS joka esiintyy mitä mahdottomimmilla muodoilla.
Niin kuin äskeisessä TV- ohjelmassa = Voimala tänään (loppui juuri), vaikka siitä kuinka puhutaan, rintoihinsa lyoden väitetään "ettei meillä, en minä ainakaan..."
Yksi syy on kiusaajan oma (hekinenkin) kyvyttömyys sekä haluttomuus oman mukavan elämänsä muuttamiseen, jos ei ole siihen tyytyväinen. Sitten ollaan kateita sille joka vaikka jaksaa hymyillä aamulla.
TV-ohjelmassa olivat aivan oikeassa siinäkin; työterveyshuolto on puolueellinen, ainakin terveydenhuollon omalle henkilökunnalle, olen sen asian myös konkreettisesti kokenut.
Siellä luullaan tietävänsä asiakkaan asiat paremmin kuin asiakas itse. Nollataan ja mollataan. Terveydenhuollon henkilökunnan pitää tulla pää kainalossa töihin, ulkopuolisen työnantajan työntekijä saa jo pienestä nuhasta lomaa ja vaikka puhelimella. - kiusattu melkein hengiltä
Hei !
Otan kovasti osaa ja tiedän miltä sinusta tuntuu.
Olen itse ollut työpaikkakiusattu n. seitsämän vuotta( töiden mitätöinti, nimittely, mustamaalaus, haukkuminen aiheetta palavereissa ym.ym.) Edellisestä työpaikasta ( Seurakunnat ) sain työterveyshuollon kautta sairaslomaa ja sitä myöten jäin vuorotteluvapaalle. Tuona aikana hain itselleni toisen työpaikan ja nyt menee suhtkoht hyvin.Suosittelen sinullekin katselemaan uutta työpaikkaa jos vain suinkin mahdollista. Toivon sinulle voimia tulevaisuuteen.- Kaiken kokenut
Samma här. Olin ihan uupuksen tilassa kun tajusin lähteä pois. Siitä lähtien olen saanut olla onneksi terveenä.
Jos olisin siinä "lihaparatiisissa" jatkanut, varmasti olisin varmasti sairastunut. Pääluottamusmies kehtasi jälkeenpäin kehottaa jäämään sairaslomalle. Höh höö!
Siitäkös se ilmapiiri olisi parantunt, ei varmasti. Pahentunut se olisi. Sittenhän ne halapamaiset nimittelyt, syyttelyt ja muut joutavauudet olisi vain yltyneet.
Uskomatonta oli meininki miestyöpaikassa. Aivan järkyttävää. Kummallinen jengi joka levitti valheellisia juttuja jne.
Onneksi pääsin sieltä ulos elävänä. - saman kokenut
Kaiken kokenut kirjoitti:
Samma här. Olin ihan uupuksen tilassa kun tajusin lähteä pois. Siitä lähtien olen saanut olla onneksi terveenä.
Jos olisin siinä "lihaparatiisissa" jatkanut, varmasti olisin varmasti sairastunut. Pääluottamusmies kehtasi jälkeenpäin kehottaa jäämään sairaslomalle. Höh höö!
Siitäkös se ilmapiiri olisi parantunt, ei varmasti. Pahentunut se olisi. Sittenhän ne halapamaiset nimittelyt, syyttelyt ja muut joutavauudet olisi vain yltyneet.
Uskomatonta oli meininki miestyöpaikassa. Aivan järkyttävää. Kummallinen jengi joka levitti valheellisia juttuja jne.
Onneksi pääsin sieltä ulos elävänä.Samaa kaavaa menee yleensäkin tuo työpaikkakiusaamien ja samat on oireetkin mitä se aiheuttaa. Painajaisia,, unettomuutta, rytmihäiriöitä. somaattisia vaivoja.
Työterveys ei todellakaan puutu asiaan vaan minunkin kohdallani vain syyllisti aiheuttaen näin tilanteeni pahenemisen. Masennuksen. Työterveyslääkäri uskoi vasta kun mainittiin senkin osallistuneen kokouksiin joissa olin kuulemma ollut mukana, perättömiä lausuntoja. Olin jo sanoutuntu irti työpaikastani ja juttuni oli vanhentunut. Nyt sitten elelen leimattuna pienellä paikkakunnalla työnantaja kun oli kunta. Töistä ei varmaan ole tietoakaan joten kyllä masentaa. Näin ne kunnat ja sosiaalitoimi syrjäyttää ihmisiä, kiusaamalla niin töissä kuin koulussakin....Hoitoalalla ei enää kai työskentele kuin ne jotka saivat laman aikana syötyä toiset pois, ainakin oma kiusaajani palkittiin vakitoimella. Kauhistuttaa vaan ajatella jos joskus itse joutuisi hoidettavksi kyseiseen "palvelukeskukseen" Paikkakunta sijaitsee muuten sen "helvetintulirotkon" kupeessa ja sarjakuva sankari Juntunen ei kyllä yhtään liioittele kuvaillessaan tätä seutua, minulle ainakin on todellinen helvetinesikartano. - kaiken kokenut
saman kokenut kirjoitti:
Samaa kaavaa menee yleensäkin tuo työpaikkakiusaamien ja samat on oireetkin mitä se aiheuttaa. Painajaisia,, unettomuutta, rytmihäiriöitä. somaattisia vaivoja.
Työterveys ei todellakaan puutu asiaan vaan minunkin kohdallani vain syyllisti aiheuttaen näin tilanteeni pahenemisen. Masennuksen. Työterveyslääkäri uskoi vasta kun mainittiin senkin osallistuneen kokouksiin joissa olin kuulemma ollut mukana, perättömiä lausuntoja. Olin jo sanoutuntu irti työpaikastani ja juttuni oli vanhentunut. Nyt sitten elelen leimattuna pienellä paikkakunnalla työnantaja kun oli kunta. Töistä ei varmaan ole tietoakaan joten kyllä masentaa. Näin ne kunnat ja sosiaalitoimi syrjäyttää ihmisiä, kiusaamalla niin töissä kuin koulussakin....Hoitoalalla ei enää kai työskentele kuin ne jotka saivat laman aikana syötyä toiset pois, ainakin oma kiusaajani palkittiin vakitoimella. Kauhistuttaa vaan ajatella jos joskus itse joutuisi hoidettavksi kyseiseen "palvelukeskukseen" Paikkakunta sijaitsee muuten sen "helvetintulirotkon" kupeessa ja sarjakuva sankari Juntunen ei kyllä yhtään liioittele kuvaillessaan tätä seutua, minulle ainakin on todellinen helvetinesikartano.itsekkin olin eräällä omasta mielestään 2010 Suomen parhaita kehitysvammapalveluita tuottavaalla töissä. Paikalla oli muutamat norsut, jotka mellastivat ja mellastavat yhä. Lähtijöitä on ollut yli 34 % mutta ne vaan saavat mellastaa. Mukana siinä on työnohjaaja, työterveyslääkäri, työsuojeluvaltuutettu, esimies kaarti ja kaikki mahdollinen. Kuitenkin myöntävät hallituksen pöytäkirjassa etteivät ole onnistuneet oikein hyvinvoinnissa että silleen.
- Kaiken kokenut
kaiken kokenut kirjoitti:
itsekkin olin eräällä omasta mielestään 2010 Suomen parhaita kehitysvammapalveluita tuottavaalla töissä. Paikalla oli muutamat norsut, jotka mellastivat ja mellastavat yhä. Lähtijöitä on ollut yli 34 % mutta ne vaan saavat mellastaa. Mukana siinä on työnohjaaja, työterveyslääkäri, työsuojeluvaltuutettu, esimies kaarti ja kaikki mahdollinen. Kuitenkin myöntävät hallituksen pöytäkirjassa etteivät ole onnistuneet oikein hyvinvoinnissa että silleen.
Taitaa olla useitakin Kaiken kokeneita, vieläpä monelta alalta ja monilta paikkakunnilta.
- Kaiken kokenut
Kaiken kokenut kirjoitti:
Taitaa olla useitakin Kaiken kokeneita, vieläpä monelta alalta ja monilta paikkakunnilta.
Pitäisikö vihdoinkin vaihtaa nimimerkkiä? Nokitteluja tosin tulee siitäkin. Kiusaamista ja tahallista vittuilua sekin.
- bb-
surullista, että tallaista tapahtuu. Yritä löytää uusityöpaikka. Itselläni samanlainen tilanne oli muutama vuosi takaperin, onneksi löisin uudentyöpaikan jossa palkkakin on parempi eikä mitään ongelmia ole ollut. Kokemuksesta voin sanoa, että kestää noin vuosi päästä kiusaamisesta yli, itsellä vuosi firman vaihdon jälkeen oli kokoajan olo niinkuin joku kuristaisi kurkusta. Vanhan pomon ei kyllä kannata tulla kaupungilla pimeeseen aikaan vastaan.
- "" "" ...
Pitkäaikaisesta kiusaamiseksi joutumisesta ei pääse koskaan eroon. Se ei ole mikään hokkuspokkustemppu, että nyt se on loppu.
Ikävät muistot säilyvät valitettavsti lopun iän, ellei niitä kyetä ajoissa sopimaan ja työstämään. Jouduttuaan lähtemään työpaikasta kiusaamisen takia on kiusattu menettänyt hurjan paljon ansioissa ja itsetunto on romahtanut. KUKA NE VAHINGOT KORVAA?
Kaitpa kiusaajat saavat maistaa omaa lääkettään, niin uskon. Ainakin siinä vaiheessa kun koko firma lopetetaan.
Löytyy täältä:
http://www.tyopaikkakiusatut.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708